abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101198558
Naar ABC in Amsterdam of op Amazon?
pi_101199574
Amazon.uk is vaak bijzonder goed geprijsd. En als je tweedehands niet erg vind kan je dat ook nemen. Een hoop tweedehands zien er vaak nog zo goed als nieuw uit.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:16:50 #128
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101224695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef merry77 het volgende:
langdradiger dan het boek ervoor?
Nee dat was ook een teleurstelling tov de boeken er voor.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_101359980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Nee dat was ook een teleurstelling tov de boeken er voor.
Zeker langdradiger dan AFFC, stel je even voor dat het boek alleen maar uit Brienne hoofdstukken bestaat, en dat dan 1000 blzs lang ipv de 600 van AFFC. Maar dat mag je nu wel verwachten van een schrijver die claimt dat plot in een boek niet zo belangrijk is.
pi_101375557
Ik vind ADWD zeker beter dan AFFC, maar beide een stuk minder dan de boeken ervoor. Vooral de Arya hoofdstukken kon ik met moeite doorkomen.
pi_101389083
Ik heb het gevoel dat dit boek (en AFFC) een opmaat is en dat er in boek 6 écht iets gaat gebeuren, zoals in boek 2 en 3.
Boek 1 was in feite ook alleen maar een opmaat naar de twee erna.
pi_101390269
AFFC en een groot deel van ADWD zouden eigenlijk ook één boek zijn. Ik geloof ergens gelezen te hebben dat ze een aantal mayor events vooruit geschoven hebben naar het volgende boek ipv het in dit deel op te nemen.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_101392289
Als we nog maar leven tegen de tijd dat het volgende boek uitkomt.
pi_101393684
Ik verwacht echt niet dat hij over boek 6 en 7 net zo lang doet als over 4 en 5.
Hij zei zelf laatst dat het verhaal in boek 5 op z'n wijdst uitgewaaierd is en dat in de volgende twee boeken eindelijk allerlei dingen gaan beginnen samen te vallen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een verhaal dat zo uitgebreid en veelomvattend is, en ook nog eens vrij ingewikkeld in elkaar zit, heel moeilijk te schrijven is. Voor je het weet verlies je een detail uit het oog en kun je na een opmerking van je redacteur 200 pagina's gaan herschrijven.
Van wat ik ervan begreep is dat ook zo'n beetje de manier hoe zijn laatste boek tot stand is gekomen.

En dan komt er een maand voor de releasedatum een redactrice die zegt: het is veel te dik, het mag maar zo lang zijn, ik ga het verhaal hier afbreken, de rest zetten we wel in boek 6. :{
pi_101398209
Boek 1 was misschien een opmaat, maar zeker ook een soort van afgerond verhaal dat ijzersterk op zichzelf stond. De laatste 2 boeken geven echter weinig voldoening met hun gebrek aan karakter of plotvooruitgang, en waar boek 1 mij deed smachten naar meer, doet boek 5 mij vrezen voor meer. Ik hoor het excuus vaker: dit is een tussenboek, het moest geschreven worden zodat boek 6 en 7 alles netjes kunnen afronden. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij in die 11 jaar er geen leuk verhaal van had kunnen maken. Aan GRRM's nawoord in ADWD zei hij dat het een klusje was om het boek te schrijven ("three bitches and a bastard to write"), en zo las het helaas ook. Hopelijk keert hij terug naar oude vorm in zijn volgende boek, maar dat zal deze 2 boeken niet beter maken.

Overigens is er niet een maand vantevoren besloten een paar hoofdstukken vooruit te schuiven, dat is eerder in het proces geweest. Wat die redactrice wel had moeten doen was een paar saaie Dany en Tyrion hoofdstukken schrappen en die zogenaamde 'big events' die hij al had geschreven gewoon in het boek moeten laten.
pi_101655895
Hoe zijn de Nederlandse boeken, is het een beetje te lezen of is de vertaling tenenkrommend slecht?
pi_101659813
Persoonlijk krommen mijn tenen van de NL vertaling maar ik las die dan ook pas nadat ik de hele serie al een keer in het Engels had gelezen.
pi_101671051
Ok, thnx voor je advies/mening :). Ik had al zo'n vermoeden namelijk. Dan wordt het de Engelse variant :).
pi_101673184
Ik heb eerst de Nederlandse gelezen, vond dat best goed te doen. Engelse is natuurlijk wel beter.
pi_101685045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:56 schreef Rumille het volgende:
Ik heb eerst de Nederlandse gelezen, vond dat best goed te doen. Engelse is natuurlijk wel beter.
Is de Engelse wel een beetje ok te lezen? Niet te lastig ofzo? Ik ben niet heel slecht in Engels ofzo, maar sommige schrijvers schrijven zo lastig dat ik zelfs uit de context niet kan opmaken wat er nou precies staat.. en met woordenboek moeten lezen is no go :P.
pi_101688797
Ik lees heel weinig in het Engels maar Dance was ik met een weekje wel doorheen, het leest als een warm mes door de boter.
pi_101690433
Idd prima te doen.
pi_101698115
Ik ben dan wel redelijk goed in Engels, maar ik vond 't zeer goed te doen.
Tuurlijk zijn sommige woorden niet bekend, maar uit de context weet je al wel wat 't is.
pi_101720598
Bedankt allemaal, nu weet ik het zeker :). Ik ga ze maar eens bestellen ^^.
pi_101741332
Ik heb turnips op een gegeven moment wel opgezocht :P
pi_101741376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:09 schreef Gwywen het volgende:
Hmmm... rapen moet ik nog steeds een keer proberen :P
Hoe hij ze beschrijft moeten ze haast wel lekker zijn.
Beneath the gold, bitter steel
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:51:26 #147
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_101743491
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:09 schreef Gwywen het volgende:
Duidelijk dat je nooit Blackadder hebt gekeken :D.
pi_101767824
Mijn Engels is niet al te best en tijdens het lezen heb ik maar 2 of 3 woorden opgezocht dus het is zeer goed te doen :)
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101768740
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:51 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Duidelijk dat je nooit Blackadder hebt gekeken :D.
Wel! Baldrick, m'n held! :P
Maar kennelijk nooit goed opgelet wat ze zeiden, alleen de ondertitels gelezen :@
pi_101967596
Boek 3 eergisteren uit, vanavond aan het 4e deel beginnen. Kan alleen maar tegenvallen. :'(
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')