abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99426728
Ik heb nergens voor om te leven, geen doel, niets.

Inmiddels begin ik aan mijn 7e schooljaar aan de Universiteit! Ik doe doelloos wat, aangezien ik niet mocht in de opleiding van mijn keuze.

Bedrijf oprichten gaat stukken moeilijker dan ik dacht. werken kan ik, maar over 10 jaar krijg ik nog meer spijt dan ik nu heb.

Mijn god, hebben meer mensen hier last van? ;(
pi_99426900
Wees blij dat je naar school heb kunnen gaan. Medelijden met jezelf :')
Hier staat niets.
pi_99426940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:44 schreef Prospos het volgende:
Wees blij dat je naar school heb kunnen gaan.
Want dat is een luxe in Nederland? :')
pi_99427116
Ik heb geen doel in het leven, zie wel waar het schip strand en geniet ervan. Ik studeer, en kijk daarna wel verder :)
pi_99427133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:45 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Want dat is een luxe in Nederland? :')
De wereld is groter dan alleen Nederland.
Hier staat niets.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:52:39 #6
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_99427254
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:49 schreef OverRated het volgende:
Ik heb geen doel in het leven, zie wel waar het schip strand en geniet ervan. Ik studeer, en kijk daarna wel verder :)
Dit.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_99427272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:50 schreef Prospos het volgende:

[..]

Ach, als je alles zo gaat bekijken. Daar krijg je een schuldgevoel van.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:55:36 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_99427405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

Inmiddels begin ik aan mijn 7e schooljaar aan de Universiteit! Ik doe doelloos wat, aangezien ik niet mocht in de opleiding van mijn keuze.

Bedrijf oprichten gaat stukken moeilijker dan ik dacht. werken kan ik, maar over 10 jaar krijg ik nog meer spijt dan ik nu heb.

Het leven IS ook volstrekt nutteloos.

We kunnen ons wel bezighouden met 'hoe je het zou moeten invullen volgens de regeltjes', maar aan het einde van de rit laat men straks 3 tranen om je op je begrafenis, neemt een kop koffie, een gevulde koek, en 2 dagen later is iedereen je weer vergeten en gaat het leven weer verder....
pi_99428143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:50 schreef Prospos het volgende:

[..]

Ga dan lekker huilen om hongernegertjes in Afrika. ;(
pi_99437649
Ja... Maar het leven is nou eenmaal zinloos. Me er druk om maken heeft me, na wat filosofische inzichten, niet veel geholpen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:36:09 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99437996
Ga gewoon doen wat je leuk vindt man. Je hele leven hoeft niet vast te liggen.
pi_99438026
Misschien wat minder naar de toekomst kijken en dingen doen die je nu leuk vindt?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_99438106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ga gewoon doen wat je leuk vindt man. Je hele leven hoeft niet vast te liggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:36 schreef Lolaatje het volgende:
Misschien wat minder naar de toekomst kijken en dingen doen die je nu leuk vindt?
Hele dag fappen en FOK!ken? Lijkt me erg doelloos :{
pi_99438356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:39 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

[..]

Het punt is juist je niet zo met doelen bezig te houden. Als je je alleen maar richt op doelen, de toekomst etc. vergeet je gewoon te leven. Dan merk je nooit hoe leuk het kan zijn.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_99438688
quote:

[..]

[..]

Als je er gelukkig van wordt, waarom niet?
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:03:58 #16
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_99441051
Is het leven voor jou dan echt niet meer dan een studie?
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_99441095
Zo gelukkig mogelijk worden is een goed doel. Plezier hebben.

Leuke baan, leuke mensen om je heen, leuke hobbies, misschien iets bijdragen aan de wereld.
pi_99444142
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Zo gelukkig mogelijk worden is een goed doel. Plezier hebben.

Leuke baan, leuke mensen om je heen, leuke hobbies, misschien iets bijdragen aan de wereld.
Idd, richt je aandacht op jezelf en het leuk vinden om jezelf te zijn ipv alles af te laten hangen van school/werk, als je niet met plezier als jezelf in het leven staat zullen ook die dingen niet leuk zijn.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:59:10 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99446049
quote:

[..]

[..]

Doe ik ook. Zolang je het je kunt veroorloven, wat is dan het probleem?
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:00:58 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_99446094
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies... kom je later in de hemel, blijkt God ook gewoon een fappende FOK!er te zijn... :P
pi_99446457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ts voelt zich er niet goed bij?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_99447141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 07:59 schreef Canillas het volgende:

[..]

Idd, richt je aandacht op jezelf en het leuk vinden om jezelf te zijn ipv alles af te laten hangen van school/werk, als je niet met plezier als jezelf in het leven staat zullen ook die dingen niet leuk zijn.
Ik verlang weer naar vroeger. Ik verlang weer naar de klotetijd maar waar ik op hetzelfde niveau was als vrienden. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, in mijn studie en in mijn werk.

Vrienden die vroeger domme dingen deden en waar ik toen braaf naar school ging, zijn nu een stuk verder dan mij. Ik heb verdomme mijn studie niet eens afgemaakt, gasten die jonger als mij zijn maken het af ;( Het probleem is dat ik hen ken en mijzelf met hen vergelijk, want nu zie ik hen steeds minder en minder, ze werken, trouwen, komen verder als mij... en ik blijf achter zonder iets! :N
pi_99447199
quote:
9s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik verlang weer naar vroeger. Ik verlang weer naar de klotetijd maar waar ik op hetzelfde niveau was als vrienden. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, in mijn studie en in mijn werk.

Vrienden die vroeger domme dingen deden en waar ik toen braaf naar school ging, zijn nu een stuk verder dan mij. Ik heb verdomme mijn studie niet eens afgemaakt, gasten die jonger als mij zijn maken het af ;( Het probleem is dat ik hen ken en mijzelf met hen vergelijk, want nu zie ik hen steeds minder en minder, ze werken, trouwen, komen verder als mij... en ik blijf achter zonder iets! :N
Met die instelling wel, ja.

Het zou al schelen als je je niet constant op die manier vergelijkt met de anderen, doe dat dan hooguit om je aan ze op te trekken. Wat zij kunnen, kan jij toch ook?

Jemig men, count your blessings. Kijk eens naar wat je wel hebt en kan en borduur daar op verder, niet naar alles wat je in jouw beleving tekort komt.
pi_99447326
quote:

[..]

Je blijft achter met niets zolang je blik gericht is op anderen, of het verleden. Jij leeft nu.

Er is een verschil tussen jij en alle andere mensen die bestaan, bestaan hebben en zullen bestaan; zij zijn jou niet. Vraag jezelf af, en dan echt, waarom vergelijk je jezelf met anderen? Wat haal je daarom? Wat geeft het je?

Zowel ik als -Strawberry- zeiden iets in de trant van ''richt je op jezelf en jouw geluk'' en jou reactie is dat je terug wilt naar het verleden en hoe het allemaal gaat met mensen om je heen. Dat is het tegenovergestelde van je op jezelf richten.

Besteed je positieve aandacht aan jezelf? Gewoon om wie jij bent? Zonder dat is een gezonde ontwikkeling voor jou als persoon niet mogelijk, en dan geen ontwikkeling in de zin van school/werk maar jij als het mens dat je bent. Denk je daar wel eens over na?
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:48:31 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99447401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ts voelt zich er niet goed bij?
Dan doet hij niet wat hij leuk vindt. Als je doet wat je leuk vindt, voel je je er vanzelf goed bij. Of je kunt het zelfs omdraaien: als je je er goed bij voelt, moet je vooral dat gaan doen.
pi_99447629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan doet hij niet wat hij leuk vindt. Als je doet wat je leuk vindt, voel je je er vanzelf goed bij. Of je kunt het zelfs omdraaien: als je je er goed bij voelt, moet je vooral dat gaan doen.
Jij had het over het je kunnen veroorloven en dat het daarom geen probleem zou zijn, tenminste dat staat in je post.
pi_99447646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:46 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je blijft achter met niets zolang je blik gericht is op anderen, of het verleden. Jij leeft nu.

Er is een verschil tussen jij en alle andere mensen die bestaan, bestaan hebben en zullen bestaan; zij zijn jou niet. Vraag jezelf af, en dan echt, waarom vergelijk je jezelf met anderen? Wat haal je daarom? Wat geeft het je?

Zowel ik als -Strawberry- zeiden iets in de trant van ''richt je op jezelf en jouw geluk'' en jou reactie is dat je terug wilt naar het verleden en hoe het allemaal gaat met mensen om je heen. Dat is het tegenovergestelde van je op jezelf richten.

Besteed je positieve aandacht aan jezelf? Gewoon om wie jij bent? Zonder dat is een gezonde ontwikkeling voor jou als persoon niet mogelijk, en dan geen ontwikkeling in de zin van school/werk maar jij als het mens dat je bent. Denk je daar wel eens over na?
Ik denk dat het komt omdat ik weer op het punt sta als 4 jaar terug. Ik had toen een kutbaan en daarna geen baan, maar ik had sociale contacten, ik was wild, met die mensen chillde ik... nu zijn diezelfde mensen carrièrejagers, volwassen geworden, en ik heb niets! Geen studie, geen werk ;( En vrijwel al mijn contact is verwaterd... vrienden chillen niet meer hele dagen in de zomer want ze werken en hebben verantwoordelijkheden, terwijl ik een paar jaar terug de hele zomer doordeweeks buiten zat te zuipen :)

Ik wou dat het OF die tijd was, OF dat ik een verantwoordelijkheid had. Maar ik heb geen van beide! Vrienden zie ik enkel nog in het weekend wat mij nog depressiever maakt, zij kijken uit naar het weekend, ik heb altijd vrij en geen moer te doen :{ ZIJ ontwikkelen zich, ik sta stil... wilde ik hen uitlachen een jaar terug omdat ze loonslaaf wilde worden, moet ik weer kotsen dat ik niets heb... werkte ik eerder dan hen in de Albert Heijn en lachte ze mij uit dat ik nooit kon chillen 6 jaar terug, hebben zij nu al een lease-auto en carrière gemaakt, en ik doe NOG STEEDS DEZELFDE KUTBANEN!!!!! :( mijn god wat ging de tijd snel... en wat gaat het langzaam nu... ik zit nu in een dilemma, kappen met studie en werken en zelfde burgerlijk leven genieten, of toch nog 2 jaar doorbikkelen maar dan in dezelfde sleur leven als nu, zelfde broodjes in de ochtend, zelfde 4 muren... altijd wta ik mijzelf had beloofd dat ik er voor mijn 22e af zou laten, en ik ben inmiddels al 25! :r
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:58:20 #28
92279 N.icka
Windforce 11
pi_99447715
Godskolere man,wat kan jij zeuren zeg.
pi_99447804
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:56 schreef WitBlauwPapier het volgende:
Ik wou dat het OF die tijd was, OF dat ik een verantwoordelijkheid had
Je hebt een verantwoordelijkheid, een hele grote, en die is aan jezelf; uitvinden wat jou gelukkig maakt, wat jou leven echt het jouwe zou maken.

Bereik je dat door gericht te zijn op hoe het vroeger was en je bezig te houden met wat anderen hebben?
pi_99447806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:58 schreef N.icka het volgende:
Godskolere man,wat kan jij zeuren zeg.
Het spijt me, oke!
Nu ga ik in de ochtend mijzelf wakker rukken :r
pi_99447838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Het spijt me, oke!
Nu ga ik in de ochtend mijzelf wakker rukken :r
Kom je in ieder geval aan een beetje lichaamsbeweging. :{
pi_99447868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt een verantwoordelijkheid, een hele grote, en die is aan jezelf; uitvinden wat jou gelukkig maakt, wat jou leven echt het jouwe zou maken.

Bereik je dat door gericht te zijn op hoe het vroeger was en je bezig te houden met wat anderen hebben?
Nee, maar ontwikkelen kan ik nu dus niet... ik zit in de zomerperiode, kan niet netwerken her en der, thuis werkloos, elk uitzendbureau langsgeweest om zelfs een KUTBAAN te accepteren...

ik weet 1 ding... NOOIT zullen mijn zomers hetzelfde zijn. Niet meer met het buurtcentrum gekke dingen doen, niet meer met vrienden doordeweeks rondzwerven en chillen... nee het worden drukke zomers, OF vakantie, OF hard werken! Helaas heb ik daar nu geen boodschap aan... dit is wel mijn laatste supervrije zomer met nietsdoen, maar de vraag is nu: wat kan ik WEL doen? :{
pi_99448030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Nee, maar ontwikkelen kan ik nu dus niet... ik zit in de zomerperiode, kan niet netwerken her en der, thuis werkloos, elk uitzendbureau langsgeweest om zelfs een KUTBAAN te accepteren...

ik weet 1 ding... NOOIT zullen mijn zomers hetzelfde zijn. Niet meer met het buurtcentrum gekke dingen doen, niet meer met vrienden doordeweeks rondzwerven en chillen... nee het worden drukke zomers, OF vakantie, OF hard werken! Helaas heb ik daar nu geen boodschap aan... dit is wel mijn laatste supervrije zomer met nietsdoen, maar de vraag is nu: wat kan ik WEL doen? :{
Kunnen ontwikkelen is niet seizoensgebonden.

Wat je nu WEL kan doen is stoppen met zeiken en actie ondernemen.

Hoezo kan je niet meer naar het buurtcentrum gekke dingen doen? Is het afgebrand ofzo?
En hoezo kan je niet meer met je vrienden rondzwerven en chillen? Doordeweeks werkt het gros van de mensen, dus dat is spijtig: welkom in de grote mensen-wereld.

Het is alleen jammer dat jij doet alsof je leven over is, terwijl het nu pas gaat beginnen.

Ga vrijwilligen, zoek een hobby, maak een roadtrip.

Alles behalve dit geklaag.
pi_99448038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Dan richt je je weer tot werk, dat is iets externs, het is tijdelijk, het is niet iets van jou, dat is niet ontwikkelen van jezelf, dat is afleiding willen van wat je voelt.

Je lijkt je op allerlei zaken bij jezelf te richten en hoe die zouden moeten zijn ipv op een positieve manier met jezelf bezig te zijn, niet op het gebied van werk/school/inkomen maar voor jou als persoon. Zolang je daar op deze manier aan voorbij blijft gaan blijf je in de zelfde situatie zitten, ongeachte werk/school/inkomen.
pi_99448446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:07 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Kunnen ontwikkelen is niet seizoensgebonden.

Wat je nu WEL kan doen is stoppen met zeiken en actie ondernemen.

Hoezo kan je niet meer naar het buurtcentrum gekke dingen doen? Is het afgebrand ofzo?
En hoezo kan je niet meer met je vrienden rondzwerven en chillen? Doordeweeks werkt het gros van de mensen, dus dat is spijtig: welkom in de grote mensen-wereld.

Het is alleen jammer dat jij doet alsof je leven over is, terwijl het nu pas gaat beginnen.

Ga vrijwilligen, zoek een hobby, maak een roadtrip.

Alles behalve dit geklaag.
Buurtcentrum kan ik niet meer want ik ben 25 en de trips mogen alleen voor mensen die <18 zijn :')

Rondzwerven en chillen doe ik, maar in mijn uppie, in dezelfde stad (Amsterdam), al jarenlang. Op een gegeven moment kots je ervan, zoek je buddies, maar die zijn er dan niet...

Tja, ik zit nu in de grote-mensenwereld, ik denk dat ik daar nooit naar heb verlangd, maar nu denk ik van: hey, ik wil er ook bijhoren ik ben een man! :D Maar dan realiseer ik mij dat ik geen werk heb :'(

Hobby's zijn verwaterd, war ik een jaar terug volop ging boksen en vechtsporten, heb ik nu nergens zin meer in, want dan heb ik een nog groter schuldgevoel van zinloosheid (bovendien zijn er nu minder lessen wegens vakantie :P )

(vrijwilligers)werk is maar niet te vinden, ik werk in een bejaardenhuis vrijwillig, maar daar kan ik niet elke dag werken want ze hebben maar bepaalde dagen mensen nodig ;(

Roadtrip maken in je uppie :N Bovendien kan ik dit ook alleen maar in het weekend en avond doen...

Ik denk dat ik mij een stuk beter ga voelen als de vakantie is afgelopen :Y Dan heb ik het weer lekker druk, zijn de dagen kort en heb ik een reden om niet altijd te chillen, maar nu... :'(

Ik heb al een afspraak gemaakt met de psycholoog. Ikzelf denk dat ik gewoon veel meer nieuwe ervaringen moet opdoen!

[ Bericht 1% gewijzigd door WitBlauwPapier op 14-07-2011 11:31:41 ]
pi_99449188
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef Canillas het volgende:
Het grote angstbeeld: hier nooit achter komen.
Ja, ik generaliseer.
pi_99449321
quote:

[..]

Sommige mensen krijgen hun eerste kind op hun 20e, anderen hun eerste zoen.

Met beide is niets mis, probeer niet te vergelijken. Je leeft voor jezelf.
pi_99449778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Het grote angstbeeld: hier nooit achter komen.
Zoek en gij zult vinden
pi_99449858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

Ik kan me best voorstellen dat je jezelf nutteloos vind als je al 7 jaar bezig bent met een studie ja :')

Hijs die kont eens uit je stoel en werk even voor je studie zodat je het zo snel mogelijk kan halen en wat met je leven kan doen.

Echt he, luie langstudeerders :')
pi_99449973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat je jezelf nutteloos vind als je al 7 jaar bezig bent met een studie ja :')

Hijs die kont eens uit je stoel en werk even voor je studie zodat je het zo snel mogelijk kan halen en wat met je leven kan doen.

Echt he, luie langstudeerders :')
Ik heb een lange weg genomen, hbo afgerond, toen 2 jaar aan de universiteit - niets gehaald (beta master), nu begonnen aan een vrij sullige master omdat ik weet dat ik mijzelf later ga tegenkomen als ik dit niet doe... maar god, als ik dit eerder had gedaan was ik al klaar ;(
pi_99450073
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik heb een lange weg genomen, hbo afgerond, toen 2 jaar aan de universiteit - niets gehaald (beta master), nu begonnen aan een vrij sullige master omdat ik weet dat ik mijzelf later ga tegenkomen als ik dit niet doe... maar god, als ik dit eerder had gedaan was ik al klaar ;(
Wat voor Master is dat dan dat het zo lang duurt? De meeste Masters die mijn vrienden gaan doen zijn 1 of 2 jaars, en die van mij wordt ook 1 jaar (zonder kans op langer erover doen btw).
pi_99450394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Wat voor Master is dat dan dat het zo lang duurt? De meeste Masters die mijn vrienden gaan doen zijn 1 of 2 jaars, en die van mij wordt ook 1 jaar (zonder kans op langer erover doen btw).
Helaas met de premaster ben je ook 2 jaar bezig, er is geen opleiding via het hbo dat direct aansluit, minimaal een half jaar kan het duren...
pi_99450964
Ow. Achteraf had je dus beter je HBO P in een jaar kunnen halen, een uni Bachelor doen van drie jaar en een uni Master van een jaar en was je dus vorig jaar al klaar (mits geen vertraging... wat blijkbaar om de een of andere gare fucked up reden een uitzondering is tegenwoordig).

Maar goed, dat is Captain Hindsight speaking.
Maak gewoon je studie nou zo snel mogelijk af en doe zo veel mogelijk herkansingen die je nog meot doen etc. Het wordt misschien kut de komende jaar/jaren maar daar kan je niet veel meer aan veranderen, + het helpt de rest van je leven immens.
pi_99451020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:57 schreef Canillas het volgende:
Zoek en gij zult vinden
Hoop je dan maar. Er zijn geen garanties... :P
Ja, ik generaliseer.
pi_99451282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:26 schreef Gamesua het volgende:
Ow. Achteraf had je dus beter je HBO P in een jaar kunnen halen, een uni Bachelor doen van drie jaar en een uni Master van een jaar en was je dus vorig jaar al klaar (mits geen vertraging... wat blijkbaar om de een of andere gare fucked up reden een uitzondering is tegenwoordig).

Maar goed, dat is Captain Hindsight speaking.
Maak gewoon je studie nou zo snel mogelijk af en doe zo veel mogelijk herkansingen die je nog meot doen etc. Het wordt misschien kut de komende jaar/jaren maar daar kan je niet veel meer aan veranderen, + het helpt de rest van je leven immens.
Thanx kerel je motiveert mij wel en hebt mij wat beter laten voelen :)

Ik had mijn hbo P niet de eerste keer gehaald wegens mislukte projecten (waar ik zelf overigens niets aan kon doen maar goed) en wou toen inderdaad overstappen, toen kon ik zonder vertraging inderdaad vorig jaar al klaar zijn.

Maar goed als ik de juiste master had gekozen kon ik DIT jaar al klaar zijn ;(

Dan maar over 2 jaar! Ik zoek in de tussentijd uit wat ik ECHT wil en wil ALLES uit mijn studie halen wat mogelijk is, bestuur, commissies, stage naar het buitenland (weet niet of ik naar het buitenland mag gaan om een afstudeerthesis te doen?), dingen die ik al op mijn hbo had moeten doen maar waar niemand mij stimuleerde of de weg wees... maar het kan dus nog!

En dan werken in het buitenland, weg van de sleur, bezig blijven ^O^
pi_99451435
straks ben je 80, kan je bijna niks meer. zit je op een bankje voor het verzorgingstehuis. hoe denk je dat je dan tegen het leven aankijkt? zit je dan helemaal te deprie-en, of denk je dan goh, lekker zonnetje, weer een mooie dag?

life's what you make it.
pi_99451592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:27 schreef Northside het volgende:

[..]

Hoop je dan maar. Er zijn geen garanties... :P
Je hebt altijd jezelf, en dat is zo'n beetje de mooiste garantie die er is ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:51:01 #48
350411 Officier.van.KwilTietZien
<-- Die van Vrouwe Justitia
pi_99460560
Je hebt vrij, ga leren jongen..

7 jaar al bezig! Het lijkt me dat jij wel wat meer kan doen..

Anders zal ik wel wat klusjes voor je verzinnen als je je verveelt..

*mommamode off*
This isn't a court of justice.. It's a court of law.. sadly enough..
pi_99460671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Officier.van.KwilTietZien het volgende:
Je hebt vrij, ga leren jongen..

7 jaar al bezig! Het lijkt me dat jij wel wat meer kan doen..

Anders zal ik wel wat klusjes voor je verzinnen als je je verveelt..

*mommamode off*
Er valt niets te leren nu.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:57:00 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99467135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:52 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Tijd om te genieten dus. ;)
pi_99467769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tijd om te genieten dus. ;)
Hij zou deze tijd goed kunnen gebruiken om te leren genieten van het leven op zich, ipv naar de volgende bezigheid te zoeken om zich in te storten en dus van het bezig zijn afhankelijk is om zich ''goed'' te voelen.
pi_99468872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:13 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hij zou deze tijd goed kunnen gebruiken om te leren genieten van het leven op zich, ipv naar de volgende bezigheid te zoeken om zich in te storten en dus van het bezig zijn afhankelijk is om zich ''goed'' te voelen.
Ik wou dat ik op vakantie was, kon ik genieten en rusten, nu denk ik teveel na, verdrink ik in zelfmedelijden en heb ik geen doel... een lastminute is ook pas vanaf 10 augustus beschikbaar ;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:43:24 #53
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99469025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik wou dat ik op vakantie was, kon ik genieten en rusten, nu denk ik teveel na, verdrink ik in zelfmedelijden en heb ik geen doel... een lastminute is ook pas vanaf 10 augustus beschikbaar ;(
Je hoeft echt niet op vakantie om te rusten en te genieten. Kan ook prima in Nederland en je eigen stad.
Maar dan moet je wel eerst stoppen met die zelfmedelijden hebben en je zorgen maken over je doelen en je vergelijken met anderen.
pi_99469217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Dan zou je de verantwoordelijkheid voor jouw gemoedsrust bij een vakantie leggen ipv die zelf te nemen en je zou uiteindelijk nog geen stap verder zijn, je hebt hetgeen waar je aan zou moeten werken dan alleen tijdelijk ontlopen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:49:11 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99469270
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dan zou je de verantwoordelijkheid voor jouw gemoedsrust bij een vakantie leggen ipv die zelf te nemen en je zou uiteindelijk nog geen stap verder zijn, je hebt hetgeen waar je aan zou moeten werken dan alleen tijdelijk ontlopen.
Precies. :Y Genieten en uitrusten op vakantie kan iedereen. Genieten en je rust nemen terwijl je thuis bent is lastiger.
pi_99477939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet op vakantie om te rusten en te genieten. Kan ook prima in Nederland en je eigen stad.
Maar dan moet je wel eerst stoppen met die zelfmedelijden hebben en je zorgen maken over je doelen en je vergelijken met anderen.
Klopt, ik wil mijzelf ook niet vergelijken met anderen maar doe dat automatisch toch :'(
Fokking klote, met mensen vergelijken die ik over 5-10 jaar toch nooit meer ga zien, hoe zielig ben ik...

En dat vanwege een paar zaken in mijn leven... 3 jaar studievertraging, geen werk, geen studie, geen hobbies, thuiswonend en nauwelijks sociale contacten...
Man, wanneer eindigt de vakantie zodat ik er weer tegenaan kan knallen? :r
Ik denk weer aan de zorgeloze tijden toen ik 14 was en huil nog harder :'(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 06:27:38 #57
350411 Officier.van.KwilTietZien
<-- Die van Vrouwe Justitia
pi_99490891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:52 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ff zonder mommymode maar vent, als jij al 7jaar studeert denk ik toch dat je wel wat kan leren ofniet? Van mensen aande uni wordt wel enige zelfstandigheid vereist, je gaat mij niet vertellen dat er geen herkansingen zijn waarvoor je kan leren of dat je niet weet wat je volgend jaar moet doen.

Get off ur ass and do sumthin, echt ik hoop zo hard voor je dat je een troll bent.
This isn't a court of justice.. It's a court of law.. sadly enough..
pi_99494652
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 06:27 schreef Officier.van.KwilTietZien het volgende:

[..]

Ff zonder mommymode maar vent, als jij al 7jaar studeert denk ik toch dat je wel wat kan leren ofniet? Van mensen aande uni wordt wel enige zelfstandigheid vereist, je gaat mij niet vertellen dat er geen herkansingen zijn waarvoor je kan leren of dat je niet weet wat je volgend jaar moet doen.

Get off ur ass and do sumthin, echt ik hoop zo hard voor je dat je een troll bent.
Ik ben geswitcht van studie, het is niet dat ik 7 jaar lang aan 1 stuk doorga.

En nu begin ik aan een nieuwe master, mijn vorige haalde ik geen vakken. Hoe dat kwam? Geen idee, maar de premaster haalde vrijwel niemand op TU Delft.

Nu heb ik een erge faalangst ontwikkeld, heb 2 jaar erover gedaan zonder ook maar 1 vak te halen, iedere keer dacht ik het tentamen te halen, elke keer weer naar de leraar geweest en die legden mij weliswaar uit, maar rekenden het TOCH verkeerd...

Nu ben ik nog 2 jaar bezig, leeftijdsgenoten gaan nu ene post master doen, anderen maken carrière en kopen huizen, ik moet nog beginnen... met diezelfde mensen heb ik op de middelbare school gezeten, waar ik slimmer dan hen was en betere cijfers haalde, en zie hoe het nu is geëindigd... ik voel mij een faler en heb faalangst ontwikkeld... het helpt ook niet dat ik nu niets te doen heb, geen werk te vinden in uitzendbureaus, zelfs werk bij de McDonalds wil ik maar al te graag doen maar zelfs dat lukt niet, overal zijn de vacatures bezet... vakanties hebben ook een lastminute vanaf half augustus... als ik niet op FOK! zit dan kwijl ik in zelfmedelijden... vrienden zijn allen bezig met hun carrière dus effe sociaal contact is ook weg, psychologen zijn ook allen op vakantie dus afspraak wordt ook niet gauw gemaakt... ik word gek! :'(

Waarom een master halen? Omdat ik in een technisch gebied ben afgestudeerd (mijn grootste fout OOIT) en alleen kutbanen kan verkrijgen, en ik spijt zal krijgen als ik nu niets onderneem... helaas valt er nu niets te doen in deze grafvakantie, geen werkvacatures en geen school waar ik op kan concentreren, meest kutte vakantie ooit :r
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:53:03 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99500139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:05 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik ben geswitcht van studie, het is niet dat ik 7 jaar lang aan 1 stuk doorga.

En nu begin ik aan een nieuwe master, mijn vorige haalde ik geen vakken. Hoe dat kwam? Geen idee, maar de premaster haalde vrijwel niemand op TU Delft.

Nu heb ik een erge faalangst ontwikkeld, heb 2 jaar erover gedaan zonder ook maar 1 vak te halen, iedere keer dacht ik het tentamen te halen, elke keer weer naar de leraar geweest en die legden mij weliswaar uit, maar rekenden het TOCH verkeerd...

Nu ben ik nog 2 jaar bezig, leeftijdsgenoten gaan nu ene post master doen, anderen maken carrière en kopen huizen, ik moet nog beginnen... met diezelfde mensen heb ik op de middelbare school gezeten, waar ik slimmer dan hen was en betere cijfers haalde, en zie hoe het nu is geëindigd... ik voel mij een faler en heb faalangst ontwikkeld... het helpt ook niet dat ik nu niets te doen heb, geen werk te vinden in uitzendbureaus, zelfs werk bij de McDonalds wil ik maar al te graag doen maar zelfs dat lukt niet, overal zijn de vacatures bezet... vakanties hebben ook een lastminute vanaf half augustus... als ik niet op FOK! zit dan kwijl ik in zelfmedelijden... vrienden zijn allen bezig met hun carrière dus effe sociaal contact is ook weg, psychologen zijn ook allen op vakantie dus afspraak wordt ook niet gauw gemaakt... ik word gek! :'(

Waarom een master halen? Omdat ik in een technisch gebied ben afgestudeerd (mijn grootste fout OOIT) en alleen kutbanen kan verkrijgen, en ik spijt zal krijgen als ik nu niets onderneem... helaas valt er nu niets te doen in deze grafvakantie, geen werkvacatures en geen school waar ik op kan concentreren, meest kutte vakantie ooit :r
Het komt bij mij na deze post over als dat het ook een kwestie van zelfkennis is. Als je 2 jaar een premaster probeert zonder daar iets voor te halen, maar er wel hard voor hebt gestudeerd, dan is het waarschijnlijk gewoon te hoog gegrepen voor je. Het komt op mij over dat je niet wil inzien dat je er simpelweg de capaciteiten niet voor hebt. Ook omdat je nog steeds zo erg je identiteit haalt uit het feit dat je vroeger als het slimste jongentje van de klas werd gezien. (Of iig slimmer dan je vrienden). Is het alsof je dan nu nog steeds moet bewijzen. I.p.v. dat je genoegen neemt met jezelf en je eigen grens kent.

Als er geen werk (heb je de post al geprobeerd, die zoeken ook heel vaak mensen in de zomer) en geen studie is, dan kan je gaan werken aan die sociale contacten of hobbies. En anders kan je ook nog vrijwilligerswerk gaan doen. Dat is er vast ook wel te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')