abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_99225151
Wat ik niet begrijp: op een pinautomaat of pinapparaat in winkels zitten de cijfers van 1 tm 9 in dezelfde volgorde als op een mobiel. Op deze manier is het vrij makkelijk af te lezen welke pincode iemand intypt. Waarom is er niet zoiets als een touchscreen wat alleen leesbaar is wanneer je er echt boven/voor staat. En daarnaast zou het toch verstandig zijn om na iedere pin-transactie de volgorde van cijfers op het pinapparaat van volgorde te veranderen...
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99225217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef Goochemgordeldier het volgende:
Wat ik niet begrijp: op een pinautomaat of pinapparaat in winkels zitten de cijfers van 1 tm 10 in dezelfde volgorde als op een mobiel. Op deze manier is het vrij makkelijk af te lezen welke pincode iemand intypt. Waarom is er niet zoiets als een touchscreen wat alleen leesbaar is wanneer je er echt boven/voor staat. En daarnaast zou het toch verstandig zijn om na iedere pin-transactie de volgorde van cijfers op het pinapparaat van volgorde te veranderen...
Ik heb ze nog nooit gezien met 1 t/m 10.
pi_99225227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb ze nog nooit gezien met 1 t/m 10.
1 tm 9 dan en 0
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:06:40 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99225301
Dat shuffelen van de cijfers zou ik persoonlijk onhandig vinden omdat ik de cijfers van m'n pincodes niet uit m'n hoofd ken, alleen het 'figuurtje' dat ik typ :')
Maar buiten dat een prima idee :Y
pi_99225374
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:06 schreef kwiwi het volgende:
Dat shuffelen van de cijfers zou ik persoonlijk onhandig vinden omdat ik de cijfers van m'n pincodes niet uit m'n hoofd ken, alleen het 'figuurtje' dat ik typ :')
Maar buiten dat een prima idee :Y
:9 Komt me zo bekend voor .. soms sta ik met mijn pinpas in de hand en dan zit gewoon te zoeken in mijn gedachten naar de pincode ..

maar wanneer ik er voor sta ram ik hem zo in.
pi_99225380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:06 schreef kwiwi het volgende:
Dat shuffelen van de cijfers zou ik persoonlijk onhandig vinden omdat ik de cijfers van m'n pincodes niet uit m'n hoofd ken, alleen het 'figuurtje' dat ik typ :')
Maar buiten dat een prima idee :Y
Het lijkt mij een vrij simpele manier om dit terug te dringen. Je hoort tegenwoordig vaak zat dat mensen van ouderen de pincode aflezen en vervolgens deze mensen volgen en portemonnee jatten. Op deze manier zou je het aflezen van de code een stuk moeilijker maken
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99225447
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:9 Komt me zo bekend voor .. soms sta ik met mijn pinpas in de hand en dan zit gewoon te zoeken in mijn gedachten naar de pincode ..

maar wanneer ik er voor sta ram ik hem zo in.
En besides, met deze nieuwe manier van pinnen in winkels ( pinpas boven in apparaat schuiven ) vergeet ook nog eens 9 van de 10 mensen hun pas
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99225545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:09 schreef Goochemgordeldier het volgende:

[..]

En besides, met deze nieuwe manier van pinnen in winkels ( pinpas boven in apparaat schuiven ) vergeet ook nog eens 9 van de 10 mensen hun pas
Onzin.
De meeste kassa's zijn al beveiligd tegen het vergeten van de pinpas.
pi_99225593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:09 schreef Goochemgordeldier het volgende:

[..]

En besides, met deze nieuwe manier van pinnen in winkels ( pinpas boven in apparaat schuiven ) vergeet ook nog eens 9 van de 10 mensen hun pas
Die nieuwe manier is wel fijner, ik mag graag dingen in gleuven stoppen.
pi_99225597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin.
De meeste kassa's zijn al beveiligd tegen het vergeten van de pinpas.
Hoe dan? ik hoor nog vaak zat: JE PASJEE!!!
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:14:13 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_99225668
Op een touchscreen ziet je na het drukken precies waar iemand z'n vette vingers heeft gedrukt.

Deze zijn beter zichtbaar dan oudere vingers. Probeer het maar op je telefoon.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_99225764
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef Biogarde het volgende:
Op een touchscreen ziet je na het drukken precies waar iemand z'n vette vingers heeft gedrukt.

Deze zijn beter zichtbaar dan oudere vingers. Probeer het maar op je telefoon.
Maar als bij de volgende transactie de cijfers in willekeurige volgorde zijn verandert maakt het niet mogelijk om af te lezen welke pincode de vorige persoon had
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:16:39 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99225789
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef Biogarde het volgende:
Op een touchscreen ziet je na het drukken precies waar iemand z'n vette vingers heeft gedrukt.

Deze zijn beter zichtbaar dan oudere vingers. Probeer het maar op je telefoon.
Maar als de cijfers steeds van plaats veranderen zegt het nog niks natuurlijk.
pi_99225837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:12 schreef Goochemgordeldier het volgende:

[..]

Hoe dan? ik hoor nog vaak zat: JE PASJEE!!!
Bijvoorbeeld door er voor te zorgen dat de kassabon er niet eerder uit komt dan dat de pas er uit is.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:17:35 #15
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_99225845
En slechtzienden die puur uit automatische pincode kunnen intoetsen ? Ik scherm gewoon altijd het de toetsen helemaal af, knappe jongen die mijn pincode kan achterhalen
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_99225893
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:17 schreef KELDER het volgende:
En slechtzienden die puur uit automatische pincode kunnen intoetsen ? Ik scherm gewoon altijd het de toetsen helemaal af, knappe jongen die mijn pincode kan achterhalen
Daar heb je zeker een punt, nu zit er op de 5 een bobbeltje zodat blinden/slechtziende weten dat ze in het midden zitten. dat is bij deze manier natuurlijk niet mogelijk
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:18:38 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_99225900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar als de cijfers steeds van plaats veranderen zegt het nog niks natuurlijk.
Ouderen. En Nederland vergrijst in een rap tempo, dus dat zullen ze niet doen. Ja, over 40, 50 jaar als onze generatie oud en versleten is, want wij zijn opgegroeid met technologie en kennen het.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:20:02 #18
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_99225973
pff ik ram mijn code zo snel in dat niemand het kan zien al zit hij er met zijn neus boven op.
Slecht onderhouden automaten in winkels moeten ze aanpakken. Ik heb regelmatig dat ik een cijfer mis omdat ik de toets erg stevig in moet drukken.
pi_99225982
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:18 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ouderen. En Nederland vergrijst in een rap tempo, dus dat zullen ze niet doen. Ja, over 40, 50 jaar als onze generatie oud en versleten is, want wij zijn opgegroeid met technologie en kennen het.
Ouderen zouden inderdaad denk ik niet mee kunnen komen met een dusdanige wijziging.
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:23:46 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99243988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:20 schreef Goochemgordeldier het volgende:

[..]

Ouderen zouden inderdaad denk ik niet mee kunnen komen met een dusdanige wijziging.
Ouderen niet, slechtzienden niet, blinden niet. Not gonna happen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_99316095
Ik snap het probleem. Maar ik vind het toch ieders eigen verantwoording om ervoor te zorgen dat zijn/haar pincode niet wordt afgelezen door iemand anders. En wat Harajaku. zegt; niet iedereen heeft er baat bij dus het is een slecht idee.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')