abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99128492
Niet om te bashen of iets, maar toen ik het topic opende mistte ik wel de informatie in de openingspost :@ Had verwacht dat ik me daar goed in kon lezen..
pi_99129805
Ja dat kan ik begrijpen, maar het is gewoon best lastig om alles rondom de hoax even beknopt samen te vatten. Daarom zijn er ook echte hoax-forums waar alles in categorieën ingedeeld staat. Dat is hier natuurlijk niet mogelijk.

Hier is het nederlandstalige stuk waar veel info voor beginners staat:

http://www.michaeljacksonhoaxforum.com/recap_nederlands.php
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:38:11 #28
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_99131586
desnoods kunnen we dit soort linkjes in de OP zetten, het gaat er denk ik om dat mensen die nu inspringen een richtltijntje hebben :)

Ik wil best een beginnetje maken, ik denk dat het dan sowieso makkelijker is om bij te houden, aan te vullen etc. Ik stelde dit voor omdat we op korte termijn een paar keer moesten vertellen wie davedave is en er toch wel behoorlijke interesse en reacties zijn in dit topic :) wat ik leuk en gezellig vind

Als er een beginnetje is dan zien we aan de hand van vragen die steeds terug komen, wat er "standaard" in de OP moet. Ik bedoel dus niet dat we het hele verhaal en alles er in moeten zetten :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_99131595
Leuke link :) Maar ik ga even advocaat van de duivel spelen :P

quote:
CNN blijft vertellen dat hij in een coma is en dat ze de geruchten over het overlijden niet kunnen bevestigen, echter TMZ.com publiceert om 14:20 uur Californië tijd al dat hij is overleden. Hier is het eerste vreemde punt: volgens de media (en later ook volgens het autopsie rapport) heft de arts van UCLA hem pas 6 minuten later dood verklaart, om 14:26 uur, 6 minuten nadat TMZ het heeft gepubliceerd op hun website.
Ik denk dan, voordat zo'n arts dat officieel doet is ie al vervoerd, onderzocht, weet ik het wat.. dus voor dat het officieel benoemd word kan zo'n media-bureau toch al de gok nemen om het eerder de wereld in te brengen.. alles voor een primeur dus dan maar als eerste claimen dat MJ dood is..? Vind ik niet zo'n schokkend twijfelachtig iets..

quote:
Ambulance, rotonde, meerdere keren steken, achteruit het terrein af
Mijn gedachte: er zijn meerdere eenheden (politie, burgerwagens) etcetera ter plaatse waardoor hij niet kón keren op het terrein, of gewoon denken dat het wel achteruit kan en zich vergissen? Een half uur is zo voorbij en om dan te zeggen dat heus wel iemand in de tussentijd wat wagens kon verplaatsen vind ik wel wat kort door de bocht.

Vervolgens iets over vuilnis-ophaaldag vind ik maar een doelloos iets? :P Gaan ze voor een complot expres vuilnisbakken buiten zetten terwijl het niet word opgehaald?

quote:
Foto van MJ in de ambu
Als eerste, hoe zij kunnen zien dat hij een kloppende ader op zn hoofd heeft vind ik een groot raadsel :') Maar goed, dan de hartmassage met 1 hand op zijn sleutelbeen. Ben ik het niet mee eens.. Ik ben zelf hulpverlener en als ik reanimeer doe je dat met de palm van je hand in het midden van het borstbeen. Je vingers kunnen dan (als je je hand wat schuin houd) inderdaad uitkomen bij je sleutelbeen, maar de drukkracht zit dan echt bij het hart.. Dat hij het met 1 hand doet zou kunnen duiden op het feit dat hij misschien met de andere iets moet pakken? Foto = momentopname

Meer morgen :P
pi_99132597
Interessante link idd! Dit vond ik wel apart:
quote:
Dit is Forest Lawn van bovenaf getoond:

Maar als we dit beeld bekijken zien we meer bomen en een totaal andere weg.

Op dit beeld zien we de weerspiegeling van een lamp in de auto, een lamp die gebruikt wordt om daglicht te creëren in een studio:

Als we de helikopterbeelden bekijken (op zich al vreemd dat er zulke beelden zijn omdat er die dag een no-fly zone was) dan zien we dezelfde lamp, die veel te hoog hangt om een reflectie in het raam van die auto te kunnen geven. Naast dat, hoe is het mogelijk dat die lamp daar überhaupt hangt en waaraan hangt deze?
Lijkt idd wel alsof de 'begrafenis' in een studio plaats heeft gevonden? Hoe denk jij daarover piepie?
pi_99134377
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:53 schreef MultiMarrit het volgende:
Interessante link idd! Dit vond ik wel apart:

[..]

Lijkt idd wel alsof de 'begrafenis' in een studio plaats heeft gevonden? Hoe denk jij daarover piepie?
Ik denk dat dit geen gekke gedachte is.

Check maar eens wat er tegenwoordig mogelijk is :)

pi_99136981
Ik zal even een paar vragen van MultiMarrit en Thrilled proberen te beantwoorden.

Over TMZ die 6 minuten voordat Michael officieel dood was verklaard met dit nieuws als eerste naar buiten kwam. Ik vind dit zelf schokkend. Niemand wist of hij het zou gaan redden. Iemand die in coma ligt hoeft niet perse te sterven. De gok die TMZ hiermee nam voor de primeur is een grote gok geweest dan. HOAX-believers gaan ervan uit dat TMZ (althans Harvey, de baas van TMZ) in het complot zit. TMZ heeft vanaf dag 1 alle primeurs gehad en andere media namen het dan over van TMZ. Voor Michael's dood had nauwelijks iemand van TMZ gehoord, maar na zijn dood zijn ze een grote naam geworden als tabloid-site. TMZ heeft sindsdien oneindig veel berichten over Michael geplaatst, waarvan vele dubieus met verdekte aanwijzingen dat het om het hoax zou gaan. Misschien heeft Michael wel een deal met die Harvey en bepaalt Michael wat er via hun site naar buiten kan worden gebracht? Lijkt ver gezocht, maar als je de hoax vanaf het begin zou hebben gevolgd dan ga je ook hierin geloven.

Dan een vraag over de carbage (het afval) langs de kant van de weg en wat dit ermee te maken zou hebben.
Ook om dit te begrijpen zou je de hoax vanaf het begin hebben moeten volgen.
Het gaat om een uitspraak die Michael vaak deed richting de roddelpers. Hij noemde dat altijd carbage.
Op dag 1 dus al die carbage langs de kant van de weg (terwijl het geen ophaaldag was), later bij een rechtszitting van Conrad Murray over zijn voogdij (hij betaalde geen alimentatie) werd er binnen gefilmd en wel een minuut lang ingezoomd op een afvalbak. Bij andere gelegenheden gebeurde dat ook al (het ziekenhuis, een andere hoorzitting etc.). Het ging dus opvallen bij de hoax-onderzoekers op een gegeven moment ... ;)

Wat ook nog altijd vreemd is, is dat niet één arts Michael's dood heeft bevestigd (LaToya zou haar handtekening hebben gezet op de overlijdensakte i.p.v. een arts .. :? ). Jermaine deed de persconferentie (en leek toevallig ook gekleed voor de gelegenheid). Tot op de dag van vandaag heeft niemand van UCLU ook maar iets naar buiten gebracht. Ook geen enkele ooggetuige in het ziekenhuis, terwijl het daar natuurlijk een drukte van belang was.
Dat artsen een zwijgplicht hebben oké, maar lager personeel, bezoekers etc., niemand heeft kennelijk ook maar iets gezien. Slechts 1 portier heeft tegen iemand gezegd "Met Michael weet je het nooit hè" op een vraag van iemand die de hoax onderzoekt. Dan was er ook nog op hetzelfde moment een brandalarm (kwam dat even goed uit, haha).

De ambulancefoto toont Michael met een opgezette ader op zijn hoofd, wat niet schijnt te kunnen als iemand dood is. Het verhaal ging namelijk dat Michael al dood was toen hij de ambulance in ging. Maar er zijn ook verhalen dat de artsen nog een paar uur voor zijn leven hebben gevochten. Tegenstrijdigheden dus ook. Achteraf is inmiddels wel gebleken dat die ene foto ook nog eens een fake was.

Dan hoe ik erover denk of die begrafenis in de studio was gefilmd (op een green screen). Ik neig er echt naar te denken dat dit zo is gebeurd. Er zijn zoveel foto's en filmpjes (ik heb me er echt blind op gestaard) die dat doen vermoeden. Er klopt gewoon iets niet. Die grote studiolamp lijkt gewoon in de lucht te zweven en ook de bomen en paden kloppen niet.
Ik zal zoeken naar het filmpje waarop dit het best te zien is en dat hier ook plaatsen.

[ Bericht 21% gewijzigd door piepie op 07-07-2011 00:31:39 ]
pi_99137123
quote:
99s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1678417/2/25#99136981]Er klopt gewoon iets niet. Die grote studiolamp lijkt gewoon in de lucht te zweven en ook de bomen en paden kloppen niet.
Ik zal zoeken naar het filmpje waarop dit het best te zien is en dat hier ook plaatsen.
Doe dat eens! Ben benieuwd!
pi_99137759
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doe dat eens! Ben benieuwd!
Ik heb het al gevonden. In dit lange filmpje wordt het heel duidelijk uitgelegd vind ik zelf ... ;)
Jokkebrok ik ben echt benieuwd wat jouw mening over dit filmpje is. Jij bent best een expert in het analiseren van dit soort filmpjes (het 911-verhaal).

En hier een foto waarop die grote (studio)lamp daar gewoon lijkt te zweven.

[ Bericht 6% gewijzigd door piepie op 07-07-2011 01:22:56 ]
pi_99146833
Wat betreft het garbage verhaal is het inderdaad een grappig dingetje, maar dan wil ik weten of die vuilnisbakken daar altijd staan. Het is een groot landgoed, kan me goed voorstellen dat die bakken daar altijd staan en dat het personeel daar de vuilniszakken naar toe brengt..

Ik heb gekeken en geluisterd naar die neger die zn microfoon heeft ingeslikt, wat betreft het stage-set begrafenisverhaal.. maar ik ben totaal niet onder de indruk om eerlijk te zijn :P

Het eerste wat ik zie is hoogteverschil in het terrein.. Het wegdek waar iedereen op aankomt loopt omhoog richting de stoeltjes, en het park/gras-gedeelte loopt naar beneden af.. De splitsing in het 'voetpad' wat hij als eerste aankaart vind ik echt te veel giswerk.. als je een beetje gevoel voor perspectief hebt kan je inschatten dat die kruising iets verder weg ligt en het verschil wat hij aankaart vind ik dan ook té miniem om 'creepy' te vinden.

Hetzelfde geldt voor de gebouwen, als je je inbeeld dat het wegdek naar beneden wegloopt en je simpelweg tegen de huizen aan kijkt die achter de weg staan, kloppen de beelden gewoon perfect..

Wat mij meer verbaasd is die grote zwevende lamp die op deze manier alleen aan staalkabels kan hangen.. maar ik zou niet weten waar die dan aan vast moeten zitten..
pi_99148156
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:41 schreef piepie het volgende:

[..]

Ik heb het al gevonden. In dit lange filmpje wordt het heel duidelijk uitgelegd vind ik zelf ... ;)
Jokkebrok ik ben echt benieuwd wat jouw mening over dit filmpje is. Jij bent best een expert in het analiseren van dit soort filmpjes (het 911-verhaal).

En hier een foto waarop die grote (studio)lamp daar gewoon lijkt te zweven.

[ afbeelding ]
Mja.. ik heb het even gekeken. De maker heeft enkele punten waar je inderdaad vraagtekens bij kunt zetten. Andere punten zijn volgens mij te verklaren dmv het begrip "parallax". Ik kan er niet veel zinnigs over zeggen.

Die lamp tja... die hangt vast gewoon aan kabels o.i.d. die niet goed te zien zijn op de slechte kwaliteit foto.
pi_99150126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja.. ik heb het even gekeken. De maker heeft enkele punten waar je inderdaad vraagtekens bij kunt zetten. Andere punten zijn volgens mij te verklaren dmv het begrip "parallax". Ik kan er niet veel zinnigs over zeggen.

Die lamp tja... die hangt vast gewoon aan kabels o.i.d. die niet goed te zien zijn op de slechte kwaliteit foto.
Maar waarom zou er dan überhaupt een lamp moeten hangen? Als soort lantaarnpaal? Maar die zijn toch uit overdag? Ik vind deze lamp ook zo vaag hoog hangen...

Wat betreft het 'parallax' verhaal ben ik het met je eens, idd.

[ Bericht 4% gewijzigd door MultiMarrit op 07-07-2011 14:17:44 ]
pi_99154714

In dit filmpje zie je gewoon de normale beelden van de dienst waar je goed het verloop in het terrein kan zien, en dat alles gewoon is zoals het is ;)

Ik las dat de familie van Jackson erg laat aan kwam, en dat het al donker was dus misschien dat ze daarom een grote lamp hebben opgehangen?

(nieuw brandstof voor de hoax: Op 4:28 zie je vuilnisbakken langs de weg staan :P )

Waarom hier dan geen verwijzing naar de kleur geel trouwens? :)
pi_99155294
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:56 schreef piepie het volgende:
In het vorige topic hebben we het weer eens over Dave Dave gehad.
Iemand vroeg of hij Myspace of Facebook had.

Hij heeft wel Myspace gehad en na 25 juni 2009 plaatste hij daar rare foto’s op van zichzelf en deed er vreemde cryptische uitspraken.
Helaas heeft hij zijn site onlangs opgeheven.

Een van de eerste zinnen na 25 juni 2009 die hij schreef was:
FOLLOW THE YELLOW BRICK ROAD

Hoaxers hebben aardig wat aanwijzingen gevonden.
Hier wat foto’s:

Is dat niet gewoon een verwijzing naar de gele weg uit de film "The Wiz", waarin MJ speelde?

Wiki: Yellow Brick Road
pi_99155458
Lol dat was al een flinke tijd bekend hoor :P Zelfs ik als hoax-noob weet dat :P
pi_99155784
Wat de begrafenisbeelden betreft ga ik nu ook weer twijfelen (wat ik al een beetje deed). Misschien heb ik me daar te veel blind op gestaard.
Maar dan blijf ik die zwevende lamp onverklaarbaar vinden.
Hier is nog een foto waarop de lamp nergens aan vast lijkt te zitten.

pi_99155891
Die lamp zweeft natuurlijk niet echt, maar zit wel met een slimme constructie vast.. in dit filmpje zie je er meer van:

Rond 1:20 cirkelt de camera er een beetje rond en kan je het zien.. echt uitleggen kan ik het ook niet, maar ik vind die lamp verder niet zo boeiend/mysterieus :P
pi_99156211
En natuurlijk was er ook een hele rij afvalbakken (carbage) tijdens de begrafenis.
De grootste entertainer ooit werd begraven, maar die bakken laten ze daar staan tijdens de dienst? Oké, het zal wel, haha (maar blijft opvallend).

Oh ja, die afvalbakken bij het huis staan er niet iedere dag (dat hebben hoax-believers die in LA wonen ontdekt).

Tijdens de memorial droegen de broers gele stropdassen en was Michael in het rood op de Liberian-girl foto. Tijdens de begravenis was dit precies andersom.

Wat betreft de aanwijzingen van Dave Dave en ook anderen om de Yellow Brick Road te volgen. Ik zou ook wel eens willen weten waarom, haha. Feit is wel dat er nogal wat verwijzingen naar The Wiz in zitten en de meest bizarre is natuurlijk bij die rechter.

Ik ga de komende dagen even mijn PC doorspitten en met wat oudere aanwijzingen komen voor de nieuwkomers in dit verhaal ... ;)
pi_99156268
Ben benieuwd :) Kunnen we in ieder geval concluderen dat de begrafenis niet in scene is gezet ergens in een studio? :)
pi_99156347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:45 schreef Thrilled het volgende:
Ben benieuwd :) Kunnen we in ieder geval concluderen dat de begrafenis niet in scene is gezet ergens in een studio? :)
die conclusie trek ik nog niet, maar ik zit weer op 50/50 nu ... ;)

Schiet me ineens te binnen over die afvalbakken dat ik ook eens een filmpje of foto's heb gezien waarop in diverse scènes een verschillend aantal bakken stonden ... 8)7 haha
Ik heb zoveel gelezen de afgelopen 2 jaar dat er ook weer dingen zijn vervaagd in mijn geheugen die nu weer boven komen ... :)
pi_99156780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:36 schreef Thrilled het volgende:
Die lamp zweeft natuurlijk niet echt, maar zit wel met een slimme constructie vast.. in dit filmpje zie je er meer van:

Rond 1:20 cirkelt de camera er een beetje rond en kan je het zien.. echt uitleggen kan ik het ook niet, maar ik vind die lamp verder niet zo boeiend/mysterieus :P

Bedoel je dat zwarte lange staafachtige ding?
pi_99157210
Uhm ja :) En anders geloof ik ook best dat er een kabel gespannen is van boom naar gebouw. Zoals ik zei, die lamp vind ik niet zo mysterieus :P

En piepie, op welk punt twijfel je dan nog aan de echtheid van de dienst?
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:38:27 #48
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_99161005
Ik zie nu ook voor het eerst dat die lamp aan een soort "hengel" zit. Ik denk zelf nu dat die lamp daar hing voor als het donker zou worden oid. Weet iemand hoe laat die dienst was?
Ik denk inmiddels namelijk dat zelfs als er met greenscreen etc gewerkt zou zijn, die mensen niet zo slordig zouden zijn om die lamp niet weg te werken met de computer :)

Ik weet nog dat die reallife serie van de broers helemaal niet klopte en niet "af" was. Ik weet niet meer hoe het heet weet jij dat piepie? Er mistte een hele aflevering en er klopte van alles niet aan
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_99162425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:11 schreef Thrilled het volgende:
...

Ik las dat de familie van Jackson erg laat aan kwam, en dat het al donker was dus misschien dat ze daarom een grote lamp hebben opgehangen?
...
pi_99164792
Voor mij is het iig nu voor 99% duidelijk dat de begrafenis niet plaatsvond in een studio. Toch wel jammer, had het graag geloofd. Ik vind dit alles wel spannend.. :P

Ben benieuwd naar andere aanwijzingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')