abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99390474
Beste mensen,

Ik heb mij aangemeld voor 'Human Resource Management' op de Windesheim hier in Flevoland.
De website grondig doorgenomen, naar de open dag geweest, et cetera.

Afijn, ik meld mij aan. Bij Studielink stond het onder 'Christelijke Hogeschool Windesheim'.
Ik (als ongelovige) bel even naar de Windesheim om te vragen hoe dit zit.

Immers, ik wist niet eens dat de school Christelijk was. Er is ook -nooit- iets gezegd tijdens
de open dag of op de website.

Mevrouwtje aan de telefoon geeft een heel vaag antwoord.
''Ja, nou, kijk, bij bepaalde opleiding zoals pedagogiek speelt het wel een lichte rol, maar je ging HRM doen? Nou dan krijg je er niet zo mee te maken hoor.''

>> Toch aanmelden voor de opleiding. Het zal wel. :)

Vandaag krijg ik een machtigingsformulier + introductieboekje via de post en ik lees dit:

-DE IDENTITEIT VAN WINDESHEIM-
''Windesheim is een Christelijke hogeschool. Daarmee geven wij aan dat wij in overeenstemming met onze grondslagen en doelstellingen willen werken vanuit een Christelijke, Bijbelse visie mt als opdracht: heel de wereld en heel de mens. Goede beroepsvoorbereiding kan niet neutraal en waardevrij zijn, maar moet ook niet indoctrinerend zijn. Uiteraard bepaald u als student van de Windesheim zelf waar en hoe u straks als afgestudeerde uw talenten wilt inzetten. Per opleiding wordt - mede afhankelijk van het beroep waarop u wordt voorbereid - bovenstaande visie en opdracht nader ingevuld.

Van studenten die zich bij Windesheim inschrijven wordt verwacht dat zij de grondslag van de hogeschool respecteren en de doelstellingen van de opleiding onderschrijven. Het respecteren van de grondslag houdt in dat u ruimte aan de hogeschool (personeel en medestudenten) om in doen en laten de Bijbel als inspiratiebron te hanteren. Het onderschrijven van de doelstellingen van de opleiding houdt in dat u een bijdrage levert aan de vormgeving van deze doelstellingen in de opleiding.''

Wtf? :{ Oké, dat respecteren van de grondslag begrijp ik wel.
En dat is ook zeer zeker geen probleem.

Maar ''Het onderschrijven van de doelstellingen van de opleiding houdt in dat u EEN BIJDRAGE LEVERT aan de vormgeving van deze doelstellingen in de opleiding?''

Ik begrijp even niet zo goed wat ik hiervan moet maken.
Waar het op neer komt is: Heeft er iemand hier ervaring met de Windesheim (Ja, ik heb de centrale Windesheim topic gezien, en daar staat inhoudelijk niets in wat dit betreft)? In hoeverre legt de Windesheim de nadruk op het geloof? :{

Mijn welgemeende excuses voor de muur van tekst
en dank voor al jullie tijd, moeite en reacties. _O_
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:17:21 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_99391725
je gaat er niets van merken :)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:19:02 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_99391839
Ik heb een jaar gestudeerd aan Windesheim en als atheïst voelde ik mij prima op mijn gemak. Wat mij wel erg opviel was dat ze het wat minder waarderen als je vloekt. Een medestudent vloekte tijdens een cursus en toen werd ze daar door de docent later op aangesproken (ze zei 'godverdomme'). Medestudenten zaten ook echt te polsen wie welke geloof had zodat ze wisten bij wie ze konden vloeken en bij wie niet :+

Maar je merkt er voor de rest weinig van hoor. Het is ook niet zo dat ze bidden voordat een les begint ofzo en er hangen ook geen kruizen in het lokaal :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_99391908
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:55 schreef Emesic het volgende:

Immers, ik wist niet eens dat de school Christelijk was. Er is ook -nooit- iets gezegd tijdens
de open dag of op de website.

Als ik Google op Hogeschool Windesheim is het eerste resultaat:

Christelijke Hogeschool Windesheim

:')
PWBF
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:23:31 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_99392072
Niets aan het handje. ben daar al 3 jaar student en heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt. Hier in zwolle zie ik zelfs een best aantal moslims rondlopen (die doen volgens mij rechten of ook hrm/p&a :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_99392121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En google nu maar 'Windesheim Flevoland'. Dus dat.

Verder: Mijn dank voor de reacties. Jullie stellen mij enorm gerust en
voor dat kan ik jullie niet genoeg bedanken. :*
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:25:44 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_99392191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:23 schreef monsterd. het volgende:
Niets aan het handje. ben daar al 3 jaar student en heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt. Hier in zwolle zie ik zelfs een best aantal moslims rondlopen (die doen volgens mij rechten of ook hrm/p&a :)
Het meest Christelijke wat ik heb gezien in Zwolle was Maxime Verhagen tijdens Collegetour :+
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:26:30 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99392236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, het is één groot geheim ook. :').

Je vraagt je ook af hoe grondig de website is doorgenomen als de missie zegt:
http://www.windesheim.nl/(...)ortal&_schema=PORTAL
quote:
Windesheim kiest en handelt vanuit zijn identiteit. Deze vindt haar oorsprong in de christelijke godsdienst en cultuur en de daarin wortelende levensbeschouwelijke overtuigingen en inspiraties.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99392243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:24 schreef Emesic het volgende:

[..]

En google nu maar 'Windesheim Flevoland'. Dus dat.

Verder: Mijn dank voor de reacties. Jullie stellen mij enorm gerust en
voor dat kan ik jullie niet genoeg bedanken. :*
Waarom zou ik dat doen? Wist niet eens dat het in Flevoland zit. Waarom gaat iemand naar een hogeschool in fucking Flevoland als je ook naar Utrecht of Amsterdam kan? :')
PWBF
pi_99392326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen? Wist niet eens dat het in Flevoland zit. Waarom gaat iemand naar een hogeschool in fucking Flevoland als je ook naar Utrecht of Amsterdam kan? :')
Dichterbij, gek. I.a.w. langer uitslapen.
Ik hou van mijn slaap. xD
pi_99392424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef Emesic het volgende:

[..]

Dichterbij, gek. I.a.w. langer uitslapen.
Ik hou van mijn slaap. xD
:') :') :')

Laat ook maar...
PWBF
pi_99396406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laat ook maar...
:P
pi_99404445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laat ook maar...
Dit
pi_99406308
Ik zou ze sowieso niet serieus nemen als ze in officiële statements dergelijk belabberde d/t fouten maken. Bepaald. :')
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:32:07 #15
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99497195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:19 schreef Maraca het volgende:
Ik heb een jaar gestudeerd aan Windesheim en als atheïst voelde ik mij prima op mijn gemak. Wat mij wel erg opviel was dat ze het wat minder waarderen als je vloekt. Een medestudent vloekte tijdens een cursus en toen werd ze daar door de docent later op aangesproken (ze zei 'godverdomme'). Medestudenten zaten ook echt te polsen wie welke geloof had zodat ze wisten bij wie ze konden vloeken en bij wie niet :+
Klinkt als een hoog sekte gehalte...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:37:13 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_99497378
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:32 schreef galtfactory het volgende:

[..]

Klinkt als een hoog sekte gehalte...
Nee hoor. Meer rekening houden met elkaar. Er zaten een paar strenggelovigen in mijn klas en als we dan wisten dat hielden we daar rekening mee. Sommige mensen kunnen echt van streek raken doordat je vloekt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 15-07-2011 12:43:26 ]
pi_99497571
Windesheim is vooral in naam een Christelijke hogeschool, hoe het precies zet met Flevoland, weet ik verder niet. Ik begin komend studiejaar aan mijn 6de jaar op Windesheim. Voor zover ik weet zijn er maar enkele opleidingen (de pabo onder andere) waarbij er echt van je verwacht wordt dat je het Christelijke aspect uitdraagt.
I reject reality and substitute my own
pi_99497634
TS gaat naar een Gristelijke school :')
pi_99548692
Ik heb 1,5 jaar HRM gestudeerd op Windesheim en nooit iets Christelijks gehoord/meegemaakt daar, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken :)
pi_99604330
Ik studeer zelf nu een jaar HRM op Windesheim en het is dat het er het woord ''Christelijk'' officieel voor Windesheim staat want anders had ik niet geweten dat het een christelijke school was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')