Dat is een drogreden zondere verdere informatie over de groepssamenstelling.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:01 schreef BigSmurf het volgende:
Als 89% faalt, is het niveau gewoon te hoog, klaar.
Punten kun je niet cum laude halen.quote:Heb al 4 mensen alleen al van mijn werkgroep die gewoon 54 punten hebben, waarvan eentje zelfs cum laude
Dat BSA komt niet door deze enkele cursus. De propedeuse moet een filterende werking hebben, en dat bereik je niet door studenten te pamperen.quote:Voor hun geen ramp, voor anderen het verschil tussen BSA en geen BSA.
Vind het geen probleem om moeite te moeten doen voor een opleiding, maar ik vind het belachelijk dat je op deze manier kan blijven hangen op één vak.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef GlowMouse het volgende:
Wees blij dat je diploma zo nog wat waard is.
Dat is een opmerking die iedere boerenlul met een beetje gezond verstand snapt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is een drogreden zondere verdere informatie over de groepssamenstelling.
Vakken wel, wat zoiets betekent als dat ze negen vakken met een 8 of hoger gehaald hebben in één keer, maar voor Marketing twee keer falen. Opvallend, niet?quote:
Correct, maar er is een verschil tussen pamperen (wat ik niet wil) en het niveau zo hoog leggen dat de eerste cursus om en nabij de 80% faalt, en bij de herkansing 89%.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:06 schreef GlowMouse het volgende:
Dat BSA komt niet door deze enkele cursus. De propedeuse moet een filterende werking hebben, en dat bereik je niet door studenten te pamperen.
Nee, vakken ook niet. Daarnaast zegt dit argument ook niet veel: je weet niet hoeveel moeite diegene in dit vak heeft gestoken relatief tov de andere vakken, en of dezelfde kwaliteiten getoetst worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:11 schreef BigSmurf het volgende:
Vakken wel, wat zoiets betekent als dat ze negen vakken met een 8 of hoger gehaald hebben in één keer, maar voor Marketing twee keer falen. Opvallend, niet?
Dan heeft bijna 29% het vak gehaald. Als de helft door het bsa afvalt, heb je een mooi slagingspercentage van 58% onder de overblijvers.quote:Correct, maar er is een verschil tussen pamperen (wat ik niet wil) en het niveau zo hoog leggen dat de eerste cursus om en nabij de 80% faalt, en bij de herkansing 89%.
Bedankt voor het uitzoeken. Ga de docent wel mailen, kijken of hij reageert.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:30 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb nog even bij dezen en genen geïnformeerd over de inschrijvingsverplichting voor de inzage, en ze doen dat juist zodat alleen diegenen die daadwerkelijk iets willen leren komen opdagen, en ze weten hoeveel/wie er komen. Het voorkomt dat mensen die toevallig in de buurt zijn even langskomen om over het punt te zeuren.
Je zou kunnen zeggen dat twee keer langskomen een te grote drempel is en in beroep gaan zodat je alsnog een inzagemoment krijgt. Je kunt ook proberen de docent tijdig te mailen met uitleg waarom je niet langs wilt komen voor de inschrijving en hopen dat hij zijn mail leest.
Heerlijkquote:
Ja, klopt. Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig mijn organizer eerder links laat liggen, maar toch vind ik het soms fijn, haha.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:00 schreef GlowMouse het volgende:
Muts, dan moet je nog twee dingen bijhouden en kijken of niks overlapt.
AZ? Waar is dat dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:49 schreef automatic_ het volgende:
Zo. Tentamens staan al in mijn Google Agenda & de colleges ook. Ik vind het alleen niet zo leuk om van 8.45 - 10.30 in AZ te zitten en daarna van 10.45 - 12.30 in WZ. Dat is kei ver wandelen!
Ja, dat is een nieuw gebouw: Academia.quote:
Oh waar de student desk zitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:20 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat is een nieuw gebouw: Academia.
quote:Beste Studenten,
Er is veel commotie over het herexamen van Marketing 1. Alle mails die jullie sturen komen ook in mijn inbox en ik vind het grappig dat direct de fout wordt gezocht bij het examen of de docenten. Misschien is het verstandig om eerst eens aan zelfreflectie te doen. Over het examen kan ik het volgende zeggen. Deze was qua opzet identiek aan het gewone examen. De onderwerpen van de MC vragen waren hetzelfde en er zat in de open vragen net als vorige keer een (voor mij inziens makkelijkere) vraag over de distributiekengetallen. Daarnaast hebben dezelfde mensen het examen nagekeken. De reden dat maar een klein percentage het herexamen heeft gehaald zou ook kunnen liggen aan de capaciteiten van deze studenten voor het vak marketing. Niet voor niets heeft het overgrote deel de eerste zit van het examen ook niet gehaald en waren daarom gedwongen tot deze herkansing. Ik heb de eerste keer ook geen commentaar gehad toen ruim 60% het vak wel had gehaald. De kans was groot geweest dat als deze studenten wederom hadden deelgenomen het slagingspercentage weer 60% was geweest. Kwaliteit komt namelijk altijd boven drijven al is het soms moeilijk te accepteren als blijkt dat je bepaalde kwaliteiten ontbeert. Dit geldt voor mij want ik heb ook mijn tekortkomingen, maar net zo goed voor jullie. Ik kan me je frustratie goed voorstellen zeker als dit consequenties voor je heeft, maar de cijfers blijven zoals ze zijn, want je moet een diploma verdienen en niet krijgen zoals bij Inholland. Ik zou zeggen kom naar de inzage en daar kun je dan met eigen ogen zien waarom je niet meer punten gekregen hebt. Ik ben me er van bewust dat de inzage in juli is, maar dat is de enige mogelijk aangezien we verplicht zijn volgens de regels om de inzage te laten plaatsvinden binnen 6 weken na het examen en ik ga niet voor iedereen individueel een inzage plannen.
quote:want je moet een diploma verdienen en niet krijgen zoals bij Inholland
6 keer 28 uur. Heb je serieus zoveel uur in een eerstejaars vak gestoken zonder het te halen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:32 schreef BigSmurf het volgende:
Dat heb ik dus wel, als enige vak samen met Wiskunde 1, en daarom vind ik het zo idioot.
Als het nou om Microeconomie, Accounting 1 of Management & Informatie was gegaan, dan had ik het begrepen, daar heb ik relatief gezien geen flikker voor uitgevoerd, maar die heb ik allemaal gewoon gehaald met respectievelijk een 7, 6,5 en 7.
Marketing heb ik, evenals in Wiskunde, echt dik veel tijd ingestoken vergeleken met die vakken, en twee keer niet gehaald. Wiskunde kan ik nog inkomen, is een tweebloksvak en voor veel meer mensen een lastig vak als je nooit Wiskunde B gehad hebt (zoals ik), maar een vak als Marketing, sorry, ik blijf van mening dat het nergens op slaat.
[..]
Bedankt voor het uitzoeken. Ga de docent wel mailen, kijken of hij reageert.
Omdat het geen 'echt' corps is word je geen lid? Ben je er echt zo één?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:41 schreef wimjongil het volgende:
Ik ga volgend jaar dus in Tilburg studeren en ik zit een beetje te kijken naar verenigingen. Natuurlijk word ik lid van Magister JFT, misschien ook van ELSA, maar ik zou ook wel van een echte gezelligheidsvereniging lid willen worden. Nou stuit mij het een beetje tegen borst dat Olof geen "echt" corps is, anders was ik daar hoogstwaarschijnlijk lid van geworden. Nu zit ik naar Lacoste te kijken, omdat ik toch eigenlijk wel wil sporten (niet heel intensief, maar ik wil niet na een jaartje studeren een vadsige student zijn zeg maar). Iemand daar ervaringen mee? Of andere aanraders?
Nee, maar het klinkt wel een beetje wanna-be moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat het geen 'echt' corps is word je geen lid? Ben je er echt zo één?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |