abonnement Unibet Coolblue
pi_99100907


Da's toch geen Italiaan, Gellius.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99101743
Wat denk jezelf, pyl?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99101975
Het zou evengoed een Monegask, een vermaledijde Zwitser of een telg uit een Grieks redersgeslacht kunnen zijn, maar een Italiaan??
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99102039
quote:
4s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:12 schreef pyl het volgende:
Het zou evengoed een Monegask, een vermaledijde Zwitser of een telg uit een Grieks redersgeslacht kunnen zijn, maar een Italiaan??
Van alle landen die in deze sessie genoemd zijn heeft hij met Frankrijk nog het meest.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99102904
Hmmm ... tja ... zo maken we dus geen vorderingen. Dan maar, als vanouds (en voor het eerst in dit jubileumtopic), over een andere boeg: verdiende meneer zijn boterham op honeste wijze?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99103128
Ik kan het tegendeel in ieder geval niet bewijzen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:38:23 #7
71048 Tokay
makes your day!
pi_99127995
Meneer met de te korte nylon sokken was politicus?

200! w/
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:36:26 #8
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_99131447
Meneer was Corsicaan of Belg.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_99134988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:36 schreef TitusPullo het volgende:
Meneer was Corsicaan of Belg.
Verder naar het oosten.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99135109
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:38 schreef Tokay het volgende:
Meneer met de te korte nylon sokken was politicus?

200! w/
Eerder een activist.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99142962
Verdiende deze ten oosten van België en Corsica komende, maar toch aan Frankrijk gelieerde, niet geheel zuiver op de graat zijnde Koude Oorlogsfiguur dan zijn brood als "activist"?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99143199
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:02 schreef pyl het volgende:
Verdiende deze ten oosten van België en Corsica komende, maar toch aan Frankrijk gelieerde, niet geheel zuiver op de graat zijnde Koude Oorlogsfiguur dan zijn brood als "activist"?
Meneer ontving zijn loonstrookjes voornamelijk van onderwijsinstellingen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99143445
Loonstrookjes en onderwijsinstellingen - dat lijkt me een tamelijk "honeste wijze". Gingen er dan geruchten, of is er anderszins reden om aan te nemen, dat hij zich tevens inliet met zaakjes die het daglicht niet konden verdragen?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99143499
Het je 'Inside Job' gezien Pyl? Onderwijzers zijn gewoon boeven blijkt.
Aldus.
pi_99143599
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:23 schreef pyl het volgende:
Loonstrookjes en onderwijsinstellingen - dat lijkt me een tamelijk "honeste wijze". Gingen er dan geruchten, of is er anderszins reden om aan te nemen, dat hij zich tevens inliet met zaakjes die het daglicht niet konden verdragen?
Tja, wat "honest" is in het ene land, is een misdaad in het andere. Hij is meerdere keren in z'n leven door de autoriteiten vastgezet.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99143738
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:25 schreef Z het volgende:
Het je 'Inside Job' gezien Pyl? Onderwijzers zijn gewoon boeven blijkt.
Nee, (nog) niet gezien .... maar als dat de boodschap is ....

Meneer verrichtte zijn staatsondermijnende activiteiten aan gene zijde van het IJzeren Gordijn?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99143788
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:34 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, (nog) niet gezien .... maar als dat de boodschap is ....

Meneer verrichtte zijn staatsondermijnende activiteiten aan gene zijde van het IJzeren Gordijn?
Eén van de boodschappen. Docu is de moeite waard.
Aldus.
pi_99143868
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:34 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, (nog) niet gezien .... maar als dat de boodschap is ....

Meneer verrichtte zijn staatsondermijnende activiteiten aan gene zijde van het IJzeren Gordijn?
Nee, die staat stond juist aan "onze" kant.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99143964
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:36 schreef Z het volgende:

[..]

Eén van de boodschappen. Docu is de moeite waard.
Ik houd niet van documentaires waarin uiterst gecompliceerde kwesties eventjes in anderhalf uur voor den volke uit de doeken worden gedaan, maar anderzijds was Sweder van Wijnbergen enthousiast over Inside Job - en dat zou voor mij een reden zijn er wellicht toch eens naar te kijken. Maar ... tja ... die Van Wijnbergen is natuurlijk "onderdeel van het probleem" als ik jou goed begrijp ... :X
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99144045
Ah, meneer was een crypto-communist, een fellow traveler ... hmmm ... een Oosteuropees hoogleraar, actief in Frankrijk?

(Je ziet, ik heb werkelijk geen flauw idee. :( )
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99144281
Nog oostelijker dan dat, pyl.

Crypto-communist dekt de lading wel een beetje inderdaad. Maar hij was ook in de ban van een andere "ideologie". (aanhalingstekens!)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99144383
Woonde meneer wegens bepaalde tijdspecifieke geopolitieke omstandigheden in combinatie met een zekere genetische dispositie in het oosten?
Aldus.
pi_99144425
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:58 schreef Z het volgende:
Woonde meneer wegens bepaalde tijdspecifieke geopolitieke omstandigheden in combinatie met een zekere genetische dispositie in het oosten?
Nee, hij is er geboren en getogen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99144500
Hij was geboren en getogen en later ook werkzaam in een (voormalig) Franse kolonie in Azië, zoals Cambodja of Vietnam?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_99144519
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:43 schreef pyl het volgende:

[..]

Ik houd niet van documentaires waarin uiterst gecompliceerde kwesties eventjes in anderhalf uur voor den volke uit de doeken worden gedaan, maar anderzijds was Sweder van Wijnbergen enthousiast over Inside Job - en dat zou voor mij een reden zijn er wellicht toch eens naar te kijken. Maar ... tja ... die Van Wijnbergen is natuurlijk "onderdeel van het probleem" als ik jou goed begrijp ... :X
Wat in de film terugkomt is dat de Amerikaanse onderwijzers in kwestie niet onafhankelijk zijn. Een terecht commentaar. Ik vond het een zeer verhelderende documentaire.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 07-07-2011 11:14:17 ]
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')