abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99643332
Als je bedrijfjes opricht omdat je bang bent een burgelijk leven te leiden is niet de goede insteek. Je moet het ondernemen wel leuk vinden. Snap het overigens wel en ben zelf ondernemer en het leiden van een standaard burgelijk leventje (in ieder geval in deze levensfase) is niks voor mij. Ik zou zeggen ga lekker door met ondernemen, zorg voor een duidelijk verdienmodel, leer van je fouten en uiteindelijk komt het goed.... Zo niet dan niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je hebt uiteindelijk spijt van de dingen die je niet hebt gedaan, niet van de dingen die je wel hebt gedaan.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_99646915
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:57 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je de verantwoordelijkheid voor het plezier wat jij in je leven hebt bij anderen (vrienden) neer legt, dan kom je uiteindelijk altijd met lege handen te staan, dat is namelijk iets waar je zelf voor moet zorgen. Dan kun je negatief over hen zijn om je onvrede even kwijt te zijn maar uiteindelijk help je daar jezelf ook niet mee.
Tja, de mens is nu eenmaal een sociaal wezen. Het grootste deel van ons welbevinden halen we uit onze sociale contacten. Dat kun je wel ontkennen, en beweren dat je in je eentje, met solitaire hobbies, ook gelukkig kunt worden, maar ik daag je uit om het te proberen. Het lijkt me erg moeilijk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_99647277
Ik wil graag een burgelijk leven leiden maar op een of andere manier wil het niet lukken. :@
pi_99648000
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik wil graag een burgelijk leven leiden maar op een of andere manier wil het niet lukken. :@
Gewoon een vrouwtje bestellen uit Thailand of Roemenie dan.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_99648542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Gewoon een vrouwtje bestellen uit Thailand of Roemenie dan.
Het vrouwtje is het probleem niet, ik kan het niet laten om tot het randje te gaan. :{
pi_99652179
even het buitenland opzoeken kan altijd leuk zijn :) en ja... op een gegeen moment wil je wel settelen denk ik.
pi_99652413
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het vrouwtje is het probleem niet, ik kan het niet laten om tot het randje te gaan. :{
Hoe bedoel je tot het randje te gaan?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 09:50:34 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99653903
Ik snap sowieso niet dat jouw definitie van niet-burgerlijk leven een bedrijfje hebben is. Als je in dit soort patronen denkt ben je toch juist burgerlijk bezig?

Los daarvan zie ik het hele probleem met kinderen en huis niet zo.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:06:07 #159
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_99654269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:50 schreef eriksd het volgende:
Ik snap sowieso niet dat jouw definitie van niet-burgerlijk leven een bedrijfje hebben is. Als je in dit soort patronen denkt ben je toch juist burgerlijk bezig?

Los daarvan zie ik het hele probleem met kinderen en huis niet zo.
Welnee maar het is "hip" om dat niet te willen. Je ziet het in de media zo vaak, singles en stellen die 3× per jaar op vakantie gaan naar exotische oorden en dergelijke.

Als je het mij vraagt vind ik die mensen JUIST extreem burgerlijk aangezien zij zich wat aantrekken van wat de rest van de bevolking vindt en/of doet.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_99654352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef z3bra het volgende:

[..]

Welnee maar het is "hip" om dat niet te willen. Je ziet het in de media zo vaak, singles en stellen die 3× per jaar op vakantie gaan naar exotische oorden en dergelijke.

Als je het mij vraagt vind ik die mensen JUIST extreem burgerlijk aangezien zij zich wat aantrekken van wat de rest van de bevolking vindt en/of doet.
3 keer per jaar? sjesus dat is wel burgelijk... ik zit elke maand in een exotisch oord.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2011 @ 10:11:35 #161
13368 NiGeLaToR
pi_99654391
Vaag dilemma heb je.. het geijkte burgerlijke zuipen-en-tof-doen-met-vriendjes vind je wel oke, maar werken voor je geld niet. Combineert niet lekker. Je bent overigens niet verplicht om 40u in de week te werken en een mooi huis te gaan bewonen met je mooie vrouw, je mag ook gewoon lekker nixxen en onder een mooie vinex-brug gaan wonen :+

Nah, volgens mij ontbreekt het je volledig aan elke vorm van ambitie en kom je niet verder dan een vage droom nastreven. Waarom zijn die eigen bedrijfjes mislukt denk je?
En waarom krijg je geen studie af? Allemaal bij jezelf. Wees blij dat je in NL woont, in veel andere landen was je gedrag allang beloond met dakloos zijn. Als je overigens per se niet 'het burgerlijke leven' in wil ga dan freelance projecten doen en tussendoor lekker rondreizen. Moet je wel iets leren om te doen natuurlijk, maar dat is dan een kleine opgaaf toch?
pi_99654408
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:21 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Tja, de mens is nu eenmaal een sociaal wezen. Het grootste deel van ons welbevinden halen we uit onze sociale contacten. Dat kun je wel ontkennen, en beweren dat je in je eentje, met solitaire hobbies, ook gelukkig kunt worden, maar ik daag je uit om het te proberen. Het lijkt me erg moeilijk.
Dit klinkt voor mij als je erbij neerleggen, niet verder willen kijken en te zwart/wit om er iets aan te kunnen hebben.

Je kan een hele hoop plezier halen uit sociale contacten en dat is goed, je welbevinden ben je zelf verantwoordelijk voor; hoe goed ga je met jezelf om. Je plezier haal je uit waar jij plezier uit haalt. Wanneer jij sociale contacten hebt omdat je die wil en niet omdat je afleiding wil dan is dat heel anders, minder druk/dwang en minder afhankelijkheid. Als je mensen om je heen wilt uit angst om alleen te zijn dan bouw je relatie gebaseerd op angst.

Daarnaast is het je goed recht nieuwe sociale contacten op te doen als je die graag wilt, maar die opzoeken met het idee van dat zij de functie hebben jou voldoende te vermaken dan lijkt me dat niet goed. Gelukkig leren zijn met jezelf is ook moeilijk, vooral als je gewend ben je geluk bij anderen te zoeken maar als je dat hebt heb je dat wel voor altijd, en vanuit zo'n positie doe je ook veel makkelijker nieuwe contacten op, je staat dan meer open voor de personen, niet voor nut ze voor jou zouden hebben.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_99654848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
En waarom krijg je geen studie af? Allemaal bij jezelf. Wees blij dat je in NL woont, in veel andere landen was je gedrag allang beloond met dakloos zijn.
Je zou ook kunnen zeggen dat NL dit gedrag juist mogelijk maakt...
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:36:19 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99654979
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vaag dilemma heb je.. het geijkte burgerlijke zuipen-en-tof-doen-met-vriendjes vind je wel oke, maar werken voor je geld niet. Combineert niet lekker. Je bent overigens niet verplicht om 40u in de week te werken en een mooi huis te gaan bewonen met je mooie vrouw, je mag ook gewoon lekker nixxen en onder een mooie vinex-brug gaan wonen :+

Nah, volgens mij ontbreekt het je volledig aan elke vorm van ambitie en kom je niet verder dan een vage droom nastreven. Waarom zijn die eigen bedrijfjes mislukt denk je?
En waarom krijg je geen studie af? Allemaal bij jezelf. Wees blij dat je in NL woont, in veel andere landen was je gedrag allang beloond met dakloos zijn. Als je overigens per se niet 'het burgerlijke leven' in wil ga dan freelance projecten doen en tussendoor lekker rondreizen. Moet je wel iets leren om te doen natuurlijk, maar dat is dan een kleine opgaaf toch?
Dit dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:11:09 #165
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_99655942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat NL dit gedrag juist mogelijk maakt...
Dat denk ik eerder. Hier in Nederland heb je gewoon veel teveel keuzes en bij elke keuze vraag je je elke keer weer af wat er gebeurd zou zijn als je één van die andere 100.000 keuzes had gemaakt. Dat geeft een ontzettend onrustig gevoel en als het dan in je huidige keuze even niet bevalt ga je toch weer die 100.000 andere keuzes overwegen. De drempel om dan te stoppen met je huidige keuze (in dit geval dan de studie) is dan vele malen lager.
Don't let my username fool you...
pi_99691379
Ik snap TS ineens door het zien van zijn andere topic.

Hij is bang voor een burgelijk leven maar lijdt ondertussen zelf een grotere sleur dan menig huis, tuin en boom-type.
pi_99692536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 07:53 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe bedoel je tot het randje te gaan?
Steeds weer op zoek naar de grenzen.
pi_99694292
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat betekent dat voor jou? Waar ben je op dat moment mee bezig? En hoe lang duurt het gevoel wat je daarvan krijgt voor je opnieuw op zoek gaat?

[ Bericht 3% gewijzigd door Canillas op 20-07-2011 08:04:10 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:29:39 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99694559
quote:

[..]

Bij vrouwen noemen ze dat al snel borderline gedrag...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99696397
quote:

[..]

je bedoelt alles onderspuiten totdat je daadwerkelijk een klap in je zak krijgt of wat anders?
pi_99702755
Je hoeft ook niet per se een burgerlijk leven te hebben om het naar je zin te hebben. Maar je kunt je leven wel weer nieuw leven inblazen (goh, dat klink raar :') ). Een aantal opties:

- Zoek een partner die ook niet burgerlijk wil zijn (geen kinderen en trouwen en zo)
- Zoek hobby’s
- Ga reizen
- Verhuis naar het buitenland
- Ga een nieuwe studie doen en zoek daarnaast een bijbaantje waarmee je je studie financiert. Daarna werk zoeken in hetgeen waarvoor je gestudeerd hebt
- Zoek werk dat je écht bevalt, en heb je tijdelijk werk dat je minder bevalt, werk dan toch maar en zoek in de tussentijd verder, al werk je tijdelijk maar voor het geld
- En last but not least, wat er ook gebeurt: geniet ervan, want je leeft maar één keer

Zoek in ieder geval naar een leven dat aansluit met jouw interesses en behoeftes. Wat wil je nou echt? En hoe wil je dat? Er is echt zó veel mogelijk in het leven. Je moet alleen vanuit jezelf willen veranderen (het ligt dus óók aan instelling), anders blijf je in de put zitten.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_99703364
quote:

[..]

Je bent een piraat of niet, toch?
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')