Ga dit morgen zeker doen, eerst even moed verzamelen.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik zou iets meer naar buiten knippen, bij een duif knip je daar ik het vlees, maar bij het kortwieken zie je wel waar je moet knippen. Ik zou de twee laatste veren laten staan, dat ziet er mooier uit en dan kan hij alsnog niet vliegen.
In principe zou je hem een jaar zo kunnen houden, dan blijft hij wel bij je.
Gevonden. Dat deed ik dus mooi fout gisteren. Wat zijn die beestjes eigenlijk kwetsbaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Je moet het niet alleen doen, en kijk even op internet hoe je een duif moet vasthouden, dan blijft hij ook gewoon rustig. Je moet hem in de hand houden, en dus zeker niet op de grond duwen en dan kortwieken, dan gaat hij fladderen en gaat het fout.
Ja maar, lieve Staal, niet iedereen haalt zomaar een duif(je) in huis hoor. Sowieso hebben veel mensen hekel aan duiven (ik ben ook geen fan), maar ook al vind je het geen rotbeesten, zullen veel mensen zo'n beestje toch niet binnen halen.quote:
Opzich is het niet moeilijk om te voorkomen dat er jongenkomen, het is een kwestie van de eieren schudden, dan komt er niets meer uit. Klinkt onaardig, maar ze kunnen makkelijk 4 nestjes van twee duiven per jaar krijgen. En de jongen van maart hebben in september met een beetje geluk ook alweer hun eigen jongen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hou er rekening mee dat er nog een duifje bij kan komen aanfladderen op termijn. Geen idee of de jongen uitvliegen of dat je daar ook mee opgescheept zit.
Leuk project om te volgen
Geef em gewone ongekookte rijst, je zult zien, hij is zo weer boven jan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij ligt nu in het donker in de kamer hiernaast. Ik ga hem niet meer buggen omdat hij de hele dag al uitgeput leek en ik hem net natuurlijk opgejaagd heb om hem te vangen. Hoop eigenlijk dat-ie een beetje rust krijgt en op kracht komt. Maar er is wel wat mis met zijn linkervleugeltje. Geen bloed overigens. Hij heeft ook niet gegeten van de eieren die ik gekookt had. Nu duivenvoer in de bak gezet. (Die heb ik altijd in huis voor de Turkse Tortels die in de tuin leven.)
Heb vanmiddag wel gezocht in mijn woonplaats maar die duivenhouder is er kennelijk mee opgehouden maar het beestje kan kennelijk uit Frankrijk of Engeland komen. Ben niet veel wijzer geworden dan dit door de kleuren van de ringen.
Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
wist niet dat ze gewoon * ongekookte * rijst konden veteren. zilvervliesrijst is dan denk ik beter? (meer pitamientjes)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:16 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Geef em gewone ongekookte rijst, je zult zien, hij is zo weer boven jan.
Wij hadden een poos terug bij de buurtjes een wedstrijd duifje en met wat water en ongekookte rijst knapte hij zienderogen op.
Deze eigenaar was er blij mee en kwam em netjes ophalen.
Hij vertelde dat hij em thuis wel wat antibiotica zou geven ook, omdat je nooit weet wat de duiven onderweg drinken.
Klonk niet als iemand die em de nek om zou gaan draaien hoor.
Hilliebillie, ik begrijp jouw reactie volkomen. Alleen ben ik zo beleefd geweest om de eigenaar te achterhalen want ik zat echt niet te wachten op een duif. Absoluut niet zelfs, laten we even wel zijn. En ook ben ik nog bijzonder netjes geweest om hier niet het telefoongesprek te pasten maar het te houden op dat de eigenaar niet erg geinteresseerd leek. Een andere user is via PM wel op de hoogte wat diegene zei en dat komt aardig overeen met de negatieve berichten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het erg nobel dat je de duif op vangt, vind het alleen wel jammer dat je hem niet de kans geeft om terug te gaan naar z'n baasje en z'n vertrouwde omgeving als hij over een paar dagen is opgeknapt. Laat dat beestje toch lekker vliegen en aan wedstrijden mee doen, dat is ie gewend. Je maakt hem er echt niet blij mee dat hij dadelijk in de tuin wat kan rondhupsen en probeert te vliegen wat niet meer gaat omdat z'n vleugel geknipt is. Dat knippen is inderdaad niet pijnlijk maar wel frustrerend voor zo'n beestje wat gewend is dagelijks te vliegen en eens in de week een lekker lange afstand te vliegen..
Ook heeft de eigenaar je gevraagd om het beestje over een paar dagen weer los te laten omdat ze dan normaal gezien weer thuis komen, dat is echt geen ongewone vraag als het gaat om postduiven, want dat zit in hun aard.
Nogmaals ik vind het super dat je hem opgevangen hebt, maar geef hem alsjeblieft de kans om naar z'n vertrouwde omgeving terug te gaan..
Over het opvangen van merels, merels zijn insecten eters en kun je bijna niet opvoeden. Je kunt het proberen met speciaal voer (gedroogde insecten) dat binnen te duwen en wat water er achteraan. maar de kans is klein als ze zelf nog niet kunnen eten..
wanneer merels uitvliegen is het heel normaal dat ze de eerste paar dagen nog niet hoog genoeg kunnen komen om over een schutting heen te vliegen, maar kunnen dat van het ene op het andere moment wel dus dan kun je ze inderdaad kwijt zijn.
Wat wel een makkelijke vogel is om van jongs af aan op te voeden is een kauw of een kraai (die eten namelijk alles en kun je heel gemakkelijk voeren en dus aanhankelijk maken)
Kijk maar wat je met m'n info doet maar ik wou het maar even gezegd hebben.
als er een hondje aan komt lopen die hou je ook niet zomaar omdat je denkt dat die het misschien wel beter bij je heeft als bij z'n huidige baasje, wat niet eens zo hoeft te zijn
Die info hadden wij ook van zo`n duiven site, wij hadden met de beste bedoeling eerst alle zaadjes uit het rattenvoer zitten peuteren en wat flintertjes mais.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wist niet dat ze gewoon * ongekookte * rijst konden veteren. zilvervliesrijst is dan denk ik beter? (meer pitamientjes)
Ben al wat verder met de duif. Hij heeft een hok, zaagsel en voer. Buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:16 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Geef em gewone ongekookte rijst, je zult zien, hij is zo weer boven jan.
Wij hadden een poos terug bij de buurtjes een wedstrijd duifje en met wat water en ongekookte rijst knapte hij zienderogen op.
Deze eigenaar was er blij mee en kwam em netjes ophalen.
Hij vertelde dat hij em thuis wel wat antibiotica zou geven ook, omdat je nooit weet wat de duiven onderweg drinken.
Klonk niet als iemand die em de nek om zou gaan draaien hoor.
SPOILER: het beestjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:06 schreef Ayca het volgende:
Haha toevallig, gisteravond kwam er een duif de kebabzaak binnen en m'n vader liet hem maar overnachten binnen want het regende en hij was verzwakt. Vanochtend wat water en brood gegeven en geprobeerd naar buiten te krijgen (want nja leek me niet zo hygiënisch) maar hij bleef terugkomen.
Ook met een blauw bandje om trouwens, maar durfde niet te kijken wat erop stond.![]()
Weet niet of hij er nog is, als hij er morgen is zal ik proberen te lezen wat er staat.
Hoi Ayca,SPOILER: het beestjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lief van jou en jouw vader. Maar in een horecazaak, echt, kijk er wel mee uit he en zorg dat hij buiten is, bij controle is het namelijk niet best. Geef hem buiten anders een doos die je op zijn kant zet of zo. Maar wel tof.
Als je een ringnummer post is het toch vrij makkelijk te achterhalen blijkt. Dus als dat lukt?Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Als die vent inderdaad zo ongeïnteresseerd is, lekker houden dat duifje dan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ben al wat verder met de duif. Hij heeft een hok, zaagsel en voer. Buiten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |