Nee hoor, dan krijg je gewoon een nieuwe. Je hebt immers geen contract getekend.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:29 schreef Curiousandmodern het volgende:
Wanneer je na 2 jaar een andere auto wilt kopen, maar deze auto is nog lang niet afbetaald. Moet je dan bijbetalen?
Ben benieuwd..
Volgens mij gebruiken ze gewoon het woord financiering, leasen is een ander soort concept.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:00 schreef Leandra het volgende:
Hoe zou het zijn als je bij de bank het aankoopbedrag van de auto zou lenen, en waarom denk je dat een dealer anders met je lening zou omgaan dan de bank? Omdat ze het woord "lease" in de leenconstructie gebruiken?
denk je dat je auto na 5 jaar nog 10000 waard is danquote:Op zondag 10 juli 2011 18:15 schreef Curiousandmodern het volgende:
Bijvoorbeeld je koopt een auto voor de waarde van 15.000 euro. Je hebt na een periode 5.000 euro afgelost, kun je deze dan inruilen voor 10.000 of hoe zit dat?
Ja, en als je na 1 jaar 15.000 hebt afgelost, kun je hem alleen nog maar inrulen voor 0 euroquote:Op zondag 10 juli 2011 18:15 schreef Curiousandmodern het volgende:
Bijvoorbeeld je koopt een auto voor de waarde van 15.000 euro. Je hebt na een periode 5.000 euro afgelost, kun je deze dan inruilen voor 10.000 of hoe zit dat?
Je kunt hem inruilen voor wat de auto waard is.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:15 schreef Curiousandmodern het volgende:
Garantie staat helemaal los van de financiering.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:29 schreef Curiousandmodern het volgende:
Heeft er iemand ervaring of kennis mbt de aankoop van een auto door middel van betaling in maandtermijnen?
Heb je dan ook recht op garantie van 1 of 2 jaar?
Nee.quote:En geldt die garantie dan ook voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt?
Wat denk jij dan, dat ze het openstaande bedrag kwijtschelden?quote:Wanneer je na 2 jaar een andere auto wilt kopen, maar deze auto is nog lang niet afbetaald. Moet je dan bijbetalen?
Bij de constructies waarbij je een soort inruilgarantie hebt na 3 jaar wordt wel degelijk het woord "lease" gebruikt. Het blijft gewoon een lening maar ze noemen het anders, zelfs onderhoud kan onderdeel zijn van de overeenkomst, maar dat neemt niet weg dat het ongeacht de naam gewoon een hele dure financiering is, en een lening bij de bank vaak beduidend goedkoper is dan dit soort constructies.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij gebruiken ze gewoon het woord financiering, leasen is een ander soort concept.
Dat ontken ik ook niet, maar nergens in dit topic ging het over een dergelijke constructie.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij de constructies waarbij je een soort inruilgarantie hebt na 3 jaar wordt wel degelijk het woord "lease" gebruikt. Het blijft gewoon een lening maar ze noemen het anders, zelfs onderhoud kan onderdeel zijn van de overeenkomst, maar dat neemt niet weg dat het ongeacht de naam gewoon een hele dure financiering is, en een lening bij de bank vaak beduidend goedkoper is dan dit soort constructies.
Nou, als je kijkt wat TS voor verwachtingen heeft; onderhoud, gegarandeerde inruilprijs na een paar jaar, dan lijkt het meer op een vorm van lease of iets als de Ford options regeling dan van een financiering.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar nergens in dit topic ging het over een dergelijke constructie.
Beste financiële advies wat TS kan krijgenquote:Op zondag 10 juli 2011 20:58 schreef DonJames het volgende:
Welgemeende tip: eerst sparen, daarna uitgeven.
Financial lease vs operational lease.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij gebruiken ze gewoon het woord financiering, leasen is een ander soort concept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |