abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99588104
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

zo moeilijk is dat toch niet. in bakje 1 klein beetje vlst , voorwas draait kort en ernstigste vuil gaat eruit spoeling meeste gaat weg , klein deel blijft achter, vloeistof in bak 2 voor hoofdwas gaat mee tot spoeling en daarna nog 4 keer spoelen , 5 wasverzachter weer kort draaien en weer spoelen weer weg maar klein beetje blijft achter . dat willen mensen dat het heerlijk stinkt. is eigenlijk niet uitgespoelde rotzooi en goed voor iemand met allergie c_/
Bedankt voor je uitleg maar er is geen touw aan vast te knopen :D

Hoe dan ook, het wasmiddel loopt direct de trommel in dus blijft niet liggen in de vakjes. Dus als je in beide vakjes wasmiddel doet komt dit allemaal tegelijk bij de voorwas terecht, en is de hoofdwas dus zonder wasmiddel.
pi_99588906
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg maar er is geen touw aan vast te knopen :D

Hoe dan ook, het wasmiddel loopt direct de trommel in dus blijft niet liggen in de vakjes. Dus als je in beide vakjes wasmiddel doet komt dit allemaal tegelijk bij de voorwas terecht, en is de hoofdwas dus zonder wasmiddel.
voor uitleg dan maar gewoon 2 uur voor het raampje zitten van de wasmachine ^O^ , weet je gelijk wat er gebeurt.
alles wat in de vakjes zit , zit nog niet gelijk in de machine hoor vloeibaar spul is niet als water , blijft achter in de slang naar de trommel , gooi er wat water achteraan en het komt er wel ^O^
het is denk ik ook afhankelijk van welk merk hoe goed het vloeibare spul in bakje blijft zitten , heb je el goedkopo hadden ze geen tijd en zin om goed bakje te maken :N
  zondag 17 juli 2011 @ 22:06:53 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99594397
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 20:28 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

voor uitleg dan maar gewoon 2 uur voor het raampje zitten van de wasmachine ^O^ , weet je gelijk wat er gebeurt.
alles wat in de vakjes zit , zit nog niet gelijk in de machine hoor vloeibaar spul is niet als water , blijft achter in de slang naar de trommel , gooi er wat water achteraan en het komt er wel ^O^
het is denk ik ook afhankelijk van welk merk hoe goed het vloeibare spul in bakje blijft zitten , heb je el goedkopo hadden ze geen tijd en zin om goed bakje te maken :N
Ik heb een vrij prijzige Miele, maar daar loopt vloeibaar wasmiddel ook uit weg, dit is te voorkomen door een speciale inzet voor vloeibaar wasmiddel te bestellen.

Maar gezien ik vloeibaar wasmiddel waardeloos vind heb ik de moeite nooit genomen.

Het is dus zeker geen kwestie van de prijs van de machine.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 juli 2011 @ 22:58:12 #54
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_99597232
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 20:28 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

Er komt toch sowieso water bij dat bakje en dus door de slang die het vloeibare spul naar de trommel werkt? dus het maakt dan toch niet uit of het in die slang zit?
En toen was er niets!
  zondag 17 juli 2011 @ 23:00:24 #55
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_99597363
M'n ma doet het ook in vakje 1. Alleen zet ze eerste de wasmachine aan. Want als ze dat ding start gaat ie eerst nog water wegpompen (van het vorige wasprogramma). Als de afvoerpomp ophoudt, dan pas giet ze het wasmiddel erin, wat dan direct weer wordt weggespoeld door het water wat erin loopt.
pi_99597642
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 14:18 schreef mcintosh het volgende:
Ik gebruik namelijk vloeibaar wasmiddel. Daar zitten tegenwoordig geen wasbolletjes meer bij.
Dus ik giet dat spul in het meest rechter vakje genummer 'I'..
Dan zie ik het echter altijd meteen wegstromen...
Dude, wat doe je met een wasbol? :') Die stop je toch bij je was of doe je die ook in een vakje?
Oh, and that's a bad miss!
pi_99599867
quote:
0s.gif
Op zondag 17 juli 2011 23:04 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dude, wat doe je met een wasbol? :') Die stop je toch bij je was of doe je die ook in een vakje?
Bij de was ja, heb ik toch meer het idee dat het voor de was gebruikt wordt, en inderdaad niet meteen wordt weggespoeld...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99609126
ik nog steeds niet begrijpen , dat het blijkbaar moeilijk is

tweede poging uitleg wasmachine :

1 voorwas, is een apart bakje ( vaak 1 genoemd) , daar doe je wasmiddel in als de was echt vies is
doe je OOK de programmeer knop van de wasmachine op voorwas ( soms a genoemd) dan gaat hij het wasmiddel in bak 1 innemen met water, het water zorgt ervoor dat alle wasmiddel in de trommel komt en niet achterblijft in de slang !!! de machine draait bij genoeg water 1 keer en spoelt 1 keer en pompt dus ook 1 keer weg.
2 daarna gaat hij over op de hoofdwas , neemt waspoeder uit bak 1 en 2 en gaat weer bij genoeg water wassen ( wat langer) dan weer spoelen en weg pompen ( dit meestal 4 keer) !!!

DAN wasverzachter, kort draaien,spoelen en wegpompen ^O^

als je dus het waspoeder of vloeibaar spul in bak 1 doet EN het programma OP ( B) hoofdwas is er dus geen probleem !!!
doe je het in 1 en toch voorwas , wordt het maar een heel klein deel gewassen , maar toch meestal genoeg om de meeste vuil weg te krijgen , je krijgt aleen een extra spoelbeurt wat eigenlijk moest beginnen met bakje 2 met wasmiddel.

nou duidelijk wat er gebeurt in dat machine ??

alleen de eerste keer was hij dus de rest is spoelen en nog eens spoelen !!!
pi_99610054
Vloeibaar wasmachine is vetter dan poeder. Geleerd op mijn zoekronde naar een andere wasmachine en meerdere winkels bezocht die dit allemaal vertelde ;).

Dat wil niet zeggen dat poeder niet vet is tho, het gaat ook om de hoeveelheid die je erin kiept.

Het is aan te raden de machine om de zoveel tijd een 90 graden beurtje te draaien met lege trommel zodat alle zeepresten opgelost kunnen worden en de machine schoner wordt en dus langer mee kan gaan. Als je gemiddeld 2 wasjes per week draait kun je elke maand of om de 6 weken zo een 90 graden was draaien.
pi_99614062
Een keer een lege trommel met schoonmaakazijn draaien, veel effectiever :)
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop