abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100021742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:46 schreef scoloo het volgende:

[..]

Maar die koolhydraten 's avond breek je 's nachts toch heel slecht af?
Als ik honger heb dan heb ik honger. Dan moet ik ook wat eten, anders kan ik niet maffen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:47 #102
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_100021805
Ja daar heb je gelijk in. Ik had de site ook nog niet bekeken. Mooie site. Kan je flink wat info vanaf halen.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_100042546
Ik zat nog eens even te lezen over voeding en training. De laatste tijd eet ik wat minder koolhydraten, maar ook niet extreem weinig ofzo. 50% van mijn energie komt uit KH, dat is ongeveer 250-300 gram KH per dag.
Nu las ik over sporten met lage hoeveelheden KH dat je lichaam in ketose gaat. je schakelt dan over op vetverbranding. Nu lees ik allerlei tegenstrijdige verhalen. Volgens de ene is het perfect, volgens de andere breek je spieren af. Iemand een idee hoe dat nou echt zit?

Ik heb het idee dat ik soms ook in ketose zit te trainen, vooral als ik een paar dagen achter elkaar veel fiets. Mijn rondjes kosten ongeveer 1500 kcal, meer dan ik per dag uit KH kan halen.
Als ik dan een weekend bij mijn ouders ben, en dus ook bij hen eet (meer KH), en ik stap maandags op de fiets dan lijk ik wel te vliegen. Dan heb ik misschien weer genoeg glycogeen in mijn spieren en lever.
pi_100042885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:37 schreef the85mc het volgende:
Ik zat nog eens even te lezen over voeding en training. De laatste tijd eet ik wat minder koolhydraten, maar ook niet extreem weinig ofzo. 50% van mijn energie komt uit KH, dat is ongeveer 250-300 gram KH per dag.
Nu las ik over sporten met lage hoeveelheden KH dat je lichaam in ketose gaat. je schakelt dan over op vetverbranding. Nu lees ik allerlei tegenstrijdige verhalen. Volgens de ene is het perfect, volgens de andere breek je spieren af. Iemand een idee hoe dat nou echt zit?

Ik heb het idee dat ik soms ook in ketose zit te trainen, vooral als ik een paar dagen achter elkaar veel fiets. Mijn rondjes kosten ongeveer 1500 kcal, meer dan ik per dag uit KH kan halen.
Als ik dan een weekend bij mijn ouders ben, en dus ook bij hen eet (meer KH), en ik stap maandags op de fiets dan lijk ik wel te vliegen. Dan heb ik misschien weer genoeg glycogeen in mijn spieren en lever.
Volgens mij is er alleen sprake van het verbranden van spieren als je dan ook nog eens niet genoeg eiwitten binnen krijgt.

Ik zelf vind het allemaal zo extreem. Het is niet een dieet wat je jaren vol kan houden. Dat het dus inderdaad omstreden is zou voor mij al voldoende redenen zijn om hier nooit aan te beginnen.

quote:
Sommige artsen beschouwen ketose als een gevaarlijke en potentieel levensbedreigende toestand die de lever overbelast en afbraak van spierweefsel veroorzaakt.
:{
pi_100045806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij is er alleen sprake van het verbranden van spieren als je dan ook nog eens niet genoeg eiwitten binnen krijgt.

Ik zelf vind het allemaal zo extreem. Het is niet een dieet wat je jaren vol kan houden. Dat het dus inderdaad omstreden is zou voor mij al voldoende redenen zijn om hier nooit aan te beginnen.

[..]

:{
Ketose is helemaal geen doel van mij. Ik denk dat het bij mij alleen af en toe voorkomt als ik veel sport en ik vroeg me af of het schadelijk is.. Ik kan in ieder geval beter sporten als ik meer KH heb gegeten, dat verschil kan ik echt voelen..
pi_100059509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ketose is helemaal geen doel van mij. Ik denk dat het bij mij alleen af en toe voorkomt als ik veel sport en ik vroeg me af of het schadelijk is.. Ik kan in ieder geval beter sporten als ik meer KH heb gegeten, dat verschil kan ik echt voelen..
Denk dat iedereen dat voelen kan. Pasta's, volkoren boterhammen, friet.... Werkt allemaal prima als basis voor training. Nadeel van de mensen in dit topic is alleen dat wij die KH's eerst moeten verbranden waarna pas sprake gaat zijn van vetverbranding.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:58:26 #107
275429 scoloo
pi_100062181
Daarom ben ik ook altijd een beetje huiverig voor koolhydraten 's avonds. Ben dan (misschien onterecht) een beetje bang dat je dat niet meer verbrand.
pi_100062356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:58 schreef scoloo het volgende:
Daarom ben ik ook altijd een beetje huiverig voor koolhydraten 's avonds. Ben dan (misschien onterecht) een beetje bang dat je dat niet meer verbrand.
Nee, is niet onterecht. KH die te lang in je lichaam blijven hangen worden opgeslagen als afvalstoffen, dus vet. Je lichaam verbrandt ze dus niet en ze zullen je vetverlies niet verbeteren. Dan is bijvoorbeeld een stuk fruit beter voor je lichaam, hoewel daar weer suikers in zitten.
pi_100063154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb je ook in de lijst gezet hoor! :)
Oke top ^O^
Gisteren weer gefietst, iets meer dan anderhalf uur... mooi om in dorpen aan te komen waar het overduidelijk heeft geregend of mensen die je tegemoet fietsen en helemaal kletsnat zijn en zelf in geen druppel regen fietsen :D ^O^ morgen maar een rondje lopen denk ik... het weer wordt een stuk beter.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_100077627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:01 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee, is niet onterecht. KH die te lang in je lichaam blijven hangen worden opgeslagen als afvalstoffen, dus vet. Je lichaam verbrandt ze dus niet en ze zullen je vetverlies niet verbeteren. Dan is bijvoorbeeld een stuk fruit beter voor je lichaam, hoewel daar weer suikers in zitten.
In fruit zitten toch juist ook veel koolhydraten :?
pi_100077718
2e zomeravond op rij. Gisteravond met een lekker temperatuurtje onder een blauwe lucht nog een pot voetbal kunnen spelen. Heerlijk!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:33:44 #112
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100079896
Gezien de goede weersvoorspellingen ga ik vanaf volgende week ook maar weer fietsen naar mn werk. Dat is dan ook meteen het startschot om keihard aan mijn lichaam te gaan werken, want ik ben zwaarder dan ooit.
Zondag zal ik me gaan wegen en zal ik mijn gegevens doorgeven zodat ik ook in de sheet kan worden opgenomen ^O^
F means you're fucked
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:54:52 #113
275429 scoloo
pi_100080488
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook. Het beste wat je 's avonds volgens mij kunt eten is magere kwark. Veel eiwitten relatief weinig koolhydraten.

@ yur : leuk dat je meedoet! Word egt gezellig druk hier:)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:56:09 #114
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100080516
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef scoloo het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook. Het beste wat je 's avonds volgens mij kunt eten is magere kwark. Veel eiwitten relatief weinig koolhydraten.

@ yur : leuk dat je meedoet! Word egt gezellig druk hier:)
Da's toch ook de bedoeling? :P
F means you're fucked
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:02:29 #115
275429 scoloo
pi_100080705
Zekers de bedoeling ;)

ik ga zo nog even een rondje doen.60 km ong.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:04:04 #116
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100080753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:02 schreef scoloo het volgende:
Zekers de bedoeling ;)

ik ga zo nog even een rondje doen.60 km ong.
Zoveel heb ik nog nooit in 1 keer gefietst :+

Woon/werkverkeer is 32km per dag..
F means you're fucked
pi_100082942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:33 schreef YUR het volgende:
Gezien de goede weersvoorspellingen ga ik vanaf volgende week ook maar weer fietsen naar mn werk. Dat is dan ook meteen het startschot om keihard aan mijn lichaam te gaan werken, want ik ben zwaarder dan ooit.
Zondag zal ik me gaan wegen en zal ik mijn gegevens doorgeven zodat ik ook in de sheet kan worden opgenomen ^O^
^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ligt eraan welk fruit. Mango is wel goed, in tegenstelling tot bijvoorbeeld banaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Zoveel heb ik nog nooit in 1 keer gefietst :+

Woon/werkverkeer is 32km per dag..
95km in mijn geval :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:12:49 #118
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100083113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:09 schreef Freddeh het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ligt eraan welk fruit. Mango is wel goed, in tegenstelling tot bijvoorbeeld banaan.

[..]

95km in mijn geval :)
95 is al wat minder dagelijks fietsbaar, toch? :P
F means you're fucked
pi_100085231
ik was deze week zo goed bezig, tot gisteravond.. Het begon allemaal redelijk rustig, het was eindelijk lekker weer dus relaxt een biertje drinken op het balkon. Eindelijk een beetje zomer dus dan moet je het er van nemen. Goede muziek, vrienden en rustig een biertje drinken. The good life. 1 bier werden 2. 2 werden er 3...

En dan word je de volgende ochtend wakker met een kloppend hoofd en met een smaak in je mond alsof er een rat in je bek heeft gepist.. Telefoon zoeken en vinden en dan blijkt dat het leuke meisje van gister een smsverslaving te hebben. Onderweg naar de wc vind je je portemonnee terug, die tot de laatste cent leeg gedronken en gegeten is. Aan het geld dat je hebt uitgegeven schat je hoeveel het was: te veel.

Ik dacht dat zulke avonden tot het verleden behoorden, maar blijkbaar heb ik het nog in me.. Al gebeurde dit eerder bijna elke week... Nu trekt langzaam de koppijn weg, maar ik heb echt overal spierpijn. Maar het was wel een mooie avond :P De weegschaal vermijdt ik vandaag liever..
pi_100087705
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:15 schreef the85mc het volgende:
ik was deze week zo goed bezig, tot gisteravond.. Het begon allemaal redelijk rustig, het was eindelijk lekker weer dus relaxt een biertje drinken op het balkon. Eindelijk een beetje zomer dus dan moet je het er van nemen. Goede muziek, vrienden en rustig een biertje drinken. The good life. 1 bier werden 2. 2 werden er 3...

En dan word je de volgende ochtend wakker met een kloppend hoofd en met een smaak in je mond alsof er een rat in je bek heeft gepist.. Telefoon zoeken en vinden en dan blijkt dat het leuke meisje van gister een smsverslaving te hebben. Onderweg naar de wc vind je je portemonnee terug, die tot de laatste cent leeg gedronken en gegeten is. Aan het geld dat je hebt uitgegeven schat je hoeveel het was: te veel.

Ik dacht dat zulke avonden tot het verleden behoorden, maar blijkbaar heb ik het nog in me.. Al gebeurde dit eerder bijna elke week... Nu trekt langzaam de koppijn weg, maar ik heb echt overal spierpijn. Maar het was wel een mooie avond :P De weegschaal vermijdt ik vandaag liever..
^O^

Ik bekijk het liever zo; mooie, bewuste keuze om bier te drinken! Het had ook wijn of mix kunnen zijn, daar zitten nog meer calorieën in!
pi_100088889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

^O^

Ik bekijk het liever zo; mooie, bewuste keuze om bier te drinken! Het had ook wijn of mix kunnen zijn, daar zitten nog meer calorieën in!
Haha die keus was niet zo bewust hoor, het ging meer van lekker een biertje drinken naar flink zuipen. Maar heb me zeker vermaakt!
Ik begin weer wat wakkerder te worden en begin me wat fitter te voelen. Valt nog mee, heb wel dagen gehad dat ik tot 5 uur 's middags niks kon doen.
En gister nog wat inspiratie gekregen om vooral door te gaan. Een goede vriend was hier gisteravond en qua bouw leken we heel erg op elkaar. Even lang, even oud, ongeveer zelfde tijd uit huis gegaan. Jarenlang waren we ongeveer even zwaar en we werden alletwee geleidelijk steeds zwaarder. Hij ging gister op mijn weegschaal staan en die gaf 104 kg aan :o .
Ben blij dat ik op tijd ben begonnen. Als ik zeg dat het goed gaat met mn dieet zegt ie ook dat ie nu echt moet beginnen, alleen doet ie er verder niks mee. Jammer, met vrienden sporten is altijd mooier dan alleen.
pi_100095690
Op het werk waren ze allerlei kasten aan het opruimen (heb je he, met de zomervakantie voor de deur). Komt er een dame van P&O mij vragen of ik witte wijn lust. Ik heb het maar afgewezen :)

Ben overigens best gestresst de afgelopen dagen, komt omdat ik m'n baas heb laten weten dat ik ga ophoepelen, en volgens mij wil hij me er nu per direct uit hebben als het even kan. Kan ik niet heel goed tegen.
pi_100151010
Hé wat leuk...10 kg afvallen en wielrennen/fietsen.

Ik ben een week of 4 geleden begonnen met een poging tot afvallen.
Gewicht toen: 80Kg
Streefgewicht:70 Kg ( en liever nog onder de 70)

Heb een racefiets overgenomen van mijn zwager en zelf nieuwe binnen en buitenbandjes , stuurlint, zadel, SPD-pedalen erop gezet.
Alles schoongemaakt en weer ingespoten en rijd nu super! *O*
Kleding gekocht en gaaaaaan!

Nu na 4 weken minimaal 4x per week op de racefiets te zitten en beter op mijn voeding te letten ben ik 2,2 Kg kwijt.

En wat is dat fietsen verslavend zeg.

Dus ik doe gezellig met jullie mee .. if that's o.k.? :)
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!!
pi_100151624
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:55 schreef Chickie1506 het volgende:
Hé wat leuk...10 kg afvallen en wielrennen/fietsen.

Ik ben een week of 4 geleden begonnen met een poging tot afvallen.
Gewicht toen: 80Kg
Streefgewicht:70 Kg ( en liever nog onder de 70)

Heb een racefiets overgenomen van mijn zwager en zelf nieuwe binnen en buitenbandjes , stuurlint, zadel, SPD-pedalen erop gezet.
Alles schoongemaakt en weer ingespoten en rijd nu super! *O*
Kleding gekocht en gaaaaaan!

Nu na 4 weken minimaal 4x per week op de racefiets te zitten en beter op mijn voeding te letten ben ik 2,2 Kg kwijt.

En wat is dat fietsen verslavend zeg.

Dus ik doe gezellig met jullie mee .. if that's o.k.? :)
Altijd :D
pi_100183270
Weer een hele rare week. Eerste helft van de week ging m'n gewicht naar beneden, per donderdag ging het weer omhoog en eindigt het hoger dan de week ervoor. Eetpatroon is hetzelfde iedere dag, sporten heb ik niet gedaan afgelopen week.
Iemand een idee wat dit voor raars is? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')