abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99524458
Ik studeer nu al 4 jaar Engels en het is echt een van mijn passies. Al die tijd wou ik les gaan geven op het volwassenenonderwijs, maar de laatste tijd ligt heb ik het idee dat het niet helemaal mijn ding is.

Nu vroeg ik me af waar anderen terecht zijn gekomen behalve het onderwijs (of een PHD). Ik zou hierna nog evt een journalistieke MA kunnen doen maar ben niet zo'n gepassioneerde schrijver. Vertalen is leuk maar niet heel lucratief. En de universiteiten geven vage functies aan bij bedrijven of de overheid, maar wat houden die precies in?

Alvast bedankt!

P.S Geen geld voor nieuwe studie en wil mijn studiejaren niet hebben weggegooid, dus wil wel echt wat met Engels gaan doen.
pi_99524730
Trouwens, alle klasgenoten die ik sprak hebben ook nog geen idee.
pi_99532646
ga bij een internationaal callcenter werken
<hr>
pi_99534227
quote:
P.S Geen geld voor nieuwe studie en wil mijn studiejaren niet hebben weggegooid, dus wil wel echt wat met Engels gaan doen.
quote:
Neen das slim, ga een studie volgen waar je eigenlijk niets mee kan of aan hebt. En wij maar belastinggeld betalen....

Misschien verhuizen naar een Engels sprekend land?
Iets van voor een ambassade werken?
Er zijn voldoende bedrijven waar de voertaal Engels is, misschien daar eens naar kijken?
pi_99534330
Ik ken ook mensen die een studie doen waarbij je eigenlijk niks kan. Zo dom is dat :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99534412
What do you do with a B.A. in English,
What is my life going to be?
Four years of college and plenty of knowledge,
Have earned me this useless degree.

I can't pay the bills yet,
'Cause I have no skills yet,
The world is a big scary place.

But somehow I can't shake,
The feeling I might make,
A difference,
To the human race.

Sorry. Ik kon het niet laten :P

Maar niet zoveel op je vakgebied zelf. Wat heb je er naast gedaan ?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:14:25 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99536321
Fulltime steuntrekker moet mogelijk zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99537009
Herpderpderp. Je kan er zat dingen mee hoor, wil het alleen specifiek horen.

En aan Engels in de USA heb je minder dan in Nederland dus dat liedje gaat niet op hé. Bovendien kan je er altijd mee vertalen/lesgeven, dus dat is al iets. Ik wil alleen kijken wat je er meer mee kan.
pi_99537027
Studies waar je sowieso niks mee kan zijn bijvoorbeeld filosofie of vrijetijdskunde...
pi_99537232
Ik heb ernaast vooral bijlessen gegeven dus ik heb wel ervaring met educatie, maarja.

De Engelse studievereniging was crappy en er werd nooit zo heel veel mee gedaan dus daar in het bestuur zitten was niet zo boeiend. Studentenverenigingen zijn niks voor mij.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:01:28 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99537747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:36 schreef zonnebrandcreme het volgende:
Studies waar je sowieso niks mee kan zijn bijvoorbeeld filosofie of vrijetijdskunde...
En Engelse taal en cultuur.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99537995
Wat hebben Engels leraren/vertalers dan gestudeerd?;)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:28:34 #13
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99538584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef zonnebrandcreme het volgende:
Niets, als je native speaker bent dan lukt dat prima
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:33:22 #14
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_99538727
Ik heb ook Engels gestudeerd en ben na mijn afstuderen gelijk bij een vertaalbureau gaan werken. Dat het niet lucratief is, is niet waar. Het is een hele business waar goed geld te verdienen is als je verder kijkt dan je neus lang is.

En native speakers worden niet zomaar leraar, daar heb je toch echt een opleiding voor nodig. Bij de vertalers die ik tegenkom is er ook een sterk verschil tussen degenen die wel een taal gestudeerd hebben en degenen die dat niet hebben gedaan. De kwaliteit van de laatsten is vaak een stuk minder.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:38:50 #15
124676 RobertoCarlos
pi_99538931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:33 schreef teirnon het volgende:
Ik heb ook Engels gestudeerd en ben na mijn afstuderen gelijk bij een vertaalbureau gaan werken. Dat het niet lucratief is, is niet waar. Het is een hele business waar goed geld te verdienen is als je verder kijkt dan je neus lang is.

En native speakers worden niet zomaar leraar, daar heb je toch echt een opleiding voor nodig. Bij de vertalers die ik tegenkom is er ook een sterk verschil tussen degenen die wel een taal gestudeerd hebben en degenen die dat niet hebben gedaan. De kwaliteit van de laatsten is vaak een stuk minder.
Heb je het nou over leraar of over vertaler. Lekker zonde van ons belastinggeld om iemand 4 jaar engelse boekjes te laten lezen, en om dan te laten vertalen terwijl iemand met een korte cursus dat prima kan. :N
pi_99539903
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb je het nou over leraar of over vertaler. Lekker zonde van ons belastinggeld om iemand 4 jaar engelse boekjes te laten lezen, en om dan te laten vertalen terwijl iemand met een korte cursus dat prima kan. :N
Haha, dat soort mensen die denken dat ze kunnen vertalen ken ik ja. Denk maar niet dat bedrijven ooit genoegen nemen met dergelijke pruts-vertalingen; die kun je niet aan klanten laten zien.
pi_99540363
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Misschien op het HBO, universiteit is echt niet alleen boekjes lezen.
pi_99576381
Toen ik de TT zag WIST ik gewoon dat het topic begon met :

- Ik zit in de afstudeerfase....
- Ik ben afgestudeerd....
- Ik studeer volgend jaar af ....

En niet :

- Ik wil deze opleiding gaan volgen, is het wat?
- Ik twijfel tussen MA Engelse Taal en Cultuur en (Recht / Wiskunde / Chemie / Andere nuttige opleiding), wat zijn mijn arbeidskansen
- ....

En ja hoor :')

Maar goed : Je kunt er prima een vervolgstudie theologie, sociale wetenschappen, vrijetijdskunde, agogisch onderwijs, Opleiding Oefentherapie Mensendieckz of een opleiding met minimaal 4 Engelse woorden in de naam mee gaan doen.

Succes :')

edit: Vergeet ik bijna Culturele Antropologie, ook een kansenpakker!

[ Bericht 13% gewijzigd door Wijnbo op 17-07-2011 13:44:19 ]
pi_99577031
Rund.
pi_99581809
Deze opleiding is gemiddeld genomen een van de slechtst verdienende na het behalen van je papiertje...
  zondag 17 juli 2011 @ 16:36:05 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99582033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef zonnebrandcreme het volgende:
Ah, dus je vraagt je af wat de arbeidsperspectieven zijn van een baan die, zoals je zelf nu aangeeft, alleen maar leidt tot het opleiden van een nieuwe lichting, en zo is de circel weer rond. Immers, wat hebben docenten vrijetijdsmanagement gestudeerd? :')

Je geeft dus zelf het antwoord al: jouw opleiding leidt op tot docenten. That's it. Wat mij betreft kan het wel een tandje minder met deze pretopleidingen.
Bis bis bis
  zondag 17 juli 2011 @ 18:24:04 #22
124676 RobertoCarlos
pi_99585328
Het lijkt me wel handig als er geen ondertiteling zit bij een gedownload filmpie :Y
pi_99585520
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, dus je vraagt je af wat de arbeidsperspectieven zijn van een baan die, zoals je zelf nu aangeeft, alleen maar leidt tot het opleiden van een nieuwe lichting, en zo is de circel weer rond. Immers, wat hebben docenten vrijetijdsmanagement gestudeerd? :')

Je geeft dus zelf het antwoord al: jouw opleiding leidt op tot docenten. That's it. Wat mij betreft kan het wel een tandje minder met deze pretopleidingen.
Daar zit best een economisch leuk idee in. Een gigantische bullshit opleiding verzinnen, allerlei vage cursussen aan elkaar knopen, 4 random woorden door google translate kiepen, en er dan "management", "business" en "international" bij tussen door gooien, en ta-daaa! Je bent nederlands enige docent(e) op het gebied van International Study of Aegolius Integrated Management & Color Cases!

En, bonus voor TS: Google "Engelse Taal en Cultuur baankans"

1e resultaat :

http://www.studereninleid(...)toekomstperspectief/

Waar werken afgestudeerden Engels uit Leiden?

In overheidsfuncties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het bedrijfsleven (bijvoorbeeld bij multinationals)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het onderwijs (middelbare school of volwasseneneducatie)
SPOILER
In de journalistiek
SPOILER
Als tolk/vertaler
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Wijnbo op 17-07-2011 18:36:10 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 18:43:59 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99585895
Ook leuk dat als je klikt op Studenten Loopbaan Service Geesteswetenschappen: Engelse taal en cultuur, er Page not Found volgt. Zegt wel genoeg _O- :')
Bis bis bis
  zondag 17 juli 2011 @ 18:57:26 #25
124676 RobertoCarlos
pi_99586263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:33 schreef zonnebrandcreme het volgende:
Intelligente studenten verzamelen zich bij de studie Engels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')