abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99244319
Naar aanleiding van het gezeur bij Tour de Jour over dat de Giro voor vrouwen niet wordt uitgezonden. Geen hond kijkt er naar. Zelfde geldt voor WK voetbal voor vrouwen. En waarom? Omdat je weet dat 100.000 mannen beter zijn dan de beste vrouw..

Als vrouwen gelijk behandeld willen worden, dan doen ze maar lekker mee met de mannen, extra respect voor als ze dan een keer leuk mee kunnen doen.

Vrouwen hebben het lichaam er gewoon niet voor, dus face it.

Zelf kom ik uit het wedstrijdroei-wereldje en daarin kennen we 'licht', 'zwaar', 'dameslicht' en 'dames'. Waarom niet gewoon één discipline: Roeien, waarin iedereen zich mag inschrijven en de beste wint.

Dit zelfde geldt voor sporten als judo en boksen. Waarom mindere divisies maken als je weet dat er sterkere/betere mensen zijn in je sport?

Je hebt toch ook geen basketbalcompetitie voor mensen onder de 1.80m?

[edit]Ik ben helemaal niet tegen vrouwen, kleine mannen, lichte mannen, etc.. Ik ben tegen het gezeur dat bepaalde disciplines te weinig aandacht krijgen. Schaf ze dan lekker af en ga met de 'grote' jongens meedoen[/edit]

[ Bericht 5% gewijzigd door Kluupkluup op 09-07-2011 15:54:20 ]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:40:35 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99244387
Op zich is zo'n competitie voor vrouwen niet slecht. Zou dat er niet zijn dan konden vrouwen nooit ergens aan meedoen, ook niet aan niet-fysieke sporten zoals schaken.

Verder is het toch niet zo dat er veel geld naar vrouwenvoetbal oid gaat? Ik heb nog nooit van een vrouwelijke voetballer gehoord die miljoenen verdiende.
The End Times are wild
pi_99244421
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Kluupkluup het volgende:
Naar aanleiding van het gezeur bij Tour de Jour over dat de Giro voor vrouwen niet wordt uitgezonden. Geen hond kijkt er naar. Zelfde geldt voor WK voetbal voor vrouwen. En waarom?
Als je nou niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_99244449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Je had net zo goed heel die OP kunnen quoten, want in heel die OP geeft TS aan dat 'ie maar wat brabbelt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:44:07 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_99244459
Laten we vrouwen in zijn algemeen gewoon afschaffen. Levert weinig op en kost veel....
pi_99244477
Laten we de Paralympics ook maar afschaffen, die worden ook nooit zo goed als andere topsporters. En mbo's moeten ook weg, omdat die toch niet zo goed zijn als hbo's.
pi_99244570
quote:

[..]

Kan je mij uitleggen welke onwaarheid er in die zin staat die je quote?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:50:50 #8
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_99244645
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen dat vrouwen 1 recht hebben en dat is het aanrecht.

Vent win je niet op en face it.. :')
Er was eens....
pi_99244656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef LXIV het volgende:
Op zich is zo'n competitie voor vrouwen niet slecht. Zou dat er niet zijn dan konden vrouwen nooit ergens aan meedoen, ook niet aan niet-fysieke sporten zoals schaken.
Die mag je even uitleggen
pi_99244698
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:50 schreef Maitje het volgende:
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen dat vrouwen 1 recht hebben en dat is het aanrecht.

Vent win je niet op en face it.. :')
Heeft helemaal niks te maken met 'het recht om..', wat een gelul..
Ik ben helemaal niet tegen vrouwen, kleine mannen, lichte mannen, etc.. Ik ben tegen het gezeur dat bepaalde disciplines te weinig aandacht krijgen..

Misschien moet dat nog even in de OP, als dat niet duidelijk is..
pi_99244768
quote:

[..]

Ik heb even snel je postgeschiedenis doorgekeken en heb je nog niet kunnen betrappen op een (goed) onderbouwde mening.. :)
pi_99244813
Ja heren 6 van de gemiddelde voetbal en hockeyclub kan je ook afschaffen.
Die komen ook niet op televisie.
pi_99244833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:57 schreef Godtje het volgende:
Ja heren 6 van de gemiddelde voetbal en hockeyclub kan je ook afschaffen.
Die komen ook niet op televisie.
Daarom staat er ook TOPSPORT in de TT......
pi_99244841
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Kluupkluup het volgende:Waarom mindere divisies maken als je weet dat er sterkere/betere mensen zijn in je sport?
Omdat mensen graag sporten en houden van eerlijke competitie. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
pi_99244861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:58 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Daarom staat er ook TOPSPORT in de TT......
Wat maakt iets topssport?
Het zijn de beste onder de vrouwen die meedoen aan de giro.
Laat ze lekker fietsen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:00:33 #16
107445 Jajong
Hadouken!
pi_99244888
Lichtere gewicht afschaffen bij bv. Judo zou echt ontzettend dom zijn. Je haalt daar het niveau ontzettend mee naar beneden. Kijkend naar vechtsporten zoals kickboksen en boksen etc. is het niveau bij de lagere gewichten vele malen hoger dan bij de zwaargewichten. Daarbij komt dat de mate van beoefening van deze sporten dermate zal dalen waarmee je effectief de sporten dood maakt.

Vrouwen hebben ook gewoon recht op hun competitie natuurlijk maar ik hoef 't inderdaad niet te zien.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_99244943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:59 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat maakt iets topssport?
Het zijn de beste onder de vrouwen die meedoen aan de giro.
Laat ze lekker fietsen.
Ik laat ze lekker fietsen.., maar het hoeft van mij niet integraal op tv, laat staan als samenvatting in het Sportjournaal.
pi_99244979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:02 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik laat ze lekker fietsen.., maar het hoeft van mij niet integraal op tv, laat staan als samenvatting in het Sportjournaal.
Als er vraag naar is dan komt het er. Is het er niet dan niet.
Zo lastig is het allemaal niet.

Dus wat wil je nou eigenlijk? :{
pi_99244994
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:00 schreef Jajong het volgende:
Lichtere gewicht afschaffen bij bv. Judo zou echt ontzettend dom zijn. Je haalt daar het niveau ontzettend mee naar beneden. Kijkend naar vechtsporten zoals kickboksen en boksen etc. is het niveau bij de lagere gewichten vele malen hoger dan bij de zwaargewichten. Daarbij komt dat de mate van beoefening van deze sporten dermate zal dalen waarmee je effectief de sporten dood maakt.

Vrouwen hebben ook gewoon recht op hun competitie natuurlijk maar ik hoef 't inderdaad niet te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99245038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik wil af van het eeuwige gezeur over hoeveel zendtijd een discipline krijgt. En daarmee sluit ik mij helemaal aan bij je stelling dat als er geen vraag naar is, komt het niet op tv.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:06:47 #21
107445 Jajong
Hadouken!
pi_99245054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;).

Wat betreft roeien etc. vind ik dan wel weer dat ze de lichtere gewichten af mogen schaffen. Maar dat komt misschien omdat ik niks geef om roeien en heel veel om vechtsport :P.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_99245119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:05 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik wil af van het eeuwige gezeur over hoeveel zendtijd een discipline krijgt. En daarmee sluit ik mij helemaal aan bij je stelling dat als er geen vraag naar is, komt het niet op tv.
Ik zou zeggen: stuur een brief naar de NOS en vraag ze te stoppen met bepaalde disciplines.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:08:59 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99245129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:51 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen
Zouden er geen aparte vrouwencompetities zijn, dan konden vrouwen nergens meedoen. Dat is toch simpel?
The End Times are wild
pi_99245162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:05 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dus je wil gewoon niet dat ze er over zeuren dat ze op tv komen?
Dan kan wel in minder tekst en in KLB.
pi_99245204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zouden er geen aparte vrouwencompetities zijn, dan konden vrouwen nergens meedoen. Dat is toch simpel?
Daarom pleit ik ook, zoals je kan lezen, voor klassen waar iedereen kan meedoen. Ongeacht sekse en/of uiterlijke kenmerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')