abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5827026
quote:
Op maandag 16 september 2002 11:19 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Weet je dat nou wel zeker? Straks krijg je allemaal negatieve reakties....

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben bang dat deze camera wel last heeft van een typisch Minolta-probleem: korte gebruikstijd op één akku-lading. Er moeten twee AA-penlites in, dus je hebt al weinig energie aan boord, en Minolta-camera's gebruiken over het algemeen veel energie.
Ik raad je sterk aan om goede akku's te kopen (bijvoorbeel Varta of GP) met een hoge capaciteit (het liefst 1800 of 1900 mAh).

Voor de rest is het bij mijn weten een prima camera.

Negatieve reacties...tja, het zal niet de zoveelste keer zijn dat we na lang twijfelen de verkeerde keuze maken . Maar liever hoor ik natuurlijk wat voor leuks er allemaal mee kan, en hoe goed 'ie wel niet bevalt!

Michael belde net vanuit de auto dat hij hem heeft gehaald en heeft er idd al van die superbatterijen bij gekocht, en een lader. (Ik weet niet precies hoe/wat hij komt pas om 17.30 thuis.) Gewoon zorgen dus dat we genoeg batterijen bij ons hebben. Op de één of andere .com site heb ik gelezen dat er ook iets anders voor is dan 2xAA (het zag eruitals één batterij die je in stopt), misschien is dat wel beter?

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5832389
quote:
Op maandag 16 september 2002 14:26 schreef bianca en michael het volgende:
Op de één of andere .com site heb ik gelezen dat er ook iets anders voor is dan 2xAA (het zag eruitals één batterij die je in stopt), misschien is dat wel beter?
Niet echt.... er kan inderdaad een CRV3 lithium batterij in. De camera zal het daar wat langer op doen, maar ze zijn niet op laadbaar en ze zijn in verhouding erg duur. Hun enige voordeel is dat ze ontzettend lang houdbaar zijn en weinig wegen. Ik zou dus aanraden om een CRV3 bij je te dragen als reserve voor als je oplaadpenlites leeg zijn.

-edit-

Ik heb het ff opgezocht: het stroomverbruik van de F100 is zo'n beetje het hoogste wat door de diverse review-sites gemeten is. De LCD gebruikt ontzettend veel energie, het is echt verstandig om die zoveel mogelijk uit te schakelen.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 16-09-2002 21:58]

pi_5835512
We zijn nu al de hele avond aan het stunten met de camera (en allemaal op de bijgeleverde batterij, dus wij vinden het wel mee vallen)!
pi_5836163
quote:
Op maandag 16 september 2002 22:44 schreef bianca en michael het volgende:
We zijn nu al de hele avond aan het stunten met de camera (en allemaal op de bijgeleverde batterij, dus wij vinden het wel mee vallen)!
Wat voor batterij krijg je er bij? AA-penlites of zo'n CRV3? Als je de lithium batterij aan het opstoken bent dan ben je duur bezig....
pi_5840355
quote:
Op maandag 16 september 2002 23:15 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Wat voor batterij krijg je er bij? AA-penlites of zo'n CRV3? Als je de lithium batterij aan het opstoken bent dan ben je duur bezig....

We zijn idd de bijgeleverde Lithiumbatterij aan het opstoken, maarja, wat moeten we dan, die bewaren voor een speciaal moment? Michael heeft er zo'n Varta lader bijgekocht met 4 Photo accu's (lees AA batterijen) ni-mh 1900 mAh (whatever that means) en die zijn na de Lithium aan de beurt. We zullen voor de zekerheid denk ik nog maar zo'n set batterijen (of bestaat er voor onze camera nog iets beters?) kopen. De foto naast onze namen hebben we trouwens gisteravond gemaakt als één van de eerste testfoto's, met een kleine sluitervertraging.
pi_5853811
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 10:36 schreef bianca en michael het volgende:
We zijn idd de bijgeleverde Lithiumbatterij aan het opstoken, maarja, wat moeten we dan, die bewaren voor een speciaal moment?
Dat is wel wat de meeste mensen doen ja. Zo'n ding is jarenlang te bewaren en kun je gebruiken als je Varta's leeg zijn en je MOET foto's nemen.
quote:
We zullen voor de zekerheid denk ik nog maar zo'n set batterijen (of bestaat er voor onze camera nog iets beters?) kopen.
In de Minolta F100 heb je de keuze uit 3 verschillende voedingsmogelijkheden:

1. Alkaline batterijen. Afgeraden, gaan kort mee en zijn duur in gebruik.
2. NiMH oplaadbare batterijen. Zeer aan te raden, gaan realtief lang mee, goedkoop in gebruik.
3. Lithium batterijen. Af te raden, zijn duur, maar gaan wel lang mee. In principe bedoeld voor noodgevallen.

vrijdag 20 september 2002 @ 15:01:36 #157
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_5895078
Finepix F 401 Zoom:

Algemeen Fujifilm FinePix F 401 Zoom
Prijsindicatie
EUR 530
Besturingssysteem
Mac èn PC
Interface
USB
Video uitgang
Nee
Focus
Auto- en handmatige focus
Resolutieklasse
Fijn
Pixels per chip
2100000
Max. resolutie
2304 x 1728 (geinterpoleerd) pixels
Andere resolutie
1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
CCD formaat
1/2.7 Inch
Diafragma
f/2.8 - 11.6
Sluitertijd
1/4 - 1/1000 s
Continue opname
Ja
Lens equivalent
38 - 114 mm
Optische zoom
3x
Digitale zoom
3,6x
Geluidsopname
Ja
Kleurdiepte
36
ISO equivalent
200 - 1600
Aantal opnames (hoogste resolutie)
20
Aantal opnames (laagste resolutie)
Geen opgave
Intern geheugen
Geen
Extern geheugen
16 MB SmartMedia
Zoeker
LCD en optisch
Formaat LCD-scherm
1,5 Inch
Flits
Ja
Rode ogen onderdrukking
Ja
Inclusief software
Ja
Gewicht
186 g
Batterij type
Li-Ion
Bijzonderheden
Geen
Hoogte
69 mm
Breedte
85 mm
Diepte
27 mm

Klinkt goed toch?? Iemand op- of aanmerkingen? Zit er aan te denken om deze te bestellen....

-edit plaatje is altijd handig

Euh....?
pi_5901293
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:01 schreef Marvin het volgende:

Verhaal en plaatje van de F401z

Een mooie, compacte camera, Fuji speelt hiermee in op het publiek wat een hoog 'hipheidsgehalte' zoekt. Fotokwaliteit is redelijk tot goed.
Prijs is hoog voor wat hij kan, maar dat komt door zowel het kleine formaat en het genoemde hipheids-gehalte. De interpolatie die Fuji toepast op hun SuperCCD is bullshit, het blijft een 2MP CCD waar 4MP plaatjes uitkomen.... verspilling van je flash-ruimte.
De camera werkt met SmartMedia, dat is verkrijgbaar t/m 128MB, en het ziet er niet naar uit dat er grotere versies van komen.
Persoonlijk: kleine camera's zijn wel handig mee te nemen, maar het houdt voor geen meter vast.

Kortom: mooie, kleine camera met wat beperkingen. Kijk voor jezelf of je met die beperkingen kunt leven.

vrijdag 20 september 2002 @ 22:47:31 #159
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_5901443
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:36 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Een mooie, compacte camera, Fuji speelt hiermee in op het publiek wat een hoog 'hipheidsgehalte' zoekt. Fotokwaliteit is redelijk tot goed.
Prijs is hoog voor wat hij kan, maar dat komt door zowel het kleine formaat en het genoemde hipheids-gehalte. De interpolatie die Fuji toepast op hun SuperCCD is bullshit, het blijft een 2MP CCD waar 4MP plaatjes uitkomen .... verspilling van je flash-ruimte.
De camera werkt met SmartMedia, dat is verkrijgbaar t/m 128MB, en het ziet er niet naar uit dat er grotere versies van komen.
Persoonlijk: kleine camera's zijn wel handig mee te nemen, maar het houdt voor geen meter vast.

Kortom: mooie, kleine camera met wat beperkingen. Kijk voor jezelf of je met die beperkingen kunt leven.

Dat begreep ik dus ook al niet, op de ene pagina staat 2.0 mp en op de andere 3.9/4.0 mp........ wat is t nou?? Want voor een 2.0 mp is ie echt veels te duur!!!
Euh....?
pi_5901567
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:47 schreef Marvin het volgende:
Dat begreep ik dus ook al niet, op de ene pagina staat 2.0 mp en op de andere 3.9/4.0 mp........ wat is t nou?? Want voor een 2.0 mp is ie echt veels te duur!!!
Het is geen 'echte' 4 mpix-camera. Eerder een 'hele goede' 2mpix camera.
  vrijdag 20 september 2002 @ 23:03:54 #161
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_5901674
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:56 schreef weerdo het volgende:

[..]

Het is geen 'echte' 4 mpix-camera. Eerder een 'hele goede' 2mpix camera.

Daar word ik ook niet echt veel wijzer van? Hoezo staat er op de ene pagina 2.0 en op de andere 4.0?? Het staat toch gewoon vast lijkt me.....
quote:
CCD beeldsensor
1/ 2.7 inch 3e generatie Super CCD met 2.11 miljoen octagonaal verweven patroon Super CCD pixels in totaal,
Effectief aantal pixels: 2.1 miljoen

Aantal pixels geregistreerd
in opname
2304 x 1728 (4.0 miljoen), 1600 x 1200 ( 1,9 miljoen),
1280 x 960 ( 1,2 miljoen), 640 x 480 ( 0,35 miljoen).

Ik denk dat het hier ergens mee te maken heeft???
Euh....?
pi_5903160
Helluuuuuuuuuup!!! Het is zo moeilijk om een keuze te maken...
Ik zoek een digicam:
3 Mp
3x Optische zoom
3x Digitale zoom
Color TFT LCD
Scherpstelling auto en manual
Res. max. rond de 2048 x 1536
Night Shot oid (goede foto's met weinig licht)
Hier heb je geloof ik een hoge ISO voor nodig? Dus ISO minimaal 400 ofzo (niet echt veel verstand van...)
USB aansluiting
Sluitertijd 1 - 1/1000 sec.
Kleurdiepte minmaal 24 (liefst 36)
Intern geheugen en extern geheugen
Interne flits (externe optioneel)
Rode ogen onderdrukking
Batterij liefst een accu dielang meegaat anders liefst Li-on, ik las dat die t langste meegaan dus

Leuk design is meegenomen maar geen "must".
Prijs klasse: € 1,- - € 650,-

Van deze specificaties kunnen afgeweken worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 21-09-2002 00:59]

Euh....?
pi_5903504
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 23:03 schreef Marvin het volgende:
Daar word ik ook niet echt veel wijzer van? Hoezo staat er op de ene pagina 2.0 en op de andere 4.0?? Het staat toch gewoon vast lijkt me.....
Marketingpraat en deels heeft met de werking van superccd te maken.

Een (standaard) CCD-chip bestaat uit miljoenen receptoren die elk 1 kleur (rood, groen, blauw) kunnen registreren. Een 2 megapixel-camera heeft eigenlijk 8 miljoen rececptoren (1rood, 2 groen, 1 blauw) en deze zijn op een bepaalde manier gegroepeerd. Uit deze 4 receptoren wordt 1 'echte'pixel samengesteld.

(Om technische redenen heeft de groen 2 receptoren)

Bij de Super CCD zijn de receptoren op een andere manier geordend (als in een honingraat) waardoor receptoren voor meerdere pixels gebruikt kunnen worden. Op DPReview is meer info hierover te vinden (en net zoals de selecticriteria voor je camera, daar moet je ook een flink eind mee kunnen komen)

pi_5904213
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 00:51 schreef Marvin het volgende:
Helluuuuuuuuuup!!! Het is zo moeilijk om een keuze te maken...
Ik zoek een digicam:
Dat kan.
quote:
3 Mp
Heel goed. Met 3MP maak je perfecte afdrukken t/m A4, meer is echt niet nodig voor de meeste mensen.
quote:
3x Optische zoom
Slim. De meeste camera's hebben 3x optische zoom en als je meer wilt zul je diep de portemonnee in moeten.
quote:
3x Digitale zoom
Why, for heaven's sake? Digitale zoom gebruik je nooit omdat het de beeldkwaliteit sterk verslechterd. Ik zou je willen adviseren om deze eis te laten vallen. De meeste digicams hebben 2x-4x digitale zoom, maar geloof me, dat zul je echt nooit gebruiken.
quote:
Color TFT LCD
Standaard op alle camera's behalve de allergoedkoopste.
quote:
Scherpstelling auto en manual
Auto hebben alle digicams, manual betekent gelijk dat de camera waarschijnlijk ook diverse andere handmatige instelmogelijkheden heeft en dat de camera dus wat hoger in prijspeil zal liggen.
quote:
Res. max. rond de 2048 x 1536
Da's het zelfde als 3MP.
quote:
Night Shot oid (goede foto's met weinig licht)
Night shot is een Sony-merknaam voor het systeem waarbij het IR-filter voor de CCD wordt weggehaald zodat de camera beter zou focussen. Je krijgt dan wel 'Golf-oorlog-foto's' in hip groen . Lijkt me geen functie waar je op zit te wachten.
quote:
Hier heb je geloof ik een hoge ISO voor nodig? Dus ISO minimaal 400 ofzo (niet echt veel verstand van...)
Vrijwel alle camera's met manual focus en dergelijke handmatieg instelmogelijkheden hebben ook de mogelijkheid om de ISO-waarde (lichtgevoeligheid) aan te passen. Het voordeel is dat je bij weinig licht nog steeds foto's kunt nemen met een acceptabele belichtingstijd, het nadeel is dat er behoorlijk wat ruis in de foto's verschijnt, een beetje vergelijkbaar met de groffere korrel zoals je die in films met een hoge ISO-waarde aantreft.
quote:
USB aansluiting
Standaard. Serieel vind je echt nergens meer en FireWire alleen bij de digitale spiegelreflexcamera's.
quote:
Sluitertijd 1 - 1/1000 sec.
Redelijk gangbare range. Moet lukken om dat te vinden.
quote:
Kleurdiepte minmaal 24 (liefst 36)
24-bit is standaard bij vrijwel alle compactcamera's, 36-bit zul je (bij mijn weten) alleen aantreffen bij de digitale speigelreflexcamera's.
quote:
Intern geheugen en extern geheugen
Intern geheugen hebben alle camera's in de vorm van een flashkaartje. Alles over flashkaartjes kun je terugvinden in de FAQ.
En wat bedoel je precies met extern geheugen?
quote:
Interne flits (externe optioneel)
Intern is standaard, aansluiting voor externe vind je in de wat hogere klasses terug.
quote:
Rode ogen onderdrukking
Is meestal wel aanwezig maar werkt voor geen meter. Komt gewoon omdat de flits te dicht bij de lens zit. Twee oplossingen: 1. koop een externe flits en 2. verwijder het achteraf in Photoshop.
quote:
Batterij liefst een accu dielang meegaat anders liefst Li-on, ik las dat die t langste meegaan dus
In de klasse waar jij het zoekt zal wel een Li-Ion zitten, hoewel AA-penlites ook niet vervelend is hoor, als je maar goede kwaliteit penlites koopt.
quote:
Leuk design is meegenomen maar geen "must".
Why? Het gaat toch om de foto's?
quote:
Prijs klasse: € 1,- - € 650,-
Dat wordt goed zoeken. Maak er ¤ 800 - 900 van en je komt beter in de buurt. Je stelt nogal wat eisen en daarvoor zul je wat geld neer moeten leggen. Hou in je budget ook ruimte over voor een extra geheugenkaartje want er wordt altijd maar een kleintje meegeleverd.

Ik zou je willen adviseren om de FAQ eens goed door te lezen.

Een aantal camera's die aan jouw eisen (ik hou geen rekening met de prijs en het design) voldoen zijn:

* Canon Powershot G2 (kan aantrekkelijk zijn omdat de G3 net uit is, de prijs zal dus wel zakken) (is wel 4MP maar dat zal geen bezwaar zijn denk ik )
* Nikon Coolpix 4500 (ook 4MP en 4x zoom, maar ook een uitstekende camera)
* Olympus C-3040Z (3MP met veel functies, maar waarschijnlijk niet meer te vinden, zoek dan naar de 4MP C-4040Z)
* Hoewel ik vanwege het slechte kleurgebruik geen Sony zou willen adviseren zou je eens kunnen kijken naar de S75 (3MP) en de S85 (4MP).

pi_5904258
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:47 schreef Marvin het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens... maar de meeste mensen kopen deze ook voor het design en het formaat.

De CCD heeft 2.1 miljoen receptoren. Omdat FujiFilm die bij de SuperCCD niet in een rechthoekige matrix heeft gezet maar in een 8-kantig schema wat onder een hoek van 45 graden staat, vinden ze dat ze door middel van software-bewerkingen (interpolatie) meer beeldinformatie uit die 2MP kunnen halen dan de rest van de camerafabrikanten.
Feit is dat het oplossend vermogen van de camera groter is dan van een 'normale' 2MP-camera, maar zeker niet zo hoog als dat van een goede 4MP-camera. Waarschijnlijk ligt het resultaat ergens tussen de 2 en de 3 MP.

Maar de foto's die je neemt hebben de bestandsgrootte van een 4MP-foto en nemen dus onnodig veel plek in.

Kijk hier (onderaan de pagina) voor meer info over de SuperCCD.

pi_5904284
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 02:11 schreef JeroenH het volgende:

Hele uitleg

* Canon Powershot G2 (kan aantrekkelijk zijn omdat de G3 net uit is, de prijs zal dus wel zakken) (is wel 4MP maar dat zal geen bezwaar zijn denk ik )
* Nikon Coolpix 4500 (ook 4MP en 4x zoom, maar ook een uitstekende camera)
* Olympus C-3040Z (3MP met veel functies, maar waarschijnlijk niet meer te vinden, zoek dan naar de 4MP C-4040Z)
* Hoewel ik vanwege het slechte kleurgebruik geen Sony zou willen adviseren zou je eens kunnen kijken naar de S75 (3MP) en de S85 (4MP).

Ik heb zelf ondertussen ook wat gezocht, en ik ben op de S30 gestuit is dat wat? Dacht het wel he?! Heb ergens gelezen dat iemand m in Duitsland had gekocht voor € 499,- Digitale zoomfunctie is idd onnodig, kan ik wel op de compu doen indien nodig... men leert gaande weg

[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 21-09-2002 02:27]

Euh....?
pi_5904366
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 02:21 schreef Marvin het volgende:

[..]

Ik heb zelf ondertussen ook wat gezocht, en ik ben op de S30 gestuit is dat wat? Dacht het wel he?! Heb ergens gelezen dat iemand m in Duitsland had gekocht voor € 499,- Digitale zoomfunctie is idd onnodig, kan ik wel op de compu doen indien nodig... men leert gaande weg

S30 is een mooi apparaat maar er kan geen externe flits op aangesloten worden. Voor de rest past hij goed in je eisenpakket.
Een vriend van mij heeft de S40 en is daar in alle opzichten zeer blij mee. De S30 is exact gelijk, alleen heeft hij een 3MP CCD.

Ik ga slapen.

pi_6014809
Ik wil al langere tijd een digitale camera halen en ik had na goed onderzoek mijn beslissing gemaakt: het zou de Canon Digital Ixus 330 worden. Mede om het compacte formaat en de positieve reacties van andere gebruikers.
Maar nu is de Ixus v3 uit, de opvolger van de v2 (die voor mij niet in aanmerking kwam/komt om te kopen). het is min of meer een verbeterde/ge-update versie van de v2, is een kleine €55 duurder dan de 330, en is op een aantal punten verbeterd (tov van Ixus v2):

-3Mpixel CCD in plaats van een 2Mpixel CCD
-3,2x digitale zoom in plaats van 2,5x
-9 punts AiAF in plaats van 3 punts AiAF
-Evaluative in plaats van center weighted belichtings meter
-Oriëntatie sensor voor de V3

Nu twijfel ik heel erg, die €55 is voor mij geen probleem, maar de v3 is voor mij erg aantrekkelijk vanwege de genoemde voordelen.... de 330 daarbij is natuurlijk ook een goed toestel...

Wat raden jullie me aan/af en wat vinden jullie?

sambal bij?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 20:15:50 #169
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6061728
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 13:30 schreef dr.dunno het volgende:
thanks voor de uitgebreide beantwoording

die 602z heeft ook een externe flitsschoen, dus daar kan hij ook mee overweg; mijn pa heeft zo'n ding wat tot 10m kan, van nikon geloof ik

ik ga je tip van die 2 olympussen even opvolgen en die ook eens bekijken in die winkel en op internet... prijs speelt idd een wat mindere rol, zij het dat deze cams via de pricewatch nogal hoog geprijsd zijn; wellicht via de inkoopkanalen minder
Ik koop liever iets echt goeds dan dat ik over 2-3 jaar weer iets nieuws moet gaan kopen; doe dat bij al mijn aankopen

goed, naar aanleiding van de vraag die ik per email ontving van EyE kom ik nog even vertellen over mijn digitale camera avontuur

ik heb uiteindelijk via mijn inkoopkanalen het volgende gekocht:

• Fuji FinePix 602 zoom

• (6MP, 3.3MP optisch oplossend vermogen, 6x optische zoom, flitser erop, 16MB CF kaartje meegeleverd)
  • IBM Microdrive 1GB (CF II bay)
  • USB reader voor IBM Microdrive
  • mijn oordeel:
    de camera bevalt u.i.t.s.t.e.k.e.n.d. ... ik had al een fraaie (analoge) Olympos spiegelreflex camera tot m'n beschikking, maar deze camera heeft definitief mijn gunst gewonnen. haarscherpe foto's maak ik ermee, ook in het pikkedonker met flitser (!), op het meegeleverde setje batterijen (1700mAh panasonic) kon ik 180 foto's maken (en nog niet leeg), op het meegeleverde setje oplaadbare batterijen (incl. lader; ook 1700mAh) haalde ik zelfs makkelijk boven de 200 foto's, met en zonder flits, met en zonder gekloot met zoom en vooral vaak de cam aan en uit zetten (waarbij de complete lens uitgeschoven wordt). video opnemen is ook geen enkel probleem, zij het in mono; het formaat .avi wordt daarvoor gebruikt en er kan zo'n 22min video op die microdrive, mpeg2 compressie gebruikend.

echte negatieve kanten van de camera heb ik niet kunnen vinden, in ieder geval niet dingen waaraan ik me stoor, alhoewel de eisen zeker wel hoog liggen; hoogstens het feit dat video kwaliteit mono is en niet stereo en raar is het ook dat je niet in/uit kan zoomen als je al aan het filmen bent, maar deze camera is dan ook niet bedoeld om mee te filmen, dus erg is het niet.

linkje naar een goede review(-site):
    http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=fuji_finepixs602z&method=sidebyside

de camera heeft legio instellingsmogelijkheden, maar ik heb tot nu toe bijna alles op de 'auto' instellingen gedaan, omdat het anders gewoon té ingewikkeld wordt allemaal... op 'auto' is het zo simpel dat ik m'n moeder, erg pienter maar typische alpha het niet eens uit hoefde te leggen en zelfs zonder handleiding
    het kost wat, maar dan heb je ook echt wat

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_6120824
    Hmm, kzit te twijfelen. Ik wil al een tijdje een digitale camera, en het hoeft geen state-of-the art 4 Megapixel monster met verwisselbare lens te worden, maar gewoon een simpele die je makkelijk in je tas of broekzak pleurt, en waar je ook nog behoorlijk leuke plaatjes mee kan maken.

Dus mijn oog was gevallen op de Canon IXUS 330.

En ik heb op www.dpreview.com de review al gelezen, en die waren zeer lovend over deze camera, en uit de conclusie bleek toch wel dat het precies is wat ik zoek (point-and-click camera maar waar je toch het nodige in kan stellen en die makkelijk mee te nemen is), bovendien vind ik het design van dat ding erg .

Iemand iets zinnigs daarover te melden?

En nu lees ik deze reactie...

quote:
    Op zaterdag 28 september 2002 17:32 schreef SuperSjinees het volgende:
    Nu twijfel ik heel erg, die €55 is voor mij geen probleem, maar de v3 is voor mij erg aantrekkelijk vanwege de genoemde voordelen.... de 330 daarbij is natuurlijk ook een goed toestel...

Wat raden jullie me aan/af en wat vinden jullie?

Dus als iemand daar nog zijn of haar licht over wil laten schijnen?

bvd alvast .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
    pi_6124631
    quote:
    Op zaterdag 5 oktober 2002 13:52 schreef keeper het volgende:
    Vraag + foto van een Ixus
    Alle Ixusen tot nu toe zijn uitstekende camera's, hoewel je wel wat meer betaalt voor het design en het formaat. Ik zou dat zelf niet doen, het gaat mij om de uiteindelijke foto's, maar da's natuurlijk persoonlijk.
    Een aantal kennissen van mij hebben de diverse modellen van de Ixus, en ze zijn er allemaal erg blij mee.

Deze kun je gerust kopen zonder je zorgen te maken over dingen die er 'mis' mee zouden zijn; het is gewoon een simpel, klein point-n-shoot cameraatje.

pi_6162127
    Zo, na een paar maanden als beginneling de Fujifilm FinePix A201 gebruikt te hebben, besloot ik dat het tijd was voor een beter speeltje.

In eerste instantie had ik de Fujifilm FinePix F401 op het oog. Maar na heel wat reviews te hebben gelezen, bleek dat het dingetje eerder een goeie 2,1 megapixels-toestel te zijn, dan een 4 MP, zoals Fuji je voor de gek probeert te houden. Die viel dus af, omdat de prijs niet op woog tegen de prestaties.

Toen kwam de Olympus C300 Zoom in beeld. Beste koop van oktober 2002 volgens de Consumentenbond. Zag er op het eerste oog goed uit. Na wat reviews gelezen te hebben, zag ik dat die flitser er altijd 'eruit kwam zetten' als je het dingetje aan zet. Ook al je geen flitser nodig hebt op dat moment. Ik weet zeker dat ik me daar ongelooflijk aan ga zitten irriteren, en ook omdat er geen mogelijkheid was om geluid op te nemen besloot ik dat ook deze afviel. (ook het uiterlijk vond ik niet echt mooi, het oog wil nml toch ook wat..)

Toen zat ik vanochtend op wat Amerikaanse digicam-sites te kijken, en kwam op een de Fujifilm Finepix F601 tegen, voor een hele schappelijke prijs (Ruim 200 euro, omgerekend, goedkoper dan in NL. Met verzendkosten erbij zit hij op hetzelfde niveau als de eerder genoemde C 300 Zoom). Meteen de hele lijst met reviews-sites erbij gepakt, en ik was er meteen helemaal weg van; 3,3 MP, mooie video-opnamens, met geluid, mooi uiterlijk, uitstekende optische zoom (3x). Enig minpuntje is dat je natuurlijk weer ongelooflijk in de maling wordt genomen met de 6 MP, die Fuji je wil doen geloven. Maar op http://www.dcresource.com waren ze lovend over het dingetje.

Zijn hier misschien mensen die al ervaring met de Fujifilm Finepix F601 hebben? Of misschien heb je nog wat aan te merken op de digicam, laat het me maar weten, zodat ik een goeie afweging kan maken of ik de digicam wel of niet zal kopen.

pi_6168768
    Ik kan de Fuij Finepix 2800 zoom krijgen voor 215 euro.
    Is dit een goede koop of zijn er betere camera's voor deze prijs?
    Iemand ervaringen ermee?
    Anders koop ik deze, maar als iemand aanraders heeft.
    pi_6168800
    Ja, dan gaan we hier verder
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')