abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99597045
Ik voer elke dag op een afvalsite een eetdagboek in met wat ik die dag gegeten heb. Gisteren ben ik naar de bioscoop geweest en heb daar een bak (small) zoete popcorn gehad. Maar ik heb geen idee hoeveel gram popcorn er in zo'n bak gaat. Dus weet iemand dat?
pi_99597102
wat boeit dat nou? :')
Meet je alle hoeveelheden af ofzo? :')
Reken je ook uit met elke beweging hoeveel kcal je verbrand?

Cmon... als je nou pro sporter bent....
  zondag 17 juli 2011 @ 22:56:47 #3
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_99597153
Zal vast gezellig zijn om met TS naar de bios te gaan
*Hosselcopter*
pi_99597702
Ja, het is hartstikke gezellig om met mij naar de bios te gaan, want ik eet dus wel gewoon popcorn, maar wil wel graag weten hoeveel kcal ik binnen heb gekregen.

Ik ben al 10 kg afgevallen (van 63 naar 53 kg) en weeg inderdaad alles af. Maar op die site kun je alles opslaan, dus wat ik regelmatig eet hoef ik dus niet elke keer af te wegen :)

Maar vind het gewoon fijn om precies te zien hoeveel kcal ik binnen heb gekregen, vandaar dat ik dit topic heb geopend.

Vanaf nu graag serieuze reacties!
pi_99597745
Welke site?
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:06:46 #6
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_99597760
Mocht TS hierop lijken dan had ik nog een serieuze reactie gegeven...

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 17 juli 2011 @ 23:09:03 #7
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_99597898
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:06 schreef Montelly het volgende:
Mocht TS hierop lijken dan had ik nog een serieuze reactie gegeven...

[ afbeelding ]
Dan had ik wel geweten waar ik mijn popcorn uit zou hebben gegeten _O-
*Hosselcopter*
  zondag 17 juli 2011 @ 23:10:12 #8
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_99597969
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef Dibble het volgende:

[..]

Dan had ik wel geweten waar ik mijn popcorn uit zou hebben gegeten _O-
QFT
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_99597999
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:05 schreef Sylvana het volgende:
Ja, het is hartstikke gezellig om met mij naar de bios te gaan, want ik eet dus wel gewoon popcorn, maar wil wel graag weten hoeveel kcal ik binnen heb gekregen.

Ik ben al 10 kg afgevallen (van 63 naar 53 kg) en weeg inderdaad alles af. Maar op die site kun je alles opslaan, dus wat ik regelmatig eet hoef ik dus niet elke keer af te wegen :)

Maar vind het gewoon fijn om precies te zien hoeveel kcal ik binnen heb gekregen, vandaar dat ik dit topic heb geopend.

Vanaf nu graag serieuze reacties!
Dan is het toch al te laat? lijkt me handiger om vantevoren te weten hoeveel je moet eten dan achteraf te kijken of je het goed hebt gedaan.
Omgekeerde wereld.
Let je dan ook op de verhouding vet/eiwit/koolhydraat?
pi_99598004
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:06 schreef Lonaa het volgende:
Welke site?
http://valtaf.nl

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:10 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan is het toch al te laat? lijkt me handiger om vantevoren te weten hoeveel je moet eten dan achteraf te kijken of je het goed hebt gedaan.
Omgekeerde wereld.
Let je dan ook op de verhouding vet/eiwit/koolhydraat?
Ik vul het normaal gesproken altijd meteen in, zodat ik bijvoorbeeld 's avonds na het avondeten kan zien hoeveel kcal ik nog mag hebben. En ik kijk idd ook naar de verhouding EKV.

En af en toe een keertje wat meer eten is niet erg, omdat ik al goed op gewicht ben op zich (BMI= 21.23) Maar ik wil graag nog een paar kg afvallen voor het esthetische :)

En vraag me dus gewoon af hoeveel gram popcorn er in zo'n bak zit en hoeveel kcal dat dus is. Ik heb het al op, dus op zich maakt het niets meer uit. Maar ben er gewoon benieuwd naar ^O^
pi_99598229
hmm moeilijk, ene kleine bak is de andere niet. daarbij weegt de bioscoop het ook niet en ken niet iemand die zijn bak zelf gaat wegen dus ben bang dat je er niet achter komt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_99598299
Welke bioscoop? dat scheelt namelijk wel.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:10 schreef Sylvana het volgende:

[..]

http://valtaf.nl

[..]

Ik vul het normaal gesproken altijd meteen in, zodat ik bijvoorbeeld 's avonds na het avondeten kan zien hoeveel kcal ik nog mag hebben. En ik kijk idd ook naar de verhouding EKV.

En af en toe een keertje wat meer eten is niet erg, omdat ik al goed op gewicht ben op zich (BMI= 21.23) Maar ik wil graag nog een paar kg afvallen voor het esthetische :)

En vraag me dus gewoon af hoeveel gram popcorn er in zo'n bak zit en hoeveel kcal dat dus is. Ik heb het al op, dus op zich maakt het niets meer uit. Maar ben er gewoon benieuwd naar ^O^

Je weet dat jou BMI (voor zover het iets zegt) meer dan perfect is en afvallen verder overbodig is?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_99598308
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
hmm moeilijk, ene kleine bak is de andere niet. daarbij weegt de bioscoop het ook niet en ken niet iemand die zijn bak zelf gaat wegen dus ben bang dat je er niet achter komt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in en ik ga idd niet mijn weegschaaltje meenemen naar de bios :') Maar misschien dat iemand bij benadering weet hoeveel er in gaat :) Gok zelf dat het iets van 100-150 gram is? Want in de supermarkt heb je wel van die magnetronzakken popcorn en die zijn na het ploffen 100 gram.

quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:15 schreef Chinless het volgende:
Welke bioscoop? dat scheelt namelijk wel.
Cinestar Enschede :)
  zondag 17 juli 2011 @ 23:16:40 #14
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99598382
als je het echt zó graag precies wil weten, dan bel je ze toch op?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_99598439
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:15 schreef Chinless het volgende:

[..]

Je weet dat jou BMI (voor zover het iets zegt) meer dan perfect is en afvallen verder overbodig is?
Ja dat weet ik, maar vind het zelf toch mooier als ik nog iets minder ( rond de 50-52 kg) weeg :) En dan is mijn BMI ook nog prima ^O^
pi_99598504
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:
als je het echt zó graag precies wil weten, dan bel je ze toch op?
Tja, dat vind ik ook weer zo raar :')
pi_99598708
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar vind het zelf toch mooier als ik nog iets minder ( rond de 50-52 kg) weeg :) En dan is mijn BMI ook nog prima ^O^
ach gewicht zegt niks.
Vrouwen zonder spiermassa maar wel weinig gewicht zijn skinny fat... is nog steeds lelijk.
Vrouwen met meer spiermassa maar ongeveer hetzelfde gewicht zijn al strakker...

Spiegel is het beste... gewicht op de weegschaal is nutteloos.
Misschien val je wel alleen maar spiermassa af ipv vet... dan haal je het gewicht op de weegschaal wel maar mooi is t niet.
pi_99599043
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ach gewicht zegt niks.
Vrouwen zonder spiermassa maar wel weinig gewicht zijn skinny fat... is nog steeds lelijk.
Vrouwen met meer spiermassa maar ongeveer hetzelfde gewicht zijn al strakker...

Spiegel is het beste... gewicht op de weegschaal is nutteloos.
Misschien val je wel alleen maar spiermassa af ipv vet... dan haal je het gewicht op de weegschaal wel maar mooi is t niet.
Ik richt me dan ook niet alleen op mijn gewicht, maar ook op centimeters, spiermassa etc. Maar dit topic is niet bedoeld als afvaltopic... ;)
pi_99607623
Koop zo'n zak kant-en-klare popcorn bij de chipsafdeling van AH en vergelijk de hoeveelheid en dan ook meteen hoeveel kcal je binnen hebt gekregen. Was toch niet zo moeilijk te bedenken :?.
pi_99608207
Dat kan ik idd doen, maar thuis eet ik geen popcorn/chips etc.

Ik laat het er wel gewoon bij zitten. Had gehoopt dat er iemand in bios werkte en het ongeveer wist, maar blijkbaar niet dus.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:05:38 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99610524
TS, hoe lang ben jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:22:31 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99610935
Sylvana:
Dit is geen dieet wat ik nu hier schrijf, maar het gaat over afvallen.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2011 @ 11:03:09 #24
91830 MaximusTG
pi_99612071
Nou, als ik die bakjes van de Cinestar zo inschat, dan gok ik dat de kleine ongeveer 1 tot 1,5 liter is.
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Popcorn is 1 cup gepofte popcorn 8 gram. een cup is +- 240 milliliter, dus dat is dus ongeveer 6* 8 = 48 gram.
Om en nabij de 50 gram zou ik dus schatten. Klinkt best weinig eigenlijk..

Popcorn, air-popped, no additives
Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
Energy 1,598 kJ (382 kcal)
Carbohydrates 78 g
- Dietary fiber 15 g
Fat 4 g
Protein 12 g
Thiamine (Vit. B1) 0.2 mg (15%)
Riboflavin (Vit. B2) 0.3 mg (20%)
Iron 2.7 mg (22%)

^
|
|
Dat is natuurlijk wel zonder suiker..
pi_99614562
@Pietverdriet, ik ben 1.58 en ik ben 10 kg afgevallen op de manier zoals jij beschrijft. Ik heb geen dieet gevolgd, maar gewoon 3 gezonde maaltijden en 2-3 gezonde tussendoortjes per dag, en daarnaast veel bewegen (sinds 1 maart zit er een sportschool onder mijn huis, dus ben er zo;n 4-6 keer per week een half uur tot een uur te vinden (cardio)fitness en groepslessen) En ik heb al meerdere keren gezegd dat dit GEEN afvaltopic is, ik wilde alleen weten hoeveel popcorn er in zo'n bak zit. En wat je allemaal vertelt is dus niks nieuws voor mij, want dat is precies de manier waar op ik het ook gedaan heb...

@MaximusTG, 50 gram klinkt idd wel erg weinig, ik gokte zelf zo'n 100 gram. Maar bedankt voor je reactie ^O^

Begin dat gezeur over afvallen beetje zat te worden hoor, dus ga gewoon niet meer in op reacties die daar over gaan -O-

Stel gewoon een simpele vraag, zit niet op een hele preek te wachten -O-

[ Bericht 13% gewijzigd door _Hestia_ op 18-07-2011 12:33:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')