Fair enoughquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:45 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zit in kamp Draco, daarom was ik blij met HBP, want daar kwam Dracoveel aan bod.
over zo'n 3 uur hoop ik m'n tickets af te halen voor de double bill (7.1 + 7.2)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Nog maar 7 uur en 15 minuten tot deel 7.2.
* PurePoisonPerfume heeft kaartjes voor de minimarathon.
jij bent echt zieligquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb niet meer kunnen reserveren voor 7.1 en 7.2
Alleen voor 7.2.
Heb maar deel 1 op Blu-Ray gekocht gisteren en net binnen gekregen.
Op een grote tv, met goed geluid en beeld natuurlijk.
Toch nog goed geregeld he? En dan vanavond met paar vrienden naar 7.2 om 00:01.
Nooooh, ik vind donderdag al te lang wachten!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:34 schreef Angelic_Rose het volgende:
Heel veel plezier voor degenen die hem vanavond al gaan zien!![]()
* Angelic_Rose moet wachten tot zaterdag*
Hij heeft 7.1 gekocht en kijkt in de bios 7.2.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:37 schreef andreas612 het volgende:
[..]
jij bent echt zielig
1-ik ga ook een film eerst zelf kopen om hem daarna in de bios te zien
ja, maar dat wilde ie welquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Hij heeft 7.1 gekocht en kijkt in de bios 7.2.
(Neem aan dat ie 1 niet heeft gezien).
Volgens mij heeft ie 'm pas gekocht nadat 7.1 niet meer te reserveren was.quote:
hmm.. vooruit dan maarquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie 'm pas gekocht nadat 7.1 niet meer te reserveren was.
lama, je snapt er weer niks vanquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En het is zielig om een film te kopen na hem al een keer gezien te hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2011 17:43:40 ]
lol :p ik koop zo vaak films die ik al in in de bios heb gezien.....ik heb als HP voorbeeld te nemen, HP 7.1 2x gezien in de bios en daarna nog gekocht ook! Schandalig he! Zucht -_-quote:
Ik wacht nog met kopen van de dvd's tot 7.2 is. Ik wil een mooie box!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
lol :p ik koop zo vaak films die ik al in in de bios heb gezien.....ik heb als HP voorbeeld te nemen, HP 7.1 2x gezien in de bios en daarna nog gekocht ook! Schandalig he! Zucht -_-
dat vind ik knap, pathe begint pas om 0:01 met film.. (en om 0:05 ook trouwens)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:37 schreef andreas612 het volgende:
2-waarom 0:01..?dan is ie bij mij allang bezig hoor (wel 2 minuten
)
premiere @ 23:59, jwzquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:05 schreef mschol het volgende:
[..]
dat vind ik knap, pathe begint pas om 0:01 met film.. (en om 0:05 ook trouwens)
waar? aangezien dat gemiddeld genomen niet mag van distributeurquote:
check plaatjequote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:07 schreef mschol het volgende:
[..]
waar? aangezien dat gemiddeld genomen niet mag van distributeur
premiere was gisteren in zwolle ofzo?
Neen, vandaag.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:07 schreef mschol het volgende:
[..]
Klopt ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie 'm pas gekocht nadat 7.1 niet meer te reserveren was.
Ga ergens anders trollen of zo.quote:
O O ZEG DAN MAAR NIETquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:23 schreef Steve het volgende:
Na Deathly Hallows II moet dat wel duidelijk zijn. Als ze het goed doen..
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:22 schreef computerprobleem het volgende:
O heb nog een vraag mensen, ik lees zelfde boeken niet, maar misschien dat ik dat wel ga doen.
Alleen:
In OOTP zegt Perkamenus op het eind tegen Snape 'Severus... Please'. En dan wordt hij vermoord. Maar waarom zegt hij dan please? Ik heb dat nooit begrepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:34 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
Zeistquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:07 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]Ja, dan had ik het toch goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar jouw uitleg is een stuk completer.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij komt voor in de laatste film.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:00 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo nog een vraag:
- In de voorgaande delen word vaak gesproken over Perkamentus zijn broer. Heeft hij geen belangrijke rol dan in de boeken/films/verhaal?
Ik tot volgende week woensdagquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:34 schreef Angelic_Rose het volgende:
Heel veel plezier voor degenen die hem vanavond al gaan zien!![]()
* Angelic_Rose moet wachten tot zaterdag*
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:42 schreef andreas612 het volgende:
[..]
lama, je snapt er weer niks vanJe faalt zelf keihard en probeert dan net te doen alsof je niet fout zat door te zeggen dat je trollde. Flikker lekker op met je kankerbek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tijd hadden ze natuurlijk nodig voor die andere belangrijke scènequote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:10 schreef Steve het volgende:
Net OotP nog maar eens gekeken. Blijft stom dat het belangrijkste van Snape's herinnering niet in de film zit..
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:40 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Je faalt zelf keihard en probeert dan net te doen alsof je niet fout zat door te zeggen dat je trollde. Flikker lekker op met je kankerbek.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:41 schreef Steve het volgende:
[..]Oeh, dat wist ik nog niet. Misschien het laatste boek nog even gauw een keer lezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet er heel veel in spoilers.quote:Op woensdag 13 juli 2011 02:51 schreef Bellatrix het volgende:
Wat dacht je van dingen in spoilers zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl ik dat wel leuk vond.Maar ik had mezelf al gespoiled door de afloop te lezen.
En lag het nou aan mij of werd dat met de stone of resurrection heel onduidelijk in beeld gebracht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3D is tevens kut, maar dat is niks nieuws.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:13 schreef McBlackLake het volgende:
Ik miste een hoop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik moet zeggen, een waardige laatste film in de serie..
alhoewel een aantal dingen niet 100% duidelijk zijn voor iemand die het boek niet heeft gelezen (ik noem als voorbeeld die resurrection stone, het stukje wat aardbei hierboven post)
hoewel de film donker was (wat logisch is) zaten er toch wel grappige stukjes tussen..
hier begon de hele zaal trouwens te lachen bij het einde..
en Bellatrix was weer briljant..![]()
Onwijs vet. Ik heb in Groningen in Pathé de Harry Potter Marathon gezien, dus alle films achter elkaar. Echt heel erg gaaf. Jammer dat het nu afgelopen is.![]()
Super toffe film
McGonagall, wat een tof wijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.![]()
Ik ben bezig met een review/recensie of hoe je het ook wilt noemen. Ben tot nu toe gewoon erg positief en ben niet echt van plan om negatief te spreken over de film, want hij kwam gewoon positief op mij over. Er zijn echter wel een aantal kleine dingen die je als negatief kunt zien... waaronder de details die in het boek voorkomen, maar niet uitgewerkt zijn in de film. Ik ben niet van plan die erbij te betrekken, aangezien ik vind dat de boeken/films los staan van elkaar. Wel geef ik vaak genoeg aan dat er verschillen zijn in boek/film en dat sommigen dingen voor de lezers duidelijker zijn dan voor enkel film-kijkers. Maar dat lijkt me logisch.
Is dit een probleem denken jullie? Heb nooit zo'n soort review/recensie geschreven namelijk.
Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Heb het boek een tijd terug alweer gelezen en dat was te merken. Ondanks dat erg genoten van de filmmaar het blijft toch lastig om zo'n boek te verfilmen.
![]()
dat maakte de film juist goed om weg te kijken , af en toe even een korte "lachpauze"quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb me wel goed vermaakt trouwens. Ook de nodige humor weer, was leuk.
ja.. heb me goed vermaakt en gewoon een degelijke film... alleen.. nu geen HP meer...![]()
![]()
![]()
Precies.quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:41 schreef mschol het volgende:
[..]
dat maakte de film juist goed om weg te kijken , af en toe even een korte "lachpauze"
ja.. heb me goed vermaakt en gewoon een degelijke film... alleen.. nu geen HP meer...![]()
Ron![]()
![]()
Prachtig toch?quote:
Heb ik opgenomen in mijn review.
Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
yupquote:Op woensdag 13 juli 2011 03:57 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Prachtig toch?
Heb ik opgenomen in mijn review.
ik vond die reactie van d'r briljant![]()
![]()
Dat is prima toch?quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:27 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ben bezig met een review/recensie of hoe je het ook wilt noemen. Ben tot nu toe gewoon erg positief en ben niet echt van plan om negatief te spreken over de film, want hij kwam gewoon positief op mij over. Er zijn echter wel een aantal kleine dingen die je als negatief kunt zien... waaronder de details die in het boek voorkomen, maar niet uitgewerkt zijn in de film. Ik ben niet van plan die erbij te betrekken, aangezien ik vind dat de boeken/films los staan van elkaar. Wel geef ik vaak genoeg aan dat er verschillen zijn in boek/film en dat sommigen dingen voor de lezers duidelijker zijn dan voor enkel film-kijkers. Maar dat lijkt me logisch.
Is dit een probleem denken jullie? Heb nooit zo'n soort review/recensie geschreven namelijk.Je kunt een boek nou eenmaal niet letterlijk verfilmen dus vind ik het onzin om steeds over ieder klein verschil te lopen zeuren. En natuurlijk is het voor de lezers allemaal veel duidelijker, in het boek wordt alles immers tot in de details uitgelegd, iets waar in een film nou eenmaal niet altijd ruimte voor is.
Buiten dat vind ik trouwens dat ze er prima in geslaagd zijn het verhaal uit het boek goed weer te geven in de film. Alle belangrijke zaken komen aan bod.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.![]()
Ja echt superquote:Op woensdag 13 juli 2011 03:57 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Prachtig toch?
Heb ik opgenomen in mijn review.Eerst heel stoer en dan trots als een klein meisje
Feauteaux
Ik heb mijn review af.
Zal ik hem hier plaatsen?Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
In een spoilert.quote:Op woensdag 13 juli 2011 04:23 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb mijn review af.
Zal ik hem hier plaatsen?![]()
Ik heb de dingen die iets verraden gespoilert.quote:
De dingen die gewoon gaan over opbouw (muziek/beeld/geluid/spanning etc.) en de voorgaande delen en quotes uit de trailers zijn niet gespoilert.
Review - Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2... het einde van een periode. Het einde van 10 jaar Harry Potter. Iedereen die de films (en de boeken) vanaf het begin heeft gevolgd, heeft uitgekeken naar deze film... of toch niet? Vanaf het begin word naar dit moment opgebouwd, dé climax, hét spektakel... het einde.
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2) begint waar deel 1 eindigde. Het begin van het einde. De film opent spectaculair, want zo eindigde deel 1 ook. Hierna hervatten, ik zal voor het gemak de Nederlandse namen gebruiken, Harry, Hermelien en Ron hun zoektocht naar de laatsten van de zeven gruzelementen. Ook nu gaat dat niet zonder slag of stoot, sterker nog, het gaat zelfs moeilijker! Dat is ook wel logisch, want hoe meer gruzelementen gevonden en vernietigd worden, hoe zwakker Jeweetwel word. De zoektocht gaat verder en Harry, Hermelien en Ron krijgen soms ook hulp van buitenaf... of moet ik zeggen van binnenuit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In deel 1 werd veel aandacht besteed aan het vinden en vernietigen van de gruzelementen. In dit deel komt dat ook uitgebreid aan bod, maar wel minder dan in deel 1. Het draait in deze film vooral om hét gevecht tussen de jongen die bleef leven en Jeweetwel. De opbouw naar dit moment is dan ook spannend en groots, er is veel aandacht aan besteed. Niet alleen in de vorm van opbouwende spanning door het spectaculaire beeld en geluid, maar vooral door het verhaal zelf. In deel 1 zagen we dat Voldemort De Zegevlier bemachtigt, de staf waarmee geen enkel duel kan worden verloren. Dit blijkt echter niet zo te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In Harry Potter and the Halfblood-Prince zagen we dat Severus Snape Perkamentus vermoorde, de laatste drager van De Zegevlier. De laatste drager betekent echter niet de laatste eigenaar. Het was Malfidus die Perkamentus van zijn stok afhandig maakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dit verklaart dus Perkamentus’ woorden ‘Severus, please…’ uit Harry Potter and the Halfblood-Prince.
Heel dit stuk wordt zeer briljant naar de kijker gebracht. Alles word in één klap duidelijk voor iemand die de boeken nooit gelezen heeft, maar ook voor mensen die dat wél hebben gedaan.
Ook de ontroerende momenten in dit stuk worden op een bijzondere wijze duidelijk gemaakt. Flashbacks naar momenten in de eerdere films worden goed toegepast en alles lijkt precies op zijn plaats te vallen. Volledige meningen over bepaalde personages, die je in jaren tijd hebt gevormd, worden in één keer omgeslagen. Dat op het allerlaatste moment… in de allerlaatste film. De eerdere films die voor wat raadsels hebben gezorgd worden duidelijk uitgelegd en uitgewerkt, niets rest de kijker nog van verwarring. Met het einde in het vooruitzicht gaat het verhaal verder. De strijd is nog lang niet gestreden, sterker nog: hij moet zelfs nog beginnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de film word hier later meer aandacht aan besteed, op hét moment namelijk. Zweinstein maakt zich ondertussen klaar voor een grote tovenaarsoorlog. De voorbereiding is prachtig en groots in beeld gebracht. Heel Zweinstein staat op voor het laatste, allesbeslissende gevecht. Je krijgt zelfs kippenvel wanneer Minerva Anderling, de commandant van Zweinstein, de woorden: ´Hogwarts is threatened! Man the boundaries, protect us! Do your duty to our school!’ uitspreekt. Je beseft je dan dat de strijd steeds dichterbij komt, hiernaar word op elk mogelijke manier toegewerkt. En met succes! De strijd begint op een spectaculaire manier. Docenten en leerlingen van Zweinstein nemen het op tegen het grote leger van Jeweetwel… Voldemort! Het gevecht barst los! Het voelt bijna alsof je er middenin zit, helemaal omdat je de film in 3D bekijkt. Het geluid is prachtig, maar het verhaal blijft tegelijkertijd erg spannend en is nog lang niet afgelopen.
De zoektocht is echter nog niet voorbij. Er zijn nog een aantal gruzelementen die vernietigd moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gevecht wordt groots gebracht, vanaf Harry Potter and the Philosopher’s Stone word naar dit moment uitgekeken… het allesbeslissende duel…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde wordt op een mooie wijze gebracht. Sommigen ervaren het misschien zelfs als ontroerend. Tien jaar Harry Potter wordt op een toepasselijke wijze afgesloten, namelijk op de manier waarop het ooit was begonnen: op Perron Negen en Driekwart. Het station waarvandaan de Zweinsteinexpress elk jaar naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus vertrekt. De cirkel is rond.Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Kraak me niet te hard af.
Spellings- en grammaticafouten voorbehouden, want erg laat geschreven.
Ik heb de film nog niet gezien (shame on me) maar wel de review gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film, en met name hoe ze het hoofdstuk 'The Prince's Tale' hebben verfilmd. Is het compleet? That's all I want to know!
Overigens heb ik nooit de Nederlandse versies gelezen en ik ben blij toe. Die benamingen voor mensen, plekken en objecten
Tralalalaaa![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:18 schreef -Strawberry- het volgende:
En lag het nou aan mij of werd dat met de stone of resurrection heel onduidelijk in beeld gebracht?Zo staat het toch ook in het boek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Erg is dat he? Ik zat laatst 7.1 te kijken met Nederlandse ondertiteling en wat er toen voor namen voorbij kwamenquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien (shame on me) maar wel de review gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film, en met name hoe ze het hoofdstuk 'The Prince's Tale' hebben verfilmd. Is het compleet? That's all I want to know!
Overigens heb ik nooit de Nederlandse versies gelezen en ik ben blij toe. Die benamingen voor mensen, plekken en objecten
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.![]()
![]()
Growing Up with Harry Potter
The Boy Who Lived Forever
J.K. Rowling probably isn't going to write any more Harry Potter books. That doesn't mean there won't be any more. It just means they won't be written by J.K. Rowling. Instead they'll be written by people like Racheline Maltese.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Komt dat ook niet doordat er veel oude decors worden gebruikt en bekende locaties in bijvoorbeeld Londen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.When the student is ready, the teacher will appear.
Met dat medaillon had ik dat wel even,quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.
zo van wtf?![]()
![]()
The Prince's Tale is niet helemaal 1 op 1 verfilmd, maar de belangrijkste scène's komen allemaal in de film voor! Doet geen afbreuk aan het hoofdstuk in het boek.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Overigens heb ik nooit de Nederlandse versies gelezen en ik ben blij toe. Die benamingen voor mensen, plekken en objecten![]()
![]()
Ik was daar ookquote:Op woensdag 13 juli 2011 03:23 schreef ErkendFokker het volgende:
Onwijs vet. Ik heb in Groningen in Pathé de Harry Potter Marathon gezien, dus alle films achter elkaar. Echt heel erg gaaf. Jammer dat het nu afgelopen is.![]()
Wat een einde zeg
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:13 schreef McBlackLake het volgende:
Ik miste een hoop.Minpunten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pluspunten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overall was ik erg onder de indruk van de film, de acteerprestaties, de special effects, de soundtrack waren perfect. Slecht enkele minpuntjes, vooral dingen die net iets anders liepen als in het boek, maar deze waren tijdens het kijken echt geen storende factor!
Een waardige afsluiting van een tijdperk. Ik was 11 of 12 dat ik de eerste film zag en nu 21 bij de laatste. Het was een onderdeel van mijn jeugd, maar is nu mooi afgesloten.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:44 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Minpunten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ja, inderdaad!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:06 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik vond trouwens dat 3D heel erg goed toen ze in Goudgrijp naar de kluis gingen!
Ik had er alleen wat anders van verwacht eigenlijk, van dat 3D gebeuren. Was mijn 1e 3D film in een bioscoop namelijk, kijk normaal gesproken geen 3D. Het was op zich wel leuk dat je 'in de film' kon kijken, maar ik had er wat anders van verwacht. Dat er dingen 'uit het scherm' kwamen of zo. Net zo iets als b.v. in de Efteling, ik dacht dat het zo'n 3D voorstelling zou worden.
Is hier de 3D niet goed toegepast, of gaat het om andere technieken enz. ?
Weet je wat ik soms niet kan uitstaan he? Mensen die zeggen dat deze films voor kinderen zijn.
Ik was 8 jaar toen ik de eerste film was, ik was toen nog een klein kind dus. Maar de films zijn niet altijd voor kinderen gebleven, zijn ze ook nooit geweest, maar ik bedoel daarmee de inhoud. Elke nieuwe film werd spannender/heftiger en sommigen films waren in de bioscopen niet eens toegankelijk voor kleine kinderen.
Hoe komen zulke mensen erbij dat deze films voor kleine kinderen zijn? Gisteren heb ik misschien 2 'kleine kinderen' gezien met hun ouders. De zaal zat verder vol met volwassenen, tieners, studenten e.d.Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Ik heb helemaal nergens een trailer of teaser van gezien.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:02 schreef Beaudelaire het volgende:
Niemand iets over The Dark Knight Rises teaser?
Het was meteen BAM! Harry Potter/WB logo. Was wel nice om dat te zien weer.
Ik denk trouwens niet dat dit écht de laatste film zal zijn.
Ik bedoel: waarom hebben ze voor zo'n einde gekozen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ermee stoppen lijkt mij niet logisch. Deze films brengen elke keer rond de één miljard dollar op en dan is dat volgens mij exclusief. dvd/blu-ray verkoop e.d.Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Nee, nu is het gewoon stoppen met Harry Potter. Ik heb de laatste film nog niet gezien, maar dit moet gewoon het einde is. Einde van een tijdperk, maar ook niet verder gaan. Hoop ook niet op een vervolg van de boeken of dat soort ongein. Het is klaar nu en het was prachtig.![]()
![]()
Zodra er het woord ‘fantasie’ of ‘magie’ voor komt wordt het al snel voor kinderen gevonden. De eerste twee boeken/films gaan nog wel maar daarna vind ik ze niet meer in de categorie kinderen vallen. Misschien komt dat ook doordat het eerste boek als kinderboek is uitgebracht.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:06 schreef computerprobleem het volgende:
Weet je wat ik soms niet kan uitstaan he? Mensen die zeggen dat deze films voor kinderen zijn.
Ik was 8 jaar toen ik de eerste film was, ik was toen nog een klein kind dus. Maar de films zijn niet altijd voor kinderen gebleven, zijn ze ook nooit geweest, maar ik bedoel daarmee de inhoud. Elke nieuwe film werd spannender/heftiger en sommigen films waren in de bioscopen niet eens toegankelijk voor kleine kinderen.Film heeft toch een 16+ keuring?quote:Hoe komen zulke mensen erbij dat deze films voor kleine kinderen zijn? Gisteren heb ik misschien 2 'kleine kinderen' gezien met hun ouders. De zaal zat verder vol met volwassenen, tieners, studenten e.d.When the student is ready, the teacher will appear.
Daar hebben "ze" niet voor gekozen, dat heeft Jo Rowling gedaan en zo is het verfilmd. En Jo heeft al gezegd dat ze geen nieuwe Harry Potters meer gaat schrijven. En waarom het einde er zo is? Afgezien van het feit dat een epiloog gewoon een gezellig happy end is, denk ik:quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef computerprobleem het volgende:
Ik bedoel: waarom hebben ze voor zo'n einde gekozen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Misschien kunnen ze wat fanfiction verfilmenquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar hebben "ze" niet voor gekozen, dat heeft Jo Rowling gedaan en zo is het verfilmd. En Jo heeft al gezegd dat ze geen nieuwe Harry Potters meer gaat schrijven. En waarom het einde er zo is? Afgezien van het feit dat een epiloog gewoon een gezellig happy end is, denk ik:
When the student is ready, the teacher will appear.
Hm ja, maar fanfiction is nogal ehm... smutty van tijd tot tijd. Harry Porno. Ik weet niet zeker of er een markt voor is.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Discussie: The Boy Who Lived Forever.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:28 schreef Clubsoda het volgende:
Hm ja, maar fanfiction is nogal ehm... smutty van tijd tot tijd. Harry Porno. Ik weet niet zeker of er een markt voor is.When the student is ready, the teacher will appear.
Wat is de lokale bioscoop hier toch een oplichter, ze vragen 2 euro toeslag op een film die 140min of langer duurt, oke, np.
Maar om dan HP: 7.2 neer te zetten als 140min terwijl we film overal staat als 130, pure oplichterij !'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef computerprobleem het volgende:
Ik bedoel: waarom hebben ze voor zo'n einde gekozen dan?Het einde is zo geschreven in het boek dus wel zo netjes dat ze dat ook in de film hebben gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ermee stoppen lijkt mij niet logisch. Deze films brengen elke keer rond de één miljard dollar op en dan is dat volgens mij exclusief. dvd/blu-ray verkoop e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
Ik betaalde gister 15 euro voor 2 films inclusief 3D brilletje, vond ik best netjesquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:33 schreef benx het volgende:
Wat is de lokale bioscoop hier toch een oplichter, ze vragen 2 euro toeslag op een film die 140min of langer duurt, oke, np.
Maar om dan HP: 7.2 neer te zetten als 140min terwijl we film overal staat als 130, pure oplichterij !
Feauteaux
Ik had ¤5,- voor reserveringen betaald, alleen hun systeem lag eruit of zo, waardoor de reserveringen niet echt nodig waren (je had niks aan je nummer).quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:38 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik betaalde gister 15 euro voor 2 films inclusief 3D brilletje, vond ik best netjes
+Voor 7.2 ¤11,50 betaald, want kon niet meer reserveren voor 7.1 + 7.2. +¤2,- kwijt geraakt, rolde onder de stoelen weg toen ik wou betalen voor mijn popcorn.
+¤19,- betaald voor BD Harry Potter 7.1, zodat ik alsnog beide films kon zien.
En nog zo'n ¤8,- in de bios voor cola/popcorn (flesje cola was ¤3,50, normaal is het daar ¤2,- misschien extra duur gemaakt voor deze film of zo?).
Totaal dus ¤45,50 uitgegeven voor HP 1 + HP 2 3D gisteren.
Dus ja, die ¤15,- is inderdaad best netjes ja.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Het einde is zo geschreven in het boek dus wel zo netjes dat ze dat ook in de film hebben gedaan
Ik zeg ook niet dat ik wil dat het verder uitgemolken word hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het zo wel goed, 10 jaar Harry Potter. Het wordt misschien tijd dat Rowling nu een nieuw verhaal gaat bedenken. Dus iets wat helemaal niets met Harry Potter te maken heeft.
Ik heb geen kind gezien in de hele zaal.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:06 schreef computerprobleem het volgende:
Ik was 8 jaar toen ik de eerste film was, ik was toen nog een klein kind dus. Maar de films zijn niet altijd voor kinderen gebleven, zijn ze ook nooit geweest, maar ik bedoel daarmee de inhoud. Elke nieuwe film werd spannender/heftiger en sommigen films waren in de bioscopen niet eens toegankelijk voor kleine kinderen.
Hoe komen zulke mensen erbij dat deze films voor kleine kinderen zijn? Gisteren heb ik misschien 2 'kleine kinderen' gezien met hun ouders. De zaal zat verder vol met volwassenen, tieners, studenten e.d.
En de film zou eerst 16+ worden, dan weet je het wel. Bepaald niet voor kinderen.
De eerste films wel, en ik denk dat mensen daar hun mening vooral op baseren.![]()
Er is altijd nog Harry Potter Worldquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:53 schreef computerprobleem het volgende:
Vind het zo wel goed, 10 jaar Harry Potter.
[ Bericht 2% gewijzigd door Aether op 13-07-2011 15:30:03 ]When the student is ready, the teacher will appear.
wtfquote:
In Zwolle was het 14,50 voor alleen de laatste film (inclusief 3D brilletje) maar we hadden vooraf wel een uilenshow met oehoes en een kerkuil. Die op het hoofd van mijn moeder ging zittenquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:38 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik betaalde gister 15 euro voor 2 films inclusief 3D brilletje, vond ik best netjes
Ik hoop wel dat de film ook ergens in 2D draait want ondanks dat het 3D vaak leuk is vond ik de beeldkwaliteit toch behoorlijk matig. Niet scherp en wat mat van kleur.
De kans dat er meer films komen is erg klein, wel zijn er al een aantal boeken over James Potter, geschreven door G. Normal Lippert. De boeken zijn gratis te downloaden vanaf zijn site
http://www.elderscrossing.com/A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-![]()
Wat een afsluiting![]()
![]()
Ik ben het wel eens met de minpunten die eerder al genoemd zijn, maar daar kan ik verder wel mee leven op zich. Er zijn helaas altijd wel dingen aan de films die anders hadden gekund, dingen uit de boeken die ze hebben weggelaten enzo... Wat dat betreft ben ik wel nu al heel benieuwd naar de deleted scenes op de dvd![]()
Had het trouwens wel leuk gevonden om met wat meer échte fans in de zaal te zitten... Volgens mij was bij ons het meeste gejuich te horen toen Jacob z'n shirt uittrok in de Breaking Dawn trailer![]()
![]()
Ik heb het nog niet gezegd of ik kom erachter dát er al een vervolg is; het eerste deel van de James Potter serie is verfilmd. Hier te bekijken:
http://www.wix.com/jamespotterfilms/home/first-film#!__first-filmA smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
-![]()
Helaas weet ik wat je bedoelt. De drie naast me hadden (WTF!) alledrie een grote zak chips (kaas uien ook nog,quote:Had het trouwens wel leuk gevonden om met wat meer échte fans in de zaal te zitten...) bij zich die ze op hun gemak, al krakend en knisperend, dachten te gaan opeten. Volgens mij hadden ze door dat ik nogal pissig was want de chips verdween direct in een tas. Ik zal ook wel niet erg vriendelijk hebben geklonken...
Idioten, wie vreet er nu chips in de bioscoop?
Gelukkig bij ons geen trailers en andere rotzooi maar direct Harry Potter.A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
-![]()
Uh, heel veel mensen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Vandaar dat pathé de chips nu ook in bakjes doet ipv in de zakken laat.![]()
Ik vreet chips in de bioscoop. Het gaat er niet om wat je eet, maar hoe je dat doet. De zak al voor de film openmaken bijvoorbeeld en niet uitgebreid gaan zitten graaien tijdens rustige stukjes in een film...quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:18 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Helaas weet ik wat je bedoelt. De drie naast me hadden (WTF!) alledrie een grote zak chips (kaas uien ook nog,) bij zich die ze op hun gemak, al krakend en knisperend, dachten te gaan opeten. Volgens mij hadden ze door dat ik nogal pissig was want de chips verdween direct in een tas. Ik zal ook wel niet erg vriendelijk hebben geklonken...
Gelukkig bij ons geen trailers en andere rotzooi maar direct Harry Potter.
In pathe is het sowieso geen probleem, daar doen ze de chips in een kartonnen bakje
Feauteaux
Blijft super storend als mensen gaan zitten kraken tijdens een film, vooral als het relatief stil is in de bios. Net zo irritant als het "bijzonder grappige" plop, plop van die bierflesjes. Als je je als een boer wil gedragen blijf dan alsjeblieft thuis...
Kartonnen bakjes? Krijg je die bij je chips dan? Deze mensen hadden gewoon ieder een familiezak chips vast uit de supermarkt..A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
-![]()
Zoals ik dus al zei, het gaat er niet om wat je eet of drinkt, maar hoe je ermee om gaat. Beugelfles kun je ook voor de film of zachtjes open maken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:30 schreef SadKingBilly het volgende:
Blijft super storend als mensen gaan zitten kraken tijdens een film, vooral als het relatief stil is in de bios. Net zo irritant als het "bijzonder grappige" plop, plop van die bierflesjes. Als je je als een boer wil gedragen blijf dan alsjeblieft thuis...
Kartonnen bakjes? Krijg je die bij je chips dan? Deze mensen hadden gewoon ieder een familiezak chips vast uit de supermarkt..
Anyway, als je bij pathe chips besteld dan doen zij de inhoud van een zak in een kartonnen bakje ja
Feauteaux
Maar dat doen ze meeste mensen dus niet, die denken dat ze alleen in de zaal zitten.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Die hebben ze dan naar binnen gesmokkeld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:30 schreef SadKingBilly het volgende:
Kartonnen bakjes? Krijg je die bij je chips dan? Deze mensen hadden gewoon ieder een familiezak chips vast uit de supermarkt..
Dat geplop was behoorlijk irritant ja. Leidt enorm af.![]()
Ach weet je, als je in een uitverkochte zaal gaat zitten dan heb je overal om je heen gekraak. Het went wel vind ik. Naast mij zat iemand telkens met de mobiel te spelen, zie ik daar in mijn ooghoek telkens licht aan en uit gaan. Dat was ook niet fijn.![]()
ik probeer bij stille stukjes stil te zijn, maar dat lukt helaas niet altijd..
net een hap nootjes genomen ofzo en vervolgens direct een stille scene
tja, kan ik weinig aan doen..![]()
Voordeel van een week - 2 weken later gaan....iets rustiger zalen dus geen tot vrij weinig last van irritante geluiden. Daarnaast ben ik het volledig eens met catwoman...het ligt eraan HOE sommige mensen eten in de bios ^^![]()
Ik vind het ook wel een groot nadeel van de game dat je geen smekkies in alle smaken meer kan verzamelen![]()
Huh, wat?quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:59 schreef Zolder het volgende:
Ik vind het ook wel een groot nadeel van de game dat je geen smekkies in alle smaken meer kan verzamelen![]()
wat ik ookaltijd wel grappig vind is dat mensen het voor elkaar krijgen midden in een voorstelling een popcorn bak leeg te gooien over de vloer :Squote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordeel van een week - 2 weken later gaan....iets rustiger zalen dus geen tot vrij weinig last van irritante geluiden. Daarnaast ben ik het volledig eens met catwoman...het ligt eraan HOE sommige mensen eten in de bios ^^![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:02 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik ookaltijd wel grappig vind is dat mensen het voor elkaar krijgen midden in een voorstelling een popcorn bak leeg te gooien over de vloer :SDeed een vriend van me gisteren bij iemand andersquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:02 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik ookaltijd wel grappig vind is dat mensen het voor elkaar krijgen midden in een voorstelling een popcorn bak leeg te gooien over de vloer :S![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, ik heb dus een marathon gehad met zo'n 300 mensen, maar de sfeer was echt super in de zaalquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordeel van een week - 2 weken later gaan....iets rustiger zalen dus geen tot vrij weinig last van irritante geluiden. Daarnaast ben ik het volledig eens met catwoman...het ligt eraan HOE sommige mensen eten in de bios ^^
45,50 voor twee films?quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik had ¤5,- voor reserveringen betaald, alleen hun systeem lag eruit of zo, waardoor de reserveringen niet echt nodig waren (je had niks aan je nummer).
+Voor 7.2 ¤11,50 betaald, want kon niet meer reserveren voor 7.1 + 7.2. +¤2,- kwijt geraakt, rolde onder de stoelen weg toen ik wou betalen voor mijn popcorn.
+¤19,- betaald voor BD Harry Potter 7.1, zodat ik alsnog beide films kon zien.
En nog zo'n ¤8,- in de bios voor cola/popcorn (flesje cola was ¤3,50, normaal is het daar ¤2,- misschien extra duur gemaakt voor deze film of zo?).
Totaal dus ¤45,50 uitgegeven voor HP 1 + HP 2 3D gisteren.
Dus ja, die ¤15,- is inderdaad best netjes ja.Ik heb 50 euro uitgegeven voor 8 films
![]()
35,- toegang, 5 euro voor diner en nog 10 euro aan drinken/chips e.d.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Op een aantal memorabele scenes na vond ik het een middelmatige film. Voor mij teveel onduidelijk gelaten -- dingen die je begrijpt als je het boek gelezen hebt. Ik als lezer snap wel waar het heengaat, maar het aantal aannames is te groot naar mijn zin.
Verder:Neville
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
Het enige waar ik me aan geërgerd heb in de bios (Deathly Hallows 1 & 2), was dat er mensen die op het laatste moment binnen kwamen waren die dan verwachten dat ze de beste plaatsen kunnen krijgen (geen vaste zitplaatsen). En dan helemaal boos worden omdat je een stoel bezet houdt voor een vriendin die even naar het toilet is.
Kom dan lekker 2 weken later als je niet tegen drukte kunt.![]()
Of M&M's die vervolgens helemaal naar beneden rollenquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:02 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik ookaltijd wel grappig vind is dat mensen het voor elkaar krijgen midden in een voorstelling een popcorn bak leeg te gooien over de vloer :S![]()
De plop van een Grolsch flesje kan ik me niet aan storen (heb het ook nog nooit meegemaakt dat het tijdens een rustig stukje van de film werd gedaan, hoogstens aan het begin van de film). Ze verkopen die flesjes grolsch gewoon bij de Pathé aan de kassa. Voor je het weet mag je je flesje cola niet meer opendraaien omdat dat sistVervelend is dat, jaquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:54 schreef WHATSHESAID het volgende:
Het enige waar ik me aan geërgerd heb in de bios (Deathly Hallows 1 & 2), was dat er mensen die op het laatste moment binnen kwamen waren die dan verwachten dat ze de beste plaatsen kunnen krijgen (geen vaste zitplaatsen). En dan helemaal boos worden omdat je een stoel bezet houdt voor een vriendin die even naar het toilet is.
Kom dan lekker 2 weken later als je niet tegen drukte kunt.![]()
Ik ga vrijdagmiddag naar HP als er nog kaartjes zijn, anders wordt het pas na mijn vakantie ergens in augustus!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.![]()
Hebben ze dat overgenomen uit het boek?quote:
Mooi!
(Twee boeken te laat, maar goed)
When the student is ready, the teacher will appear.
Oh ik krijg zulke kriebels als ik jullie reviews lees! Geweldig! Nog even geduld en dan mag ik ook.... Ik heb overigens nog nooit in een drukke zaal gezeten, in Roosendaal blijven er altijd wel rijen leeg....I had a signature once. It was awful.![]()
Ik weet niet of dit in een spoiler moet, maar ik doe het maar voor de zekerheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Inderdaad, beter popcorn dan een zak M&M's omgooien waarvan de inhoud vervolgens van achter in de zaal helemaal naar beneden roltquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:56 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Of M&M's die vervolgens helemaal naar beneden rollen![]()
De plop van een Grolsch flesje kan ik me niet aan storen (heb het ook nog nooit meegemaakt dat het tijdens een rustig stukje van de film werd gedaan, hoogstens aan het begin van de film). Ze verkopen die flesjes grolsch gewoon bij de Pathé aan de kassa. Voor je het weet mag je je flesje cola niet meer opendraaien omdat dat sist
[..]
Vervelend is dat, ja![]()
Ik ga vrijdagmiddag naar HP als er nog kaartjes zijn, anders wordt het pas na mijn vakantie ergens in augustus!![]()
Maarja zulke dingen zijn vaak voor de eigenaar vervelender dan voor de omstanders, ik zou me iig mega opgelaten voelen
Beugelflessen kan ik me ook weinig aan storen, dat is 1x plop en klaar, een zak chips is gekraak tot ie leeg is (als mensen dus geen rekening met elkaar houdem)
En ach, er gewoon wat van zeggen doet vaak veel wonderen als mensen luidruchtig zijn
Hopen voor jou dat je vrijdagmiddag al kan, zou wel zuur zijn als je zo lang moet wachten! Weet niet waar je naartoe gaat maar geen kans op hem in je vakantie ergens te bekijken?
Feauteaux
Wel leuke bios op zich in Roosendaal, rustig inderdaad ; paar weken geweest met mn vriend bij Pirates deel 4. HP ga ik over 1 week-2 weken kijken in Arnhemquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh ik krijg zulke kriebels als ik jullie reviews lees! Geweldig! Nog even geduld en dan mag ik ook.... Ik heb overigens nog nooit in een drukke zaal gezeten, in Roosendaal blijven er altijd wel rijen leeg....![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet niet of dit in een spoiler moet, maar ik doe het maar voor de zekerheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet niet of dit in een spoiler moet, maar ik doe het maar voor de zekerheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb één keer gehad dat ik 1 m&m liet vallen tijdens een heel stil moment in de film, dat vond ik echt verschrikkelijkquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:38 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, beter popcorn dan een zak M&M's omgooien waarvan de inhoud vervolgens van achter in de zaal helemaal naar beneden roltMaarja zulke dingen zijn vaak voor de eigenaar vervelender dan voor de omstanders, ik zou me iig mega opgelaten voelen
Beugelflessen kan ik me ook weinig aan storen, dat is 1x plop en klaar, een zak chips is gekraak tot ie leeg is (als mensen dus geen rekening met elkaar houdem)
En ach, er gewoon wat van zeggen doet vaak veel wonderen als mensen luidruchtig zijn
Hopen voor jou dat je vrijdagmiddag al kan, zou wel zuur zijn als je zo lang moet wachten! Weet niet waar je naartoe gaat maar geen kans op hem in je vakantie ergens te bekijken?![]()
![]()
En ik ga naar Vietnam, geen idee óf ze hem daar draaien en als dat wel het geval is of dat dan gewoon in het Engels is
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.![]()
De popcorn is zo lekker daarquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel leuke bios op zich in Roosendaal, rustig inderdaad ; paar weken geweest met mn vriend bij Pirates deel 4. HP ga ik over 1 week-2 weken kijken in Arnhem
I had a signature once. It was awful.![]()
Veel plezier alvast he.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:46 schreef Tinos85 het volgende:
21:10 uur is het zo ver
Daarna pas kom ik weer terug in dit topic
Is een erg goede laatste film.Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
In de Leeuwarder Courant van vandaag stond een dikke spoiler op de voorpaginaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de boeken wel gelezen enzo, maar dit kan écht niet
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Een waardige afsluiting van de reeks! De scènes met Sneep wisten me toch wel te grijpen!
[ Bericht 11% gewijzigd door TheMagnificent op 13-07-2011 22:34:47 ]![]()
Ga gewoon niet naar de bioscoop als je je ergert aan geluiden. Thuis eten de meeste mensen ook voor de film, dat hoort bij naar de film gaan. Als echt fan, laat je jezelf daar niet door afleiden. Ik zat ook rustig chips te vreten hoor. /care.![]()
Ik had er ook totaal geen last van terwijl er nog 150 anderen om me heen zaten. Als je echt goed in de film zit hoor je niks meerquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:37 schreef Heroinjunk het volgende:
Ga gewoon niet naar de bioscoop als je je ergert aan geluiden. Thuis eten de meeste mensen ook voor de film, dat hoort bij naar de film gaan. Als echt fan, laat je jezelf daar niet door afleiden. Ik zat ook rustig chips te vreten hoor. /care.
Ja, ik maak me daar echt niet druk om. Ik vind van die irritante giechelende kutpubers veel erger.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik had er ook totaal geen last van terwijl er nog 150 anderen om me heen zaten. Als je echt goed in de film zit hoor je niks meerMijn moeder is helemaal fan van Twilight en ze vroeg of ik meeging naar de laatste film. Ik heb toegestemd, maar ik zie nu al op tegen die gillende wijven als Jake z'n shirt uittrekt.
![]()
![]()
Bij ons was de zaal gelukkig toch wel redelijk goed gemanierd: geen giechelpubers, geen luidruchtige boeren of mensen die niet fatsoenlijke kunnen eten, etc. Er zaten best wel wat stille momenten in de film, maar op die momenten was de zaal iedere keer ook opvallend stil en keek het aandachtig verder. Eigenlijk de eerste keer dat ik dit meemaak (en ook nog eens met zo'n uitverkochte zaal).
En 3D had inderdaad weinig toegevoegde waarde in deze film (maar ook in vele andere films), waar het bijvoorbeeld in een film als Avatar dat naar mijn mening wél had.![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 13 juli 2011 03:59 schreef mschol het volgende:
[..]
yup
ik vond die reactie van d'r briljant
..non est vivere sed valere vita est ..![]()
En vanavond was `t dan zover:
Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 2
Vandaag kwam er na 10 jaar een einde aan de reeks Harry Potter films met de tweede film van het zevende en laatste boek: The Deathly Hallows.
Het begint daar waar deel 1 ophield en zo gaan we op weg naar La Grande Finale.
Het is een film geworden die,nog meer dan deel 1, bol staat van de spanning en (vooral) sentimenten. Het ziet er allemaal prachtig uit, het acteerwerk is gelukkig nu eens niet 1 van de tekortkomingen en de muzikale begeleiding van Alexandre Desplat is een sterke aanvulling die een goede mix vormt met de beelden die op het scherm getoverd worden en zorgen zo voor een groot deel voor de lekker donkere sfeer.
Nooit wordt het saai, Yates weet goed de aandacht vast te houden.
Het enige minpunt vond ik het feit dat die Grande Finale voor m`n gevoel te snel voorbij was. Het leek alsof er niet alles uit gehaald werd wat er in zat en ik denk dat hier wel wat meer mee gedaan had kunnen worden.
Maar dat is dan ook eigenlijk het enige minpunt. Al die mensen die klaagden dat de Harry Potter films te kinderachtig zijn zullen daar na het zien van The Deathly Hallows waarschijnlijk wel op terug komen: in hun laatste film zijn Harry en zijn vrienden eingelijk volwassen en dat is te zien.
Het is een meer dan waardige afsluiter geworden van 1 van de populairste reeksen van de afgelopen jaren.
9,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Daar kan ik me in vinden, op het laatst ging het op een soort FFW mode.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:44 schreef Timo20 het volgende:
Het enige minpunt vond ik het feit dat die Grande Finale voor m`n gevoel te snel voorbij was. Het leek alsof er niet alles uit gehaald werd wat er in zat en ik denk dat hier wel wat meer mee gedaan had kunnen worden.
Aan de andere kant, er was al bijna 5 uur nodig om dat laatste boek te verfilmen, je zal toch ergens dingen moeten weglaten....non est vivere sed valere vita est ..![]()
had dat dan niet beter aan het begin gedaan kunnen worden? minder bos scene's oid?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden, op het laatst ging het op een soort FFW mode.
Aan de andere kant, er was al bijna 5 uur nodig om dat laatste boek te verfilmen, je zal toch ergens dingen moeten weglaten..![]()
Mja ook al waren die wellicht wat saaier, waren ze toch ook wel belangrijk voor het verhaal en om goed weer te geven wat de personages doormaakten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:55 schreef mschol het volgende:
[..]
had dat dan niet beter aan het begin gedaan kunnen worden? minder bos scene's oid?Feauteaux
Voor mij als niet enorme Potter-fan viel de film eigenlijk een klein beetje tegen. Ik heb geen moment op het puntje van mijn stoel gezeten. Deel 3 blijft het beste.![]()
Tenenkrommend goed?quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef Klipnap het volgende:
Volgens het nrc is Neville tenenkrommend. Is dit ook zo volgens de Fok!ers?![]()
![]()
Nee, Neville.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef Klipnap het volgende:
Volgens het nrc is Neville tenenkrommend. Is dit ook zo volgens de Fok!ers?![]()
![]()
Ga vanavond.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Neeeee Nevillequote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef Klipnap het volgende:
![]()
Hihihi.
- Neville![]()
- Cleavage van Hermione als ze de kleren van Bellatrix aan heeft![]()
- Alan Rickman![]()
- Verjongering van Alan Rickman / slanker maken was goed gedaan
- Epiloog was ook goed gedaan.
- Uitkleed/aankleedscene bij het meer was niet nodig.
Harry Potter Tijdperk voorbij...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Nu is het wachting op de verfilming van Beedle the Bard.Zou een leuke film kunnen zijn met Ron, Harry en Hermione die de verhalen voorlezen aan de kiddo's ofzo. En dat elk sprookje zijn eigen stijl van filmen heeft.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Worden die verfilmd dan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Patch het volgende:
Nu is het wachting op de verfilming van Beedle the Bard.Zou een leuke film kunnen zijn met Ron, Harry en Hermione die de verhalen voorlezen aan de kiddo's ofzo. En dat elk sprookje zijn eigen stijl van filmen heeft.![]()
![]()
Ha, daar is de recensie waar half Nederland op zat te wachtenquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Patch het volgende:
Nothing has changed. Everything has changed.![]()
Is 3D toch nog ergens goed voor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:16 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ha, daar is de recensie waar half Nederland op zat te wachten![]()
nog niks van bekend, maar als ik Warner Bros was, zou ik dat zeker doen.quote:* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Ben zojuist begonnen met HP 1 en ga de rest van de films ook bekijken! En dan morgenavond naar HP 7-2. Ik heb er erg veel zin in, maar vind 't ook jammer dat de serie dan is afgelopen...You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Weet iemand of het Harry Potter kasteel nog uitgegeven wordt na de 7.2 blu-ray gereleased is of is deze geheel uit de handel?![]()
![]()
Er was een site die al die dingen verkocht, ook het schaakspel enzo, even zoeken!“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Jammer dat de serie is afgelopen, ik had de aankomende jaren wel wat meer willen genieten van Daphne de Beistegui (jonge Lily Potter). Maar wie weet, tenslotte heeft de hele wereld haar gezicht al gezien, dat is best nuttig in een filmcarriëre.A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
-![]()
De recencie in De Gelderlander was ook niet zo denderend, kreeg maar 3 sterren en echt dom commentaar van iemand die het verhaal duidelijk niet begrepen heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef Klipnap het volgende:
Volgens het nrc is Neville tenenkrommend. Is dit ook zo volgens de Fok!ers?Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal?quote:Maar die opgerekte puzzeltocht – een soort Da Vinci Code in Toverland – leidt af van de grote lijn.
De film lijkt zich pas weer te herinneren waar het werkelijk om draait als Voldemort met zijn zwartgallige medestrijders op het punt staat om het laatste verzet neer te slaan dat zich heeft verzameld op Harry’s befaamde tovenaarsschool Zweinstein.Overbodig? Het duurt niet lang en geeft wel een mooi gesloten eind,quote:Als het stof is neergedaald volgt een overbodige epiloog [...]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Buiten dat, de epiloog staat ook in het boek, waarom dan weg laten uit de film?Feauteaux
Ik vond de epiloog ook een beetje overbodig. Het was leuk om te zien, maar het was echt een goed einde geweest als het ophieldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, het stoorde mij niet.![]()
![]()
Die heeft duidelijk de boeken niet gelezen. Waarom laten ze zo'n iemand toch altijd de recensie schrijven?![]()
![]()
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Die heeft duidelijk de boeken niet gelezen. Waarom laten ze zo'n iemand toch altijd de recensie schrijven?Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.![]()
Boeken of niet, het verhaal is gelijk en ook voor het verhaal in de film is het vernietigen van de horcruxes net zo belangrijk als in het boek.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.Feauteaux
Mja, het schijnt tegenwoordig hip te zijn onder journalisten om alles af te kraken met een GeenStijl sausje! Heel erg kinderachtig...
De journalist in kwestie kan kennelijk niet tussen de regels kijken waar de film nou precies over gaat. En eigenlijk is dat heel erg sneu voor hem.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Heb 'm nog niet gezien, maar dit kwam in 6 en 7.1 ook niet echt goed er uit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal?
Als dit in een recensie wordt gezegd heeft men duidelijk niet begrepen waarom de zoektocht überhaupt nodig was.
Natuurlijk hoeft een film het boek niet exact te volgen maar dient wel een logisch verhaal te vertellen (met hoofdpunten uit het boek). In de boeken zit niet echt actie. Vooral in 7.1 werd dit duidelijk wat door veel niet-boeklezers (logisch) als saai werd ervaren.When the student is ready, the teacher will appear.
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.Feauteaux
Er is in 6 een behoorlijk deel van de herinneringen weggelaten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.
Aan het einde van boek 6 krijgt Hermione de boeken die in 7 een belangrijke rol spelen. Deze koppeling wordt nooit gemaakt in 7.1.When the student is ready, the teacher will appear.
Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:52 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, want dat zal wel los staan van Harry Potter zelf neem ik aan... het enige wat ik echt wil weten, is of JK nog iets nieuws van plan is. Een nieuw fantasy verhaal, maar dan helemaal anders.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Patch het volgende:
Nu is het wachting op de verfilming van Beedle the Bard.Zou een leuke film kunnen zijn met Ron, Harry en Hermione die de verhalen voorlezen aan de kiddo's ofzo. En dat elk sprookje zijn eigen stijl van filmen heeft.
Ze is al een tijdje bezig met een nieuw boek. Maar niet fantasy geloof ik.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.
Wil je dus iemand vermoorden die horcruxes heeft gemaakt, moet je eerst de horcruxes vernietigen anders kan die persoon nooit helemaal dood.
Door de profetie in The Orden of the Phoenix was al duidelijk dat maar 1 van de 2 kan voortleven, dus wil Harry overleven, moet hij wel op zoek naar alle horcruxes om Voldemort te kunnen doden.
Dit wordt letterlijk in de films uitgelegd
Feauteaux
Sommige stukken die in de films zitten zijn zelfs veeeeel te duidelijk bedoelt voor diegenen die de boeken niet hebben gelezen..![]()
![]()
Morgen ga ik ook maar eens
Aan de ene kant kijk ik er naar uit maar aan de andere kant vind ik het vreselijk dat het dan echt 'af' is![]()
![]()
Ja stom dubbel gevoel je? Normaal had je na iedere film zoiets van, I want more! En nu is het gewoon klaar.
Raar eigenlijk dat je zo naar iets toeleeft waarvan je eigenlijk nog helemaal niet wilt dat het al voorbij is
Feauteaux
Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.![]()
Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik ging ook met een groepje vrienden waarvan er een paar de boeken niet hadden gelezen en die begrepen het ook prima. Ik denk toch echt dat het een kwestie van opletten isquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..
Feauteaux
Nee dat is niet echt belangrijk. Literatuur is geen film en vice versa. Een film moet op zichzelf voldoende staan en zichzelf rechtvaardigen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.![]()
Wat een heerlijke stille zaal.. Of ik zat zo erg in de film dat ik niks in de gaten had.
.
Denk dat ik dit na PoA de beste van de 8 vind. Vond het visueel geweldig en erg goed geacteerd (Vooral Alan Rickman en Maggie Smith waren deze film geweldig, maar ook Daniel, Rupert en Emma zijn enorm gegroeid qua acteerprestaties)."Atb is lief, groetjes Peri."![]()
Dat zag er erg goed uit inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Patch het volgende:
- Verjongering van Alan Rickman / slanker maken was goed gedaan.
"Atb is lief, groetjes Peri."![]()
Die recensie stond ook in `t Limburgs Dagblad en ik dacht idd. precies hetzelfde als jij.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
De recencie in De Gelderlander was ook niet zo denderend, kreeg maar 3 sterren en echt dom commentaar van iemand die het verhaal duidelijk niet begrepen heeft.
[..]
Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal?
Die gast heeft `t duidelijk niet begrepen.
Wel vond ik de epiloog niet echt nodig, had `t ook mooier gevonden (en eigenlijk ook wel verwacht) wanneer `t was opgehouden bij de uitzoomende camera op de verwoeste brug.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:50 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.
Wil je dus iemand vermoorden die horcruxes heeft gemaakt, moet je eerst de horcruxes vernietigen anders kan die persoon nooit helemaal dood.
Door de profetie in The Orden of the Phoenix was al duidelijk dat maar 1 van de 2 kan voortleven, dus wil Harry overleven, moet hij wel op zoek naar alle horcruxes om Voldemort te kunnen doden.
Dit wordt letterlijk in de films uitgelegd
Heb de boeken niet gelezen maar dit snapte ik ook zonder ze gelezen te hebben. Had dan ook helemaal geen moeite met `t volgen van `t verhaal en de uitleg van de HorcruxesHow can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ik vond de epiloog juist wel mooi, echt een aflsuiting van het verhaal.
Maar ik ben volgens mij ook een van de weinigen die niks tegen de epiloog in het boek heeft..."Atb is lief, groetjes Peri."![]()
Ik vond het juist leuk..quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:45 schreef Steve het volgende:
Maar ik ben volgens mij ook een van de weinigen die niks tegen de epiloog in het boek heeft...
Gelul. Het is een verfilming, mensen die niet de moeite hebben genomen de boeken te lezen ("bah, lezen, dat is voor losers. Ik kijk wel gewoon de film") hebben domweg niet het recht over de film te zeiken. Neem het zoals je krijgt of hou gewoon je kop.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.
Helaas is niet alles uit een boek goed te verfilmen (hoewel ze tegenwoordig toch een heel eind zouden moeten komen met al die digitale technieken) dus dan krijg je filmische aanpassingen. Best te begrijpen maar daarom mag je er als boekenlezer nog wel van balen.
Aan de andere kant ben ik blij dat we alle zeven delen gekregen hebben, genoeg geweldige series waarvan niets of amper de helft verfilmd wordt omdat het niet genoeg geld opbrengt... Zoals de overige delen van de Golden Compass serie.A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
-![]()
Prachtige afsluiting, meesterwerk is het.
Het schijnt dat de videogame een soort magische Call of Duty is, alleen maar gevechtenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:38 schreef Beaudelaire het volgende:
Heeft iemand de videogame al gespeeld?Niet echt mijn ding helaas. Ik hoop nog steeds dat er ooit een Harry Potter MMORPG komt
![]()
![]()
Ja ik vond de epiloog ook tofquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:45 schreef Steve het volgende:
Maar ik ben volgens mij ook een van de weinigen die niks tegen de epiloog in het boek heeft...En ook blij dat ze de acteurs gewoon wat ouder hebben gemaakt ipv andere acteurs te gebruiken!
Feauteaux
dat vond ik bijvoorbeeld toen Snape 'stttt' deed tegen Harry in de Astronomie-toren, hoe Snape "Avada Kedavra" uitsprak bij Dumbledore en hoe gepijnigd Snape aan tafel zat met alle Deatheathers met de lerares bungelend boven tafel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:06 schreef Markachuuu het volgende:
Sommige stukken die in de films zitten zijn zelfs veeeeel te duidelijk bedoelt voor diegenen die de boeken niet hebben gelezen..
Lag er heel erg bovenop wat de ware aard van Snape is, voor diegene die de boeken niet hadden gelezen.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:13 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Gelul. Het is een verfilming, mensen die niet de moeite hebben genomen de boeken te lezen ("bah, lezen, dat is voor losers. Ik kijk wel gewoon de film") hebben domweg niet het recht over de film te zeiken. Neem het zoals je krijgt of hou gewoon je kop.Wat een onzin. Waarom zou je het dan uberhaupt nog gaan verfilmen? Je moet gewoon het boek lezen. Mensen die het boek hebben gelezen maar de film ook willen zien hebben gewoon geen fantasie. Dat soort mensen moeten gewoon hun kop houden als ze iets zien wat niet klopt. (zelfde debiele redenatie)
![]()
Ben ik het gewoon niet mee eens. Het moet duidelijk zijn in de film, want de films zijn er om een breder publiek aan te spreken dan de boeklezers. Het is commercieel dus dan zorgen ze er meestal wel voor dat de film voor iedereen duidelijk is. Dat was het nu niet altijd, maar ik had me wel ingelezen dus voor mij gaat het niet op.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:13 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Gelul. Het is een verfilming, mensen die niet de moeite hebben genomen de boeken te lezen ("bah, lezen, dat is voor losers. Ik kijk wel gewoon de film") hebben domweg niet het recht over de film te zeiken. Neem het zoals je krijgt of hou gewoon je kop.![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:38 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik vond de epiloog ook een beetje overbodig. Het was leuk om te zien, maar het was echt een goed einde geweest als het ophieldhelemaal mee eens!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, het stoorde mij niet.![]()
quote:[..]
Gelul. Het is een verfilming, mensen die niet de moeite hebben genomen de boeken te lezen ("bah, lezen, dat is voor losers. Ik kijk wel gewoon de film") hebben domweg niet het recht over de film te zeiken. Neem het zoals je krijgt of hou gewoon je kop.dan kun je meer dan de helft van de mensen die LOTR gezien hebben ook wel afschrijven ...
![]()
Nog even een vraagje, even in spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef roos85 het volgende:
Nog even een vraagje, even in spoiler!Crabbe neem ik aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zit in de gevangenis.
![]()
![]()
die jaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Crabbe neem ik aan.Die zit in de gevangenis.
![]()
![]()
aah vandaar! ik dacht al waar komt die donkere jongen ineens vandaanquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Haha, ja de acteur die hem speelt zit in de gevangenis voor marihuana bezit.![]()
![]()
Hahaha, dat is Blaise!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:59 schreef roos85 het volgende:
[..]
aah vandaar! ik dacht al waar komt die donkere jongen ineens vandaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:57 schreef Bellatrix het volgende:
In het boek is het vrij onduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:12 schreef Steve het volgende:
[..]
In het boek is het vrij onduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Harry Potter 7.2quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:59 schreef roos85 het volgende:
[..]
aah vandaar! ik dacht al waar komt die donkere jongen ineens vandaanWhen the student is ready, the teacher will appear.
Heb hem in Amsterdam (Pathé de Munt) gekeken omdat ik daar toch heen moest vandaag, en ben net terug.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:26 schreef Saavedra het volgende:
Morgen ga ik ook maar eens
Aan de ene kant kijk ik er naar uit maar aan de andere kant vind ik het vreselijk dat het dan echt 'af' is
Wat een heerlijke film. Ben samen met twee vrienden gegaan die de boeken niet hadden gelezen, maar ook zij snapten wel zo ongeveer hoe de vork in de steel zat. Acteerprestaties van Grint, Watson en met name Radcliffe zijn enorm gegroeid! Vond ze echt sterk spelen. Dit aangevuld met klasbakken als Maggie Smith (geweldige actrice), Alan Rickman (erg goed hoe ze die jonger hadden gemaakt) en Ralph Fiennes (bij zijn lachje toen hij dacht dat Harry dood was barstte de halve zaal in lachen uit) maakte in mijn ogen de beste HP-film ooit.![]()
Het boek is erg sterk gevolgd, ik vind het goed dat ze het in twee delen hadden opgedeeld, ze hoefden vrijwel niets weg te laten en het resultaat mag er zijn (complimenten aan David Yates!). Epiloog was ook leuk gedaan, hoewel Draco er wel een beetje lame uitzag. Het enige jammerlijke aan de hele film was dat Richard Harris er al een tijd niet meer is om de rol van Dumbledore op zich te nemen, maar Gambon voldeed ook.![]()
Toen het over was klonk er een luid applaus van uit de zaal en duurde het even voor iedereen was opgestaan, ook ik was even verdoofd. Dit was het dan. Tien jaar lang ben ik naar elke film geweest, sommigen om middernacht, helaas was ik woensdag verhinderd. Alle boeken gelezen, eerst in het Nederlands en later nog eens herlezen in het Engels. Geweldig, dat uitkijken naar het volgende boek, en zelfs toen ik volwassen was kon ik niet wachten op het volgende deel van de HP-franchise. En nu is het over. Voorgoed, het symbolische einde van mijn jeugd![]()
Al met al denk ik er over om zometeen nog even te gaan, maar dan moet ik even een bios vinden die hem in 2D draait![]()
![]()
Saavedra, Zaandam (meerdere keren per dag!), Schagen en JT Alkmaar draaien hem ook in 2D. Ik heb niks aan de 3D, ga zondag hier in alkmaar.![]()
Pathe op de Raaks zendt hem in zowel 2D als 3D uit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:36 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Al met al denk ik er over om zometeen nog even te gaan, maar dan moet ik even een bios vinden die hem in 2D draait![]()
Ah bedankt, helemaal over het hoofd gezien. Zat met m'n hoofd slechts bij Brinkmannquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:25 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Pathe op de Raaks zendt hem in zowel 2D als 3D uit.![]()
![]()
op imdb.com staan de verschillen tussen boek en film.
In het boek overleeft Lavender het volgens hen.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Dat had ik juist lame gevonden, iemand die alle films dezelfde rol vervult vervangen door een andere acteur... Ik vond dit een prima oplossing eigenlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
terechte klacht, ze hebben hem gewoon kunnen recasten..
Feauteaux
Nouja zoals Steve al zei, in het boek staat dat het onbekend is.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:09 schreef Patch het volgende:
op imdb.com staan de verschillen tussen boek en film.
In het boek overleeft Lavender het volgens hen.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
een kat voor mij... typisch: krijg ik juist dat waar ik allergisch voor benquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:43 schreef roos85 het volgende:
een patronus app:
http://apps.warnerbros.com/hp7b/patronus/us/index.php
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Na alle boeken tig keer te hebben gelezen en alle films tig keer te hebben gezien heb ik ook zojuist 7.2 gezien. Volgens mij ben ik een van de weinige hier die de film toch wat vondt tegenvallen. Vooral het laatste half uur / uur.
Ik mis toch echt wat scenes of wat toevoegingen die nu zijn weggelaten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij nog het meest irriteerde van de hele film:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:26 schreef TRDAFCA het volgende:
Na alle boeken tig keer te hebben gelezen en alle films tig keer te hebben gezien heb ik ook zojuist 7.2 gezien. Volgens mij ben ik een van de weinige hier die de film toch wat vondt tegenvallen. Vooral het laatste half uur / uur.
Ik mis toch echt wat scenes of wat toevoegingen die nu zijn weggelaten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij nog het meest irriteerde van de hele film:HOE zie jij dat voor je? Het hele verhaal draait toch juist om het feit dat alleen Harry hem kan verslaan? Die hele profetie, het hele verhaal draait daar om. Wtf, dit is echt het raarste wat ik gelezen heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan hier ook gewoon verder geen antwoord meer op geven man. Het spijt me, wtf.
een Phoenixquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:43 schreef roos85 het volgende:
een patronus app:
http://apps.warnerbros.com/hp7b/patronus/us/index.php
Wtf, dat is de grootste faalpost die ik ooit gelezen heb.Of je bent een grote troll, of je bent echt heel dom.
Ik mis toch echt wat scenes of wat toevoegingen die nu zijn weggelaten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij nog het meest irriteerde van de hele film:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In het boek heb je niet te maken met technische beperkingen, in de film wel. Ik denk dat het daarmee te maken heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien heb je dan toch weinig van de boeken begrepen, ook al heb je ze tig keer gelezen.quote:Wat mij nog het meest irriteerde van de hele film:![]()
SPOILER: m.b.t. de epiloogOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."![]()
een hal met mensen erin kan je er best in gooien met een greenscreen...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In het boek heb je niet te maken met technische beperkingen, in de film wel. Ik denk dat het daarmee te maken heeft![]()
Waardige afsluiter! Bij het verlaten van de bios had ik 't gevoel alsof ik afscheid nam van een vriend die ik al 10 jaar ken...You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Ik ben echt positief verrast door het laatste deel, een mooie waardige afsluiter voor de serie.
Wat ik als boek lezer mistte:
Het moment van glorie voor Kreacher wanneer de house elves van Hogwarts onder zijn leiding zich mengen in "The Battle of Hogwarts".
Dat was een tof momentje in het boek.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:14 schreef Steve het volgende:
SPOILER: m.b.t. de epiloogOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
Wat een geniale afsluiter, ik heb de halve film zitten huilen![]()
Snape is echt geniaal, Alan Rickman verdient een oscar. Alleen n beetje jammer van het eind, maar goed, voor de rest is de film écht de moeite waard. Is wat mij betreft ook wel een degelijke samenvatting van het boek geworden, ik zou ook niet weten hoe ze het beter zouden kunnen hebben gedaan. Ik ga in ieder geval het boek nóg een keer lezen nu, want ik kan Harry en Snape nauwelijks missen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
een kat voor mij... typisch: krijg ik juist dat waar ik allergisch voor ben
Ik kreeg een zwaan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een geweldig einde van de reeks! Op de andere films heb ik altijd wel wat op te merken, maar deze was helemaal goed! Vond hem echt beter dan het eerste deel.
Kan wel alles in detail gaan benoemen, maar dat is hierboven al meerdere malen gedaan! Helemaal top!
Nu wachten op de dvd.![]()
Ik moest gelijk aan jouw post denken toen ik het zagquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Patch het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dat moet elke kerel opgevallen zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:04 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik moest gelijk aan jouw post denken toen ik het zag![]()
Zeker toen ze tot stilstand kwam boven de grond nadat ze uit het karretje van Goudgrijp vielen.
Wie post de eerste screenshots???* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
quote:* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Bij dit stukje kon ik de dialogen minder goed volgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:11 schreef Bellatrix het volgende:
Bij dit stukje kon ik de dialogen minder goed volgen.Vond ik ook erg overbodig, had ik al gepost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ook dat de Weasleys er bekaaid van af kwamen.
De BITCH-zin van Molly tegen Bellatrix was in het boek krachtiger dan in de film plus de dood van Fred natuurlijk. Dat ze de hereniging van Percy niet hebben gedaan was te verwachten.
Maar had ook graag de huiselfen zien vechten en Hagrid plus broer.
Nog eens een keer allemaal zitten kijken en ik vind de casting van de 2e Dumbledore, Slughorn en Lockheart toch jammer. Had echt liever Peter O'Toole, Bob Hoskins en Hugh Grant gezien.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Ron en Harry zonder shirt is nooit overbodig.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:26 schreef Patch het volgende:
[..]
Vond ik ook erg overbodig, had ik al gepost.
Vond ook dat de Weasleys er bekaaid van af kwamen.
De BITCH-zin van Molly tegen Bellatrix was in het boek krachtiger dan in de film plus de dood van Fred natuurlijk. Dat ze de hereniging van Percy niet hebben gedaan was te verwachten.
Maar had ook graag de huiselfen zien vechten en Hagrid plus broer.
Nog eens een keer allemaal zitten kijken en ik vind de casting van de 2e Dumbledore, Slughorn en Lockheart toch jammer. Had echt liever Peter O'Toole, Bob Hoskins en Hugh Grant gezien.
Maar met de casting, vooral Grant, ben ik het eens.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
ik vond die scene vrij nutteloos eigenlijk...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:27 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ron en Harry zonder shirt is nooit overbodig.
maarre, hugh grant in HP? lijkt me niet echt een passende mix..![]()
Ik miste Emma zonder shirtquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:27 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ron en Harry zonder shirt is nooit overbodig.
Maar met de casting, vooral Grant, ben ik het eens.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:48 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik die scene nogal nutteloos vond?, weet wat wel leuk is: een dag voor HP had ik Transformers 3 gezien en je merkt gewoon hoe ze die blonde chick laten zien en zo met de ass in beeld enzo om het public lekker te maken zeg maar.
Grappig is dat ik een standaard Hermione nog leuker vond als zo een blonde dolly uit Transformers
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."![]()
Ik ben een vrouw, maar goedquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:06 schreef Patch het volgende:
[..]
Dat moet elke kerel opgevallen zijn.
Zeker toen ze tot stilstand kwam boven de grond nadat ze uit het karretje van Goudgrijp vielen.
Wie post de eerste screenshots???![]()
Mijn patronus is een geit![]()
![]()
Waar kan je die Patronus dingen doen?You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Hij zou een perfecte belichaming zijn van Gilderoy Lockheartquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vond die scene vrij nutteloos eigenlijk...
maarre, hugh grant in HP? lijkt me niet echt een passende mix..
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Over een tijdje het laatste deel nog maar eens in HD bekijken.
Het liefst kijk ik dan 7.1 en 7.2 achter elkaar.![]()
Mijne ook!!!!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:31 schreef Beaudelaire het volgende:
Mijn patronus is een feniks.
Net als Perkamentus.![]()
![]()
Schitterende film! Had het boek al te lang geleden gelezen dus heb niet echt iets gemist. Denk dat het ook voor de niet boek lezers prima te volgen was. Dat stukje met Sneep was zo ontroerend jeetje zeg ik moest wel even een traantje wegpikken hoor. Mooi verfilmd!
Ja en dan is het echt afgelopen. 10 jaar van je leven... LOL ;-)![]()
Over het eindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De huidige acteur vond ik prima overtuigen als een arrogante nietsnutquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:20 schreef Patch het volgende:
[..]
Hij zou een perfecte belichaming zijn van Gilderoy LockheartEn Hugh Grant is denk ik te bekend als type romantische klungel ala Notting Hill en Bridget Jones, ik zou het in ieder geval heel vreemd vinden hem ineens te zien in een Harry Potter film
Oh en ik heb dezelfde patronus als Luna trouwens. Ach, ik ben zelf ook wel een beetje vreemd soms
Feauteaux
De ''grand finale''SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk is dat het enige negatieve aan de film
Shirtless Daniel Radcliffe trouwens![]()
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2011 22:08:51 ]![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
De ''grand finale''Heb de boeken niet gelezen, maar had het zelf ook graag zo gezien .. veel epischer als de hele school staat mee te kijken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 17 juli 2011 11:15 schreef Retarded het volgende:
[..]
Heb de boeken niet gelezen, maar had het zelf ook graag zo gezien .. veel epischer als de hele school staat mee te kijken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."![]()
Wat een episch einde. Ik ben er zo overdonderd van. Het algemene gevoel is wow, wow, wow. Echt fantastisch. Zet de rest wel ff in spoilers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:18 schreef Selestha het volgende:
Wat een geniale afsluiter, ik heb de halve film zitten huilen![]()
Snape is echt geniaal, Alan Rickman verdient een oscar.
Ik vind Alan Rickman wel goed hoor. Maar niet voor zo'n film.
[ Bericht 4% gewijzigd door Deckard op 17-07-2011 13:31:26 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: