abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2011 @ 18:39:33 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_98990762

Inleiding

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van de Samsung Galaxy S2. Het is een dual core smartphone en de laatste telg van de Galaxy reeks. Het draait op Android en is erg makkelijk aan te passen aan je persoonlijk wensen tot in het belachelijke aan toe.

Achtergrondinformatie

Het is op dit moment de snelste smartphone op de markt naast de HTC Sensation, qua specificaties op papier ontlopen ze elkaar niet zoveel. Op het werk heeft een collega zijn HTC vergeleken met mijn Samsung en vond zelf de samsung vloeiender reageren en betere foto's maken maar dit kan ook nog softwarematig zijn en in de toekomst bijtrekken met een firmware update.Voor een benchmark review tussen de twee kan je onderstaande filmpje bekijken

Mijn ervaringen met de smartphone

Het is mijn eerste smartphone, hiervoor had ik een nokia 6210 uit het jaar kruik dus ik wist niet echt wat ik kon verwachten. Mijn eerste indrukken zijn in ieder geval positief.

Het is erg makkelijk om bijvoorbeeld wifi/bluetooth/GPS/G3/refresh aan en uit te zetten door gewoon je notificationbar naar beneden te trekken en deze aan/uit te vinken wat je accuduur ten goede komt, ik doe nu 2 dagen met de batterij als ik deze niet te intensief gebruik (hier en daar een spelletje, mail bijhouden, facebook bijhouden en de normale telefoonzaken zoals bellen/smsen etc.)

Je kan er van alles mee doen en ondertussen heb ik er al een andere Android versie op gezet zonder dat deze tegenstribbelde. Samsung heeft er voor gekozen om je de mogelijkheid te bieden om dit te doen dus dat is wel weer erg tof, al vervalt dan wel je garantie maar dat is logisch.

Het glas is krasbestendig en ik heb in ieder geval nog geen krassen ondanks dat mijn sleutelbos regelmatig in dezelfde broekzak beland als mijn smartphone dus dat is een pluspunt

Aansluitmogelijheden op de pc

Je hebt meerdere mogelijkheden voor het aansluiten op de pc, ik heb ze niet allemaal geprobeerd. De volgende heb ik geprobeerd met veel plezier.

Je kan de S2 aansluiten met de micro-USB kabel en gewoon browsen via de verkenner, erg makkelijk en snel. Je hebt de Samsun Kies software wat er best goed uitziet maar deze werkt bij mij niet meer sinds ik de OS heb vervangen wat jammer is maar niet bepaald de schuld van de geleverde software, deze controleerd ook op officiele update van je OS trouwens.

De leukste vind ik zelf dat je Kies Air aan kan zetten op je smartphone waarmee je een webversie krijgt van de Kies, deze werkt nog steeds en is een geweldige toevoeging, hiermee kan je op elke pc met wifi je telefoon bereiken via een willekeurige browser en is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Nokia-suite.

Beschikbaarheid van marktplaats apps

Wat de marketplace betreft is deze vergelijkbaar met die van de iphone, volgens mij iets minder casual apps maar veel meer developer apps (je kan bijvoorbeeld applicaties downloaden om je ROM te flashen (alternatieve android versie erop te zetten), je processors te overclocken/finetunen en 'admin rechten' te verkrijgen op de telefoon en de standaard apps te de-installeren (samsung hubs bijvoorbeeld), dit allemaal met applicaties die beschikbaar zijn op de marketplace. Ik heb bijvoorbeeld ook een applicatie waarmee ik torrents direct op mijn pc kan toevoegen via een utorrent applicatie, deze is niet beschikbaar op de iphone marktplaats (gezocht met de iphone van mijn zus)

videocamera

Ik heb een 'klein' filmpje gemaakt op de hoogste stand (alsnog meer dan 40 MB :') ) en op mijn webspace gezet om je een indruk te geven van de kwaliteit Klik! (rechtsklikken opslaan als). Bij mij schokt ie een beetje maar dat komt eventueel eerder door de grootte van het bestand en dat mijn laptop het niet aan kan dan de opname van de smartphone. Nadeel vind ik persoonlijk dat ik enkel in MP4 format kan opnemen

Er is ook een frontcamera aanwezig voor videobellen trouwens maar de maximumresolutie is 640 bij 480

Fotocamera

De fotocamera bevalt ook goed. Je hebt een aantal functies erop waaronder een 'lach-functie' wat betekend dat de camera pas een foto maakt als deze een lach herkend, werkt best goed. Je hebt ook een 'cartoon-functie' maar deze vind ik persoonlijk niet echt goed werken, deze doet een poging om een foto als een tekening weer te geven maar komt al snel onduidelijk over maar grappig is het wel. Maximumresolutie is 3264 bij 2448, als voorbeeld een foto op de hoogste resolutie/kwaiteit Klik!

Het heeft ook een flitsfunctie (enkele led) maar verwacht hier niet te veel van al is het wel handig.

De frontcamera heeft en maximumresolutie van 1600 bij 1200 en uiteraard geen flits

Eindconclusie

Ik ben er erg blij mee en heb geen spijt dat ik er ééntje heb gekocht, uiteraard kon mijn nokia 5/6 dagen met een enkele laadbeurt en deze maximaal 2 dagen met normaal gebruik maar dat is smartphone-eigen, het is vooral een must-have als je ermee wil experimenteren wat software/OS en instellingen betreft en heeft daarmee wat mij betreft het grootste pluspunt tegenover bijvoorbeeld de Iphone. Hij is vloeiend in gebruik en draait ales wat je wil zonder tegenstribbelen. Er is wel wat minimale technische kennis en vertrouwen nodig als je er daadwerkelijk een andere Android versie erop wil zetten en de kans bestaat altijd dat er iets fout gaat, dit is mij nog niet overkomen maar het blijkt redelijk makkelijk om deze weer werkend te krijgen en het is lastig om je telefoon daadwerkelijk zodanig te slopen dat het onherstelbaar is, software matig dan want als je het tegen de muur gooit zal de smartphone wel degelijk kapot gaan.

Al met al raad ik de S2 iedereen aan die van gebruikersgemak houdt tot aan iedereen die graag met een smartphone wil prutsen om te kijken wat het aan kan. De S2 is wel wat lomp maar niet zwaar en door de geringe dikte past het makkelijk in je broekzak.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:03:56 #2
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99105463
Bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke review.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:02:44 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_99146554
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:03 schreef galtfactory het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke review.
Graag gedaan :).
Vrijheid
pi_99559364
Door je review ben ik gaan denken over aanschaf hiervan. Bedankt! ^O^
  zondag 17 juli 2011 @ 12:48:07 #5
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99574749
Een hele kleine update na mijn laatste reactie.

Ik mag mij inmiddels de trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S2 noemen die ik gisteren heb gehaald.

Met dank aan de review die mij nieuwsgierig maakte en dit als uiteindelijk resultaat (ik was toch al toe aan een backup telefoon) heeft opgeleverd.
pi_99741999
Geweldige review en kan me er compleet in vinden (aldus een trotse bezitter van de s2. Dat ding moet heilig verklaard worden!)
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:40:14 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_99742566
Graag gedaan! Veel plezier met jullie nieuwe speledingetje, ik ben er nu nog steeds tevreden mee in ieder geval O+.
Vrijheid
pi_99834835
Topic nog nie gelezen maar dit het vanaf mijn galaxy s 2

Een goeie telie als de toetsen niet zo fucking dicht op elkaar zaten
Ik herken meteen of iemand hier zijn galaxy gebruikt aan de w inplaats van e
En de . Inplaata van spatie
I Did Not Want This For Him.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:01:24 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_99966328
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 13:06 schreef Jadusable het volgende:
Topic nog nie gelezen maar dit het vanaf mijn galaxy s 2

Een goeie telie als de toetsen niet zo fucking dicht op elkaar zaten
Ik herken meteen of iemand hier zijn galaxy gebruikt aan de w inplaats van e
En de . Inplaata van spatie
valt op zich wel mee hoor. zeker als je aan swype went. Maar je scherm een kwartslag draaien wil ook nog eens helpen natuurlijk. Al gebeurd het nog weleens. Bedenk dan dat je nu zelfs een relatief groot scherm hebt!
Vrijheid
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:47:43 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99988116
Goede telefoon ja, ik raad hem eenieder aan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:15:26 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100054012
Oh, één ding wat ik gruwelijk irritant vind is dat wanneer ik op de komma of SYM druk, ik vaak op de taal terechtkom. En dan kan ik daar weer 100 keer op klikken tot ik NL weer terug heb.
pi_100119410
Als je die "taalknop" dan even wat langer ingedrukt houdt, krijg je een lijst te zien en kan je op nederlands drukken.... Hoef je niet honderd keer te drukken.

Ik druk vaak op de komma als ik de de spatie indruk, ook erg irritant.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:21:56 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100124377
Ik bied je mijn firstborn aan _O_
pi_100136199
Mooie review, uitgebreid en duidelijk. Ben zelf ook een trotse eigenaar van de Galaxy S II, vind het een super toestel en android biedt ontzettend veel mogelijkheden om zelf aan te passen en waar Samsung je geen strobreed in de weg gaat liggen. Miste alleen een klein puntje over de mogelijkheid om hem aantesluiten op de tv via een hdmi kabel die je aansluit op de micro-usb. Doe dit regelmatig als ik bij vrienden een film wil kijken, hij speelt vloeiend hd af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sprokkie22 op 30-07-2011 21:13:05 ]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:36:27 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_100140262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:56 schreef Sprokkie22 het volgende:
Mooie review, uitgebreid en duidelijk. Ben zelf ook een trotse eigenaar van de Galaxy S II, vind het een super toestel en android biedt ontzettend veel mogelijkheden om zelf aan te passen en waar Samsung je geen strobreed in de weg gaat liggen. Miste alleen een klein puntje over de mogelijkheid om hem aantesluiten op de tv via een hdmi kabel die je aansluit op de micro-usb. Doe dit regelmatig als ik bij vrienden een film wil kijken, hij speelt vloeiend hd af.
Dat heb ik nog niet uitgevogeld, waar heb je dat kabeltje gekocht? :).
Vrijheid
pi_100153032
Heb hem bij Saturn gekocht, maar je kunt hem overal op internet krijgen :)
pi_100178375
:o Heb je een nieuwe telefoon?
*flauwvalt*
Fok!bejaarde
  maandag 1 augustus 2011 @ 01:59:36 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_100181855
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:05 schreef Anosmie het volgende:
:o Heb je een nieuwe telefoon?
*flauwvalt*
niet alleen dat. Een smartphone! :o.
Vrijheid
pi_100195311
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 01:59 schreef jogy het volgende:

[..]

niet alleen dat. Een smartphone! :o.
:o :o
*flauwervalt*
Fok!bejaarde
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:20:30 #20
124786 Sartorius
Geloven doe je maar in de kerk
pi_100537498
Ik heb een aantal vragen waar ik waarde aan hecht aangezien ik misschien de S2 wil aanschaffen:

in hoeverre kan ik met de standaard emailtoepassing die er op zit verschillende mappen in hotmail bekijken? Ik krijg bepaalde (belangrijke) mail binnen in andere mappen dan mn postvak-in en op mn huidige telefoon (Nokia E72) kan ik via t synchronisatie programma alleen mail kijken die ik in mn postvak-in krijg.

Heeft iemand ervaring met de synchronisatie van Lotus/iNotes/Webmail op de S2? Dit werkt namelijk niet op een Nokia E72 (aangezien Lotus/iNotes/Webmail geen uitgaande server heeft heb ik mij laten vertellen)?

In hoeverre is android 2.3 een verbetering t.o.v. 2.1 of 2.2 op een samsung galaxy s? Vrienden met een galaxy s vertellen dat een upgrade op de galaxy s naar android 2.3 niet altijd beter is al begrijp ik dat dit voornamelijk zal liggen aan de hardware.

Hoe lang gaat de batterij mee? Er vanuitgaande dat mail regelmarig gesynct word, internet actief is o.a. voor apps en ik er ook wel eens mee bel of sms? is het teveel gevraagd om er in ieder geval 2 hele dagen mee te kunnen?

Alvast Thnx!

[ Bericht 11% gewijzigd door Sartorius op 10-08-2011 01:49:28 (vraag dr bij!) ]
Jezus komt de werkplaats binnen waar Jozef een tafelpoot aan het frezen is:
Jezus: "Vrees niet, vader"
Jozef: "Maar het moet af."
pi_100707359
In een woord..supertelefoon...
pi_100789696
Blijft toch moeilijk voor te stellen dat dit echt in je broekzak past. Dat is echt het enige wat mij tegenhoudt..verder heeft hij het mooiste scherm en ja dat grotere scherm zorgt er simpelweg voor dat hij lekkerder werkt.
pi_101109408
Die review heeft mij zeker geholpen. Wat is nu een goede plek om hier een fatsoenlijk abonnement met snel internet bij te zoeken? Is het goedkoopste om gewoon in de winkel een abonnement te nemen? Zeker geen vodafone of t-mobile met die storm van vandaag waren zij al uitgevallen. Ik ben dan op zoek naar supersnel internet en ongeveer 300 minuten.
pi_101132126
Lol vanaf half oktober mag deze foon niet meer verkocht worden in nederland! Apple wins!
pi_101163022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:36 schreef McManu het volgende:
Lol vanaf half oktober mag deze foon niet meer verkocht worden in nederland! Apple wins!
w00t :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')