abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:29:46 #1
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99409850

Liveblogs
NOS Liveblog - Al Jazeera Liveblog - BBC Liveblog - FMCNL: mil. radiocommunicatie - Twitter
Streams
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
France24 - Libya 17 February - Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina

SPOILER: meer foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eman al-Obeidi Wiki

Bekijk deze YouTube-video
SPOILER: meer YouTube
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten:

Guardian twitter interactive map

Reuters heeft een kaart van Libische bases, vluchtelingen, en protesten.
SPOILER: meer kaarten

SPOILER: eerdere topics
Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
Obama: Strijd in Libië redde al vele levens
'Rebellen Libië nemen Ajdabiyah in'
Gadhafi: Coalitie maakt burgerslachtoffers
[upd] F-16's gaan mogelijk ook bombarderen

Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de Libiërs te steunen
Libië Fototopic
Waarom grijpen we in in Libië ?
Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.
SPOILER: UN / NATO info
quote:
Landen die militaire steun verlenen:
• België: stuurt zes F16 fighters, ook is de mijnenveger BNS Narcis in het gebied.
• Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
• Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
• Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libië actief zijn.
• Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
• Italië: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
• Nederland: Stuurt zes F-16's, een tanker en de Hr.ms. Haarlem, een mijnenveger.
• Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
• Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen (Mirages) meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libië.
• Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
• Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen (Mirages en F-16’s) te zullen sturen.
• Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankers en surveillance vliegtuigen.
• Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen. Volgens een woordvoerder van het Pentagon zijn er drie B-2 bommenwerpers en negentien F-16 en F-18 fighters actief boven Libië, als ook AC-130 PSYOP toestellen. Er zijn U-2 spionagevliegtuigen gestationeerd op Cyprus.

NAVO
• Heeft permanent AWACS vliegtuigen in de lucht, bemanningen worden geleverd door diverse lidstaten.

Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
• Albanie: heeft bekend gemaakt klaar te zijn om te helpen.
• Jordanië
• Kroatië: heeft beloofd hulp te sturen, al dan niet militair.
• Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
• Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen. Ook wordt de campagne in Libië gecoördineerd vanaf een militaire basis nabij Ramstein. (zie hieronder)
• Turkije: heeft bekend gemaakt de 'nodige voorbereidingen' te gaan treffen.
• Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt. Stuurt humanitaire hulp.

Bases die in gebruik zijn:
• Duitsland: Ramstein - van hieruit wordt de operatie in Libië gecoördineerd.
• Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
• Griekenland: Souda, Aktion.
• Italië: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
• Spanje: Rota, Morón, Torrejón
• Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri

Laatste update: 23-03, 00:37
quote:
Naamgebruik:
• Operation Mobile, Canada
• Opération Harmattan, Frankrijk
• Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
• Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten

woensdag 13 juli 2011 @ 13:30:32 #2
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99409884
Voor de eerste keer een topic geopend :)

Sorry ik heb dat dan gemist, waar kan ik dat vinden? Ik kom verder nooit op FOK, alleen maar het Libie topic..
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:31:36 #3
350473 Machmoed
pi_99409928
Oorlog in Libië #102: Waar de rebellen oorlogsmisdaden plegen

was een betere titel geweest
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:31:51 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_99409937
En ook wij erkennen de rebellen als leiders, het heeft even geduurd :')

Toch mooi om die rebellenvlaggen te zien hangen naast die van Duitsland enzo ^O^
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:34:01 #5
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:31 schreef Dekatria het volgende:
En ook wij erkennen de rebellen als leiders, het heeft even geduurd :')

Toch mooi om die rebellenvlaggen te zien hangen naast die van Duitsland enzo ^O^
*O*
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:34:25 #6
350473 Machmoed
pi_99410039
1 Million man march in Tripoli.

Wat veel mensen vergeten is dat er in Tripoli 3 miljoen mensen leven die bijn allemaal pro gadaffi zijn.
Als de rebellen Tripoli gaan bombarderen volgt een echte massa slachting.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:35:07 #7
2651 svann
night-hawk
pi_99410064
Naar aanleiding van de serie posts waar het vorige topic mee eindigde:

Het is zeker vakantie?
En nu vinden een paar jongeren wat vakantie-folder (lees regime goedgekeurde) wetenswaardigheden over Libië.
Ik neem maar even aan dat ze die ongesponsort aandragen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:51 #8
128271 Slayage
INFP
pi_99410184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:34 schreef Machmoed het volgende:

Wat veel mensen vergeten is dat er in Tripoli 3 miljoen mensen leven die bijn allemaal pro gadaffi zijn.

waaruit blijkt dit?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:38:06 #9
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:34 schreef Machmoed het volgende:
1 Million man march in Tripoli.

Als de rebellen Tripoli gaan bombarderen volgt een echte massa slachting.
Ongelovelijk dat jij trapt in die onzin van Khadaffi. Er zijn echt BIJNA geen aanhanger voor Khadaffi. Dit zijn gedwongen mensen. Er zijn de dag erna zelfs vele huiszoekingen geweest om familie op te pakken van de mannen die niet zijn komen opdagen en gewoon gingen bidden in hun eigen moskee. (wat verboden was door Khadaffi en daarvoor heel openlijk hebben laten zien dat ze tegen Khadaffi waren)

Vele mensen zijn gewoon TE BANG om Khadaffi's orders te negeren. Ze vrezen voor hun leven!
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:40:44 #10
350473 Machmoed
pi_99410285
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

waaruit blijkt dit?
1 miljoen man march die ik in mijn vorige post plaatste bijvoorbeeld?
Of het feit dat gadaffi 2 miljoen wapens aan de bevolking heeft uitgedeeld en dir niet tot de bloederige taferelen en duizenden doden tot gevold had. I tegenstelling tot de miljoenen wapens uitgedeeld aan de anti-gadaffi rebellen door Egypte en NATO.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:41:18 #11
299402 Baghdaddy
Marhaba!
pi_99410305
Plunderaars moeten opgepakt worden en berecht. Maar hoogste prioriteit is en blijft om Kadaffi neer te halen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:42:04 #12
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_99410336
Toch grappig dat er nog altijd trollen rondwaren hier _O-
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:45:11 #13
2651 svann
night-hawk
pi_99410443
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:42 schreef Dekatria het volgende:
Toch grappig dat er nog altijd trollen rondwaren hier _O-
Of dat.

Beetje de libische StaatsTV quoten.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:48:56 #14
38425 Chooselife
Pleitos
pi_99410578
Kan iemand die houda even opdoeken? Wat een irritante spammer/troller.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:49:59 #15
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:40 schreef Machmoed het volgende:

[..]

1 miljoen man march die ik in mijn vorige post plaatste bijvoorbeeld?
Of het feit dat gadaffi 2 miljoen wapens aan de bevolking heeft uitgedeeld en dir niet tot de bloederige taferelen en duizenden doden tot gevold had. I tegenstelling tot de miljoenen wapens uitgedeeld aan de anti-gadaffi rebellen door Egypte en NATO.
Oh en heb je daar ook bewijzen van dat Khadaffi 2 miljoen wapens heeft uitgedeeld?? Hahaha laat me niet lachen zeg! En al zou dat waar zijn dan heb je een grote kans dat juist die wapens zijn dood worden!

Tenminste dat zou ik doen als ik in Tripoli woonde. Lekker je gratis wapens krijgen van Khadaffi en als mijn stad bevrijdt zou worden op pad gaan met die wapens om Khadaffi dood te schieten, of nog beter op te pakken... :9
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:50:50 #16
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:48 schreef Chooselife het volgende:
Kan iemand die houda even opdoeken? Wat een irritante spammer/troller.
Hoezo ben ik nou een trol of spammer. Ik post geen berichten die niet waar zijn hoor!
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:52:31 #17
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_99410690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:50 schreef houda het volgende:

[..]

Hoezo ben ik nou een trol of spammer. Ik post geen berichten die niet waar zijn hoor!
Gewoon laten lullen, jij en ik weten wel beter.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:52:56 #18
38425 Chooselife
Pleitos
pi_99410701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:50 schreef houda het volgende:

[..]

Je post alleen maar eenzijdige rommel, waarvan niemand de authenticiteit kan toetsen. Nu ineens is bijna niémand pro-Khadaffi in Tripoli. Hierbij ging je geloofwaardigheid compleet verloren, voor eens en voor altijd wat mij betreft.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:55:53 #19
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je post alleen maar eenzijdige rommel, waarvan niemand de authenticiteit kan toetsen. Nu ineens is bijna niémand pro-Khadaffi in Tripoli. Hierbij ging je geloofwaardigheid compleet verloren, voor eens en voor altijd wat mij betreft.
Je zult het wel merken binnenkort als de freedomfighters Tripoli kunnen bereiken durven alle freedomfighters mee te doen en dan is het snel afgelopen! Die paar pro'tjes die betaald worden of zelf eigenlijk in de gevangenis horen tellen nauwelijks mee!

Helaas ben ik wel bang dat hij vermoord wordt (wat ik zeer goed kan begrijpen) maar dat gun ik hem niet. Eerst lekker jaren vast zitten samen met zijn zoon en zwager en dan daarna door God nog eens berecht worden *O* *O*
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:58:41 #20
38425 Chooselife
Pleitos
pi_99410873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef houda het volgende:

[..]

Je zult het wel merken binnenkort als de freedomfighters Tripoli kunnen bereiken durven alle freedomfighters mee te doen en dan is het snel afgelopen! Die paar pro'tjes die betaald worden of zelf eigenlijk in de gevangenis horen tellen nauwelijks mee!

Helaas ben ik wel bang dat hij vermoord wordt (wat ik zeer goed kan begrijpen) maar dat gun ik hem niet. Eerst lekker jaren vast zitten samen met zijn zoon en zwager en dan daarna door God nog eens berecht worden *O* *O*
Dus jij beweert dat eigenlijk het hele land al pro-rebel is, maar er niet voor uit durft te komen. En sinds die rebellenclub dorpen platbrandt en plundert, is het schandalig dat je over "freedom fighters" durft te spreken.

Ik heb je nog nooit gehoord over de welvaart die Khadaffi de mensen geschonken heeft. Het is het meest welvarende land van Afrika notabene! Denk je nou echt dat niemand hier enige waardering voor heeft? Vandaar dat ik je volstrekt ongeloofwaardig vind. Je lult maar wat in de rondte.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:01:14 #21
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99410956
quote:
quote:

Op woensdag 13 juli 2011 12:57 schreef Machmoed het volgende:

[..]

Weet u ook dat er in Libya gratis gezondheidszorg was?
Wist U ook dat Gadaffia Libya van het armste land ter wereld naar het meest rijke land in Afrika heeft getransformeerd?
Weet U ook dat Gadaffi alle Al-Qaida UIT libya heeft geschopt?
Weet U ook dat Libya de meest moderne infrastructuur heeft van heel afrika aangelegd met de olie inkomsten.
Weet U ook dat gadaffi in een tent woont.
Weet U ook dat nagenoeg alle inkomsten uit de olie inkomsten direct doorstroomt naar de bevolking in tegenstelling tot alle andere olie producerende landen.

Wat je ook van gadaffie vindt hij heeft het armste land ter wereld in een voorbeeld van heel afrika gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hahaha mooie praatjes van jou! Dit is op papier hoor! en in Tripoli is de infrastructuur nog wel matig maar als je in bijvoorbeeld Benghazi kijkt is er bijna geen ifrastructuur!

En wat betreft de ziekenhuizen; Bijna niemand maakt gebruik van die gratis ziekenhuizen omdat je er nog zieker uitkomt dan dat je erin bent gegaan! Zo vies en slecht onderhouden!
Als je in Libya een operatie wil gaa je naar tunesie toe. Dat doet iedereen en mensen betalen daar veel geld voor. Alles beter dan in de gratis zeieknhuizen van ghadaffi!

Khadaffi woont niet in een tent, hij neemt die tent mee als hij ergens op bezoek gaat ja maar hij woont daar niet in

Nagenoeg alle inkomsten vanuit de olie gaan naar de bevolking?? En hoe komt Khadaffi dan aan al die biljarden overal? Kan je nagaan hoe mooi en rijk Libya echt kan zijn. En mooi is Libya echt niet hoor, ben je er weleens geweest? Die foto's die jij laat zien zijn ook echt bijna de enige mooie plaatjes die je kan schieten. En anders dan in Tripoli vind je er ook maar heel wienig. Overal ligt zand, viezigheid, geen infrastructuur, niks wordt bijgehouden, dus dat is echt onzin wat je schrijft.
Ik hoop dat het zo goed gequote is vanuit het vorige deel maar dit heb ik gezegd over de zogenaamde welvaard die Khadaffi de mensen heeft 'geschonken' .
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:07:08 #22
38425 Chooselife
Pleitos
pi_99411187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:01 schreef houda het volgende:

[..]

Ik hoop dat het zo goed gequote is vanuit het vorige deel maar dit heb ik gezegd over de zogenaamde welvaard die Khadaffi de mensen heeft 'geschonken' .
Moet ik er even wat statistieken voor je bijhalen? Hieronder een prachtige tabel. Levensstandaard gemeten met factoren als analfabetisme, levensverwachting, mate van investering in de gezondheidszorg, onderwijs, gelijkheid man-vrouw, inkomen, aantal internetgebruikers, werkeloosheid, armoede, hoeveelheid diefstal, vluchtelingen, etc. Oftewel, de HDI-index. Meetbare welvaart!

http://hdrstats.undp.org/en/countries/profiles/LBY.html

Libië stond voor de oorlog op plaats 53 van de wereld. Dat is niet alleen de hoogste standaard in Afrika, maar ook nog altijd hoger dan Turkije, Rusland, Brazilië, India e.d.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:09:11 #23
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99411275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Moet ik er even wat statistieken voor je bijhalen? Hieronder een prachtige tabel. Levensstandaard gemeten met factoren als analfabetisme, levensverwachting, mate van investering in de gezondheidszorg, onderwijs, gelijkheid man-vrouw, inkomen, aantal internetgebruikers, werkeloosheid, armoede, hoeveelheid diefstal, vluchtelingen, etc. Oftewel, de HDI-index. Meetbare welvaart!

http://hdrstats.undp.org/en/countries/profiles/LBY.html

Libië stond voor de oorlog op plaats 53 van de wereld. Dat is niet alleen de hoogste standaard in Afrika, maar ook nog altijd hoger dan Turkije, Rusland, Brazilië, India e.d.
Dit heb je al een keer gepost en daar heb je ook al antwoord op gehad hoe ik over de HDI-index denk!
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:11:48 #24
38425 Chooselife
Pleitos
pi_99411399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:09 schreef houda het volgende:

[..]

Dit heb je al een keer gepost en daar heb je ook al antwoord op gehad hoe ik over de HDI-index denk!
Dat zijn snoeiharde feiten! Dat kun je alleen in twijfel trekken als je chronisch ingegroeide teennagels, een defect aan de prefrontale cortex en 50 graden koorts hebt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:12:56 #25
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99411452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat zijn snoeiharde feiten! Dat kun je alleen in twijfel trekken als je chronisch ingegroeide teennagels, een defect aan de prefrontale cortex en 50 graden koorts hebt.
Ik trek het in twijfel omdat Libie nooit echte cijfers geeft aan dit soort onderzoeken en al helemaal geen mensen vrij hun gang laten gaan om dit te onderzoeken!

Hoe is dit volgens jou onderzocht dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')