abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99416080
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:33 schreef hetzusjevan het volgende:
Degenen die willen beweren dat een MC tentamen makkelijker is dan een open vragen tentamen hebben duidelijk nog nooit een goed MC tentamen gemaakt.. Ik ken mensen die MC tentamens altijd moesten herren omdat ze die zo moeilijk vonden, terwijl ze de open vragen tentamens altijd goed maakten.

Ze maken die antwoordmogelijkheden toch wel zo dat je het wel erg goed moet kennen, wil je het juiste antwoordalternatief kiezen. Best lastig, op een gegeven moment blijf je aan het twijfelen >.<.
Ik heb dit jaar alleen maar MC tentamens gemaakt en heb het zo vaak meegemaakt dat ik echt te weinig deed voor een vak en dan nog een 8 haalde voor het tentamen. Voor een vak (ontwikkelingsleer) had ik juist echt goed geleerd; het hele boek gelezen, alle colleges gevolgd etc. en daar had ik toen een 6.5 voor het MC tentamen.

Naar mijn mening zijn de MC tentamens dus niet echt geweldig..
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:49:45 #152
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99417550
Ik ben er na 7 jaar nog steeds niet over uit wat ik fijner vind :D

Al moet ik wel zeggen dat ik (met niet zo goed leren) een open tentamen fijner vindt dan een MC, omdat ik dan teveel twijfel :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_99420761
Net een mailtje gehad voor graduation day. Is dat de moeite waard voor een bachelor? Of kan ik hem net zo goed ophalen in de bieb?
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:08:02 #154
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99420785
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net een mailtje gehad voor graduation day. Is dat de moeite waard voor een bachelor? Of kan ik hem net zo goed ophalen in de bieb?
Volgens mij is er geen flikker aan, maar ik ga wel 8-)

Wanneer is het bij jullie?
pi_99422625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:08 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen flikker aan, maar ik ga wel 8-)

Wanneer is het bij jullie?
3 oktober pas. Maar ik kreeg nu al een mail om me zsm aan te melden. Wanneer mogen jullie? :s)
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:04:47 #156
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99422633
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

3 oktober pas. Maar ik kreeg nu al een mail om me zsm aan te melden. Wanneer mogen jullie? :s)
13 oktober 8-)
pi_99422763
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef Tinkerbel_7 het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar alleen maar MC tentamens gemaakt en heb het zo vaak meegemaakt dat ik echt te weinig deed voor een vak en dan nog een 8 haalde voor het tentamen. Voor een vak (ontwikkelingsleer) had ik juist echt goed geleerd; het hele boek gelezen, alle colleges gevolgd etc. en daar had ik toen een 6.5 voor het MC tentamen.

Welk jaar zat je, 1e toch? Ik heb het iig over de afgelopen tijd (want de rest is me iets te lang geleden om er nog veel zinnigs over te kunnen zeggen :D) dus 3e jaar bachelor / 1e jaar master :P. Maar in de master moet je dan ook nog eens veel meer stof in korte tijd leren dan voorheen, dus dat speelt mss ook mee XD.

Of misschien ben je wel gewoon heel slim ;).
pi_99425320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:07 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Welk jaar zat je, 1e toch? Ik heb het iig over de afgelopen tijd (want de rest is me iets te lang geleden om er nog veel zinnigs over te kunnen zeggen :D) dus 3e jaar bachelor / 1e jaar master :P. Maar in de master moet je dan ook nog eens veel meer stof in korte tijd leren dan voorheen, dus dat speelt mss ook mee XD.

Of misschien ben je wel gewoon heel slim ;).
Ik ga er ook van uit dat alles de komende jaren moeilijker gaat worden, maar tot nu toe waren veel MC vragen gewoon te beantwoorden zonder goed te leren en met een beetje goed gokken, is dan bijna elk tentamen zo te halen..
pi_99428117
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:11 schreef Tinkerbel_7 het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook net zo makkelijk met open vragen tentamens, dat je goed leert en toch maar een matig punt haalt. Tentamens zijn gewoon zuur.

Maar MC kan zo z'n voordelen hebben ja.. ik had voor pychopathologie bijvoorbeeld een 8 ofzo, had het boek nieteens, en als ik wat beter geleerd had dan was het een 9.5 geweest, vanwege de 7 a 9 vragen over de DSM-IV, waar ik echt niks vanaf wist |:(
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:30:39 #160
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_99432386
Verschilt misschien ook een beetje per studie of je MC vragen fijner vindt denk ik.
Bijvoorbeeld bij vakken als Wiskunde en dergelijke vakken kun je veel punten scoren door je berekening te laten zien bij open vragen, de uitkomst hoeft dan niet per se juist te zijn. Bij MC vragen maak je een hele berekening en kiest dan bv. het verkeerde antwoord en dan is heel die berekening niets meer waard.
Het tentamen bij exacte vakken is wel vaak opgebouwd uit alleen open vragen maar soms ook deels MC.
pi_99433484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:12 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook net zo makkelijk met open vragen tentamens, dat je goed leert en toch maar een matig punt haalt. Tentamens zijn gewoon zuur.

Maar MC kan zo z'n voordelen hebben ja.. ik had voor pychopathologie bijvoorbeeld een 8 ofzo, had het boek nieteens, en als ik wat beter geleerd had dan was het een 9.5 geweest, vanwege de 7 a 9 vragen over de DSM-IV, waar ik echt niks vanaf wist |:(
idd; dat was echt het meest simpele tentamen ooit! Ik ging eigenlijk voor de herkansing, had niks geleerd maar toch een 7.5 :P
pi_99433699
Complexiteit, wellicht een tip voor je: via Woning In Zicht (de woningcorporatie in Tilburg, zie hier) is er ook een lotingsysteem. Zelf zit ik al een tijdje te reageren op kleine studio's. Inschrijfkosten zijn wel 12,50 euro, maar goed. :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:09:09 #163
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_99434378
Ben ook op zoek naar een kamer in Tilburg :).
Wat me wel opvalt is dat de meeste kamers er een stuk of 10+ keer erop staan als je kijkt op verschillende kamersites.
pi_99445665
quote:
4s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef Friek_ het volgende:
Complexiteit, wellicht een tip voor je: via Woning In Zicht (de woningcorporatie in Tilburg, zie hier) is er ook een lotingsysteem. Zelf zit ik al een tijdje te reageren op kleine studio's. Inschrijfkosten zijn wel 12,50 euro, maar goed. :)
Bedankt Friek :) Hoe reageer je op studio's dan, want ik zie die woningvorm er niet bij staan?
pi_99471800
Net welkomsbrief gehad, maar ik kom niet in mijn mail. ( http://www.uvt.nl/mail/student )

Ik krijg:

Fout tijdens het verbinden met stumail.uvt.nl:1011.

SSL-peer rapporteert onjuiste berichtauthenticatiecode.

(Foutcode: ssl_error_bad_mac_alert)

Ligt dit dan aan mij of zit er iets bij die site fout?
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:54:54 #167
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99472178
Vandaag langs de Universiteit geweest voor een formulier om vakken van het tweede jaar aan te vragen. De reis erheen was een ramp (normaal ben ik in iets meer dan 2 uur heen en terug, nu deed ik er bijna 5 uur over, omdat de NS graag groot onderhoud doet overdag en daar bovenop geen regendruppels op de rails aankan :') ).

Anyway, het formulier vind ik een beetje wazig. Ik moet de vakken van blok 1 en 2 van jaar 1 invullen die ik niet heb gehaald (da's alleen Wiskunde 1), en dat moet ik aanvullen met vakken uit het eerste semester van jaar 2, tot maximaal 30 ECTS. Ik mag dus géén 6 vakken doen ofzo. Nou is dat geen probleem, want ik wilde toch Wiskunde 1 opnieuw doen en Wiskunde 2 doorschuiven naar jaar 3, omdat ik die niet tegelijkertijd wil doen.

Maar hoe zit dat nou met het tweede semester straks? Mag ik dan ook maar maximaal 30 ECTS doen ofzo? Want ik wil in dat semester wel meer vakken doen, 6 of misschien zelfs 7, om niet allemaal doorschuifvakken naar het derde jaar te hebben. Mag dit dan gewoonweg niet? :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:44:00 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99474597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:45 schreef Pranjicc het volgende:
Net welkomsbrief gehad, maar ik kom niet in mijn mail. ( http://www.uvt.nl/mail/student )

Ik krijg:

Fout tijdens het verbinden met stumail.uvt.nl:1011.

SSL-peer rapporteert onjuiste berichtauthenticatiecode.

(Foutcode: ssl_error_bad_mac_alert)

Ligt dit dan aan mij of zit er iets bij die site fout?
Er is ook een directe link, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Zal vanavond ff kijken :)
pi_99475688
Ok :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:08:01 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99479607
Werkt dit: stumail.uvt.nl:8080
pi_99480779
Yep, Thanks :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:31:15 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99480927
Welke studie ga je doen? Dat heb ik even gemist :)
pi_99481332
Economie & Bedrijfseconomie ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:43:36 #174
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99481699
Leuk! Welkom :Y
pi_99481885
Merci. Ja, het is heel anders dan psychologie lijkt me (ja, ik heb de profielfunctie gevonden op Fok). Ik werd overtuigd tijdens een meeloopdag. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')