Niet waar, en je hebt daar ook helemaal geen bewijs voor.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:36 schreef Whiteguy het volgende:
Als er zo'n bestand om wat voor reden dan ook op je telefoon wordt aangemaakt, zal er ongetwijfeld ook wel een mogelijkheid zijn voor applicaties om dat uit te lezen en dan alsnog die data naar apple of wie dan ook te sturen.
Hoezo niet waar? Als zo'n bestand bestaat kan het uitgelezen worden, feit.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet waar, en je hebt daar ook helemaal geen bewijs voor.
Het privacydebat is niet gebaat bij wazige conspiracy-theorieën maar bij discussies over feiten.
Ja, ALLES KAN. Je privémail kan ook uitgelezen worden door Apple en op het hoofdkantoor uitgeprint samen met je sexfoto's.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hoezo niet waar? Als zo'n bestand bestaat kan het uitgelezen worden, feit.
Er is geen bewijs voor omdat het een gesloten systeem is. Het is aan de consument te bepalen of een miljardenbedrijf hun vertrouwen verdient. Een andere discussie die hier wordt gevoerd is of overheidsorganen zulke bedrijven vrij spel moeten laten; ze worden nu continu teruggefloten (of niet) wanneer ze al over de schreef zijn geweest.
Nee, natuurlijk niet. Als dat bestand niet bestaat kan het niet uitgelezen worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, ALLES KAN. Je privémail kan ook uitgelezen worden, net zoals je sexfoto's.Wat relevant is, is niet wat er theoretisch kan (want dan mag je iedereen levenslang opsluiten) maar wat er daadwerkelijk gebeurt.
Zo niet dan kunnen Apple en Google de gegevens ook direct naar zichzelf doorsturen zonder bestand hoor. Het heeft toch geen nut om bedrijven te veroordelen over wat ze theoretisch, mogelijk, potentieel zouden kunnen doen, maar wat nooit aangetoond of bewezen is? Houd het bij waar wel bewijs van is zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:03 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als dat bestand niet bestaat kan het niet uitgelezen worden.
Maargoed: waarom zouden locatiegegevens opgeslagen worden als er vervolgens niets mee wordt gedaan? Verzamel die gegevens dan ook niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:06 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zo niet dan kunnen Apple en Google de gegevens ook direct naar zichzelf doorsturen zonder bestand hoor. Het heeft toch geen nut om bedrijven te veroordelen over wat ze theoretisch, mogelijk, potentieel zouden kunnen doen, maar wat nooit aangetoond of bewezen is? Houd het bij waar wel bewijs van is zou ik zeggen.
Het lijkt mij dan ook dat Google wel een tik op de vingers verdient vanwege het bewaren van netwerkverkeer trouwens.
Natuurlijk, maar:quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:06 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zo niet dan kunnen Apple en Google de gegevens ook direct naar zichzelf doorsturen zonder bestand hoor.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik weet wat kan en niet kan, maar ageer niet jegens google, apple, microsoft, yahoo, facebook (en ga maar door) puur om wat ze allemaal kunnen. Wat er echter gebeurt is dat een bedrijf wat het technisch kan het device-lokaal ook daadwerkelijk doet. Dat is een feit. Dat het erger kan ben ik van op de hoogte maar is geen excuus om dat bedrijf in mijn boekje, als consument zijnde, onherroepelijk af te schrijven.quote:Het heeft toch geen nut om bedrijven te veroordelen over wat ze theoretisch, mogelijk, potentieel zouden kunnen doen, maar wat nooit aangetoond of bewezen is?...
Dat is een van de weinige dingen die aantoonbaar illegaal lijken, dus een expliciete veroordeling (schikking) met boete lijkt me meer op zijn plaats dan een tik.quote:Het lijkt mij dan ook dat Google wel een tik op de vingers verdient vanwege het bewaren van netwerkverkeer trouwens.
Als ik het goed begrijp is er een bezwaarprocedure. Dat lijkt me niet onlogisch, ook Google heeft toegang tot de rechter. Als je dan hangende dat bezwaar een eis stelt tot vernietiging terwijl die gegevens dan weg zijn wanneer je die inwilligt en je die niet terugkrijgt nadat je in het gelijk gesteld wordt, klopt het ook niet. Ik neem aan dat daarom met het kort geding werd gedreigd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het CBP heeft diepgravend onderzoek gedaan, er zijn overtredingen geconstateerd. Er is gemaand de verzamelde data te verwijderen. Ultimatums zijn gesteld, en reeds verstreken. En nu zijn de eisen plots opgeschort na een kort geding van Google.
Vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |