abonnement Unibet Coolblue
pi_99360426
Ik zit in dubio, momenteel zit ik bij de ING, maak af en toe wat ritjes mee echter waar ik tegenaan loop is dat de ING weinig 'extra's' bied ten opzichte van brokers zoals binck, alex etc.

Nu vraag ik me af of andere fokkers bij 1 van de brokers zitten en wat hun ervaring is.

Ik wilde bij binck gaan echter zijn ze vandaag al de hele ochtend niet te bereiken, best vervelend als je een koop of verkoop order wilt plaatsen op deze tijden. Ook Alex ondervind problemen en de ING scheen ook even offline te zijn alleen dat heb ik niet kunnen nagaan, ik kon bij ING gewoon inloggen.

Ik zoek dus een broker die opties bied zoals trailerstop die ook in drukke tijden blijft werken :)
pi_99364596
Lynx
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:06:38 #3
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99431016
Hoe kom je er eigenlijk achter of een broker jouw aandelen wel echt in een kluis stopt, ipv aan anderen leased?
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_99432882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:06 schreef droom_econoom8 het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk achter of een broker jouw aandelen wel echt in een kluis stopt, ipv aan anderen leased?
Door ze te bellen. Maar wat bedoel je met leased? Bedoel je niet dat jouw aandelen kunnen worden gebruikt door een andere partij om te shorten?
pi_99433602
Binck heeft in de voorwaarden staan dat ze de aandelen in een andere bv onderbrengen zodat de aandelen in geval van faillissement buiten schot blijven. Ik weet niet of Lynx dat ook zo regelt aangezien zij slechts een tussenpersoon zijn.

Het verschil tussen Binck en Lynx is de garantie. Bij Binck wordt er tot 100.000 euro gegarandeert, bij Lynx is dat anders geregeld, ze zeggen tot 30 miljoen alleen de broker waar Lynx mee zaken doet zit in Amerika en daar geldt onze wetgeving niet.
pi_99434732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef muhahaha het volgende:
Binck heeft in de voorwaarden staan dat ze de aandelen in een andere bv onderbrengen zodat de aandelen in geval van faillissement buiten schot blijven. Ik weet niet of Lynx dat ook zo regelt aangezien zij slechts een tussenpersoon zijn.

Het verschil tussen Binck en Lynx is de garantie. Bij Binck wordt er tot 100.000 euro gegarandeert, bij Lynx is dat anders geregeld, ze zeggen tot 30 miljoen alleen de broker waar Lynx mee zaken doet zit in Amerika en daar geldt onze wetgeving niet.
IB (de toko waar Lynx gewoon een ordinaire reseller van is) zit wettelijk gezien in de UK
pi_99435224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:16 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

IB (de toko waar Lynx gewoon een ordinaire reseller van is) zit wettelijk gezien in de UK
Klopt ja, verkeerd gelezen :)

Dit kom ik op iex.nl tegen:
quote:
lynx: "Dit betekent dat uw rekening tot een bedrag van 48.000 GBP is beschermd (100% op de eerste 30.000 GBP en 90% voor de volgende 20.000 GBP)."
In het introductie documentje staat het volgende:
quote:
Uw rekening is tot een bedrag van $30 miljoen beschermd (hiervan $1 miljoen in contanten). De marktwaarde van al uw effecten (aandelen, opties, futures, warrants, etc.) is door deze verzekering gedekt). Verder heeft u een zogenaamde gescheiden rekening. Dit betekent dat effecten persoonlijk op uw naam geadministreert worden en u zowel juridisch als economisch eigenaar van de effecten wordt. Kortom: uw vermogen is bij ons in veilige handen.
pi_100175522
Ik heb een rekening bij Lynx geopend en gekozen voor een Cash account, er stond in de voorwaarden dat je 4 dagen na transactie over je geld zou beschikken en ik was er al bang voor dat de transactie dus de verkoop van aandelen zou betekenen, dat is best wel balen aangezien ik geen interesse heb om te handelen in opties, futures en geld wat niet van mij is ;(. Wel wil ik elke dag handelen.

Het platform heb ik nog niet naar gekeken, de website is even uitvogelen echter niet heel ingewikkeld. Ik heb geen abonnement genomen op realtime koersen dus die krijg ik bij het plaatsen van een order ook niet te zien. Waar ik wel om moest lachen was het reclame filmpje van Lynx waarin ze laten zien dat je in een halve seconde een order plaatst. Sorry hoor dit kost me net zoveel tijd als bij de ING. Misschien bedoelde ze pre-orders klaarzetten? :').

Oja en de verborgen kosten die er niet zouden zijn, een order royeren kost je 6 euro volgens IB. Ter vergelijking, ING vraagt er niks voor :).
pi_100175839
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:09 schreef muhahaha het volgende:
Oja en de verborgen kosten die er niet zouden zijn, een order royeren kost je 6 euro volgens IB.
Link? Want dat is niet zo, mits niet gedeeltelijk uitgevoerd.
pi_100177995
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:14 schreef Mercer het volgende:

[..]

Link? Want dat is niet zo, mits niet gedeeltelijk uitgevoerd.
Hm ik heb me vergist, dit is inderdaad kosteloos. Ik weet niet waar ik het vandaan heb gehaald eerlijk gezegd :@. In de tarieven staat het zelfs vermeldt ;).
pi_100178076
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:57 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hm ik heb me vergist, dit is inderdaad kosteloos. Ik weet niet waar ik het vandaan heb gehaald eerlijk gezegd :@. In de tarieven staat het zelfs vermeldt ;).
Aandelen orders royeren kost geen geld bij Lynx. Alleen bepaalde optieorders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')