Tja, de mens is nu eenmaal een sociaal wezen. Het grootste deel van ons welbevinden halen we uit onze sociale contacten. Dat kun je wel ontkennen, en beweren dat je in je eentje, met solitaire hobbies, ook gelukkig kunt worden, maar ik daag je uit om het te proberen. Het lijkt me erg moeilijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je de verantwoordelijkheid voor het plezier wat jij in je leven hebt bij anderen (vrienden) neer legt, dan kom je uiteindelijk altijd met lege handen te staan, dat is namelijk iets waar je zelf voor moet zorgen. Dan kun je negatief over hen zijn om je onvrede even kwijt te zijn maar uiteindelijk help je daar jezelf ook niet mee.
Gewoon een vrouwtje bestellen uit Thailand of Roemenie dan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik wil graag een burgelijk leven leiden maar op een of andere manier wil het niet lukken.
Het vrouwtje is het probleem niet, ik kan het niet laten om tot het randje te gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Gewoon een vrouwtje bestellen uit Thailand of Roemenie dan.
Hoe bedoel je tot het randje te gaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het vrouwtje is het probleem niet, ik kan het niet laten om tot het randje te gaan.
Welnee maar het is "hip" om dat niet te willen. Je ziet het in de media zo vaak, singles en stellen die 3× per jaar op vakantie gaan naar exotische oorden en dergelijke.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:50 schreef eriksd het volgende:
Ik snap sowieso niet dat jouw definitie van niet-burgerlijk leven een bedrijfje hebben is. Als je in dit soort patronen denkt ben je toch juist burgerlijk bezig?
Los daarvan zie ik het hele probleem met kinderen en huis niet zo.
3 keer per jaar? sjesus dat is wel burgelijk... ik zit elke maand in een exotisch oord.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef z3bra het volgende:
[..]
Welnee maar het is "hip" om dat niet te willen. Je ziet het in de media zo vaak, singles en stellen die 3× per jaar op vakantie gaan naar exotische oorden en dergelijke.
Als je het mij vraagt vind ik die mensen JUIST extreem burgerlijk aangezien zij zich wat aantrekken van wat de rest van de bevolking vindt en/of doet.
Dit klinkt voor mij als je erbij neerleggen, niet verder willen kijken en te zwart/wit om er iets aan te kunnen hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:21 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Tja, de mens is nu eenmaal een sociaal wezen. Het grootste deel van ons welbevinden halen we uit onze sociale contacten. Dat kun je wel ontkennen, en beweren dat je in je eentje, met solitaire hobbies, ook gelukkig kunt worden, maar ik daag je uit om het te proberen. Het lijkt me erg moeilijk.
Je zou ook kunnen zeggen dat NL dit gedrag juist mogelijk maakt...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
En waarom krijg je geen studie af? Allemaal bij jezelf. Wees blij dat je in NL woont, in veel andere landen was je gedrag allang beloond met dakloos zijn.
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vaag dilemma heb je.. het geijkte burgerlijke zuipen-en-tof-doen-met-vriendjes vind je wel oke, maar werken voor je geld niet. Combineert niet lekker. Je bent overigens niet verplicht om 40u in de week te werken en een mooi huis te gaan bewonen met je mooie vrouw, je mag ook gewoon lekker nixxen en onder een mooie vinex-brug gaan wonen![]()
Nah, volgens mij ontbreekt het je volledig aan elke vorm van ambitie en kom je niet verder dan een vage droom nastreven. Waarom zijn die eigen bedrijfjes mislukt denk je?
En waarom krijg je geen studie af? Allemaal bij jezelf. Wees blij dat je in NL woont, in veel andere landen was je gedrag allang beloond met dakloos zijn. Als je overigens per se niet 'het burgerlijke leven' in wil ga dan freelance projecten doen en tussendoor lekker rondreizen. Moet je wel iets leren om te doen natuurlijk, maar dat is dan een kleine opgaaf toch?
Dat denk ik eerder. Hier in Nederland heb je gewoon veel teveel keuzes en bij elke keuze vraag je je elke keer weer af wat er gebeurd zou zijn als je één van die andere 100.000 keuzes had gemaakt. Dat geeft een ontzettend onrustig gevoel en als het dan in je huidige keuze even niet bevalt ga je toch weer die 100.000 andere keuzes overwegen. De drempel om dan te stoppen met je huidige keuze (in dit geval dan de studie) is dan vele malen lager.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef Northside het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat NL dit gedrag juist mogelijk maakt...
Steeds weer op zoek naar de grenzen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:53 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe bedoel je tot het randje te gaan?
Wat betekent dat voor jou? Waar ben je op dat moment mee bezig? En hoe lang duurt het gevoel wat je daarvan krijgt voor je opnieuw op zoek gaat?quote:Op woensdag 20 juli 2011 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Steeds weer op zoek naar de grenzen.
Bij vrouwen noemen ze dat al snel borderline gedrag...quote:Op woensdag 20 juli 2011 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
je bedoelt alles onderspuiten totdat je daadwerkelijk een klap in je zak krijgt of wat anders?quote:Op woensdag 20 juli 2011 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je bent een piraat of niet, toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |