abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:43:24 #1
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99135464
Ik niet, maar ik zit eraan te denken. Ik ben eigenlijk altijd op vakantie met familie of iemand anders. Ik zat zelf te denken om de Fjorden te gaan bekijken in een Scandinavisch land ofzo, maar niemand wil met me mee, dus ja, dan moet ik maar alleen he? :P

Volgens mij zijn er vastwel mensen hier met ervaringen, waar ben je heen geweest, hoe was het? Voordelen/nadelen ten opzichte van niet alleen reizen? Do's en Don't? :)

TS begint dus niet. :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:57:18 #2
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_99136067
Geen ervaring .
Wel een schaamteloze tvp
:7
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:25:58 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_99137222
Wel van plan. Je kunt doen wat je zelf leuk vind en je hoeft nergens rekening mee te houden.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_99137408
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:32:33 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_99137460
quote:
Maar vrouwen :')
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:51:22 #6
344884 monkyyy
pi_99138056
quote:
Ja, dat is wat minder. Maar hoe vaak komen dit soort dingen voor?
pi_99140640
Tig keer alleen gereisd. Veel stedentrips in Europa, een grote rondreis door midden Amerika en een grote rondreis door Zuid Amerika, Marokko... Heel erg goed te doen, op de manier waarop ik reis (hostels, couchsurfing) kom ik altijd wel mensen tegen waarmee ik dingen kan doen. Maar ook wel eens ECHT alleen een stedentripje gedaan en dat beviel ook prima. In principe kun je zowat overal alleen heen, alleen je moet net iets meer op je hoede zijn dan wanneer je met meer bent. En als je een keer niemand vindt voor een grote wandeltocht in de bergen zul je toch moeten heroverwegen of je echt zoiets alleen wilt doen (als je van een klif afvalt zal er niet snel iemand zijn die je vindt).

Voordelen:
- je ontmoet makkelijker en meer mensen dan wanneer je met je partner of met een groepje vrienden reist
- meer flexibiliteit

Nadelen
- duurder (bijv als je een auto huurt, in een hotel een eenpersoonskamer wilt)
- soms zit je op een plek waar je geen leuke mensen tegenkomt (wat soms trouwens ook best relaxed kan zijn)
- sommige dingen zijn in een groepje veiliger (treks door afgelegen gebieden, 's nachts in een stad over straat)
- je hebt niet altijd iemand waar je op terug kan vallen in geval van nood
pi_99140643
quote:
En dan dat koppel want in een camper in Nieuw Zeeland overvallen gekidnapped en verkracht is? Dus maar nooit met camper reizen, nooit naar Nieuw Zeeland, en nooit met een partner reizen?
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 09:16:40 #10
45833 crew  Fogel
pi_99142017
Een groot voordeel van Noorwegen is dat je "overal" (met enige restricties) je tent op mag zetten en daardoor nogal de overnachtingskosten kan drukken.

Het grootste nadeel van alleen reizen is dan je niet even iemand op je spullen kan laten letten zodat je een korte tijd wat anders kan doen. Alles inpakken en in een baggagekluis zetten, of alles meenemen, of er gewoon op vertrouwen dat er niks gaat gebeuren en alles laten staan waar het staat, dat is een keuze die je moet maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 10 juli 2011 @ 15:49:50 #11
344884 monkyyy
pi_99280928
Als ik alleen ga, ga ik wel in een hotel ofzo, alleen in een tentje in de wildernis is ietsje te 'Bear Grylls' voor mij. :P
pi_99282223
Ik ga volgende week "alleen" op reis. Tussen aanhalingstekens, omdat ik een local zal ontmoeten die ik ontmoet heb via Couchsurfing. Hij zal me een "rondleiding" door de stad geven, wat toch een stuk leuker is dan zelf alle toeristische spots afgaan. Dus misschien is iets als couchsurfing ook nog een idee (je hoeft dan niet per se bij diegene te slapen, je kunt ook gewoon in een hotel en dan afspreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')