quote:Ik heb beide, leg eens uit?
Op donderdag 15 augustus 2002 22:06 schreef Vork het volgende:[..]
Dit moet overgens wel kunnen met een TV kaart en een TV out uitgang op de camera.. in dat geval krijg je datgene wat je zien als je een foto wilt maken op je tv scherm of in dit geval computer te zien.. er is ovlgens mij wle software om dit als Webcam te laten fungeren... maargoed daar heb je dus iig een TV kaart voor nodig.
quote:Dit is wat mij is veteld door iig iemsand ide verstand van ide krengen heeft.. en technisch lijkt me dus ook wel mogelijk.. ik heb geen flauw idee hoe.. dat word zoeken.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:07 schreef Raven het volgende:
Ik heb beide, leg eens uit?
Waar vind ik meer info over hoe ik dat voor elkaar kan krijgen???
En ik zal het even navragen.
Welke?
zelf denk ik aan Fuji Finepix 601 zoom
quote:Volledige review kun je lezen op deze pagina.
The first thing that you need to remember is that no matter what you read about the FinePix F601 Zoom, it's a three -- not six -- Megapixel camera. The camera is at its best in 3MP/Fine mode. Once you get into the 6MP mode, things don't look as nice. That said, the images taken in the 6MP mode look great reduced in size or printed.
Absoluut geen slechte camera, maar er zijn betere te krijgen in die prijsklasse.
quote:Sorry, zie nu pas je vraag. Kwaliteit bij slecht licht is prima omdat ie dan automatisch flitsondersteuning geeft.
Op woensdag 14 augustus 2002 22:06 schreef Vork het volgende:Ziet er voor zover ik kan zien aardig goed uit... Gave sluitertijdregelingen wel 16 sec. t/m 1/2000, kun je leuk mee experimenteren...
Twee dingen ben ik wel benieuwd naar, hoe is de kwaliteit met slecht licht en hoe is het LCD schermpje?
LCD schermpje is overdag prima te zien, alleen 's avonds bij slecht licht wat donker helaas.
ik heb hem op automatische sluitertijden staan, hij regelt dus idd zelf die instellingen, maar je kunt ook handmatig expirimenteren.
quote:Zoals...
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:59 schreef MSXUser het volgende:
Voor 600 euro kun je denk ik ook nog wel een camera krijgen die verwisselbare lenzen ed. heeft. De CCD van de F601 schijnt ook te vervormen (geen vierkante pixels, maar meer een honingraatstructuur). En dan dit:
[..]Volledige review kun je lezen op deze pagina.
Absoluut geen slechte camera, maar er zijn betere te krijgen in die prijsklasse.
Als mogelijke concurrenten dacht ik aan:
Pentax Optio 330
Nikon Coolpix (885 geloof ik)
Geen verwisselbare lenzen dus...
Ik vertrouw wel op de honinggraat van FUJI.
Daarnaast wil ik hem ook niet om de 6, maar op 3 megapixels.
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 17-08-2002 12:27]
quote:Die eisen die jij stelt, heeft ongeveer elke digitale camera, dus daar zal het probleem niet liggen.
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:21 schreef rickmans het volgende:
Ik wil graag een digitale camera aanschaffen, maar ik heb geen idee wat er allemaal op de markt is. Ik weet echter wel wat ik wil en dat is het volgende:USB aansluiting Klein schermpje om foto op te kunnen bekijken Voldoende geheugen (of makkelijk uitbreidbaar) Zo rond de 500 euro
Ik heb zelf de fuji finepix 2600Z, en ben daar uitermate tevreden over. Kost rond de 400 Euro, en dan heb je een geheugenkaartje (smartmedia) van 16 mb erbij. Je houdt dus nog geld over voor een evt. evt extra geheugenkaartje.
Bovendien komt deze bij de consumentengids als een van de besten uit de bus(voor die prijsklasse dan). Ook vakfotografen raden deze aan (dus niet de Dixons ofzo)
quote:Ik kan bij Canon niet vinden hoeveel opslag capiciteit op dat ding zit, volgens mij maar iets van 8MB? Of zit er wel meer op?
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:26 schreef XL het volgende:
Canon Powershot a40 + extra geheugenkaart
quote:Ik heb er een aantal laten afdrukken, en de foto's zijn haarscherp.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:48 schreef dagizmo het volgende:[..]
En de afdrukken dan op het formaat 10*15 ? ZIjn die ook scherp?
quote:Ooit gehoord van CompactFlash kaartjes?.... Je krijgt er een 8MB bij, maar je kan er ook gerust een 128MB kaartje in douwen.
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:34 schreef rickmans het volgende:[..]
Ik kan bij Canon niet vinden hoeveel opslag capiciteit op dat ding zit, volgens mij maar iets van 8MB? Of zit er wel meer op?
quote:Bijna elke moderne camera bevat een sleuf voor geheugenkaartjes (CompactFlash bij Canon over het algemeen geloof ik). Dus dat wil zeggen dat je gewoon losse kaartjes kunt kopen, zodat je zoveel geheugen hebt als je zelf wilt.
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:34 schreef rickmans het volgende:[..]
Ik kan bij Canon niet vinden hoeveel opslag capiciteit op dat ding zit, volgens mij maar iets van 8MB? Of zit er wel meer op?
quote:ziet er idd goed uit
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:34 schreef BigBear het volgende:[..]
Die eisen die jij stelt, heeft ongeveer elke digitale camera, dus daar zal het probleem niet liggen.
Ik heb zelf de fuji finepix 2600Z, en ben daar uitermate tevreden over. Kost rond de 400 Euro, en dan heb je een geheugenkaartje (smartmedia) van 16 mb erbij. Je houdt dus nog geld over voor een evt. evt extra geheugenkaartje.
Bovendien komt deze bij de consumentengids als een van de besten uit de bus(voor die prijsklasse dan). Ook vakfotografen raden deze aan (dus niet de Dixons ofzo)
quote:ah.. en wat kost zo´n kaartje
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:35 schreef MSXUser het volgende:[..]
Ooit gehoord van CompactFlash kaartjes?.... Je krijgt er een 8MB bij, maar je kan er ook gerust een 128MB kaartje in douwen.
quote:http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:44 schreef rickmans het volgende:[..]
ah.. en wat kost zo´n kaartje
Een 128 MB CompactFlash-kaartje kost ongeveer 50 euro. Je kunt ze over het algemeen gewoon in dezelfde winkel kopen waar je ook je camera koopt
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 13:32 schreef vinniel het volgende:
Canon Powershot S40Wie weet waar ik deze camera in Nederland goedkoop kan bestellen???
quote:Zoek en gij zult vinden
Op maandag 19 augustus 2002 13:39 schreef slakkie het volgende:[..]
quote:Leuke camera hoor! Dit weekend aangeschaft voor mijn ma.
Op zaterdag 17 augustus 2002 21:26 schreef XL het volgende:
Canon Powershot a40 + extra geheugenkaart
2Mpixel, TV uitgang, veel instelmogelijkheden inclusief alles manual als je dat wilt, 3x optische zoom, makkelijke user interface, veel software.
En hij maakt prachtige foto's!
Je moet er wel een grotere compactflash kaart bij kopen want de bijgeleverde 8MB zet niet echt zoden aan de dijk.
quote:Ik heb hem!
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:31 schreef XL het volgende:
zelf denk ik aan Fuji Finepix 601 zoom
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 17:32 schreef vinniel het volgende:
Wie heeft er een Canon Powershot s40 en waar en voor hoeveel heb je deze gekocht???
quote:was een quote van slakkie die vinniel quotte
Op maandag 19 augustus 2002 13:59 schreef mvt het volgende:[..]
Zoek en gij zult vinden
http://www.tweakers.net/pricewatch/21537
eventuele andere camera's die beter zouden zijn? als ik er leuke videofilmpjes mee kan maken is dat een dikke pré, scheelt me ook weer de aanschaf van een aparte vidcam
Heb um nu een maand of twee, gekocht voor 460 euro.
Overigens denk ik dat ze een foutje hebben gemaakt met die prijs, omdat ik he nergens voor die prijs kan vinden
-edit-
bij pricewatch wel
ook ik ben opzoek naar een digitale camera, ik heb gezien dat de Canon Powershot A40 over het algemeen door jullie als een goede camera wordt gezien.
Ik heb alleen nog niks gelezen over de A200, is dit ook een goede camera of zeggen jullie dat ik beter voor de A40 zou kunnen gaan?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |