abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99619036
Sinds anderhalve week zit Nenya hier. Zij woonde bij een vriendin, die gaat scheiden. Helaas verloopt deze scheiding niet zo als dat je zou willen. Zij mag het huis niet meer in, hij wil niet meer voor de katten zorgen.
Een van de katten, Arwen, zit ook hier en heeft al een nieuwe baas gevonden, Nenya nog niet.

Het verplichte lijstje:
Naam huisdier: Nenya
Soort: Poes
Ras: Nee, gewoon een Cypers poesje
Leeftijd: 1 jaar. Geboren in mei 2010
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Aard van het beestje: Nenya is een kroelkat. Mag graag geaaid worden. Is niet eenkennig. Met andere katten gaat het ook goed. Honden zijn (nog) een beetje eng
Omgang met kinderen: Geen idee, ik neem aan goed. Nenya heeft niet de neiging uit te halen
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Nenya komt uit het asiel. Zij was 1 van de kittens van vorig jaar.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Mijn vriendin belde redelijk in paniek op, dat hij niet meer voor de kat wilde zorgen. En dat ook niet deed. Aangezien mijn vriendin op dit moment geen vaste woon of verblijfplaats heeft (mag er "thuis" niet meer in...) kun zij Nenya niet onder haar hoede nemen. Ze zit nu hier, als noodoplossing. Dat gaat prima, maar ze kan hier niet blijven.

Nenya vindt de camera en mijn hand veel te lief, dus dit was de enige scherpe foto. Er zullen er nog wat volgen. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_99619142
Wat een mooi beestje, ze lijkt op mijn Pingoo O+
Hopelijk vindt Nenya snel een nieuw huisje!

wat ben jij lief voor dieren zeg O+
  maandag 18 juli 2011 @ 14:36:51 #3
350875 One-line
Sun, beach, love, music!
pi_99619174
schattig poesje...kan er alleen niks mee...mijn hond ziet haar als ontbijt denk ik :Y)

wel lief dat je de katten opvangt ;)
Kies niet met je hoofd, maar met je hart en gevoel; je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
pi_99619223
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef Oognip het volgende:
Wat een mooi beestje, ze lijkt op mijn Pingoo O+
Hopelijk vindt Nenya snel een nieuw huisje!

wat ben jij lief voor dieren zeg O+
Dankje. :@

Ik probeer te doen wat ik kan, zeg maar. Ik heb toch geen buitenshuisbaan en een groot dierenhart.
Er zijn mensen genoeg die me er (helaas) op veroordelen. Wat ik niet zo goed snap. Maar ja.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik op dit moment "voller" zit dan normaal. Met dus 1 opvanghond en 2 opvangkatten. Naast mijn eigen hond en 5 katten.
pi_99619227
Wat een lief beestje.

- Is ze al gewend aan buiten zijn?
- Gaat ze netjes naar de kattenbak?
pi_99619287
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:38 schreef Soohr het volgende:
Wat een lief beestje.

- Is ze al gewend aan buiten zijn?
- Gaat ze netjes naar de kattenbak?
Ja, ze gaat netjes naar de bak.

Wat betreft buiten, hier komen ze niet buiten, alleen op het afgezette balkon.
Waar ze vandaan komt, leefde ze op de bovenverdieping (ivm Australian Cattle Dogs die graag katten eten). Volgens mij is ze daar 1 x buiten geweest, maar vond ze dat eng.
Dus nee, in zoverre niet.

Persoonlijk vind ik het ook niet prettig mijn katten naar buiten te doen, ben altijd bang dat ze, om wat voor reden dan ook, niet terug komen. :@
  maandag 18 juli 2011 @ 14:41:46 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99619356
Bestaat de kans niet dat je vriendin straks weer een huis heeft en Nenya gewoon mee kan?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99619485
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:41 schreef ElisaB het volgende:
Bestaat de kans niet dat je vriendin straks weer een huis heeft en Nenya gewoon mee kan?
Mocht ik de poes in huis nemen dan zal er geen sprake van een teruggave zijn,
we blijven niet zeulen met zo'n beestje.

maargoed, ik moet het eerst even overleggen thuis.
Wil ik het mijn huidge kat wel aandoen om verplicht samen te leven met een poes.

Waar woont Nenya nu? kan ze tegen autorijden?
pi_99619506
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:41 schreef ElisaB het volgende:
Nee, tenminste, het kan nog een hele tijd duren voordat zij weer een vaste plek heeft om te wonen. We hebben het dan over een periode van 1 jaar of langer.

Na lang en goed overleg heeft zij besloten dat de katten beter af zijn als ze herplaatst worden.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:46:33 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99619552
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Soohr het volgende:
Ik had het ook niet over of tegen jou hoor. Meer als 'eventuele mogelijkheid' voor je weet niet :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, tenminste, het kan nog een hele tijd duren voordat zij weer een vaste plek heeft om te wonen. We hebben het dan over een periode van 1 jaar of langer.

Na lang en goed overleg heeft zij besloten dat de katten beter af zijn als ze herplaatst worden.
Helder. Moeilijke beslissing, maar als het zo lang gaat duren, dan is het inderdaad waarschijnlijk beter om naar een nieuw dakje uit te zien ;(
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99619566
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Soohr het volgende:

[..]

maargoed, ik moet het eerst even overleggen thuis.
Wil ik het mijn huidge kat wel aandoen om verplicht samen te leven met een poes.

Waar woont Nenya nu? kan ze tegen autorijden?
Nenya gaat niet terug. Zij krijgt een definitief nieuw huis. Juist om de reden die jij aangeeft.

Nenya kan wel tegen autorijden. Ze vindt het niet fantastisch, maar welke kat wel?
Nenya woont nu in Apeldoorn. :) Met 6 andere katten (2 katers, 4 poezen) en dat gaat goed.
pi_99619575
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over of tegen jou hoor. Meer als 'eventuele mogelijkheid' voor je weet niet :)
Dat had ik door,
maar ik dacht, laat ik gelijk duidelijkheid scheppen over dit punt.
pi_99619591
quote:

[..]

Vind het ook wel lief dat je er aan denkt, en die mogelijkheid is ook wel ter sprake gekomen, maar is gewoon niet handig, en ook niet het beste voor Nenya.
pi_99619664
Wat zou het mooi zijn als Nenya al zo snel een huisje vindt. O+
Het lijkt me echt een perfecte knuffelkroelpoes.

Hier is met 3 eigen katten en nu moeder+5 kittens (opvangertjes) helaas geen plek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99619676
quote:

Helder. Moeilijke beslissing, maar als het zo lang gaat duren, dan is het inderdaad waarschijnlijk beter om naar een nieuw dakje uit te zien ;(
Ja, het is ook allemaal heel rot verlopen, als ik eerlijk ben. Nenya is een schat van een poes, maar ik kan d'r gewoon niet houden.
pi_99619738
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:49 schreef Cat22 het volgende:
Wat zou het mooi zijn als Nenya al zo snel een huisje vindt. O+
Het lijkt me echt een perfecte knuffelkroelpoes.

Hier is met 3 eigen katten en nu moeder+5 kittens (opvangertjes) helaas geen plek.

Ja! Wij roepen wel eens gekscherend tegen mekaar dat niemand iets van ons wil hebben (Indy al 3 maanden in de opvang, huis al bijna 1 jaar te koop) maar misschien zit er verandering in.

Oh, en kittens, dat heb ik vorig jaar ook gedaan, opvang. Dit jaar (nog) niet gekomen, door alle andere opvangers. Heerlijk is dat. :)
pi_99620064
Normaal reply ik standaard met: kutkat, verzuipen die hap! Ze mag bij mij wonen, in een emmer water!

Maar dat doe ik nu niet. succes
pi_99620301
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:57 schreef Sant. het volgende:
Normaal reply ik standaard met: kutkat, verzuipen die hap! Ze mag bij mij wonen, in een emmer water!

Maar dat doe ik nu niet. succes
Stiekem deed je dat nu ook he? ;)

Maar dankjewel. :)
pi_99620526
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja! Wij roepen wel eens gekscherend tegen mekaar dat niemand iets van ons wil hebben (Indy al 3 maanden in de opvang, huis al bijna 1 jaar te koop) maar misschien zit er verandering in.

Nou, je hebt je verandering.

Ik heb even met het thuisfront gebeld en neem met alle plezier Nenya in huis.
De situatie waar ze in terecht komt: een huis met ruime woonkamer en keuken, een tuin van 7 bij 8 waar met schuttingen eromheen en een rooie kater van 6 jaar oud.
Hier zat ook even mijn bedenking of die rooie het aankan, maar aangezien dat ook 1 groot knuffelbeest is die graag vriendjes met andere katten is (met wisselend succes) komt dat vast goed.

Wel zal ze moeten wennen aan kinderen.
pi_99620905
Wat fantastisch!!! :)

Dat helemaal goed vinden. Ik ben er van overtuigd (en haar eigenaar ook) dat kinderen absoluut geen probleem moeten vormen. :)
  Redactie Frontpage maandag 18 juli 2011 @ 15:16:23 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99620955
Tvp. Mag volgens mij geen katten in mijn huurhuis maar dit ziet er te verleidelijk uit.

edit: nvm, gelukkig heeft het diertje al een thuis gekregen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99620982
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:08 schreef Soohr het volgende:

[..]

Nou, je hebt je verandering.

Ik heb even met het thuisfront gebeld en neem met alle plezier Nenya in huis.
De situatie waar ze in terecht komt: een huis met ruime woonkamer en keuken, een tuin van 7 bij 8 waar met schuttingen eromheen en een rooie kater van 6 jaar oud.
Hier zat ook even mijn bedenking of die rooie het aankan, maar aangezien dat ook 1 groot knuffelbeest is die graag vriendjes met andere katten is (met wisselend succes) komt dat vast goed.

Wel zal ze moeten wennen aan kinderen.
*O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99621102
Wat super! *O*
Nu Indy nog
pi_99621167
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:19 schreef Oognip het volgende:
Wat super! *O*
Nu Indy nog
Ik ben echt super blij!
Ja, en ons huis. ;)

En dan kan ik misschien eindelijk weer kittens opvangen.
pi_99621474
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Wat fantastisch!!! :)

Dat helemaal goed vinden. Ik ben er van overtuigd (en haar eigenaar ook) dat kinderen absoluut geen probleem moeten vormen. :)
Daar gok ik ook op, en anders kan ze de oplossing van mijn rooie kater volgens,
daar gaan zitten waar de kinderen er niet bij kunnen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')