abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99979101
De coordinator belt net terug, die heeft overlegd met de dierenarts die Oscar ook onderzocht heeft. De dierenarts zegt dat er niks aan te doen is op dit moment omdat hij al een koortsverlagende spuit heeft gekregen. Nog zo'n spuit kan niet want is giftig. We moeten hem op een koeler plekje neerleggen en mocht de koorts morgen nog niet minder zijn dan krijgt ie antibiotica.

Bah dit doet me meteen weer denken aan mijn overleden kittens, dat ging ook ongeveer zo ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2011 @ 22:06:08 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99979315
Bah, wat naar allemaal Oognip :{ Misschien kun je hem op van die koelpads leggen, als je die in een dikke handdoek hebt gewikkeld. Anders wordt het weer te koud voor hem.

Ik duim dat Oscar er weer bovenop komt en dat hij zich morgen al een stukje beter voelt. Sterkte! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:08:01 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_99979425
Oognip, voor mij geldt hetzelfde hoor. Morgen komt me slecht uit, maar mocht je donderdag, vrijdag of zaterdag hulp nodig hebben, dan moet je echt gewoon gillen (of bellen, of smsen). OK, het duurt een kleine 20 minuten voor ik bij je ben, maar als MM er niet is met de auto dan is het een optie :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99979431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Bah, wat naar allemaal Oognip :{ Misschien kun je hem op van die koelpads leggen, als je die in een dikke handdoek hebt gewikkeld. Anders wordt het weer te koud voor hem.

Ik duim dat Oscar er weer bovenop komt en dat hij zich morgen al een stukje beter voelt. Sterkte! :*
Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.
Het is ook eng, stel de koorts stijgt en stijgt dan is er dus niks wat we voor hem kunnen doen :{
pi_99979459
Moppie en Troel heel lief aangeboden :*
pi_99979530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:02 schreef Oognip het volgende:
De coordinator belt net terug, die heeft overlegd met de dierenarts die Oscar ook onderzocht heeft. De dierenarts zegt dat er niks aan te doen is op dit moment omdat hij al een koortsverlagende spuit heeft gekregen. Nog zo'n spuit kan niet want is giftig. We moeten hem op een koeler plekje neerleggen en mocht de koorts morgen nog niet minder zijn dan krijgt ie antibiotica.

Bah dit doet me meteen weer denken aan mijn overleden kittens, dat ging ook ongeveer zo ;(
We duimen voor jullie :{
pi_99979588
wat een nare wending zo. Ik ga heel hard duimen voor oscar
pi_99979807
Zet hem op Oscar! Ik duim ook heel hard mee voor een goede afloop!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:16:28 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99979940
Ik heb even terug gebladerd en had gemist dat Oscar zijn 1e vaccinatie heeft gehad vorige week woensdag. Dan past mankheid, koorst (en daardoor anorexie en sloomheid) bij het FLS (Lameness Syndrome of 'limping kitten syndrome).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat kittens soms na de 1e enting dit doormaken. De verschijnselen zijn mankheid, sloom, koorts, niet willen eten.. Hoewel de symptomen bij aardig wat aandoeningen passen, vind ik het toch opvallend dat dit zich vrij kort na de enting openbaard...
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_99980096
En wat is de uitkomst van bovennstaande of wat is er aan te doen?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:24:37 #186
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99980462
Pijnstilling en ontstekingsremmer en bij niet eten dwangvoeren. Vaak gaat het dan na 3 tot 7 dagen weer beter.
pi_99980725
Sylver dat lijkt inderdaad erg op wat Oscar heeft zeg. Ik hoop van harte dat het snel weer over gaat. Over een half uur gaan we hem nog dwangvoeren, vannacht nog een keer en dan morgenochtend weer. Hij slaapt iig bij ons op de slaapkamer en Emma tussen de andere katten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:41:49 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99981449
Ik hoop ook van harte dat het zoiets is en niet een andere (engere) aandoening, want daar is Oscar veel te lief voor!

Heeft Oscar een Metacam prikje gekregen trouwens?
pi_99982960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:41 schreef Sylver_ het volgende:
Ik hoop ook van harte dat het zoiets is en niet een andere (engere) aandoening, want daar is Oscar veel te lief voor!

Heeft Oscar een Metacam prikje gekregen trouwens?
Ik dacht alleen een tolfedine spuitje maar weet het niet zeker. Vanaf donderdag krijgt hij tolfedine in tablet vorm.
pi_99986493
-O-

kom op Oscar, je verdient een gouden mandje, knokken ventje van me :*
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:17:39 #191
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_99986683
^O^ duimt hard mee ^O^
En :* voor Oognip
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:51:39 #192
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_99988257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
En als je het op zijn snoet smeert? likt hij het er dan vanaf?
Je hebt ook van die astronauten pasta daar zitten heel veel voedingsstoffen in.
Ja, vraag de Da Nutri-+ Cat mag hebben. Het stimuleert ook de drinklust.
Vreselijk, zo'n klein ventje :*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:56:02 #193
72518 Strega
pi_99988421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Oognip het volgende:

[..]

Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.
Het is ook eng, stel de koorts stijgt en stijgt dan is er dus niks wat we voor hem kunnen doen :{
Lieverd, hier gaat ook een kaars aan voor Oscar hoor. We gaan met z'n allen even heel sterk aan dat ventje denken en een koortsvrije Oscar visualiseren. Sterkte vannacht :* :* :*
Bullie is thuis
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:58:05 #194
72518 Strega
pi_99988509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb even terug gebladerd en had gemist dat Oscar zijn 1e vaccinatie heeft gehad vorige week woensdag. Dan past mankheid, koorst (en daardoor anorexie en sloomheid) bij het FLS (Lameness Syndrome of 'limping kitten syndrome).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat kittens soms na de 1e enting dit doormaken. De verschijnselen zijn mankheid, sloom, koorts, niet willen eten.. Hoewel de symptomen bij aardig wat aandoeningen passen, vind ik het toch opvallend dat dit zich vrij kort na de enting openbaard...
|:( Je hebt helemaal gelijk!
Bullie is thuis
pi_99988668
http://www.mainecooninfo.(...)imping-syndrome.html

Je hebt inderdaad gelijk Sylver_

dan heeft het toch met het calici-virus te maken wat de coördinator zei. Gelukkig lees ik dat het gewoon weer overgaat, maar hopelijk helpen de koortsremmers!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 01:18:03 #196
72518 Strega
pi_99989136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:02 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.mainecooninfo.(...)imping-syndrome.html

Je hebt inderdaad gelijk Sylver_

dan heeft het toch met het calici-virus te maken wat de coördinator zei. Gelukkig lees ik dat het gewoon weer overgaat, maar hopelijk helpen de koortsremmers!
Ja, en dat er met de koorts voldoende drinken in gaat. Ze drogen zo snel uit, die kleintjes.
We gaan gewoon heel hard duimen voor Oscar. ^O^
Bullie is thuis
pi_99990873
Wat zijn jullie allemaal lief O+

De vochtbalans van Oscar was bij de dierenarts trouwens nog prima dus op deze manier moet het gewoon lukken. Hij wordt nu gevoerd door mijn vriend.
pi_99990980
Ik brand ook nog een kaarsje voor Oscar en ga heel hard hopen dat ie er weer gauw bovenop komt :Y
pi_99991028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 02:42 schreef Oognip het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief O+

De vochtbalans van Oscar was bij de dierenarts trouwens nog prima dus op deze manier moet het gewoon lukken. Hij wordt nu gevoerd door mijn vriend.
O+ fijn dat dat ook lukt :Y dan hoef je je op je werk geen zorgen te maken morgen O+
pi_99991935
Oscar maakt een iets levendigere indruk, maar ik juich nog maar niet te vroeg. Hij heeft zojuist weer dwangvoer gekregen en dat gaat best goed. Hij lijkt het lekker te vinden en verzet zich helemaal niet O+ ik vind het alleen wel erg naar om te geven, maar het moet maar.
Een uurtje geleden heb ik ook geprobeerd of ie misschien een brokje lustte en dat lustte hij wel :) 1 brokje heeft hij gegeten, niet veel maar het is een begin.

Ik ben apetrots op hem! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 27-07-2011 07:11:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')