abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99111821
Hallo,

Ik heb een aantal vragen die ik wil stellen:

Is het toegestaan om een smartphone als navigatie te gebruiken in je auto? Ik weet dat je volgens mij niet handsfree mag bellen in de auto, alleen weet ik dat niet zeker als je jouw smartphone als navigatie wilt gebruiken.

Ook wil ik graag weten of een smartphone met navigatie net zo goed is als een navigatie apparaat?

Daarna wil ik vragen welke navigatie apparaat goed en voordelig is rond de ¤100,00-.

En als laatste wil ik vragen welke het meest voordelig uitkomt: een navigatiesysteem of een smartphone als navigatiesysteem? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groet,

Zaishen
pi_99111995
Als je veel reist sowieso een aparte navigatie, bij weinig reizen kun je voor een smartphone gaan.
pi_99112226
Ik reis redelijk veel! En mijn telefoon functioneert als navigtatie! Werkt uitstekend. Als ik gebeld word (Bluetooth carkit) dan blijft de navigiatie gewoon draaien.

Telefoon : Desire HD
Besturing : Android 2.3
Navigatie : Sygic

Ik zou geen losse navigatie meer aanschaffen.

En ja je mag gewoon de gsm als navigatie gebruiken. Als je de telefoon maar niet vast houdt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:16:24 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99112562
Je mag het ding niet in de hand houden tijdens het rijden, en eigenlijk ook niet bedienen.. wel doen kost een hoop geld.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_99112566
Je mag juist wel handsfree bellen in de auto. De telefoon mag je gewoon niet in je hand hebben/houden. Maar als je hem als navigatie gaat gebruiken neem ik aan dat je wel een 'houder' of iets koopt, zodat ie voor je neus staat en je naast horen, ook kunt zien waar je heen moet volgens het ding.

En of je smartphone net zo goed fungeert als navigatiesysteem ligt ook een beetje aan welke software (TomTom, Garmin, Navigon, etc) je gaat gebruiken, of je een beetje een fatsoenlijk schermpje hebt op je telefoon, etc.

Ik zou zelf in ieder geval voor een smartphone gaan, aangezien je deze waarschijnlijk toch al altijd bij je hebt. Een navigatiesysteem moet je weer (extra) meeslepen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:17:44 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99112626
Tevens, is de navigatie software in mijn foon 3 keer zo rap als mijn DomDom, en meestal beter up-to-date ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_99112718
Hier trouwens nog een recent topic over navigatiesystemen (met TMC), welke misschien ook nog wel nuttig is voor je; TomTom Via-serie... Wie heeft er 1?
pi_99113063
Je smartphone vast op het dashboard, zoals een navigatiesysteem, is uiteraard geen probleem. Aangezien je je tomtom ook niet aan je oor houdt, zal het met de boetes wel meevallen dus. Als je incidenteel navigatie gebruikt, en enkel in Nederland, is de meerwaarde van een losse PND te verwaarlozen.

Persoonlijk vind ik een losse PND met groter scherm en de vaste flitspalen als POI's lekkerder werken dan mijn smartphone, maar dat is ook een HTC legend met een relatief klein scherm. Met een nieuw dualcore toestel, inc. > 4" scherm + robuuste dataverbinding, is die vergelijking compleet anders natuurlijk.

Goed is dus vrij relatief. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99113631
Ok ok maar ik zit dan te denken aan blackberry bold of curve want dan kan ik ook gelijk pingen wat ook lekker meegenomen is. Maar ik heb dan nog één vraag:

Als ik de software van Tom Tom of iets anders op mijn blackberry zet, kost de navigatie software me geld dan? Alvast bedankt voor uw antwoord!
pi_99113729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:38 schreef zaishen het volgende:
Ok ok maar ik zit dan te denken aan blackberry bold of curve want dan kan ik ook gelijk pingen wat ook lekker meegenomen is. Maar ik heb dan nog één vraag:

Als ik de software van Tom Tom of iets anders op mijn blackberry zet, kost de navigatie software me geld dan? Alvast bedankt voor uw antwoord!
Ja die apps kosten geld, tussen de 20 en 50 euro voor de grote namen (tomtom, Navigon). En dan zou ik eerst even checken wat er beschikbaar is voor de blackberry.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 15:42:57 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99113855
En daarnaast is het schermpje van een BB niet zo heel groot (tenzij je een touchscreen BB neemt) en dat komt toch op je dashboard te staan, dus dan is het niet zo heel makkelijk denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99113956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:07 schreef blackie007 het volgende:
Ik reis redelijk veel! En mijn telefoon functioneert als navigtatie! Werkt uitstekend. Als ik gebeld word (Bluetooth carkit) dan blijft de navigiatie gewoon draaien.

Telefoon : Desire HD
Besturing : Android 2.3
Navigatie : Sygic

Ik zou geen losse navigatie meer aanschaffen.

En ja je mag gewoon de gsm als navigatie gebruiken. Als je de telefoon maar niet vast houdt.
Dit heb ik ook :)
De telefoon zit dan gewoon op de console in een actieve houder. Werkt perfect. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja die apps kosten geld, tussen de 20 en 50 euro voor de grote namen (tomtom, Navigon). En dan zou ik eerst even checken wat er beschikbaar is voor de blackberry.
Sowieso is TomTom heel slecht met navigatie op je mobiel, is mijn persoonlijke ervaring.
pi_99114376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik wil graag een blackberry bold of curve halen. Ik heb gehoord dat een bold beter is, maar ik weet zelf niet waarom een bold beter is.
pi_99114609
Ik heb een Tetrax Fixway voor onze Navigon, zo hangt hij mooi op het dashboard, en niet in mijn gezichtsveld op de voorruit.

Mét:

Zonder:
pi_99114659
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:54 schreef zaishen het volgende:

[..]

Ik wil graag een blackberry bold of curve halen. Ik heb gehoord dat een bold beter is, maar ik weet zelf niet waarom een bold beter is.
Zou je je eerst niet eens focussen op welke GSM je waarom wel/niet wilt, en dan later bekijken wat de beste navigatie-optie voor die telefoon is?
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 16:01:03 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_99114677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:59 schreef fruityloop het volgende:
Ik heb een Tetrax Fixway voor onze Navigon, zo hangt hij mooi op het dashboard, en niet in mijn gezichtsveld op de voorruit.

Mét:
[ afbeelding ]

Zonder:
[ afbeelding ]
Dat is een interessant dingetje, want ik zat toevallig te kijken voor een Brodit Proclip + Houder voor mn blackberry in m'n nieuwe auto over een paar weken, maar als dit er ook voor telefoons is is dat misschien nog wel een interessant alternatief.

Edit:
nee dus, voor het geld wat dat kost heb ik ook een proclip + houder, en dat werkt niet met een magneet die je op je apparaat moet plakken.
pi_99114834
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is een interessant dingetje, want ik zat toevallig te kijken voor een Brodit Proclip + Houder voor mn blackberry in m'n nieuwe auto over een paar weken, maar als dit er ook voor telefoons is is dat misschien nog wel een interessant alternatief.
Je krijgt er een paar metalen "dopjes" bij, en die plak je op het te bevestigen apparaat. Die zijn even groot en dik als een 5ct muntstuk, dus dat moet je wel willen op je smartphone. Die klik je vervolgens in die houder, op het goudkleurige gedeelte in het midden. De rubberen X zorgt ervoor dat je gewoon je touchscreen kan gebruiken, zonder hem meteen uit de houder te drukken.

De houder klem je met een krokodillenbek op een lamel van je verwarmingsrooster, en kan je zo er weer af halen als je wilt.

Kost rond de 30 euro bij de mediamarkt, of ~45 online.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 16:11:49 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_99115085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je krijgt er een paar metalen "dopjes" bij, en die plak je op het te bevestigen apparaat. Nee Xeno, de NHG wordt niet door de belastingbetaler betaald.. Die klik je vervolgens in die houder, op het goudkleurige gedeelte in het midden. De rubberen X zorgt ervoor dat je gewoon je touchscreen kan gebruiken, zonder hem meteen uit de houder te drukken.

De houder klem je met een krokodillenbek op een lamel van je verwarmingsrooster, en kan je zo er weer af halen als je wilt.

Kost rond de 30 euro bij de mediamarkt, of ~45 online.
Precies, en dat wil ik dus niet. Ik heb gekeken of er al proclips zijn voor mijn nieuwe auto, en die zijn er, voor op de luchtroosters maar ook 1 voor ergens beneden bij de middenconsole. Die vind ik wel interessant.
pi_99118772
Ik heb besloten om voor een navigatiesysteem te gaan, want ik heb nu gehoord dat een smartphone met een navigatiesysteem soms vast loopt. En dat wil ik niet hebben.

Ik heb nu een navigatiesysteem gevonden en ik wil vragen of deze navigatiesysteem goed of niet goed is.

http://www.bol.com/nl/p/e(...)009058617/index.html

Ook wil ik weten of ik een houder mee krijg, want ik kan op die link niet lezen of ik een houder mee krijg. Alvast bedankt voor uw antwoord :)!!
pi_99119237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:46 schreef zaishen het volgende:
Ik heb besloten om voor een navigatiesysteem te gaan, want ik heb nu gehoord dat een smartphone met een navigatiesysteem soms vast loopt. En dat wil ik niet hebben.

Ik heb nu een navigatiesysteem gevonden en ik wil vragen of deze navigatiesysteem goed of niet goed is.

http://www.bol.com/nl/p/e(...)009058617/index.html

Ook wil ik weten of ik een houder mee krijg, want ik kan op die link niet lezen of ik een houder mee krijg. Alvast bedankt voor uw antwoord :)!!
Ik ben niet zo'n Mio fan, maar als je hem wilt bestellen, bestel hem dan in ieder geval bij Dixons, daar is ie nog iets goedkoper: Klik, ¤ 69,95

Na wat googlewerk: Geen TMC, irritant stemgebruik, geen alternatieve routes, korte accuduur (2 uurtjes ongeveer), werkt niet met een Mac.

En eigenlijk mag je er wel vanuit gaan dat er een houder bij zit. Dat is zo'n beetje standaard, bij navigatiesystemen.
pi_99119559
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:01 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n Mio fan, maar als je hem wilt bestellen, bestel hem dan in ieder geval bij Dixons, daar is ie nog iets goedkoper: Klik, ¤ 69,95

Na wat googlewerk: Geen TMC, irritant stemgebruik, geen alternatieve routes, korte accuduur (2 uurtjes ongeveer), werkt niet met een Mac.

En eigenlijk mag je er wel vanuit gaan dat er een houder bij zit. Dat is zo'n beetje standaard, bij navigatiesystemen.
Ik heb nog een vraagje daarover
Wat is het verschil tussen TMC en een TMC ontvanger? Want die optie zag ik op het internet.

En kent iemand er toevallig een navigatie systeem met TMC, alternatieve routes en een lange accuduur? Alvast bedankt :)!!!!!
pi_99120049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:12 schreef zaishen het volgende:

[..]

Ik heb nog een vraagje daarover
Wat is het verschil tussen TMC en een TMC ontvanger? Want die optie zag ik op het internet.

En kent iemand er toevallig een navigatie systeem met TMC, alternatieve routes en een lange accuduur? Alvast bedankt :)!!!!!
Een TMC ontvanger koop je los bij je navigatie. Losse TMC ontvangers zijn volgens mij best prijzig, dus daar zou ik niet aan beginnen.

Alternatieven;
Klik
Ik heb zelf de NAVIGON 20 Plus Europe 23 (review, alleen die is 149 euro) en die vind ik wel fijn. Bovenstaande heeft in ieder geval TMC en maakt ook gebruik van alternatieve routes. Maar ook deze heeft maar een accuduur van anderhalf uur ongeveer. Kosten: 92 euro

Klik
TomTom is meestal wel goed eigenlijk, is mijn ervaring. Heeft dus ook TMC, maakt ook gebruik van alternatieve routes en deze heeft een accuduur van 2 uur. Kosten: 103 euro

Gebruik anders even de pricewatch van Tweakers, pak google erbij en speur er op los:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/478/autonavigatie.html
pi_99123023
Voordeel van Navigon is dat die het snoer van de oplader gebruikt als TMC-antenne, bij (oudere) TomTom modellen is dat nog een losse draadantenne. Verder heb je bij elk Navigon apparaat voor 25 a 30 euro 2 jaar lang kaartupdates, dat is ook iets wat de concurrentie niet heeft. ;) Net als Anne ben ook ik een Navigon fan. O-)
pi_99123431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:51 schreef fruityloop het volgende:
Voordeel van Navigon is dat die het snoer van de oplader gebruikt als TMC-antenne, bij (oudere) TomTom modellen is dat nog een losse draadantenne. Verder heb je bij elk Navigon apparaat voor 25 a 30 euro 2 jaar lang kaartupdates, dat is ook iets wat de concurrentie niet heeft. ;) Net als Anne ben ook ik een Navigon fan. O-)
Is dat niet een nadeel? Want als je de heletijd gaat opladen om TMC te gebruiken dan kan de accu toch overhit raken?
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:18:07 #25
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_99123944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef zaishen het volgende:

[..]

Is dat niet een nadeel? Want als je de heletijd gaat opladen om TMC te gebruiken dan kan de accu toch overhit raken?
Dit slaat nergens op, en ik ga er niet op in, omdat het onzin is.

Ok toch wel:
Kijk. je moet het zo zien. Bij de tomtom heb je een antenne voor de TMC en een oplader. Dit zijn dus 2 kabels die door je auto hangen.
Bij navigon heb je 1 kabel omdat ze de antenne in de oplaadkabel verstopt hebben.
Das handig.

En dan nog wat: Je hebt altijd je oplader in de auto aangesloten op je navigatie omdat he tkut is als ie leeg raakt.

En ik zou ook een navigon nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')