Gatver, ik heb een dilemma.
Ineens verlaat iedereen Hyves voor dat stomme Facebook

Ik heb 2.5 jaar geleden al een account aangemaakt bij Facebook, drie mensen toegevoegd en dat was het dan. Ik vind het een onoverzichtelijk stom gedoe, dan nog dat gekloot met privacyinstellingen en andere voorwaarden die eenzijdig worden opgelegd door

Amerikanen

. En likes, prikborden, gepoke
Maar goed, Hyves is opgekocht door de

Telegraaf

. Steeds meer mensen vinden het cool om al hun krabbels te wissen (de smeerlappen, hoe moet ik nu de reden van je scheiding/ziekenhuisbezoek etc achterhalen?) of hun profiel op alleen voor vrienden te zetten waardoor je interessante gesprekken maar voor de helft kunt zien.
Nu wil ik wel gaan facebooken, want dan kan ik jullie ook allemaal toevoegen

maar dan komen daar nog IRL vrienden, IRL vage bekenden en collega's (waaronder bazen) bij. En dat kun je misschien wel allemaal van elkaar afschermen, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
Ik hou er gewoon niet van dat mijn webleven en mijn echte leven in elkaar overlopen, want waar kan ik dan nog eens lekker klagen over mijn stomme collega's

of ongestoord praten over piemels en sex (dat doe ik zelfs al bewust tijden niet meer

).
Ik zag bovendien dat Twitter mij ongevraagd heeft aangeboden als "to follow" aan een andere (mij onbekende) Fokker, terwijl ik op Twitter onder mijn echte naam opereer
Dus. Ik vond het internet vroeger veel leuker.