Goverman | woensdag 6 juli 2011 @ 10:31 |
Niet langer discussie, geen verder onderzoek. De A4 gaat definitief DOOR en er is NIEMAND die dit nu nog kan tegenhouden! ![]() | |
Piles | woensdag 6 juli 2011 @ 10:32 |
![]() ![]() ![]() Nu nog 20 jaar wachten om het spul aan te leggen ![]() Ik blijf me trouwens verbazen over 'natuurgebied Midden-Delftland'. Dat zijn toch gewoon wat weilanden met koeien? ![]() | |
ursel | woensdag 6 juli 2011 @ 10:52 |
![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 6 juli 2011 @ 10:56 |
![]() Eindelijk kunnen ze dat pokkestukje aanleggen. Midden-Delfland bestaat inderdaad uit weilanden, daar is weinig natuur aan. | |
ursel | woensdag 6 juli 2011 @ 10:58 |
Alles ligt er al. Zo heoven alleen maar wat asfalt te strooien ![]() | |
Ivo1985 | woensdag 6 juli 2011 @ 10:59 |
Zowieso gaat het om een weg die moet worden neergelegd op een zandbed wat daar ruim 40 jaar geleden voor dit doel is neergelgd. Dat zandbed zou nu bijzondere natuurwaarde hebben.... | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 10:59 |
Dat dus. Heerlijk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eindelijk normaal naar Rotterdam op en neer kunnen rijden ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 11:00 |
Groenlinks-georienteerd geitenwollensokken hippie-gelul van de bovenste plank. Start up the engines and let`s make it happen ![]() | |
Ivo1985 | woensdag 6 juli 2011 @ 11:04 |
Dan nu alleen nog ff het laatste stuk A4 er door drukken van KP Benelux naar de vreemde bocht in de A29. Vanaf die bocht in de A29 naar het zuiden toe heet de A29 officiëel altijd al Rijksweg 4. Kijk ook eens naar de getallen op de hectometerbordjes. Dat is al gewoon de telling van de A4. Misschien dat dan ruim 50 jaar nadat de eerste schop in de grond is gegaan eindelijk de snelweg Amsterdam-Antwerpen eens afgebouwd wordt. | |
eleusis | woensdag 6 juli 2011 @ 11:05 |
Dat is wel erg optimistisch ![]() | |
Piles | woensdag 6 juli 2011 @ 11:20 |
Er komt helaas een landtunnel, dus asfalt strooien is er niet bij ![]() Benelux-A29 zal er niet meer komen denk ik, moet er flink getunneld worden, kost ook miljarden. Ze gaan wel de A15 (Benelux-Vaanplein) aanpassen (baantje extra dacht ik), en A4 Steenbergen is volop in uitvoering ![]() Ben wel benieuwd hoe het dan op de A29/A4 wordt, die gaat echt veel drukker worden, en is maar 2x2-baans ![]() | |
Schuifpui | woensdag 6 juli 2011 @ 11:41 |
Ik heb de laatste jaar al vaker gelezen dat het definitief doorgaat. Hoeveel van zulke berichten gaan er nog komen, voordat de weg echt klaar is? ![]() Gerelateerde berichten die Nu.nl onder het artikel plaatst: ![]()
| |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 11:42 |
Hoe rijdt dat verkeer nu dan? Binnenwegen? | |
Ivo1985 | woensdag 6 juli 2011 @ 11:43 |
Over de A13 die nagenoeg altijd vast staat. | |
Ivo1985 | woensdag 6 juli 2011 @ 11:51 |
Dat daar ondertunneld moet worden is gewoon stom beleid geweest. Want ook dit stuk van de A4 staat eigenlijk al héél lang in planning. En zowel bij de bouw van knooppunt Benelux als op de A29 is al rekening gehouden met dit stuk weg. Nu zullen de files op de ring Rotterdam zich grotendeels verplaatsen van de A20 naar de A15. Ik vrees dat 1 extra strookje daar niet voldoende is zodra Midden Delfland er ligt. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 12:00 |
Dat is daarbij ook mongolisch om. | |
Piles | woensdag 6 juli 2011 @ 12:09 |
Vrees het ook ja ![]() Al werken die fileborden bij Rotterdam prima, kun je mooi de ring kiezen waar geen file staat ![]() | |
Joeriii | woensdag 6 juli 2011 @ 12:13 |
Eindelijk! Dat ik dit nog mag mee maken. | |
Goverman | woensdag 6 juli 2011 @ 15:10 |
Is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat in: - september 2009: "Standpunt" (politieke keuze ministers): we gaan de A4 verbreden - september 2010: "Tracébesluit" (juridische vertaling van de politieke keuze): A4 wordt verbreed - juli 2011: de beroepen tegen het Tracébesluit zijn ongegrond: de A4 is onherroepelijk Waarom is dat? Welnu, eerst wordt uitgezocht wat de beste oplossing voor een gegeven probleem is (dit gebeurde in een zogenoemde 'Trajectnota'). Voor het probleem van de bereikbaarheid tussen Den Haag en Rotterdam was de A4 de beste oplossing. Na een inspraakronde over de Trajectnota moeten de ministers (destijds V&W en VROM) een keuze maken: dit werd de A4 tussen Delft en Schiedam. Die keuze noemen we een Standpunt. Op het moment van de Trajectnota is de precieze ligging qua hoogte, breedte, inpassing (hoogte geluidschermen e.d.) nog niet helemaal duidelijk. Dat moet dus nader worden uitgedetailleerd. Die nadere uitdetaillering is ook nodig om de omwonenden en andere belanghebbenden rechtsbescherming te bieden. Daarom is er een formeel-juridisch besluit nadat het politieke besluit is genomen. Tegen het formeel-juridische besluit (het Tracébesluit) staat beroep open voor belanghebbenden bij de Raad van State. Is de Raad van State akkoord met het Tracébesluit dan wordt dat Tracébesluit onherroepelijk. Het bijzondere van vandaag is dat de Raad van State alle beroepen ongegrond heeft verklaard (ofwel: Raad van State is akkoord). Daarmee is het besluit onherroepelijk geworden. Ofwel: er kan nu niet meer tegen de weg worden geprocedeerd. Niet vanwege geluid, niet vanwege zeldzame flora&fauna en ook niet vanwege luchtkwaliteit. Daarmee is vandaag de dag dat het Tracébesluit echt onherroepelijk is geworden en (dus) definitief WEL door gaat. Er zullen nog twee of drie berichten komen: 1. bouwer voor de A4 is bekend (de aanbesteding loopt momenteel) 2. de schop gaat in de grond (dat zal het journaal wel gaan halen, ergens volgend jaar) 3. oplevering/openstelling: ergens in 2015 Overigens ging het bericht van 15-09-2010 over een ander stukje van de A4: het stuk bij Leiderdorp (momenteel in uitvoering). Duidelijk zo? ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 06-07-2011 15:16:04 ] | |
Sounddragon | woensdag 6 juli 2011 @ 17:44 |
Zullen we nog een pooltje maken of het een 80 km/traject-gecontroleerde file zone wordt? of zouden ze dat wel uit hun botte harses laten deze keer? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2011 @ 22:12 |
Maak er alsjeblieft een 130km/pu weg van ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 6 juli 2011 @ 23:21 |
Ik vrees dat je gelijk krijgt. | |
teknomist | woensdag 6 juli 2011 @ 23:28 |
Goed nieuws. ![]() | |
BritchesAndHose | zondag 10 juli 2011 @ 23:27 |
Ik neem aan dat er gewoon door geprocedeerd gaat worden bij het Europese Hof. | |
Goverman | maandag 11 juli 2011 @ 10:35 |
^^ nope, dat kan niet... Er kan niet tegen het besluit tot aanleg van de A4 Delft-Schiedam (het Tracébesluit) worden geprocedeerd bij het Europese Hof van Justitie. Er kon - tot aan de uitspraak - wel een prejudiciële vraag door de Raad van State worden gesteld (in het geval er een interpretatieverschil over een EU-richtlijn zou zijn), maar dat is niet gebeurd. Ofwel: het besluit is onherroepelijk (er staat dus geen rechtsmiddel meer tegen open). Wat wel kan is dat appellanten een zaak aanhangig proberen te maken bij Europees Hof voor de Rechten van de Mens, met als grond dat er mensenrechten zijn geschonden bij de besluitvorming. Dat is hoogst uitzonderlijk bij een besluit tot aanleg van infrastructuur. Echter, zelfs al zou deze zaak ontvankelijk zijn en Europese rechter de gronden terecht acht, dan nog maakt dat de rechtsgevolgen van het Tracébesluit niet ongedaan. Ofwel: het Europees Hof kan wel zeggen dat e.e.a. niet helemaal netjes is verlopen (wat dus zeer onwaarschijnlijk is, omdat de geldende procedure incl. rechtsbescherming netjes is gevolgd), maar dat staat de A4 niet meer in de weg. |