abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100183287
Mooie dag om te beginnen met calorieën tellen. Eens kijken of ik daar misschien nog wat fout doe.
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:10:09 #127
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100183669
Zo, de eerste kilometertjes zijn vandaag gemaakt, 16 stuks richting werk. 40 minuutjes over gedaan, mede dankzij een snorfietser op een lang recht stuk :P

Helaas is mn weegschaal stuk :{
F means you're fucked
pi_100183781
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:10 schreef YUR het volgende:
Zo, de eerste kilometertjes zijn vandaag gemaakt, 16 stuks richting werk. 40 minuutjes over gedaan, mede dankzij een snorfietser op een lang recht stuk :P

Helaas is mn weegschaal stuk :{
Ik heb de goedkoopste van de blokker en die doet t na 2 maandjes nog steeds ;)

Ben benieuwd Freddeh! Misschien heeft t dan toch te maken met weinig sport vorige week? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je in de dagen na het sporten ook nog meer calorieën verbrand?
pi_100183927
Dat je in de dagen nadat je sport meer cal verbrandt klopt volgens mij wel. Maar ik heb dus al 2 weken niet meer gesport vandaag. Waarom die fluctuatie er is door de week heen snap ik gewoon niet. Ik eet geen rare dingen, ik eet niet meer zoveel als ik voorheen deed ook. Alleen het tekort aan sport klopt wel ja.
pi_100184708
Dat is wel apart eigenlijk dat je gewicht zo varieert. Heb je al eens bloed laten prikken bij de huisarts? Misschien dat je schildklier te langzaam werkt. Dan is het bijna niet te doen om af te vallen.
Om calorieen bij te houden (en andere voedingstoffen te checken) kan ik je dieetinzicht.nl aanraden. Ik zat net die site nog eens te bekijken en ik zie dat het een betaalsite is geworden :(
Was een erg handige site, je voerde je eten in en dan kon je zien hoeveel kcal, KH, vet, eiwit, vitamines etc je binnen kreeg en of dat goed was. Misschien dat dat in de probeerversie nog steeds beschikbaar is. Anders kan ik je mijn gebruikersnaam en wachtwoord pmen, dan kun je dat eens invullen.
pi_100184857
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:31 schreef the85mc het volgende:
Dat is wel apart eigenlijk dat je gewicht zo varieert. Heb je al eens bloed laten prikken bij de huisarts? Misschien dat je schildklier te langzaam werkt. Dan is het bijna niet te doen om af te vallen.
Om calorieen bij te houden (en andere voedingstoffen te checken) kan ik je dieetinzicht.nl aanraden. Ik zat net die site nog eens te bekijken en ik zie dat het een betaalsite is geworden :(
Was een erg handige site, je voerde je eten in en dan kon je zien hoeveel kcal, KH, vet, eiwit, vitamines etc je binnen kreeg en of dat goed was. Misschien dat dat in de probeerversie nog steeds beschikbaar is. Anders kan ik je mijn gebruikersnaam en wachtwoord pmen, dan kun je dat eens invullen.
Jij bent grappig :) Maar aan de andere kant heb ik een leuke anekdote over schildklieren en hun geklier.

Een jaar of 9 geleden leerde ik m'n vrouw kennen. Ze had iets met haar schildklier, werkt op zo'n 60%, maar je zag er dus niets van. Uiteindelijk blijkt heel die familie een vernaggelde schildklier te hebben, werken allemaal op zo'n 60%, maar m'n schoonmoeder heeft inmiddels zelfs geen schildklier meer...
Ik op advies van m'n vrouwtje naar de internist voor onderzoek. Ja hoor, schildklier.... Op 70% van wat het zou moeten zijn. Lijkt wel besmettelijk.

*notendop* Ik heb dus iets met m'n schildklier :)
pi_100185018
Haha dankje. Mijn moeder heeft een te snel werkende schildklier en die kan eten, niet normaal meer. Zij at eerder net zoveel als ik at, dus 8 boterhammen met beleg, flink avondeten. En 's avonds ook nog wel eens een hapje en een drankje. Vaak een koekje bij de koffie. En nooit zwaarder worden dan 58 kg. Eten om het eraan te houden eigenlijk. En dan heb ik het over een relatief kleine vrouw van achter in de vijftig die net zoveel eet als ik deed voor mijn dieet.
Wat ik wel apart vind, is mensen met een te langzame schildklier het zelfde medicijn krijgen als met een te snelle :? Ik snap dat niet.
pi_100185097
Ik heb geen idee wat mensen met te snelle schildklier precies slikken. Ik heb zelf eerst een tijd thyroid geslikt, maar kreeg later thyrax omdat dat beter was.
pi_100185171
Mijn moeder slikt euthyrox geloof ik, moet je 's ochtends opeten en dan mag je een half uur niet eten/drinken. Dat is wel lastig. Maar als ze dat niet eet, wordt ze misselijk en voelt ze zich ziek.
pi_100185251
Euthyrox, slikt m'n vrouw ook.

Ik herinner me trouwens net dat m'n schoonzus oorspronkelijk ook een te snelle schildklier had. Die heeft er een jodiumbehandeling voor ondergaan om er voor te zorgen dat hij langzamer ging werken. Daarna werkte hij dus te langzaam en moest ze thyroid gaan slikken.
pi_100185348
Die jodium behandeling is een nucleaire behandeling ofzo toch? Een aantal kennissen van mijn ouders hebben ook problemen met hun schildklier. Dan kun je kiezen voor een eenmalige behandeling met een een nucleair goedje, daarna moet je 24 uur in quarantaine blijven en dan kan je schildklier weer normaal werken. Alleen de kans dat het fout gaat is erg groot. Bij de 3 mensen die ik ken die dat gedaan hebben is het bij geen van allen goed gegaan.. Eentje kreeg zelfs aparte bijwerkingen, zijn ogen kwamen steeds verder naar buiten en die moest er aan geopereerd worden. Soms zie je wel mensen waarbij hun ogen een beejte 'uitpuilen' en vaak hebben die dan een te snelle schildklier.
pi_100185501
Klopt helemaal.
pi_100185558
wat is je dosering ongeveer? ergens tussen de 50-75 ofzo?
pi_100185605
Ik slik 75. Heb wel eens gekeken wat er gebeurt als ik meer slik, maar dan gaat het emotioneel nog even slechter met me.
pi_100185736
Klinkt bekend, mn moeder heeft ook vaak of te veel of te weinig en dan is ze echt zichzelf niet. Totaal niet fit. Ik dacht dat zij nu 87,5 doet. Ze wil minderen, want soms heeft ze hartkloppingen. Maar minder maakt haar ook niet fitter. Moeilijk, moeilijk. Eigenlijk ben je continu aan het zoeken naar de juiste dosering.
Even iets anders: je had vrijdag ook een sollicitatie toch? Hoe ging dat?
pi_100185843
Die ging niet door, is verplaatst naar vanmiddag, maar vanmiddag kan ik zelf niet. Dus ik moet hem even opnieuw plannen.
pi_100189840
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en een nieuwe baan!
Had me net ook even gewogen, steady 84,5, valt me nog mee na afgelopen donderdag en zaterdag. Denk dat ik vandaag even een stukje ga fietsen, al voelen mn benen aan alsof ze vol lood zitten. Kijken of ik dat eruit kan fietsen..
pi_100199274
grr, te slecht weer geweest afgelopen 3 weken, dus maar 60 kilometer gemaakt, ik voel me echt slecht. Nog steeds een enkelblessure aan de rechter enkel en gisteren is ook m'n linker enkel stuk gegaan, helemaal dik en blauw. Morgen naar de fysio en wellicht even door naar het ziekenhuis?
pi_100200532
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:23 schreef piepkuiken21 het volgende:
grr, te slecht weer geweest afgelopen 3 weken, dus maar 60 kilometer gemaakt, ik voel me echt slecht. Nog steeds een enkelblessure aan de rechter enkel en gisteren is ook m'n linker enkel stuk gegaan, helemaal dik en blauw. Morgen naar de fysio en wellicht even door naar het ziekenhuis?
In ieder geval naar de huisarts. Lijkt me wel belangrijk die enkels eens na te laten kijken. En misschien aftapen bij zware inspanning?
pi_100201749
de rechter was al getapet, ik heb gewoon slechte enkels helaas. Vandaag gaat het al een klein beetje beter dan vannacht, hij is wel iets dikker en geeft een brandend gevoel, volgens mij voel ik herstel ;-)
pi_100202236
Net weer terug van een rondje 40 km op de MTB. In het begin ging het niet zo soepel, maar na een uur kreeg ik het ritme eindelijk goed te pakken. Gemiddeld 26, inclusief een stuk bos wat behoorlijk langzaam was. Gepiekt op 54 km/u 8-) maar dat was wel licht heuvelaf..Voor de kenners: bij luchthaven soesterberg.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:53:19 #147
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100202299
Zo, mn rit terug naar huis ff opgenomen met Endomondo. Blijkt dat ik op mn 8 jaar oude MTB met straatbandjes, in mn spijkerbroekie en met mn rugtas op mn rug gemiddeld 26 km/u fiets. Best ok, dacht ik zo, toch?
F means you're fucked
pi_100202485
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:53 schreef YUR het volgende:
Zo, mn rit terug naar huis ff opgenomen met Endomondo. Blijkt dat ik op mn 8 jaar oude MTB met straatbandjes, in mn spijkerbroekie en met mn rugtas op mn rug gemiddeld 26 km/u fiets. Best ok, dacht ik zo, toch?
Volgens mij wel, ik MTB ook (wel met noppenbanden) en mijn gemiddelde ligt ook op ongeveer 26. Stukjes van 15 km doe ik gemiddeld 29-30.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:59:20 #149
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100202511
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ik MTB ook (wel met noppenbanden) en mijn gemiddelde ligt ook op ongeveer 26. Stukjes van 15 km doe ik gemiddeld 29-30.
Dit zijn stukjes van 16 en een beetje kilometer...maar ik hou me wel in
F means you're fucked
pi_100202706
Het gaat erom of je lekker fietst, gemiddelde snelheid hangt van veel dingen af: wind, verkeer, stoplichten etc.. Als je lekker trapt is dat het belangrijkste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')