abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99992013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nog gefietst/gelopen/gesquat Freddeh? :)
Nee, veel te druk (vooral in m'n hoofd). Wat me wel opvalt - ik ben nu een paar dagen achtereen op de weegschaal gaan staan - is dat ik nu al weer op 94.7 zit. Terwijl ik maandagochtend op 95.6 zat. Terwijl ik dit weekend NIETS raars gegeten heb, of weinig bewogen heb. Het lijkt net of m'n lichaam in het weekend automatisch aankomt, en dan alles er weer uit gooit door de week. Zul je zien dat ik a.s. maandag gewoon weer op 95.6 (of zelfs nóg hoger) zit.
pi_99994233
Klinkt alsof je in de weekenden toch iets meer moet doen / minder eten. Als je binnenkort gaat klussen aan je nieuwe woning komt dat eerste iig al goed :)
pi_99994243
Het lijkt hier weer een mooie dag te worden. Misschien dat ik aan het eind van de dag nog even tijd heb om een rondje met de fiets te maken. Heb er wel zin in ieder geval.
Mijn gewicht varieert ook als een malle. Ik weeg me altijd 's ochtends als ik opsta, dan heb je het minste invloed van eten, drinken enzo. Mijn gewicht varieert gedurende de dag tussen 84 en 87 binnen 2 dagen.
pi_99994745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Klinkt alsof je in de weekenden toch iets meer moet doen / minder eten. Als je binnenkort gaat klussen aan je nieuwe woning komt dat eerste iig al goed :)
Ik kan me niet voorstellen dat ik in het weekend te weinig beweeg, ben altijd wel bezig met van alles. Behalve dat heb ik een zittend beroep, dus zou je juist in het weekend moeten merken dat er wat vanaf gaat. Daarnaast heb ik zeker weten afgelopen weekend minder gegeten dan een normale werkdag. Dat vind ik het vreemde.
Maar goed, hopelijk gaat het een beetje beter tijdens de klusweekenden straks. Ik heb er wel zin in moet ik eerlijk zeggen hoor :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:17 #80
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_99995046
Ik denk dat je ook niet elke dag moet wegen. Daardoor raak je alleen maar de draad van het verhaal kwijt. En je moet ook niet vergeten dat je ook bezig bent met spieropbouw. Misschien is het een idee om een tijdje alleen je vet percentage in de gaten te houden. Misschien gaat er daar wel wat van af. Dan weet je ook dat je goed bezig bent.

Ik ben deze week een klein beetje afgevallen 100 gram maar. Is ook wel logisch denk ik. Want de laatste keer dat ik had gemeten was vorige week vrijdag. Dus das ook geen volle week.

Tis super mooi weer maar heb enorme last van men linker knieholte dus geen fietsen voor mij vandaag. Ik ga men fiets nog eens goed nakijken en afstellen. Denk dat daar het probleem ligt.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_99995296
Eerlijk gezegd ben ik ook niet meer bezig met spieropbouw hoor. Ik kan de motivatie niet vinden daar met enige regelmaat mee bezig te zijn, dus die dumbells liggen al weer ergens in huis verstopt.

Ik ben vorige week begonnen met het bijhouden van het vetpercentage, en dat was afgelopen maandag dus ook wat hoger dan vanochtend.

Ik weeg me met opzet iedere dag, om hier aan vast te koppelen wat ik beter wel/niet kan eten. Goede dagen zie je terug in m'n gewicht en dan kan ik terugleiden naar wat ik gegeten heb, wat dus goed (of slecht) voor me is.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:57:12 #82
275429 scoloo
pi_99995447
Ok. Maar je gewicht is van meer dingen afhankelijk dan alleen van wat je eet. Ik denk dat het een hele erge frustratie word. Je weet op een gegeven moment niet meer wat je wel en niet kan eten. En dan heb je nergens meer vertrouwen in. Maar misschien werkt het voor jouw wel. Dat kan ik vanaf hier ook niet beoordelen.
pi_99995626
Wat voor mij momenteel even heel belangrijk is om te weten is wat er precies gebeurt in het weekend. Ik noteer dus door de week wat ik eet, wat ik drink, wat ik doe, en wanneer. Dan van iedere dag m'n gewicht erbij.
In het weekend wil ik exact hetzelfde gaan doen, zodat ik de verschillen die uit die overzichten blijken kan controleren aan de hand van wijziging van voeding, drinken, en dingen die ik verder nog doe.
Aan de hand daarvan kom ik er dus achter wat er in het weekend voor zorgt dat ik zomaar anderhalve kilo aan kom.

Het is meer een test dan dat je zegt dat het een frustratie ofzo is hoor.
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:22:52 #84
275429 scoloo
pi_99996285
Ok sorry dan had ik het verkeerd begrepen. Hoop dat het werkt.
pi_99997012
Ik heb eens teruggelezen en kan me wel indenken dat het anders overkwam inderdaad :) Ben benieuwd wat ik kan terugzien aan m'n eet-, drink- en doe-patronen.
pi_99999128
Gewicht varieert erg veel, tenminste bij mij wel. 's ochtend ben ik nu tussen de 84 en 85 's avonds tussen de 85 en 88. Het varieert enorm door wat ik eet, maar nog meer hoeveel ik heb gedronken of heb gesport. En als ik veel zout heb gegeten hou ik ook meer water vast. En als ik flink mijn best doe op de plee scheelt dat ook weer een kilo ;)
Ik eet eigenlijk alles, maar wel met mate. Het enige wat ik wel heb geschrapt is varkensvlees (te vet) en chocola (te veel vet en suiker). Voor de rest eet ik alles waar ik zin in heb, maar ik hou het binnen de perken. Ik merk dat het bij mij harder gaat qua gewichtsverlies, als ik 's avonds minder koolhydraten eet. Mijn avondeten is nu 1 handje rijst/pasta, veeel groente (300-400 gram) en 150-200 gram vlees/kip/tonijn en wat magere kwark na, of yoghurt. Mijn ontbijt en lunch zijn bijelkaar 7 boterhammen met mager beleg. Ik heb zelden trek. En als ik dan een slecht moment heb ( 4 uur smiddags..) eet ik wat fruit. Maar in de weken dat ik 's avonds redelijk veel rijst/pasta enzo at dan viel ik niet af en werd ik zwaarder. Kan toeval zijn, maar het leek redelijk samen te hangen. En als ik 's avonds er echt zin in heb dan drink ik ook een biertje. Je moet een dieet, of eigenlijk een levensstijl zien te krijgen die je lange tijd vol kunt houden.
pi_100003352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:28 schreef the85mc het volgende:
Je moet een dieet, of eigenlijk een levensstijl zien te krijgen die je lange tijd vol kunt houden.
Denk dat dat de clou is inderdaad.

Ik drink ook weer gewoon bier, maar alleen in het weekend. Eet ook chocolade, maar dan 1 zo'n blokje. Alles met mate :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:28:57 #88
275429 scoloo
pi_100009363
Mooi dieet 85mc en ik ben het er ook mee eens dat het makkelijker is als het een levensstijl wordt. Ben alleen wel benieuwd wat jij 's avonds neemt als je honger hebt. Ik zelf neem dan meestal nog wat magere kwark.
pi_100009480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:28 schreef scoloo het volgende:
Mooi dieet 85mc en ik ben het er ook mee eens dat het makkelijker is als het een levensstijl wordt. Ben alleen wel benieuwd wat jij 's avonds neemt als je honger hebt. Ik zelf neem dan meestal nog wat magere kwark.
Snack-a-Jacks! :P Of van die snoep-groente dingetjes, die zijn ook wel lekker.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:35:15 #90
275429 scoloo
pi_100009676
Hee das ook een goede. Nog niet aan gedacht. Zitten daar niet veel koolhydraten in?
pi_100009764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:35 schreef scoloo het volgende:
Hee das ook een goede. Nog niet aan gedacht. Zitten daar niet veel koolhydraten in?
Geen idee. Koolhydraat/eiwit/rechtsdraaiende omega 3 zuren doe ik allemaal niet aan. Ik eet met mate waarvan ik denk dat het gezond is :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:43:33 #92
275429 scoloo
pi_100010068
Haha vooral dat rechtsomdraaiend vind ik belangrijk.
pi_100010900
Ik kwam dit tegen over de snoeptomaatjes:

http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=848

Dus 3.1 gram koolhydraten per 100 gram. Geen idee of dat veel is :P
pi_100017633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:43 schreef scoloo het volgende:
Haha vooral dat rechtsomdraaiend vind ik belangrijk.
Ik ben best een noob wat dat soort dingen betreft hoor. Maar dat rechtsdraaiend, is dat iets serieus' of onzinnig :?

Mogelijk op korte termijn minder stress, vrijdagmiddag sollicitatie.
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:16:20 #95
275429 scoloo
pi_100017914
nou zover ik weet is dat rechtsdraaiend niks. Ik heb er iig nog nooit van gehoord ;) en ach als je het niet weet kan je het net zo goed vragen toch?

Mooi man! Hopen dat het wat voor je is!
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:17:06 #96
275429 scoloo
pi_100017948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik kwam dit tegen over de snoeptomaatjes:

http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=848

Dus 3.1 gram koolhydraten per 100 gram. Geen idee of dat veel is :P
Volgens mij valt dat wel mee.
pi_100021258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:16 schreef scoloo het volgende:
nou zover ik weet is dat rechtsdraaiend niks. Ik heb er iig nog nooit van gehoord ;) en ach als je het niet weet kan je het net zo goed vragen toch?
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3483

;)
pi_100021427
Vandaag mijn eerste marathon gefietst! Iets meer dan anderhalf uur onderweg, kreeg onderweg telefoon en dan fiets je vanzelf minder hard. Lekker rustig beginnen en dan opbouwen. Ging mooi!
En 's avonds heb ik het ook wel eens moeilijk, ik probeer dan wat kwark te eten, of fruit. Soms als ik echt flinke trek krijg een boterham met kipfilet. Ik heb normaal geen koekjes of andere snacks in huis dus dan moet ik wel iets gezonds pakken..
En over koolhydraten in tomaten: die zijn best prima. Dat zijn waarschijnlijk langzame koolhydraten en die zijn wel prima. Probeer suikers te vermijden zoals in frisdrank enzo. Die hebben een hoge GI waarde en die zorgen voor een snelle stijging in je bloedsuiker. Als je op GI waarden googlet kom je van alles erover tegen:
http://lmgtfy.com/?q=glycemische+index

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 27-07-2011 22:00:29 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:45:18 #99
275429 scoloo
pi_100021598
Wtf :o ik dacht dat je een grapje maakte... wist echt niet dat dat bestond.

* scoloo slaat zichzelf voor zijn kop
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:46:36 #100
275429 scoloo
pi_100021652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef the85mc het volgende:
Vandaag mijn eerste marathon gefietst! Iets meer dan anderhalf uur onderweg, kreeg onderweg telefoon en dan fiets je vanzelf minder hard. Lekker rustig beginnen en dan opbouwen. Ging mooi!
En 's avonds heb ik het ook wel eens moeilijk, ik probeer dan wat kwark te eten, of fruit. Soms als ik echt flinke trek krijg een boterham met kipfilet. Ik heb normaal geen koekjes of andere snacks in huis dus dan moet ik wel iets gezonds pakken..
En over koolhydraten in tomaten: die zijn best prima. Dat zijn waarschijnlijk langzame koolhydraten en die zijn wel prima. Probeer suikers te vermijden zoals in frisdrank enzo. Die hebben een hoge GI waarde en die zorgen voor een snelle stijging in je bloedsuiker. Als je op GI waarden googlet kom je van alles erover tegen:
http://lmgtfy.com/?q=glychemische+index&l=1
Maar die koolhydraten 's avond breek je 's nachts toch heel slecht af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')