abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4768190
Ik heb last van de dwangneurose controleren, en helaas niet zo'n klein beetje ook. Soms ben ik wel langer dan een uur per dag bezig om alles te controleren. Helaas blijft het niet bij de deur achter me dichttrekken en kijken of die wel echt dicht is en het gas nakijken of het wel echt uit is. Bij mij zijn er nog extremere dingen, zoals om er maar een paar te noemen: flessen dichtdraaien doe ik soms wel 10 keer, lichtknopjes kijken of ze wel goed staan, draaiknopjes van het licht behoorlijk lang nakijken, kijken of de koelkast en de diepvries wel goed dicht zijn, zelfs als ik er helemaal niet in ben geweest ofzo, controleren of de PC wel uitstaat, of de videokast wel goed dichtzit.. Ik durf er eigenlijk verder met niemand over te praten, en naar een dokter ofzo durf ik ook niet. Ik ben bang dat die me toch niet kan helpen. Ik vind het al een hele overwinning van mezelf dat ik dit hier heb geplaatst.. Please help me, ik wordt er af en toe echt gek van en krijg ineens huilbuien.
pi_4768286
Ik heb dat ook wel eens, iedereen heeft dat wel eens. Maar soms wordt zoiets irritant en ondragelijk.

Het is een veel voorkomend verschijnsel, iedereen heeft er wel een beetje last van. Ik mag namelijk niet op de randjes van de stoeptegels staan.

Denk eens aan het liedje "met een been op de stoep en een been in de goot (want als ik dat niet doe ben ik morgen dood) Kinderen voor kinderen.

Ga toch maar naar de huisarts en leg het uit. Het is niet raar ofzo.

pi_4768303
Ja maar uren per dag, is dat ook nog normaal?
pi_4768325
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:47 schreef Shadowwriter het volgende:
Nee natuurlijk is dat niet normaal!

Maar je doet het toch niet expres

Het is gewoon een soort van geestelijke ziekte, zoals borderline of adhd...

En het is gewoon te behandelen maar als je niet naar een dokter gaat zal het alleen maar erger worden.

pi_4768326
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:47 schreef Shadowwriter het volgende:
Nee dat lijkt me niet. De beste oplossing lijkt me toch echt gewoon om er met iemand over te praten. Gewoon alle moed bij elkaar rapen en naar de dokter/andere instantie stappen. Veel succes iig
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_4768381
http://www.roosvossen.nl/dwangneurose.htm

Hulp zoeken, meisje..voor je er helemaal niet meer uitkomt.

pi_4768382
Vraag me toch af hoe zoiets te behandelen is..Maarja daar weet die man met de witte jas vast wel meer van..
  Jubileum moderator woensdag 26 juni 2002 @ 19:57:15 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4768436
Dit is meer iets voor Relaties & Psychologie

Heel veel sterkte Shadowwriter.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 26 juni 2002 @ 19:57:33 #9
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4768440
Hoe gaat dat dan precies? Ik kan me echt niet voorstellen dat je niet tegen jezelf kan zeggen: 'ik draai die dop niet nog een keer dicht'.
pi_4768809
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:57 schreef Spina1 het volgende:
Hoe gaat dat dan precies? Ik kan me echt niet voorstellen dat je niet tegen jezelf kan zeggen: 'ik draai die dop niet nog een keer dicht'.
Ken je dat gevoel, wanner je op een hoog gebouw staat... Zal ik springen?

Het flitst heel even door je kop... Dat is zo'n dwangneurose.

woensdag 26 juni 2002 @ 20:32:00 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_4768967
Praat met je huisarts en laat je doorverwijzen.
Praten met een deskundige helpt echt. En je bent zeker niet de enige. Veel mensen hebben dit. Maar durven er niet voor uit te komen.
Jij doet dat al wel! Dat is al een eerste stap.
Schaam je niet, dat is nergens voor nodig.
Probeer die stap naar de huisarts te nemen.
Ik weet zeker dat het een enorme opluchtig voor je zal zijn!

Toi Toi Toi en veel succes.

(Un)masking for the greater good.
pi_4768981
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 20:22 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ken je dat gevoel, wanner je op een hoog gebouw staat... Zal ik springen?

Het flitst heel even door je kop... Dat is zo'n dwangneurose.

Ja dat is het denk ik wel, ja..Alleen heb ik gelukkig nog nooit op zo'n gebouw gestaan met die gedachten. En ik kan dus echt niet denken van "hee ik draai die fles nu niet meer dicht". Iets in me zegt dat ik het wel moet doen, maar het is ook weer niet zo dat ik stemmen heb ofzo..
  woensdag 26 juni 2002 @ 21:01:32 #13
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4769322
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 20:32 schreef Shadowwriter het volgende:

[..]

Ja dat is het denk ik wel, ja..Alleen heb ik gelukkig nog nooit op zo'n gebouw gestaan met die gedachten. En ik kan dus echt niet denken van "hee ik draai die fles nu niet meer dicht". Iets in me zegt dat ik het wel moet doen, maar het is ook weer niet zo dat ik stemmen heb ofzo..

Maar je hebt toch zelf controle over je handen, dat is anders dan iets denken lijkt me.
pi_4769391
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:53 schreef Bluezz het volgende:
http://www.roosvossen.nl/dwangneurose.htm

Hulp zoeken, meisje..voor je er helemaal niet meer uitkomt.

dit komt mij zeer bekend voor,precies beschreven
Got cat ?
pi_4769491
Sneeuwwitje, ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
pi_4769548
Is dat hetzelfde als dat je dingen niet 1x, maar bijvoorbeeld altijd met een even aantal moet doen
Bijvoorbeeld je hoest, eigenlijk hoeft dat maar 1x, maar toch moet je van jezelf 4x hoesten, dus nog 3x zonder dat het zin heeft
anders gebeurd er iets vreselijks...daarom MOET je het doen

of is dat iets heel anders, hier had ik vroeger onwijze last van...ooit met iemand over gehad ...

[Dit bericht is gewijzigd door Ska-te op 26-06-2002 21:19]

pi_4769561
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:12 schreef Shadowwriter het volgende:
op di site staat precies beschreven wat ik heb..
je bent niet alleen
Got cat ?
pi_4769631
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:01 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Maar je hebt toch zelf controle over je handen, dat is anders dan iets denken lijkt me.

Dat is juist het probleem. Iedereen heeft die dwangneuroses maar wanneer je deze ook echt gaat uitvoeren spreekt men van een ziekte.

Ik weet bijvoorbeeld van die herhaalneurose (laten we het zo maar noemen) dat als je alles 5 keer herhaalt, ze proberen dit terug tebrengen tot 4, dan tot 3 daarna tot 2 ...

pi_4769650
Vriendin van mij heeft smetvrees gehad en die had dus ook de dwang om telkens opnieuw een bepaalde handeling uit te voeren.Ze ging ook boodschappen bij thuiskomst direct af doen met een sopje enzo!!

De dwang handelingen moet je dus heel langzaam afbouwen.In combinatie met therapie en medicatie.

Het belangerijkste is dat je geholpen kunt worden.En dat je niet de enige bent met dit probleem.Dus even je huisarts bezoeken en die verwijs je wel door.
Veel succes in ieder geval!!

pi_4769673
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:12 schreef Shadowwriter het volgende:
Klik dan maar eens op het linkje wat ik zojuist heb neergezet...
pi_4769674
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:16 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

op di site staat precies beschreven wat ik heb..
je bent niet alleen

Wil je misschien contact met me opnemen?Of praat je er liever niet over?
pi_4769708
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:15 schreef Ska-te het volgende:
Is dat hetzelfde als dat je dingen niet 1x, maar bijvoorbeeld altijd met een even aantal moet doen
Bijvoorbeeld je hoest, eigenlijk hoeft dat maar 1x, maar toch moet je van jezelf 4x hoesten, dus nog 3x zonder dat het zin heeft
anders gebeurd er iets vreselijks...daarom MOET je het doen

of is dat iets heel anders, hier had ik vroeger onwijze last van...ooit met iemand over gehad ...

Ik heb alleen niet het idee dat er iets vreselijks gebeurd, maar als ik controleer doe ik het meestal 4 keer.En in erge gevallen 4 x 4 keer.Maar soms ook minder, dus ik heb geen obsessie voor 4 ofzo.
  woensdag 26 juni 2002 @ 21:28:33 #23
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_4769741
eej Shadowwriter

je weet zelf al dat je een dwangneurose hebt, de erkenning is al een stap. toch denk ik dat je hier zo snel mogelijk hulp voor moet zoeken, want zou je willen dat je uiteindelijk ongeveer een kwart van je leven hebt door gebracht met controleren

probeer ook eens na te gaan waardoor dit misschien veroorzaakt word. waarschijnlijk is er recentelijk of in je jeugd iets gebeurt waardoor je de drang hebt dingen onder controle te houden, dat je ontzettend bang bent dat je dingen niet in de hand hebt en dit op deze manier uit...

sterkte

pi_4769811
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:24 schreef Shadowwriter het volgende:

[..]

Wil je misschien contact met me opnemen?Of praat je er liever niet over?

tha_666meisken@hotmail.com
Got cat ?
pi_4769812
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:28 schreef -Sum- het volgende:
eej Shadowwriter

je weet zelf al dat je een dwangneurose hebt, de erkenning is al een stap. toch denk ik dat je hier zo snel mogelijk hulp voor moet zoeken, want zou je willen dat je uiteindelijk ongeveer een kwart van je leven hebt door gebracht met controleren

probeer ook eens na te gaan waardoor dit misschien veroorzaakt word. waarschijnlijk is er recentelijk of in je jeugd iets gebeurt waardoor je de drang hebt dingen onder controle te houden, dat je ontzettend bang bent dat je dingen niet in de hand hebt en dit op deze manier uit...

sterkte

Ik heb er heel lang over nagedacht wat nou de reden kan zijn. Maar ben er eigenlijk nooit achtergekomen, ik weet ook niet meer hoelang ik al controleer, omdat het eerst helemaal niet zo erg was, maar nu het steeds meer wordt ben ik me er steeds meer van bewust dat ik het doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')