Ik zal even een paar vragen van MultiMarrit en Thrilled proberen te beantwoorden.
Over TMZ die 6 minuten voordat Michael officieel dood was verklaard met dit nieuws als eerste naar buiten kwam. Ik vind dit zelf schokkend. Niemand wist of hij het zou gaan redden. Iemand die in coma ligt hoeft niet perse te sterven. De gok die TMZ hiermee nam voor de primeur is een grote gok geweest dan. HOAX-believers gaan ervan uit dat TMZ (althans Harvey, de baas van TMZ) in het complot zit. TMZ heeft vanaf dag 1 alle primeurs gehad en andere media namen het dan over van TMZ. Voor Michael's dood had nauwelijks iemand van TMZ gehoord, maar na zijn dood zijn ze een grote naam geworden als tabloid-site. TMZ heeft sindsdien oneindig veel berichten over Michael geplaatst, waarvan vele dubieus met verdekte aanwijzingen dat het om het hoax zou gaan. Misschien heeft Michael wel een deal met die Harvey en bepaalt Michael wat er via hun site naar buiten kan worden gebracht? Lijkt ver gezocht, maar als je de hoax vanaf het begin zou hebben gevolgd dan ga je ook hierin geloven.
Dan een vraag over de carbage (het afval) langs de kant van de weg en wat dit ermee te maken zou hebben.
Ook om dit te begrijpen zou je de hoax vanaf het begin hebben moeten volgen.
Het gaat om een uitspraak die Michael vaak deed richting de roddelpers. Hij noemde dat altijd carbage.
Op dag 1 dus al die carbage langs de kant van de weg (terwijl het geen ophaaldag was), later bij een rechtszitting van Conrad Murray over zijn voogdij (hij betaalde geen alimentatie) werd er binnen gefilmd en wel een minuut lang ingezoomd op een afvalbak. Bij andere gelegenheden gebeurde dat ook al (het ziekenhuis, een andere hoorzitting etc.). Het ging dus opvallen bij de hoax-onderzoekers op een gegeven moment ...
Wat ook nog altijd vreemd is, is dat niet één arts Michael's dood heeft bevestigd (LaToya zou haar handtekening hebben gezet op de overlijdensakte i.p.v. een arts ..

). Jermaine deed de persconferentie (en leek toevallig ook gekleed voor de gelegenheid). Tot op de dag van vandaag heeft niemand van UCLU ook maar iets naar buiten gebracht. Ook geen enkele ooggetuige in het ziekenhuis, terwijl het daar natuurlijk een drukte van belang was.
Dat artsen een zwijgplicht hebben oké, maar lager personeel, bezoekers etc., niemand heeft kennelijk ook maar iets gezien. Slechts 1 portier heeft tegen iemand gezegd "Met Michael weet je het nooit hè" op een vraag van iemand die de hoax onderzoekt. Dan was er ook nog op hetzelfde moment een brandalarm (kwam dat even goed uit, haha).
De ambulancefoto toont Michael met een opgezette ader op zijn hoofd, wat niet schijnt te kunnen als iemand dood is. Het verhaal ging namelijk dat Michael al dood was toen hij de ambulance in ging. Maar er zijn ook verhalen dat de artsen nog een paar uur voor zijn leven hebben gevochten. Tegenstrijdigheden dus ook. Achteraf is inmiddels wel gebleken dat die ene foto ook nog eens een fake was.
Dan hoe ik erover denk of die begrafenis in de studio was gefilmd (op een green screen). Ik neig er echt naar te denken dat dit zo is gebeurd. Er zijn zoveel foto's en filmpjes (ik heb me er echt blind op gestaard) die dat doen vermoeden. Er klopt gewoon iets niet. Die grote studiolamp lijkt gewoon in de lucht te zweven en ook de bomen en paden kloppen niet.
Ik zal zoeken naar het filmpje waarop dit het best te zien is en dat hier ook plaatsen.
[ Bericht 21% gewijzigd door piepie op 07-07-2011 00:31:39 ]