abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juli 2011 @ 22:46:35 #1
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043579
Goedenavond,

Ik zit met een complex probleem.
Het volgende speelt :
Ik me broertje en me moeder wonen in een huis , ik ben 22 en betaal kostgeld, me broertje 19 en betaald ook.
Juridisch gezien woon ik in dit huis ,en is dit mijn woonomgeving.
Mijn moeder nodigd regelmatig haar nieuwe vriend aan die een grote mond heeft tegenover mij.
Ik zei nog een keer en ik bel de politie en toen was het van doe maar die doen niks.
Maar mijn moeder is rechtelijk en op papier de eigenaar van ons huis sinds mijn vader is overleden voorig jaar.
Nu is mijn vraag omdat ik hier woon mag ik hem verzoeken weg te gaan of anders de politie te bellen om hem, te verwijderen wegens huisvredebreuk?
Het is direct mijn huis en woning dus ik dacht ik heb dat recht.
Maar juridisch gezien is het niet mijn huis.
Wie kan mij hier mee helpen ?
Eindbaas jongeh!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:01 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99043651
Ja, die boze meneer moet dan van de polities 100 jaar de gevangenis in spinnen eten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:03 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_99043653
:{ praat erover met je moeder? Wat zou de politie moeten doen dan?
pi_99043701
Denk het niet hé. Jij bent niet de hoofdhuurder van de woning. Die heeft uiteindelijk het laatste woord.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_99043714
Je kunt hem niet uit huis zetten, omdat jij niet de eigenaar van het huis bent. Wel kun je aangifte doen bij de politie, gezien jij wel een van de hoofdbewoners van het huis bent. Sterkte in ieder geval, dat zijn geen fijne situaties.

edit: Wat een kutreacties trouwens, dit is geen ONZ of KLB, ook ik gedraag me gewoon.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 22:49:53 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 22:49:39 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_99043752
Huis is van je moeder en jij mag daar wonen tegen betaling van kostgeld dus nee, je kunt niet zomaar de vriend van je moeder het huis uitzetten zonder dat je moeder dat verzoekt te doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99043756
Je kunt beter hem beschuldigen van zware mishandeling jegens jou, dan krijgt hij misschien een straatverbod.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:49:57 #8
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043766
De politie mag iemand het huis uitzetten en de toegang ontemen als deze wederechtelijk binnen is gekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk (of lokaalvredebreuk)
Als hij dus binnen is terwijl hij verzocht weg te gaan dient hij direkt te vertrekken.
Op de weigering daarop nogmaals vragen en daarna kan je hem als burger 'staande houden'.
Dan zal er een politie agent moeten komen om hem aan te houden.
Maar , de vraag is omdat het mijn huis is of ik dat wel mag.
Eindbaas jongeh!
pi_99043776
Ga op jezelf wonen en laat je moeder fijn doorgaan met haar leven.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:50:37 #10
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043808
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef Pipo1234 het volgende:
Je kunt beter hem beschuldigen van zware mishandeling jegens jou, dan krijgt hij misschien een straatverbod.
Dit is valse beschuldiging en dat is strafbaar nee dank u.

En de relatie met mijn moeder is degelijk slecht sinds het overlijden van me vader dat ik alleen maar ruzie ermee heb.

Ik wil het huis niet uit en ze kan me er niet uitzetten omdat me pa dat nooit gedaan zou hebben.
Eindbaas jongeh!
pi_99043830
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef Arnevld het volgende:
De politie mag iemand het huis uitzetten en de toegang ontemen als deze wederechtelijk binnen is gekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk (of lokaalvredebreuk)
Als hij dus binnen is terwijl hij verzocht weg te gaan dient hij direkt te vertrekken.
Op de weigering daarop nogmaals vragen en daarna kan je hem als burger 'staande houden'.
Dan zal er een politie agent moeten komen om hem aan te houden.
Maar , de vraag is omdat het mijn huis is of ik dat wel mag.
Het is niet jouw huis, het is van de hoofdbewoner, je moeder. Doe gewoon aangifte en zorg voor een straatverbod, dat is het beste wat je waarschijnlijk kunt krijgen in deze situatie.
pi_99043834
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:50 schreef Arnevld het volgende:

[..]

Dit is valse beschuldiging en dat is strafbaar nee dank u.
Dan heb je geen opties, afgezien van zelf het huis uit gaan.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_99043843
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef Arnevld het volgende:
De politie mag iemand het huis uitzetten en de toegang ontemen als deze wederechtelijk binnen is gekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk (of lokaalvredebreuk)
Als hij dus binnen is terwijl hij verzocht weg te gaan dient hij direkt te vertrekken.
Op de weigering daarop nogmaals vragen en daarna kan je hem als burger 'staande houden'.
Dan zal er een politie agent moeten komen om hem aan te houden.
Maar , de vraag is omdat het mijn huis is of ik dat wel mag.
Het is niet jouw huis, het is het huis van je moeder, dus nee, jij mag dat niet.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:51:37 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_99043846
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef Arnevld het volgende:
De politie mag iemand het huis uitzetten en de toegang ontemen als deze wederechtelijk binnen is gekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk (of lokaalvredebreuk)
Als hij dus binnen is terwijl hij verzocht weg te gaan dient hij direkt te vertrekken.
Op de weigering daarop nogmaals vragen en daarna kan je hem als burger 'staande houden'.
Dan zal er een politie agent moeten komen om hem aan te houden.
Maar , de vraag is omdat het mijn huis is of ik dat wel mag.
Het is dus niet jouw huis. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99043867
Die vent wordt uitgenodigd en binnen gelaten door één van de rechtmatige bewoners. Met zijn verblijf in de woning is dus niets mis. Je zal dus je moeder moeten overtuigen om hem niet meer uit te nodigen. Als hij dan nog steeds langskomt, dan pas heb je een punt.

En wellicht ook als hij langskomt als je moeder er niet is.
pi_99043870
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:48 schreef Pipo1234 het volgende:
Denk het niet hé. Jij bent niet de hoofdhuurder van de woning. Die heeft uiteindelijk het laatste woord.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:52:33 #17
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043900
Maar, volgens de wet als je een huis huurt of bewoont is het jouw woning.
Ongeacht van wie het is, ook als je bij inwoont.

Klopt het juridisch dan wel als ik hem er uit zet?
Eindbaas jongeh!
pi_99043901
TS ik wil je wel even in elkaar trappen om het verhaal iets geloofwaardiger te maken. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:52:58 #19
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043920
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:52 schreef Pipo1234 het volgende:
TS ik wil je wel even in elkaar trappen om het verhaal iets geloofwaardiger te maken. :')
Ha-Ha....
Eindbaas jongeh!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:53:28 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99043938
Kun je niet ergens anders heen (een vriend of even de stad in ofzo) als die gast langskomt, gewoon ontwijken zegmaar? Of is dat niet mogelijk?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:54:16 #21
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99043985
Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Artikel 138 WBVS zegt dit.

En dit :

Wederrechtelijk een woning binnengaan is strafbaar, met name wanneer dit gebeurt op de manieren die in lid 2 beschreven zijn. Het is echter ook mogelijk dat iemand op rechtmatige manier is binnengekomen (lees: binnengelaten) en door de rechthebbende later alsnog wordt gesommeerd te vertrekken. Bijvoorbeeld: iemand komt bij een ander op bezoek, het gesprek neemt een onaangename wending, de bezoeker wordt weggestuurd maar weigert weg te gaan.
Eindbaas jongeh!
pi_99043987
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:52 schreef Arnevld het volgende:
Maar, volgens de wet als je een huis huurt of bewoont is het jouw woning.
Ongeacht van wie het is, ook als je bij inwoont.

Klopt het juridisch dan wel als ik hem er uit zet?
Nee, dit gaat om de hoofdbewoner, jij bent niet gelijkwaardig aan je moeder in dit geval omdat jij niet huurt (wettelijk gezien betaal je niet mee). Je bewoont wel, maar dit wordt vaak gelijk getrokken bij, bijvoorbeeld, studentenhuizen, niet bij moeder -> zoon relaties.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:54:34 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99044004
Je moeder nodigt hem toch uit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99044047
Dat het huis niet jouw eigendom is of dat je niet de hoofdhuurder bent maakt niets uit. Eén van de rechtmatige gebruikers geeft toestemming. Ook als een onderhuurder dat doet, dan heeft de hoofdhuurder of eigenaar daar niets tegen in te brengen. Het ontvangen van gasten valt immers onder het woongenot van elke rechtmatige bewoner.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:55:12 #25
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_99044048
quote:
5s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:53 schreef monkyyy het volgende:
Kun je niet ergens anders heen (een vriend of even de stad in ofzo) als die gast langskomt, gewoon ontwijken zegmaar? Of is dat niet mogelijk?
Ik ben vaak bij mijn vriendin in de weekenden, die woont andere kant van het land.
Doordeweeks werk ik fulltime maar ik kan nog geen huis kopen omdat me vriendin nog op school zit.
Huren is niet te doen omgeving ROtterdam
Eindbaas jongeh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')