abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99466768
Ik ga binnenkort verhuizen en neem mijn kledingkast mee. De achterplaat van de kast is alleen bevestigd met deze spijkers die ik met geen mogelijkheid los krijg.

Ik heb al geprobeerd om met een schroevendraaier en hamer de spijkers omhoog te slaan, maar ze zitten echt muur en muur vast. Zelfs als ik de achterplaat van de kast mee beweeg naar boven lijkt er geen beweging te komen in de spijkers. Heeft iemand misschien een idee hoe ik ze los kan krijgen, zonder uiteraard de kast of de achterplaat te mollen?
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:54:49 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99467038
Je pakt het vanaf de verkeerde kant aan: zet een stuk hout aan de binnenkant van de kast tegen de zijkant van de achterwand, en sla daar (niet te hard) met een hamer op. Als je dat geleidelijk doet komt-ie zo los, zonder kapot te gaan.
censuur :O
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:04:39 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99467435
En/of eventueel m.b.v. een nijptang:

Moet die wel dun genoeg zijn om onder de spijkers te krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2011 @ 18:12:39 #4
16961 legacythe2nd
pi_99467740
Gewoon voorzichtig met de bal van je hand aan de binnenkant slaan, dan komt de plaat ook los zonder de plank te beschadigen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:15:26 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99467848
Weet je zeker dat je de rest van de kast wel netjes uit elkaar en straks ook weer in elkaar krijgt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99469349
Bedankt voor de tips, allen :)! Ik zal me er morgen weer eens aan wagen.
@Lienekien; ja hoor ;). De rest van de kast is met een paar simpele schroeven vastgezet, alleen de achterkant is gespijkerd.
pi_99470698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Je pakt het vanaf de verkeerde kant aan: zet een stuk hout aan de binnenkant van de kast tegen de zijkant van de achterwand, en sla daar (niet te hard) met een hamer op. Als je dat geleidelijk doet komt-ie zo los, zonder kapot te gaan.
Zo heb ik in mijn verhuisperiode van de studententijd ook altijd de achterwand verwijderd. Zoals remcodelft het uitlegt. Je kan e.v.t. ook met je hand gewoon aan de binnenkant van de kasttegen de achterwand aan slaan (voorzichtig) en dan komen de spijkers te voorschijn. Vervolgens kan je ze met een (knijp)tang er uit trekken.

Succes!
pi_99477667
Tussen de achterwand + rand paste bij mij net een kleine platte schroevendraaier. Als ik voorzichtig deze bewoog richting de spijker wipte ik hem er zo uit :)

Als je eenmaal een begin hebt van een stuk of 2-4 spijkers kun je aan de zijkant met de schroevendraaier er tussen en wip je ze zo 1 voor 1 er uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')