abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 15:56:04 #126
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99622746
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik zou iets meer naar buiten knippen, bij een duif knip je daar ik het vlees, maar bij het kortwieken zie je wel waar je moet knippen. Ik zou de twee laatste veren laten staan, dat ziet er mooier uit en dan kan hij alsnog niet vliegen.

In principe zou je hem een jaar zo kunnen houden, dan blijft hij wel bij je.
Ga dit morgen zeker doen, eerst even moed verzamelen.
Maar goed idee en hoef ik zelf ook niet zo bang te zijn dat hij het hok uitglipt en besluit weg te vliegen. De deur is nogal breed. Nogmaals erg bedankt!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:22:05 #127
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99623768
Je moet het niet alleen doen, en kijk even op internet hoe je een duif moet vasthouden, dan blijft hij ook gewoon rustig. Je moet hem in de hand houden, en dus zeker niet op de grond duwen en dan kortwieken, dan gaat hij fladderen en gaat het fout.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:34:51 #128
42366 Staal
pi_99624252
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Je moet het niet alleen doen, en kijk even op internet hoe je een duif moet vasthouden, dan blijft hij ook gewoon rustig. Je moet hem in de hand houden, en dus zeker niet op de grond duwen en dan kortwieken, dan gaat hij fladderen en gaat het fout.
Gevonden. Dat deed ik dus mooi fout gisteren. Wat zijn die beestjes eigenlijk kwetsbaar.
Morgen even samen doen hier.
Un certain jeune homme
pi_99624776
Wat ben jij toch een schat van een mens O+
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:10:42 #130
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99625795
Je kunt de duif met een hand vasthouden en met de andere de vleugel zonder kracht spreiden. Hij is het gewend als postduif, dus dan zal hij niet schrikken.

Het is wel een goed idee om echt duivenvoer te kopen, dus voor postduiven met meer mais en erwten dan tortelvoer. Daarnaast een drinkbak met deksel erboven zodat hij er niet in kan poepen, een voerbak zodat hij niet van de poepvloer hoeft te eten en een bakje grit, dat zijn kleine steentjes die hij nodig heeft om het voer in zijn krop te malen.

Als je nog wat foto's van hem in rust maakt, en een foto van zijn poep kan ik welaangeven of hij gezond is. Je kunt me ook PMen, dan kun je het gewoon naar me mailen, dat is makkelijker.
pi_99627635
Verkeerd ingelogd. Grmbl.
I´m back.
  maandag 18 juli 2011 @ 18:03:44 #132
42366 Staal
pi_99627702
Ik heb met dat steengruis in mijn handen gestaan. Maar de jongen van de winkel was te druk om advies te vragen. Nu heb ik nog het verkeerde voer want gewoon duivenvoer was er niet. Wel zag ik kuikenvoer (gemalen mais.) Ook niet gekocht omdat ik dacht dat het te eentonig zou zijn. Drinkbak heb ik gezien maar dat was een papagaai. Verschoon wel twee keer dag zijn waterschaal maar dat kan dus beter een badje worden.

Enfin, morgen weer terug naar de dierenwinkel dan koop ik ook nog dat kuikenvoer, gruis en bak en meng ik het. Zal morgen wel wat foto's sturen als je er naar wilt kijken heel graag! Tof dat je me echt wilt helpen hiermee.

@Messina, ik vind het eigenlijk gewoon heel erg leuk. Niet gedacht maar toch.
Denk dat ik er misschien t.z.t. maar een vrouwtje bijhaal anders is Duif zo alleen. Hij koert in ieder geval niet dus hoop dat het een meisje is maar eerst maar eens zien hoe dit gaat. Heb in ook nog een groot pak zaagsel gehaald dus ga even het hok verschonen.

Postte net onder het account van Ryan. Hij stond op deze PC ingelogd.
Un certain jeune homme
pi_99629705
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:03 schreef Staal het volgende:
*knip*
Ja maar, lieve Staal, niet iedereen haalt zomaar een duif(je) in huis hoor. Sowieso hebben veel mensen hekel aan duiven (ik ben ook geen fan), maar ook al vind je het geen rotbeesten, zullen veel mensen zo'n beestje toch niet binnen halen.

Wij hadden ooit een babyduifje op het balkon, en die wilden wij graag ruimen (het balkon, niet het duifje) i.v.m. een constructie om duiven in de toekomst tegen te houden :P Dus ik bellen naar de vogelopvang, zeiden ze gewoon koud: Gooi maar van het balkon, hoor. }:| En dat voor een vogelopvang :{w

Duifje heeft nog weken veilig bij ons op het balkon gezeten, zelfs een plank erboven gehangen zodat dat arme ding niet in de regen zat. Is uiteindelijk zelf uitgevlogen. O+
Inmiddels wel een anti-duivenconstructie, zodat ik niet meer elke week het balkon met chloor hoef schoon te maken :P

Ik ga dit topic in ieder geval met plezier volgen! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_99630512
Hou er rekening mee dat er nog een duifje bij kan komen aanfladderen op termijn. Geen idee of de jongen uitvliegen of dat je daar ook mee opgescheept zit.

Leuk project om te volgen ^O^
  maandag 18 juli 2011 @ 19:20:14 #135
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99630650
Je moet echt duivenvoer halen, van kuikenvoer wordt hij niet blij...... Je hebt speciaal voer voor postduiven, daar zul je wel een speciaalzaak voor moeten zoeken of een veevoederhandel, dat hebben ze niet in een gewone winkel.

Je moet het niet mengen! Grit doe je in een aparte bak, sommige duuiven eten veel, anderen weinig. Sla met een beetje zout erop kunnen ze ook erg waarderen, maar dat is meer iets lekkers dan noodzakelijks.

Als je wat foto's stuurt kan ik wel zien of het een doffer of duivin is, hoewel dat gezien de leeftijd misschien nog wat moeilijk is.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:23:04 #136
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99630832
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hou er rekening mee dat er nog een duifje bij kan komen aanfladderen op termijn. Geen idee of de jongen uitvliegen of dat je daar ook mee opgescheept zit.

Leuk project om te volgen ^O^
Opzich is het niet moeilijk om te voorkomen dat er jongenkomen, het is een kwestie van de eieren schudden, dan komt er niets meer uit. Klinkt onaardig, maar ze kunnen makkelijk 4 nestjes van twee duiven per jaar krijgen. En de jongen van maart hebben in september met een beetje geluk ook alweer hun eigen jongen.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:22:59 #137
42366 Staal
pi_99644223
@Messina, zie je, jij zorgt ook voor een duifje als je er mee geconfronteerd wordt. :*.

@ FkTwkGs, je zou zomaar gelijk kunnen krijgen. 1 persoon is verteld dat we een hok hebben en die belde vanavond toen ik in de keuken stond. Of we een jonge merel in het hok kwijt konden want die was gevonden. Vond het prima maar schrok daar wel van trouwens. Een jonge bolletjes merel is is nauwelijks haalbaar en dat lukt niet met stukjes brood dat ze geprobeerd hebben te voeren. Ze hebben hem niet meer teruggevonden.

@Arnold, zal morgen vragen of ze het voor me kunnen mengen. Postduivenvoer. Ze mengen waarschijnlijk wel zelf. Met dat ik zelf zou mengen bedoelde ik een beetje kuikenvoer/gemalen mais door het tortelduivenvoer. Het grit zal ik dan apart geven.

Zal morgen zeker foto's maken.
Voor en na de knipbeurt. Misschien wil jij dan alsjeblieft ook kijken of het goed gedaan is en dat het niet te lang gelaten is want ik ben er een beetje huiverig voor. Als het niet gaat dan laat ik het een dag rusten om het dan opnieuw te proberen. PM je dan wel even.
Un certain jeune homme
  maandag 18 juli 2011 @ 23:25:04 #138
42366 Staal
pi_99644316
Maar... ik heb trouwens wel een beetje vriendjes gemaakt. Bij het verschonen kon je toch merken dat hij weer buiten is en al aardig opgeknapt is en hij krijgt zelfs praatjes. Raakte hem niet eens aan en hij bromde naar me en pikte zelfs in mijn hand! Deed absoluut geen pijn gelukkig. Wist niet hoe het zou voelen namelijk, maar dat valt dus allezins mee.

Vergat het eerder te zeggen maar ieder voorjaar haal ik altijd een grote zak eivoer omdat alle vogels daar verzot op zijn. De hond eet het en zelfs egels komen in de keuken om het te stelen. Het ruikt heel sterk en lekker naar koekjes. Vanmiddag dus ook weer een zak meegenomen voor de buitenvogels maar had bovenop het tortelvoer voor Duif ook een toef van dat eivoer gedaan. Zo, aanvallen dat hij deed! Ploegde het hele schaaltje door voor dat eivoer en de rest van de zaden en rijst lagen in zijn water en kooi. Kon dus weer helemaal opnieuw beginnen maar ik mocht hem ineens wel kroelen. Niks geen probleem meer en niet meer schuw.

Ik koop hem gewoon om met eivoer. Dan blijft hij wel. O+ .
Un certain jeune homme
pi_99646026
Ik vind het erg nobel dat je de duif op vangt, vind het alleen wel jammer dat je hem niet de kans geeft om terug te gaan naar z'n baasje en z'n vertrouwde omgeving als hij over een paar dagen is opgeknapt. Laat dat beestje toch lekker vliegen en aan wedstrijden mee doen, dat is ie gewend. Je maakt hem er echt niet blij mee dat hij dadelijk in de tuin wat kan rondhupsen en probeert te vliegen wat niet meer gaat omdat z'n vleugel geknipt is. Dat knippen is inderdaad niet pijnlijk maar wel frustrerend voor zo'n beestje wat gewend is dagelijks te vliegen en eens in de week een lekker lange afstand te vliegen..
Ook heeft de eigenaar je gevraagd om het beestje over een paar dagen weer los te laten omdat ze dan normaal gezien weer thuis komen, dat is echt geen ongewone vraag als het gaat om postduiven, want dat zit in hun aard.

Nogmaals ik vind het super dat je hem opgevangen hebt, maar geef hem alsjeblieft de kans om naar z'n vertrouwde omgeving terug te gaan..

Over het opvangen van merels, merels zijn insecten eters en kun je bijna niet opvoeden. Je kunt het proberen met speciaal voer (gedroogde insecten) dat binnen te duwen en wat water er achteraan. maar de kans is klein als ze zelf nog niet kunnen eten..
wanneer merels uitvliegen is het heel normaal dat ze de eerste paar dagen nog niet hoog genoeg kunnen komen om over een schutting heen te vliegen, maar kunnen dat van het ene op het andere moment wel dus dan kun je ze inderdaad kwijt zijn.
Wat wel een makkelijke vogel is om van jongs af aan op te voeden is een kauw of een kraai (die eten namelijk alles en kun je heel gemakkelijk voeren en dus aanhankelijk maken)

Kijk maar wat je met m'n info doet maar ik wou het maar even gezegd hebben.

als er een hondje aan komt lopen die hou je ook niet zomaar omdat je denkt dat die het misschien wel beter bij je heeft als bij z'n huidige baasje, wat niet eens zo hoeft te zijn
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:01:11 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_99646057
Mijn duiven vinden mij ook niet altijd leuk....gaan ze slaan met een vleugel. :') Ik word dan in elkaar gemept door een duif ;( ...althans mijn hand. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99646706
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Hij ligt nu in het donker in de kamer hiernaast. Ik ga hem niet meer buggen omdat hij de hele dag al uitgeput leek en ik hem net natuurlijk opgejaagd heb om hem te vangen. Hoop eigenlijk dat-ie een beetje rust krijgt en op kracht komt. Maar er is wel wat mis met zijn linkervleugeltje. Geen bloed overigens. Hij heeft ook niet gegeten van de eieren die ik gekookt had. Nu duivenvoer in de bak gezet. (Die heb ik altijd in huis voor de Turkse Tortels die in de tuin leven.)

Heb vanmiddag wel gezocht in mijn woonplaats maar die duivenhouder is er kennelijk mee opgehouden maar het beestje kan kennelijk uit Frankrijk of Engeland komen. Ben niet veel wijzer geworden dan dit door de kleuren van de ringen.

Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
Geef em gewone ongekookte rijst, je zult zien, hij is zo weer boven jan.
Wij hadden een poos terug bij de buurtjes een wedstrijd duifje en met wat water en ongekookte rijst knapte hij zienderogen op.
Deze eigenaar was er blij mee en kwam em netjes ophalen.
Hij vertelde dat hij em thuis wel wat antibiotica zou geven ook, omdat je nooit weet wat de duiven onderweg drinken.
Klonk niet als iemand die em de nek om zou gaan draaien hoor. ;)
The waves you made will always be
pi_99647227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:16 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Wij hadden een poos terug bij de buurtjes een wedstrijd duifje en met wat water en ongekookte rijst knapte hij zienderogen op.
Hij vertelde dat hij em thuis wel wat antibiotica zou geven ook, omdat je nooit weet wat de duiven onderweg drinken.
wist niet dat ze gewoon * ongekookte * rijst konden veteren. zilvervliesrijst is dan denk ik beter? (meer pitamientjes)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:33:41 #143
42366 Staal
pi_99647386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het erg nobel dat je de duif op vangt, vind het alleen wel jammer dat je hem niet de kans geeft om terug te gaan naar z'n baasje en z'n vertrouwde omgeving als hij over een paar dagen is opgeknapt. Laat dat beestje toch lekker vliegen en aan wedstrijden mee doen, dat is ie gewend. Je maakt hem er echt niet blij mee dat hij dadelijk in de tuin wat kan rondhupsen en probeert te vliegen wat niet meer gaat omdat z'n vleugel geknipt is. Dat knippen is inderdaad niet pijnlijk maar wel frustrerend voor zo'n beestje wat gewend is dagelijks te vliegen en eens in de week een lekker lange afstand te vliegen..
Ook heeft de eigenaar je gevraagd om het beestje over een paar dagen weer los te laten omdat ze dan normaal gezien weer thuis komen, dat is echt geen ongewone vraag als het gaat om postduiven, want dat zit in hun aard.

Nogmaals ik vind het super dat je hem opgevangen hebt, maar geef hem alsjeblieft de kans om naar z'n vertrouwde omgeving terug te gaan..

Over het opvangen van merels, merels zijn insecten eters en kun je bijna niet opvoeden. Je kunt het proberen met speciaal voer (gedroogde insecten) dat binnen te duwen en wat water er achteraan. maar de kans is klein als ze zelf nog niet kunnen eten..
wanneer merels uitvliegen is het heel normaal dat ze de eerste paar dagen nog niet hoog genoeg kunnen komen om over een schutting heen te vliegen, maar kunnen dat van het ene op het andere moment wel dus dan kun je ze inderdaad kwijt zijn.
Wat wel een makkelijke vogel is om van jongs af aan op te voeden is een kauw of een kraai (die eten namelijk alles en kun je heel gemakkelijk voeren en dus aanhankelijk maken)

Kijk maar wat je met m'n info doet maar ik wou het maar even gezegd hebben.

als er een hondje aan komt lopen die hou je ook niet zomaar omdat je denkt dat die het misschien wel beter bij je heeft als bij z'n huidige baasje, wat niet eens zo hoeft te zijn
Hilliebillie, ik begrijp jouw reactie volkomen. Alleen ben ik zo beleefd geweest om de eigenaar te achterhalen want ik zat echt niet te wachten op een duif. Absoluut niet zelfs, laten we even wel zijn. En ook ben ik nog bijzonder netjes geweest om hier niet het telefoongesprek te pasten maar het te houden op dat de eigenaar niet erg geinteresseerd leek. Een andere user is via PM wel op de hoogte wat diegene zei en dat komt aardig overeen met de negatieve berichten.

Heb jouw eerdere reacties ook gelezen uiteraard, kan niet op alles reageren maar jij gaf/geeft echt om je duiven. Jij zou dan ook niet zo lomp en lacherig gereageerd hebben. Jij zou wel vragen hoe het met de duif gaat. Zou je het belangrijk vinden dat het beestje terugkomt of zou je mijn telefoontje afdoen als bespottelijk en paranoide zijn hoe ik aan jouw nummer ben gekomen? Om te kort te gaan heb ik juist vandaag nog in dubio gestaan omdat ik helemaal niet ben van het afpakken van andermans dier. Het is niet van mij en daar ben ik me van bewust. De duif is hooguit vier maanden oud.

Sorry, maar ik kies nu voor deze vogel en dat is een paar weken afzien voor hem maar wellicht wordt hij dan wel twintig jaar en ik heb niet het idee dat hij dat gaat worden bij deze meneer. Kom hem dan maar halen. Tis ook in Brabant.

Maar al zou mijn hondje ergens in Afrika zitten, reken maar dat ik hem ga halen. Zonder meer.
Dus die vergelijking gaat niet op.
Un certain jeune homme
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:34:54 #144
244933 trovey
Nachtoele
pi_99647427
Gewoon paddy kopen bij de dierenwinkel. :P Dat is onbewerkte rijst maar het beste blijft gewoon duivenvoer en wel die voor postduiven (alhoewel mijne mijne alleen maar tortelvoer willen vreten, zelfs de niet-tortelduiven :') )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99647560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wist niet dat ze gewoon * ongekookte * rijst konden veteren. zilvervliesrijst is dan denk ik beter? (meer pitamientjes)
Die info hadden wij ook van zo`n duiven site, wij hadden met de beste bedoeling eerst alle zaadjes uit het rattenvoer zitten peuteren en wat flintertjes mais.
Hij pikte er wel iets van maar niet van harte natuurlijk.
Toen we van de rijst wisten en we hem een schoteltje voorzette vlogen de rijstkorrels je om de oren!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:46:34 #146
42366 Staal
pi_99647855
Overigens staat het nummer van de vogel en van de eigenaar in dit topic, dus men kan de eigenaar gewoon bellen. Dan kun je horen hoe gek deze man van zijn duiven is. :).
Un certain jeune homme
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:48:45 #147
42366 Staal
pi_99647932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:16 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ben al wat verder met de duif. Hij heeft een hok, zaagsel en voer. Buiten.
Un certain jeune homme
pi_99648483
Haha toevallig, gisteravond kwam er een duif de kebabzaak binnen en m'n vader liet hem maar overnachten binnen want het regende en hij was verzwakt. Vanochtend wat water en brood gegeven en geprobeerd naar buiten te krijgen (want nja leek me niet zo hygiënisch :') ) maar hij bleef terugkomen. :')

Ook met een blauw bandje om trouwens, maar durfde niet te kijken wat erop stond. :@ :') Weet niet of hij er nog is, als hij er morgen is zal ik proberen te lezen wat er staat. :P

SPOILER: het beestje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 01:15:40 #149
42366 Staal
pi_99648750
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:06 schreef Ayca het volgende:
Haha toevallig, gisteravond kwam er een duif de kebabzaak binnen en m'n vader liet hem maar overnachten binnen want het regende en hij was verzwakt. Vanochtend wat water en brood gegeven en geprobeerd naar buiten te krijgen (want nja leek me niet zo hygiënisch :') ) maar hij bleef terugkomen. :')

Ook met een blauw bandje om trouwens, maar durfde niet te kijken wat erop stond. :@ :') Weet niet of hij er nog is, als hij er morgen is zal ik proberen te lezen wat er staat. :P

SPOILER: het beestje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Ayca,

Wat lief van jou en jouw vader. Maar in een horecazaak, echt, kijk er wel mee uit he en zorg dat hij buiten is, bij controle is het namelijk niet best. Geef hem buiten anders een doos die je op zijn kant zet of zo. Maar wel tof.
Als je een ringnummer post is het toch vrij makkelijk te achterhalen blijkt. Dus als dat lukt?
Un certain jeune homme
pi_99649174
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Ben al wat verder met de duif. Hij heeft een hok, zaagsel en voer. Buiten.
Als die vent inderdaad zo ongeïnteresseerd is, lekker houden dat duifje dan. :Y
Beestje is nog jong ook dus je kunt er nog een poosje van genieten ook. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')