abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juli 2011 @ 18:26:51 #26
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99628516
Nou goed, een studie in Amerika voorbereiden 101

Klinkt stom en cliché, maar zorg er voor dat je het heel zeker weet voor je er aan begint.
(Bij mij was het meer een hersenspinsel, maar zodra ik aan het traject begon werd ik er in meegezogen en was er geen weg meer terug :') Gelukkig is het voor mij goed afgelopen!)


Beslis of je voor een jaar wilt of voor een bachelor.
Dit geldt voor zowel HBO aspiranten als voor degenen met Wetenschappelijk Onderwijs plannen. Heel veel universiteiten in de Verenigde Staten staan open voor beiden. Om je bachelor's degree in wetenschappelijk onderwijs te halen in de VS ben je 4 jaar bezig. Voor de Amerikaanse variant van HBO, community college genaamd, ben je 3 jaar onder de panne. Let wel, tenzij je al ingeschreven bent bij een universiteit die een uitwisselings programma heeft, levert één jaar in de USA je meestal geen studiepunten op, terwijl je Bachelor's degree wel geldig is in NL.

Zoek hulp.
Het is zoveel meer gedoe dan aanmelden voor een Nederlandse universiteit. Anders dan op Amerikaanse High Schools worden wij er niet op voorbereid, en ga je door de bomen het bos niet kunnnen zien. Fulbright of andere onafhankelijke adviesbureaus kunnen je de weg wijzen en helpen je met het versturen van de juiste pakketten naar de juiste plekken, en hebben vaak een goede naam, wat je kans toegelaten te worden vergroot.

Zet je zinnen niet op één universiteit
Verspreid je kansen. Kies 3 universiteiten waar je van droomt, 3 die ook vlinders in je buik bezorgen en 3 waar je het ook naar je zin zou kunnen hebben. Het toelatingsproces is intens, net als de concurrentie. En het is eigenlijk altijd leuk en leerzaam, waar je ook terecht komt.

Formulieren, tests, papierwerk wat je moet hebben
Ongeacht of je 1 of 4 jaar gaat zul je waarschijnlijk een SAT moeten doen, ( http://sat.collegeboard.org/register ), de SAT kun je ondermeer in Utrecht en Amsterdam doen. Het is verstandig voor de SAT te leren. Een andere test die je moet doen is de TOEFL (test Of English as a Foreign Language), in fokking Arnhem in een moeilijk te vinden locatie. Met gemiddeld middelbaar school engels moet dat een eitje zijn. ( http://www.ets.org/Media/Tests/TOEFL/tclists/IBT_n.html )
Het grootste deel van je aanmelding gaat via www.collegeboard.org op welke je de universiteiten kan vinden en in kan sturen wat ze van je vragen. Dit zijn veelal essays en aanbevelingsbrieven. Ook rekenen vrijwel alle scholen rond de 30 dollar inschrijf kosten.

Als je 3 of 4 jaar wilt gaan en niet schathemeltje stinkend rijk bent, wil je waarschijnlijk financial aid. Die vraag je aan met de FAFSA (meer info: http://www.edupass.org/finaid/fafsa.phtml )Ook kom je in aanmerking voor studie financiering van DUO/IBG.


Ik hoop dat dat het een beetje samenvat... Als ik iets vergeten ben/verkeerd heb, vul maar aan
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 18:27:19 #27
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99628538
Oh en ik studeer aan een top 100 school
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99634057
De beste tip die ik heb; wees realistisch!

Ookal mag je allemaal zevens hebben gehaald op het gymnasium, daar kom je echt Harvard niet mee binnen. Er zijn zat goede colleges in de VS waar je met een goede cijferlijst binnenkomt, maar deze zullen niet bekend zijn in Nederland. Tevens zitten ze ook niet in New England of SoCal, maar in onbekende staten als Iowa, Illinois, Minnesota of Kentucky. Ik heb verhalen gehoord van Nederlandse scholieren die perse naar een top college wilden die in New England of SoCal zit en zich alleen daar op focussen en zo een plaats op een top colleges in 'rural America' mislopen.

@puntenslijpsel
/bragmode on/ Het ligt eraan welk lijstje je bekijkt, maar die van mij behoort bij de top 50 of top 25 ;) /bragmode off/
Also, greek life?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greci op 18-07-2011 20:34:56 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 20:46:31 #29
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99635041
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:28 schreef Greci het volgende:
De beste tip die ik heb; wees realistisch!

Ookal mag je allemaal zevens hebben gehaald op het gymnasium, daar kom je echt Harvard niet mee binnen. Er zijn zat goede colleges in de VS waar je met een goede cijferlijst binnenkomt, maar deze zullen niet bekend zijn in Nederland. Tevens zitten ze ook niet in New England of SoCal, maar in onbekende staten als Iowa, Illinois, Minnesota of Kentucky. Ik heb verhalen gehoord van Nederlandse scholieren die perse naar een top college wilden die in New England of SoCal zit en zich alleen daar op focussen en zo een plaats op een top colleges in 'rural America' mislopen.

@puntenslijpsel
/bragmode on/ Het ligt eraan welk lijstje je bekijkt, maar die van mij behoort bij de top 50 of top 25 ;) /bragmode off/
Also, greek life?
former Kappa Kappa Gamma
jij dan?

en die wees realistisch is inderdaad een goede
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99635635
Delta Kappa Epsilon.

Hoezo ben je gedropt dan?
  maandag 18 juli 2011 @ 21:00:54 #31
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99635892
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Greci het volgende:
Delta Kappa Epsilon.

Hoezo ben je gedropt dan?
wauw, dat is best impressive :o

Ik ben gedropt omdat het een stel backstabbing bitches was. Ik had geen zin meer om te faken en ik werd een beetje moe van al de regels... Heb het een jaar gedaan (wij mogen pas pledgen in de winter) en dat was heel bijzonder, maar daarna was ik er ook echt klaar mee. Meer met de meisjes in mijn chapter dan met de sorority, Kappa staat me nog altijd zeer na en zal altijd voor me betekenen. Ik heb nog altijd mijn pin, mijn pearls, initiation fleurs de lis ketting en letters...
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99636565
Als ik af en toe zie hoe het bij de meeste sororities eraan toe gaat ben ik blij dat ik een man ben en weg blijf van al die drama. KKG staat bij ons nou ook niet echt bekend als de meest probleemloze sorority. No offense though.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:24:03 #33
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99637287
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:11 schreef Greci het volgende:
Als ik af en toe zie hoe het bij de meeste sororities eraan toe gaat ben ik blij dat ik een man ben en weg blijf van al die drama. KKG staat bij ons nou ook niet echt bekend als de meest probleemloze sorority. No offense though.
is bij ons ook de meest dramatische sorority hoor. Maar kleine school = weinig keus. Andere keuzes zijn Delta Delta Delta (nou nee) Pi Beta Phi (was wellicht betere keuze geweest) en Alpha Sigma Alpha (meest kansloze ooit)
Soms mis het wel.
Fratwise hebben we TKE, Fiji (mijn mannen haha), SNu, Sig Chi en Beta Theta Pi.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 21:24:21 #34
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99637303
Maar DKE kom je ook niet zomaar in toch?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99646853
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Wat studeer je? En waar? En hoe bevalt het leven daar eigenlijk? Ik droom al sinds dat ik klein was van een studie in de VS en ik ben me al aan het voorbereiden voor de SAT, die ik in oktober moet afnemen. Is het heel competitief tussen de studenten en hoe is de kwaliteit van het onderwijs?
IT aan de University of West Florida. Ik vind het fantastisch, dit studentenleven spreekt me veel meer aan dan het Nederlandse, hoewel ik wel moet toegeven dat ik nooit in Nederland gestudeerd heb. De SAT is redelijk uitdagend. Ik was zeker geen wiskundeheld, maar zat in het het 83ste percentiel. Wat het uitdagend maakt is Engels en het essay. Je kunt nog zoveel Engels gehad hebben op de middelbare school, maar dit gaat gewoon wel een stuk verder. Ik deed het alsnog wel goed, en mijn score is bovengemiddeld (heb VWO gedaan, dus was ook wel verwacht eerlijk gezegd), maar het Engelse gedeelte (wat dus tweederder van de SAT is) was een stukkie pittiger dan VWO 6 Engels.

Competitie onderling en kwaliteit van het onderwijs is gewoon heel verschillend per school, dus daar kan ik niet veel over vertellen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Hoe studeer je daar zonder je aan te melden? :D
Blauw boekje met mijn pasfoto aan de binnenkant en op de voorkant "Passport" doet een hoop hier :+

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:

Als je 3 of 4 jaar wilt gaan en niet schathemeltje stinkend rijk bent, wil je waarschijnlijk financial aid. Die vraag je aan met de FAFSA (meer info: http://www.edupass.org/finaid/fafsa.phtml )Ook kom je in aanmerking voor studie financiering van DUO/IBG.
Volgens mij krijg je als non-citizen geen financial aid hoor... Dat is overheidsgeld bedoeld voor Amerikaanse studenten. De FAFSA vraagt ook om informatie als een SSN, wat je niet zomaar bij een pak cornflakes krijgt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:28 schreef Greci het volgende:
De beste tip die ik heb; wees realistisch!

Ookal mag je allemaal zevens hebben gehaald op het gymnasium, daar kom je echt Harvard niet mee binnen. Er zijn zat goede colleges in de VS waar je met een goede cijferlijst binnenkomt, maar deze zullen niet bekend zijn in Nederland. Tevens zitten ze ook niet in New England of SoCal, maar in onbekende staten als Iowa, Illinois, Minnesota of Kentucky. Ik heb verhalen gehoord van Nederlandse scholieren die perse naar een top college wilden die in New England of SoCal zit en zich alleen daar op focussen en zo een plaats op een top colleges in 'rural America' mislopen.
Cijfers is gewoon niet alleen waar ze hier naar kijken. Extracurricular activities, sporttalent, vrijwilligerswerk enz. is net zo belangrijk als een 4.0 GPA.
Studeren in the States: My Destiny
  dinsdag 19 juli 2011 @ 01:59:22 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99650123
Gisteren 95 en vandaag 93 in GH. Geen slechte dagen uitgekozen om hier te zijn :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 02:23:57 #37
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99650679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:19 schreef MeScott het volgende:


Blauw boekje met mijn pasfoto aan de binnenkant en op de voorkant "Passport" doet een hoop hier :+
Ja maar dat betekent nog altijd niet dat je gewoon een universiteit binnen kan lopen en zeggen "Ik studeer hier nu!" Je moet nog altijd de essays schrijven en de aanbevelingsbrieven hebben etc.
quote:
Volgens mij krijg je als non-citizen geen financial aid hoor... Dat is overheidsgeld bedoeld voor Amerikaanse studenten. De FAFSA vraagt ook om informatie als een SSN, wat je niet zomaar bij een pak cornflakes krijgt.

[..]
Vandaar ook de internationale FAFSA. Geeft wel degelijk geld, anders zat ik hier nu niet. Overigens heb ik ondertussen óók een SSN

quote:
Cijfers is gewoon niet alleen waar ze hier naar kijken. Extracurricular activities, sporttalent, vrijwilligerswerk enz. is net zo belangrijk als een 4.0 GPA.
Maar dat speelt een stuk minder in Nederland, dat doen middelbare scholieren daar een stuk minder. Dus dat is advies waar de gemiddelde Nederlandse student-to-be niks aan heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puntenslijpsel op 19-07-2011 02:34:42 ]
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99663323
Ik ben best te laat met mijn aanmelding voor een master :@

Maar ik wil weg, desnoods maar een jaar werken in the states O+

Hoe regel ik dit zo snel mogelijk? Ik heb een hbo-elektrotechniek, dus in het Engels zou ik het Bachelor of Electrical Engineering noemen, hoeveel is dit nog waar in the States? En zitten ze daar wel te springen om mij met al die keuze uit eigen land? Ik wil snel weg :@
pi_99665317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:44 schreef GekkeNoodles het volgende:
Ik ben best te laat met mijn aanmelding voor een master :@

Maar ik wil weg, desnoods maar een jaar werken in the states O+

Hoe regel ik dit zo snel mogelijk? Ik heb een hbo-elektrotechniek, dus in het Engels zou ik het Bachelor of Electrical Engineering noemen, hoeveel is dit nog waar in the States? En zitten ze daar wel te springen om mij met al die keuze uit eigen land? Ik wil snel weg :@
Idd, bachelor EE. Zoek een MS in iets dat je leuk lijkt, maar vergeet niet dat je met je BS EE ook in een andere discipline een MS kunt doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:29:08 #40
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99665382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:44 schreef GekkeNoodles het volgende:
Ik ben best te laat met mijn aanmelding voor een master :@

Maar ik wil weg, desnoods maar een jaar werken in the states O+

Hoe regel ik dit zo snel mogelijk? Ik heb een hbo-elektrotechniek, dus in het Engels zou ik het Bachelor of Electrical Engineering noemen, hoeveel is dit nog waar in the States? En zitten ze daar wel te springen om mij met al die keuze uit eigen land? Ik wil snel weg :@
Een baan vinden is niet makkelijk, en dan ben je nog niet eens begonnen aan je visum... Als je geen baan hebt waar ze kunnen bewijzen dat ze jou nodig hebben méér dan iemand uit de States, of een bewijs dat je bent aangenomen op een school, krijg je geen visum en kan je dus maar 3 maanden blijven.
Een Masters is dan inderdaad je beste keuze, maar dan kan je pas volgende winter of later terecht. Ik weet verder niet hoe het zit met masters in community college
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99667427
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Een baan vinden is niet makkelijk, en dan ben je nog niet eens begonnen aan je visum... Als je geen baan hebt waar ze kunnen bewijzen dat ze jou nodig hebben méér dan iemand uit de States, of een bewijs dat je bent aangenomen op een school, krijg je geen visum en kan je dus maar 3 maanden blijven.
Een Masters is dan inderdaad je beste keuze, maar dan kan je pas volgende winter of later terecht. Ik weet verder niet hoe het zit met masters in community college
Ik zoek toch wel graag werk daar :@

Ik zie dat men een aantal jaren terug naar de States gingen en nu daar vast zijn blijven wonen, nu is de immigratiedienst zeker streng geworden :'(
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:27:38 #42
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_99667806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:20 schreef GekkeNoodles het volgende:

Ik zoek toch wel graag werk daar :@

Ik zie dat men een aantal jaren terug naar de States gingen en nu daar vast zijn blijven wonen, nu is de immigratiedienst zeker streng geworden :'(
Door de kredietcrisis zitten in de VS nog steeds veel mensen zonder werk (nog steeds zo'n 9% versus 4.3% in Nederland) dus het is logisch dat de VS nog selectiever is geworden. Ze hebben natuurlijk liever dat hun eigen mensen werken.

In bepaalde afstudeerrichtingen (als werktuigbouwkunde) is er echter een tekort in de VS; met een dergelijk diploma op zak is het een stuk makkelijker om er te mogen werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:55:31 #43
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99669089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:20 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

Ik zoek toch wel graag werk daar :@

Ik zie dat men een aantal jaren terug naar de States gingen en nu daar vast zijn blijven wonen, nu is de immigratiedienst zeker streng geworden :'(
Proberen kan geen kwaad :) Maar reken er niet te veel op, laat het de kwaliteit van leven niet te veel beinvloeden zeg maar (als in, in amerika werken is het enige goede, als het niet lukt, dan word ik ongelukkig).
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99676081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Proberen kan geen kwaad :) Maar reken er niet te veel op, laat het de kwaliteit van leven niet te veel beinvloeden zeg maar (als in, in amerika werken is het enige goede, als het niet lukt, dan word ik ongelukkig).
Haha dan wil ik wel een master volgen :P
Alleen mijn cijfers voor mijn bachelor zijn niet denderend genoeg, bovendien doe ik al een master, ik weet niet wanneer application deadline is, het volgen vanaf december/januari lijkt me wel weer aantrekkelijk :@

Maar PAS winter 2012 pffff, dan ben ik al afgestudeerd :{
Of kan ik een afstudeerthesis doen :o

[ Bericht 11% gewijzigd door GekkeNoodles op 19-07-2011 20:21:34 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:21:35 #45
187510 IrCute
Americunt
pi_99676371
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Voor de Amerikaanse variant van HBO, community college genaamd, ben je 3 jaar onder de panne.
Dit klopt volgens mij niet hoor? Community college is eerder MBO en na 2 jaar heb je een Associates Degree. Daarna kun je nog 2 jaar doorstuderen aan een Universiteit voor een Bachelors degree.
pi_99676687
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

is bij ons ook de meest dramatische sorority hoor. Maar kleine school = weinig keus. Andere keuzes zijn Delta Delta Delta (nou nee) Pi Beta Phi (was wellicht betere keuze geweest) en Alpha Sigma Alpha (meest kansloze ooit)
Soms mis het wel.
Fratwise hebben we TKE, Fiji (mijn mannen haha), SNu, Sig Chi en Beta Theta Pi.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar DKE kom je ook niet zomaar in toch?
DKE is nationaal idd best prestigieus, maar mijn gevalletje was een beetje anders. Onze chapter was zeven jaar geleden van de campus afgekickt (hazing :') ). In mijn freshmen year waren de alumni op de campus om te recolonizen. Ik heb dus met 26 andere brothers de chapter weer leven in geblazen.

Was ik ook wel blij mee aangezien de andere vier fraternities hier heel erg stereotype zijn. We hebben hier Phi Delta Theta (football), Phi Kappa Tau (gay fraternity), SX (soccer) en Sigma lAlpha Epsilon ( golf en basketball). En laat ik nou niks met die vier categorieën hebben.

Sororities hier zijn KKG, Tri Delt, Alpha Delta Pi ( O+ ) en Kappa Alpa Theta.
pi_99692099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent nog altijd niet dat je gewoon een universiteit binnen kan lopen en zeggen "Ik studeer hier nu!" Je moet nog altijd de essays schrijven en de aanbevelingsbrieven hebben etc.
Eigenlijk wel hoor. Heb wel een SAT gedaan, maar niks essay of recommendation letter. Heb me gewoon ingeschreven en ben aangenomen.
quote:
[..]

Vandaar ook de internationale FAFSA. Geeft wel degelijk geld, anders zat ik hier nu niet. Overigens heb ik ondertussen óók een SSN
Ah, dat wist ik niet, nooit van gehoord.
quote:
[..]

Maar dat speelt een stuk minder in Nederland, dat doen middelbare scholieren daar een stuk minder. Dus dat is advies waar de gemiddelde Nederlandse student-to-be niks aan heeft.

Dat bedoel ik, hier kijken ze daar veel meer naar, maar omdat dat in Nederland niet zo belangrijk is, heb je wat dat betreft een achterstand. Die maak je wel weer goed vanwege het feit dat je foreign bent, overigens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:21 schreef IrCute het volgende:

[..]

Dit klopt volgens mij niet hoor? Community college is eerder MBO en na 2 jaar heb je een Associates Degree. Daarna kun je nog 2 jaar doorstuderen aan een Universiteit voor een Bachelors degree.
Community college is eerder MBO ja, maar 't is vooral een goedkope manier om aan school te beginnen. Je haalt inderdaad je associates na twee jaar, en dan kun je naar een "echte" school gaan om je bachelor's te halen.
Studeren in the States: My Destiny
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:34:43 #48
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99693415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef Greci het volgende:

[..]


[..]

DKE is nationaal idd best prestigieus, maar mijn gevalletje was een beetje anders. Onze chapter was zeven jaar geleden van de campus afgekickt (hazing :') ). In mijn freshmen year waren de alumni op de campus om te recolonizen. Ik heb dus met 26 andere brothers de chapter weer leven in geblazen.

Was ik ook wel blij mee aangezien de andere vier fraternities hier heel erg stereotype zijn. We hebben hier Phi Delta Theta (football), Phi Kappa Tau (gay fraternity), SX (soccer) en Sigma lAlpha Epsilon ( golf en basketball). En laat ik nou niks met die vier categorieën hebben.

Sororities hier zijn KKG, Tri Delt, Alpha Delta Pi ( O+ ) en Kappa Alpa Theta.
Sig chi is hier frisbee :D (en worden hier Sigma Cry genoemd. Ze huilen altijd tijdens chapter) Wij hadden ook een Phi Delt, maar die zijn van campus gekicked, officieel vanwege hazing, maar ze hadden een crack lab in de kelder. Ik woon volgend jaar in hun oude huis.

De sororities hebben hier geen huizen om in te wonen, alleen voor chapter. In mijn town is het officieel een bordeel als er méér dan zes vrouwen unsupervised wonen.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:35:22 #49
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99693424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:21 schreef IrCute het volgende:

[..]

Dit klopt volgens mij niet hoor? Community college is eerder MBO en na 2 jaar heb je een Associates Degree. Daarna kun je nog 2 jaar doorstuderen aan een Universiteit voor een Bachelors degree.
My bad... Ik dacht het echt
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:26:10 #50
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_99695373
quote:
0s.gif
In mijn town is het officieel een bordeel als er méér dan zes vrouwen unsupervised wonen.
Hulde! *O*

Even een klein vraagje; Vanaf begin aug zit in voor een half jaartje in de VS. Ik ben nu het internet aan het afstruinen voor een goede simkaart/abonnement voor mijn telefoon. Heeft iemand een suggestie: het liefst heb ik een abonnement met wat internet mogelijkheden.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')