Is dat niet ergens anders dan op DUO te vinden?quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Loting. Ik wil zien of alle mensen ingeloot zijn voor criminologie, maar snap niet wat er staat.
Huh okey.. wtfquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef Etsu het volgende:
Heb het al. 366 plaatsen, 534 aanmeldingen, 408 ingeloot.
Stoeltjes delenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef Etsu het volgende:
Heb het al. 366 plaatsen, 534 aanmeldingen, 408 ingeloot.
Waarom niet?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:05 schreef Etsu het volgende:
Als (bijna) iedereen wordt toegelaten, dan is loten niet echt eerlijk.
Er zijn beperkt aantal plaatsen, en daar gaan ze overheen. Sommige mensen worden dan wel ingeloot, en de sommige worden uitgeloot. Niet echt eerlijk lijkt me zo.quote:
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:05 schreef Etsu het volgende:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)WO/Bedrijfskunde.asp
Net als Bedrijfskunde. 750 plaatsen, 825 aanmeldingen en onderin staat "Alle gegadigden voor deze opleiding zijn ingeloot".
Als (bijna) iedereen wordt toegelaten, dan is loten niet echt eerlijk.
Huh eerst zeg je dat (bijna) iedereen wordt toegelaten en dan is het niet eerlijk dat sommige wel en sommige niet worden toegelaten?? ik snap het niet..quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Er zijn beperkt aantal plaatsen, en daar gaan ze overheen. Sommige mensen worden dan wel ingeloot, en de sommige worden uitgeloot. Niet echt eerlijk lijkt me zo.
Nou gewoon. Sommige opleidingen hebben een beperkte aantal plaatsen, en daar gaan ze overheen. Dan wordt iedereen dus ingeloot. Maar er zijn ook opleidingen waar ze beperkte plaatsen hebben, en toch overheen gaan en toch mensen zijn uitgeloot. Dat vind ik niet echt eerlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:10 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
[..]
Huh eerst zeg je dat (bijna) iedereen wordt toegelaten en dan is het niet eerlijk dat sommige wel en sommige niet worden toegelaten?? ik snap het niet..
Ja, maar je moet de opleidingen niet met elkaar gaan vergelijken. Dat is appels en perenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou gewoon. Sommige opleidingen hebben een beperkte aantal plaatsen, en daar gaan ze overheen. Dan wordt iedereen dus ingeloot. Maar er zijn ook opleidingen waar ze beperkte plaatsen hebben, en toch overheen gaan en toch mensen zijn uitgeloot. Dat vind ik niet echt eerlijk.
Maar dat is dan toch net zo oneerlijk als wanneer ze niet over het aantal plaatsen heengaan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou gewoon. Sommige opleidingen hebben een beperkte aantal plaatsen, en daar gaan ze overheen. Dan wordt iedereen dus ingeloot. Maar er zijn ook opleidingen waar ze beperkte plaatsen hebben, en toch overheen gaan en toch mensen zijn uitgeloot. Dat vind ik niet echt eerlijk.
Nee, maar ik zou het gewoon niet eerlijk vinden als het mij overkwam.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, maar je moet de opleidingen niet met elkaar gaan vergelijken. Dat is appels en peren
Nee toch? Want er zijn uiteindelijk mensen die overblijven die in dezelfde klasse zitten, en ene wordt ingeloot en andere niet. Waarop selecteer je dan mensen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch net zo oneerlijk als wanneer ze niet over het aantal plaatsen heengaan?
Het leven is soms niet eerlijk. Vraag dat maar aan die Hengeloėr die een postzegel vergat op zijn brief naar DUO.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou het gewoon niet eerlijk vinden als het mij overkwam.
Ik heb iets gemist?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het leven is soms niet eerlijk. Vraag dat maar aan die Hengeloėr die een postzegel vergat op zijn brief naar DUO.
Maar dat is ook zo als ze niet over het aantal beschikbare plaatsen heengaan. Het is gewoon loten, ze selecteren nergens op.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee toch? Want er zijn uiteindelijk mensen die overblijven die in dezelfde klasse zitten, en ene wordt ingeloot en andere niet. Waarop selecteer je dan mensen?
Ohquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:15 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo als ze niet over het aantal beschikbare plaatsen heengaan. Het is gewoon loten, ze selecteren nergens op.
quote:
quote:‘Postzegelstudent’ mag definitief niet studeren
Een zeventienjarige jongen mag dit jaar definitief geen geneeskunde gaan studeren, omdat hij was vergeten een postzegel op een enveloppe te plakken. Hij spande een kortgeding aan, maar dat heeft hij verloren.
De oud-scholier, Niels Grote Beverborg uit Hengelo, was vergeten de enveloppe te frankeren waarin hij zijn cijferlijst naar de Dienst Uitvoering Onderwijs opstuurde. De brief liep daardoor vertraging op en kwam uiteindelijk te laat bij DUO binnen. De rechtbank in Almelo oordeelde vanmorgen dat DUO geen andere keuze had dan de inschrijving te weigeren.
Mensen met een hoger gemiddelde hebben wel een grotere kans om ingeloot te worden, maar als je een 7.9 staat kan je nog steeds uitgeloot worden, en als je een 6.1 staat kan je nog steeds ingeloot worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
OhIk dacht dat ze mensen lootten op basis van hun cijfers, van hoog naar laag.
Oh okayquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:17 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Mensen met een hoger gemiddelde hebben wel een grotere kans om ingeloot te worden, maar als je een 7.9 staat kan je nog steeds uitgeloot worden, en als je een 6.1 staat kan je nog steeds ingeloot worden.
Wil je criminologie gaan studeren?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh okayNouja, dan valt het wel mee allemaal. Allemaal zorgen voor volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |