abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2011 @ 12:02:50 #1
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98976292
Douwe Egberts Aromettes Original

Wat is het ?

Het is gemalen Koffie gevormd tot een een koffieboon voor 1 kopje koffie.

Waarom?

Ik heb werkelijk waar geen idee waarom je dit zou doen, maar ik denk als een soort tegenhanger voor senseo, of als je zelf geen maatschepje hebt.

Hoe gebruik je het?

Heel eenvoudig je plaatst een filter in je koffiefilterhouder en gooit naar behoefte de Amorettes in je filter, een boon per kopje. Eigenlijk alleen makkelijk voor in een apparaat of als je precies weet hoeveel water je opschenkt. Je moet wel minimaal 3 koppen zetten.

Kwaliteit?

Zelfde als de normale DE koffie of DE decafé of DE Mocca.

Prijs?
3,42 per 224 gram (AH)
0.99 per 224gram (action)
Heb ze zelf vorige week bij Action gekocht ik weet niet of ze er nu nog zijn

Normaal kost DE koffie 2,66 bij de AH voor 250 gram. Is deze meerprijs het waard ik persoonlijk vind van niet, al is het wel erg handig als je niet thuis dus je geen maatschepje hebt en geen bus voor je koffie.

Verpakking?

Gewoon een kleine koffie bus met flexibele deksel die de koffie lekker vershoud. Geen aroma verlies. Neemt wel veel ruimte in je vuilnisbak. Zijn ook eventueel hebruikbaar voor andere producten, maar of dat echt nodig is?

Conclusie:

Prima product net als de gewone koffie, maar normale prijs is veel te hoog. Action prijs was voor mij de reden om het eens te proberen. Anders zou ik het slechts kopen voor op de camping of als ik ergens anders was zonder maatschepje of eetlepels.

Foto van de Boontjes volgt later
oh spaarpunten hoef je niet meer uit te knippen, die zitten er los bij
pi_98976760
Wij hebben het ook eens gekocht en volgens mij was het niet 1 boon per kopje maar 1 boon per wat normaal een schepje gemalen koffie is.
Ik vond het zeker niet bijzonder vergeleken met normale snelfiltermaling dus ik koop het niet meer.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:28:36 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98977035
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:20 schreef jeoff het volgende:
Wij hebben het ook eens gekocht en volgens mij was het niet 1 boon per kopje maar 1 boon per wat normaal een schepje gemalen koffie is.
Ik vond het zeker niet bijzonder vergeleken met normale snelfiltermaling dus ik koop het niet meer.
Staat er ook op bijv. drie aromettes voor drie kopjes.
Overigens vind ik dit echt een onzinproduct, alsof ik geen koffie kan zetten uit de losse pols. Daar heb ik dat persvormpje of schepje echt niet voor nodig.

Die aanbieding voor een euro is dan wel goed meegenomen.
De review is leuk en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot die bonen in werkelijkheid zijn en ook hoe sterk die bonen zijn. Ik zou die bus schudden als een sambabal om te kijken hoe lang ze heel blijven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:47:50 #4
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98981274
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Staat er ook op bijv. drie aromettes voor drie kopjes.
Overigens vind ik dit echt een onzinproduct, alsof ik geen koffie kan zetten uit de losse pols. Daar heb ik dat persvormpje of schepje echt niet voor nodig.

Die aanbieding voor een euro is dan wel goed meegenomen.
De review is leuk en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot die bonen in werkelijkheid zijn en ook hoe sterk die bonen zijn. Ik zou die bus schudden als een sambabal om te kijken hoe lang ze heel blijven.
Even Update

Wrijving zorgt voor een kleine hoeveelheid losse koffie,

Met 4 bonen in de bus kort rammelen levert dit resultaat

na een halve minuut rammelen zijn de bonen terug veranderd in koffie

Nog even terug naar de grote van de voorgevormde boontjes

en bij deze nog een kleine sfeer impressie van 4 boontjes tegelijk
pi_98981387
Grappig zinloos product imo. *O*
  zondag 3 juli 2011 @ 15:05:12 #6
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98981926
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:47 schreef rac het volgende:

[..]

Even Update

Wrijving zorgt voor een kleine hoeveelheid losse koffie,

[ afbeelding ]

Met 4 bonen in de bus kort rammelen levert dit resultaat

[ afbeelding ]

na een halve minuut rammelen zijn de bonen terug veranderd in koffie

[ afbeelding ]

Nog even terug naar de grote van de voorgevormde boontjes

[ afbeelding ]

en bij deze nog een kleine sfeer impressie van 4 boontjes tegelijk
[ afbeelding ]
Toffe update! Bedankt voor de testen. Die vier boontjes zo naast het karmuntje zijn kleiner dan ik dacht en ook voor hier in huis te weinig voor vier kopjes.

Het ziet er leuk uit maar voor de reguliere prijs veel te duur en compleet nutteloos.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 3 juli 2011 @ 16:17:00 #7
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98984999
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Toffe update! Bedankt voor de testen. Die vier boontjes zo naast het karmuntje zijn kleiner dan ik dacht en ook voor hier in huis te weinig voor vier kopjes.

Het ziet er leuk uit maar voor de reguliere prijs veel te duur en compleet nutteloos.
De grote van de boontjes is ongeveer gelijk aan het maatschepje voor 1 kopje, ik heb zelf een maatje voor 2 koppen.

De aanbieding bij action was was voor mij de reden om het kopen, heb eerst de Mokka geprobeerd maar deze vond ik minder geschikt voor dagelijks gebruik. Best wel een keer lekker maar wel te sterk.

Er zitten 32 van de voorgevormde boontjes in een verpakking dat is voor mij dus ongeveer 4 x koffiezetten. Het gaat dus ook heel snel met zo'n verpakking.
Het is wel makkelijker te openen dan een regulier pak maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat dit product makkelijker maakt.
pi_99571531
Ik heb het ook een keer getest. Normaal gebruiken wij een Dolce Gusto, maar als er een kamer vol visite is, dan is een pot wel eens handig. Dus daarom ook zo'n bus met "bonen" en ookal is het idee leuk, het is niet optimaal.
Bij een grote pot koffie zetten, vallen niet alle bonen uit elkaar, waardoor je vervolgens een pot slappe koffie hebt. Het water loopt te makkelijk tussen de bonen door, waardoor in het begin bijna water door het filter de pot in sijpelt.
Kortom, leuk idee, maar zal nog wat verder doorontwikkelt moeten worden.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:12:50 #9
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99571639
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:05 schreef Dirkh het volgende:
Ik heb het ook een keer getest. Normaal gebruiken wij een Dolce Gusto, maar als er een kamer vol visite is, dan is een pot wel eens handig. Dus daarom ook zo'n bus met "bonen" en ookal is het idee leuk, het is niet optimaal.
Bij een grote pot koffie zetten, vallen niet alle bonen uit elkaar, waardoor je vervolgens een pot slappe koffie hebt. Het water loopt te makkelijk tussen de bonen door, waardoor in het begin bijna water door het filter de pot in sijpelt.
Kortom, leuk idee, maar zal nog wat verder doorontwikkelt moeten worden.
Hier heb ik geen last van gehad niet bij 10 koppen (is het meest wat in mijn kan past), heb ook weleens een keer 3 koppen gezet ging ook goed , meestal is dat minder.
Misschien ligt het aan je apparaat?
pi_99571662
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:12 schreef hrac het volgende:

[..]

Hier heb ik geen last van gehad niet bij 10 koppen (is het meest wat in mijn kan past), heb ook weleens een keer 3 koppen gezet ging ook goed , meestal is dat minder.
Misschien ligt het aan je apparaat?
Dat zou zomaar aan het apparaat kunnen liggen, maar bij gewone koffie heb je daar in ieder geval geen last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')