Er is niet zo veel meer dat nog echt indruk op mij maakt qua enge films en games maar Amnesia is het gelukt om me weer eens goed bang te krijgen hoor.
Je hebt niets om je mee te verdedigen en het monster heeft de aaibaarheidsfactor van pyramidhead met het gezicht van Marijke helwegen gecombineerd met een bandschuurmachine.
De enige redding is je als een rat in de schaduw verstoppen met gedoofde lantaarn terwijl je vooral NIET naar het monster kijkt aangezien dit je kostbare sanity leegslurpt.
Gebeurt dit wel dan kan dit nog wel eens leiden tot een angstkreet wat het monster onmiddellijk op je af doet komen.
Voeg daar aan toe de goed geschreven fluff en backstory tegen een achtergrond van half vergaan Duits kasteel en veel meer en je hebt echt een top game.
In het stikdonker spelen met een goede gesloten koptelefoon en een beeldscherm met goed afgestelde contrast en brightness is trouwens ook een must.
Door o.a. dit soort spellen krijg ik steeds meer waardering voor indy ontwikkelaars die nog eens iets nieuws kunnen proberen.