Als ik honger heb dan heb ik honger. Dan moet ik ook wat eten, anders kan ik niet maffen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:46 schreef scoloo het volgende:
[..]
Maar die koolhydraten 's avond breek je 's nachts toch heel slecht af?
Volgens mij is er alleen sprake van het verbranden van spieren als je dan ook nog eens niet genoeg eiwitten binnen krijgt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:37 schreef the85mc het volgende:
Ik zat nog eens even te lezen over voeding en training. De laatste tijd eet ik wat minder koolhydraten, maar ook niet extreem weinig ofzo. 50% van mijn energie komt uit KH, dat is ongeveer 250-300 gram KH per dag.
Nu las ik over sporten met lage hoeveelheden KH dat je lichaam in ketose gaat. je schakelt dan over op vetverbranding. Nu lees ik allerlei tegenstrijdige verhalen. Volgens de ene is het perfect, volgens de andere breek je spieren af. Iemand een idee hoe dat nou echt zit?
Ik heb het idee dat ik soms ook in ketose zit te trainen, vooral als ik een paar dagen achter elkaar veel fiets. Mijn rondjes kosten ongeveer 1500 kcal, meer dan ik per dag uit KH kan halen.
Als ik dan een weekend bij mijn ouders ben, en dus ook bij hen eet (meer KH), en ik stap maandags op de fiets dan lijk ik wel te vliegen. Dan heb ik misschien weer genoeg glycogeen in mijn spieren en lever.
quote:Sommige artsen beschouwen ketose als een gevaarlijke en potentieel levensbedreigende toestand die de lever overbelast en afbraak van spierweefsel veroorzaakt.
Ketose is helemaal geen doel van mij. Ik denk dat het bij mij alleen af en toe voorkomt als ik veel sport en ik vroeg me af of het schadelijk is.. Ik kan in ieder geval beter sporten als ik meer KH heb gegeten, dat verschil kan ik echt voelen..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is er alleen sprake van het verbranden van spieren als je dan ook nog eens niet genoeg eiwitten binnen krijgt.
Ik zelf vind het allemaal zo extreem. Het is niet een dieet wat je jaren vol kan houden. Dat het dus inderdaad omstreden is zou voor mij al voldoende redenen zijn om hier nooit aan te beginnen.
[..]
Denk dat iedereen dat voelen kan. Pasta's, volkoren boterhammen, friet.... Werkt allemaal prima als basis voor training. Nadeel van de mensen in dit topic is alleen dat wij die KH's eerst moeten verbranden waarna pas sprake gaat zijn van vetverbranding.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:01 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ketose is helemaal geen doel van mij. Ik denk dat het bij mij alleen af en toe voorkomt als ik veel sport en ik vroeg me af of het schadelijk is.. Ik kan in ieder geval beter sporten als ik meer KH heb gegeten, dat verschil kan ik echt voelen..
Nee, is niet onterecht. KH die te lang in je lichaam blijven hangen worden opgeslagen als afvalstoffen, dus vet. Je lichaam verbrandt ze dus niet en ze zullen je vetverlies niet verbeteren. Dan is bijvoorbeeld een stuk fruit beter voor je lichaam, hoewel daar weer suikers in zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:58 schreef scoloo het volgende:
Daarom ben ik ook altijd een beetje huiverig voor koolhydraten 's avonds. Ben dan (misschien onterecht) een beetje bang dat je dat niet meer verbrand.
Oke topquote:
In fruit zitten toch juist ook veel koolhydratenquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, is niet onterecht. KH die te lang in je lichaam blijven hangen worden opgeslagen als afvalstoffen, dus vet. Je lichaam verbrandt ze dus niet en ze zullen je vetverlies niet verbeteren. Dan is bijvoorbeeld een stuk fruit beter voor je lichaam, hoewel daar weer suikers in zitten.
Ja volgens mij ook. Het beste wat je 's avonds volgens mij kunt eten is magere kwark. Veel eiwitten relatief weinig koolhydraten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In fruit zitten toch juist ook veel koolhydraten
Da's toch ook de bedoeling?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef scoloo het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook. Het beste wat je 's avonds volgens mij kunt eten is magere kwark. Veel eiwitten relatief weinig koolhydraten.
@ yur : leuk dat je meedoet! Word egt gezellig druk hier:)
Zoveel heb ik nog nooit in 1 keer gefietstquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:02 schreef scoloo het volgende:
Zekers de bedoeling![]()
ik ga zo nog even een rondje doen.60 km ong.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:33 schreef YUR het volgende:
Gezien de goede weersvoorspellingen ga ik vanaf volgende week ook maar weer fietsen naar mn werk. Dat is dan ook meteen het startschot om keihard aan mijn lichaam te gaan werken, want ik ben zwaarder dan ooit.
Zondag zal ik me gaan wegen en zal ik mijn gegevens doorgeven zodat ik ook in de sheet kan worden opgenomen
Ligt eraan welk fruit. Mango is wel goed, in tegenstelling tot bijvoorbeeld banaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In fruit zitten toch juist ook veel koolhydraten
95km in mijn gevalquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Zoveel heb ik nog nooit in 1 keer gefietst
Woon/werkverkeer is 32km per dag..
95 is al wat minder dagelijks fietsbaar, toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ligt eraan welk fruit. Mango is wel goed, in tegenstelling tot bijvoorbeeld banaan.
[..]
95km in mijn geval
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:15 schreef the85mc het volgende:
ik was deze week zo goed bezig, tot gisteravond.. Het begon allemaal redelijk rustig, het was eindelijk lekker weer dus relaxt een biertje drinken op het balkon. Eindelijk een beetje zomer dus dan moet je het er van nemen. Goede muziek, vrienden en rustig een biertje drinken. The good life. 1 bier werden 2. 2 werden er 3...
En dan word je de volgende ochtend wakker met een kloppend hoofd en met een smaak in je mond alsof er een rat in je bek heeft gepist.. Telefoon zoeken en vinden en dan blijkt dat het leuke meisje van gister een smsverslaving te hebben. Onderweg naar de wc vind je je portemonnee terug, die tot de laatste cent leeg gedronken en gegeten is. Aan het geld dat je hebt uitgegeven schat je hoeveel het was: te veel.
Ik dacht dat zulke avonden tot het verleden behoorden, maar blijkbaar heb ik het nog in me.. Al gebeurde dit eerder bijna elke week... Nu trekt langzaam de koppijn weg, maar ik heb echt overal spierpijn. Maar het was wel een mooie avondDe weegschaal vermijdt ik vandaag liever..
Haha die keus was niet zo bewust hoor, het ging meer van lekker een biertje drinken naar flink zuipen. Maar heb me zeker vermaakt!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
![]()
Ik bekijk het liever zo; mooie, bewuste keuze om bier te drinken! Het had ook wijn of mix kunnen zijn, daar zitten nog meer calorieën in!
Altijdquote:Op zondag 31 juli 2011 10:55 schreef Chickie1506 het volgende:
Hé wat leuk...10 kg afvallen en wielrennen/fietsen.
Ik ben een week of 4 geleden begonnen met een poging tot afvallen.
Gewicht toen: 80Kg
Streefgewicht:70 Kg ( en liever nog onder de 70)
Heb een racefiets overgenomen van mijn zwager en zelf nieuwe binnen en buitenbandjes , stuurlint, zadel, SPD-pedalen erop gezet.
Alles schoongemaakt en weer ingespoten en rijd nu super!
Kleding gekocht en gaaaaaan!
Nu na 4 weken minimaal 4x per week op de racefiets te zitten en beter op mijn voeding te letten ben ik 2,2 Kg kwijt.
En wat is dat fietsen verslavend zeg.
Dus ik doe gezellig met jullie mee .. if that's o.k.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |