abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98967384
Ik vroeg mij af wat jullie nou het beste hondenvoer (brokken) vinden, ongeacht de prijs? Ik geef mijn hond luka nu Markus Muhle, maar vind dat ze hier van te veel (en te zachte) ontlasting heeft. EIgenlijk heeft ze dat met elke brok! Heb nu al zo veel geprobeerd. Als ik vers vlees geef gaat het super goed, maar vind het niet altijd even practisch en geef het nu alleen in de weekenden. Heb gemerkt dat hondenvoer fabrikanten zo vaag doen over de ingredienten en de hoeveelheid vlees. Bij de een zit er vers vlees in (met water inhoud) en bij de ander is het gedroogd. Wordt er maar niet wijzer van.
Maar goed, ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen... en waar je hond het goed op doet (met weinig ontlasting!) .
Thanks!

[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 03-07-2011 00:49:19 ]
pi_98968373
En je weet zeker dat dit geen spam is? Die site die je noemt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98969305
Waarom zou het spam zijn?? ik ben bezig met het onderzoeken naar de beste hondenbrok voor mijn hond... De lijst is interessant maar ja, 1 lijst zegt ook niet alles. Ben gewoon benieuwd naar ervaringen en of die ook overeenkomen met de lijst die ik vond.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 juli 2011 @ 00:49:59 #4
163650 Greys
pi_98969603
Als het niet als spam bedoeld is en puur om ervaringen van FOK!ers gaat, kan het ook wel zonder link naar website/lijst. Verwijderd derhalve.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 3 juli 2011 @ 00:52:06 #5
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98969678
Pedigree ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 3 juli 2011 @ 02:03:50 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98971598
Ik snap niet waarom je geen vers blijft voeren als ie t daar goed op doet en op aaaalll die rest niet ):O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 3 juli 2011 @ 02:05:45 #7
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_98971628
Hill's.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 3 juli 2011 @ 02:15:42 #8
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98971793
Beneful. Toen we hem als pup kregen zat'ie op Royal canin. Toen hij een maand of 6 was kreeg hij diarree. Dit werd erger en erger; hij viel alleen nog maar af. De da kon niets vinden, dus zijn we gaan zoeken naar voeding. De diarree bleef; met versvoer ging hij zelfs ook nog dagelijks kotsen. Op mijn zoektocht naar Hols, (wat zomaar ineens verdwenen was :? ) omdat ik in het verleden een hond had die het daar goed op deed, stuitte ik op Beneful. Na een week of 2 ging het echt beter met hem. De diarree stopte en hij kwam weer aan. We blijven hier dus maar mee omgaan. Soms doe ik wat vlees door zijn eten, maar dan heeft'ie meteen weer diarree......
  zondag 3 juli 2011 @ 02:53:45 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_98972292
Hier zitten ze op Royal Canin Renal (iv.m. de nieren van eentje en de andere eet gewoon mee, is al een oudje)....maar vroeger ook wel de normale RC gebruikt en die beviel verder goed.....altijd stevige ontlasting en geen stank. In het weekend wel een blikje voor "de lekker" de standaard supermarktmerken (ook eigen merk) maar nu dus ook in nierdieetuitvoering (hele dure van de dierenarts :P )

[ Bericht 11% gewijzigd door trovey op 03-07-2011 14:32:45 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98974511
Dus om iets op tijd uit de vriezer te halen is niet praktisch genoeg?
Denk niet dat je het kan afkopen met de beste brok,niet elke hond reageert op voeding hetzelfde.
Het is maar net waar ze het goed op doen.
Geld trouwens ook voor KVV en Barf
Waar moet een beste brok aan voldoen in jou ogen ?
Meeste voedingswaarde ,meeste energie ,wel /geen granen,geperst,geëxtrudeerd.....enz enz enz .

Om wat voor hond gaat het >Ras>sexe>leeftijd?

Eigen honden staan op Barf en Hill's J/D

[ Bericht 6% gewijzigd door zeeeend op 03-07-2011 10:39:54 ]
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 11:19:10 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_98975367
Mijn hond en mijn katten krijgen James Wellbeloved :) Voor de hond is dat de Senior versie.
En de katten krijgen daarnaast vers. O.a Tinlo, Lotgering en Carnibest.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_98981460
Je kan pas zeggen wat goed is, als je eerst vaststelt wat je belangrijk vind in een brok.
Hoeveelheid ontlasting, acceptatie van de brok, ect. Of misschien wel de algemene gezondheid van het dier. En zo ja, naar welke punten kijk je dan? Er zijn nogal veel verschillende punten.

Hoe dan ook, er moet veel chemische troep in een brok worden gestopt voordat het langer bewaard kan blijven. Daarbij oxideren vetten heel snel (en goede vetten zijn noodzakelijk voor een gezonde hormoonhuishouding. Hormonen regelen alles, zo is insuline ook een hormoon).

Tussen kanker bij huisdieren en bewaarmiddelen in brokken, is wel zeker een verband.

En dan hebben we nog het soort vlees. 'Kip en overige dierlijke bijproducten' is een mooie term voor dat er amper vlees in zit, maar wel veren en botten.
In de veren en botten zit een dusdanig beperkt aminozuurprofiel, dat het lichaam er niets mee kan. Gevolg: een hond die sneller spiermassa verliest en sneller vetmassa opslaat.

Goed ontwikkelde spiermassa, verlicht de gewrichten. Gewrichtsproblemen kunnen deels daardoor worden uitgesteld.
De verdere nadelen van een slap, maar vet lichaam (dus lichaam van een mens wat alleen chips eet en niet sport) hoef ik niet uit te leggen, neem ik aan.
pi_99007813
Af en toe een potje bonen is ook niet verkeerd. Alleen brokken is volgens mij niet goed, honden krijgen het bijna altijd aan de nieren, vaak teveel eiwitten in brokken (als ik het goed heb).
  maandag 4 juli 2011 @ 01:31:19 #14
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99008622
Ik heb wel goede dingen over Yarrah gehoord. Misschien dat ik dat nog eens ga proberen. Het idee dat er geen kunstmatige toevoegingen in zitten en het biologisch is spreekt me wel aan. Het schijnt vooral goed te zijn voor honden die snel last hebben van hun spijsvertering. Iemand ervaring hiermee?
pi_99053349
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:59 schreef Plugin het volgende:
Af en toe een potje bonen is ook niet verkeerd. Alleen brokken is volgens mij niet goed, honden krijgen het bijna altijd aan de nieren, vaak teveel eiwitten in brokken (als ik het goed heb).
Dat komt eerder omdat er verkeerde/goedkope eiwitten -plantaardige- in zitten, dan door de hoeveelheid eiwitten
pi_99053384
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 01:31 schreef childintime het volgende:
Ik heb wel goede dingen over Yarrah gehoord. Misschien dat ik dat nog eens ga proberen. Het idee dat er geen kunstmatige toevoegingen in zitten en het biologisch is spreekt me wel aan. Het schijnt vooral goed te zijn voor honden die snel last hebben van hun spijsvertering. Iemand ervaring hiermee?
Hoe wil je -zonder kunstmatige rommel- een stuk vlees en groente (en dierlijke bijproducten) tot een houdbare brok krijgen? Dat is onmogelijk.
Het is puur die slogan die misleidend is.

Het 'bevat geen toegevoegde suiker' ken je wel toch? 9 van de 10 keer zit het bomvol met alcoholsuiker (wat echt niet beter is) en een lading suiker die van oorsprong in het product voorkomt, maar dan in grotere mate. Vooral amerikaanse producten zijn daar extreem mee.
Zo is het met dat hele rijtje slogans net zo; het zijn allemaal misleidende termen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:54:15 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054106
hills (j/d)
Specific (CJD Joint)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:05:43 #18
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99094142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:48 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Hoe wil je -zonder kunstmatige rommel- een stuk vlees en groente (en dierlijke bijproducten) tot een houdbare brok krijgen? Dat is onmogelijk.
Het is puur die slogan die misleidend is.

Het 'bevat geen toegevoegde suiker' ken je wel toch? 9 van de 10 keer zit het bomvol met alcoholsuiker (wat echt niet beter is) en een lading suiker die van oorsprong in het product voorkomt, maar dan in grotere mate. Vooral amerikaanse producten zijn daar extreem mee.
Zo is het met dat hele rijtje slogans net zo; het zijn allemaal misleidende termen.
Het gaat er bij dit voer meer om dat het vlees afkomstig is van biologische veehouderijen. Dus zoveel mogelijk zonder antibiotica, bestrijdingsmiddelen, chemische toevoegingen. En ik neem dus aan ook de graanproducten die gebruikt worden.
pi_99110224
Het kost zon ¤5 per kg. Daar kan je nog niet eens de hoeveelheid vlees halen die nodig is om een kg brok te halen, laat staan het bewerken/overige producten/vervoer/winst/ect

Er staat dat ze geen antibiotica gebruiken, niet dat ze vlees zonder ab gebruiken. Groot verschil...
En het 'zoveel mogelijk' is ook erg discutabel. Wat als je preventief behandelen als minimum ziet?

Graanproducten zijn goedkoper als ze niet biologisch zijn. Denk je serieus dat je kan aannemen dat een producent een duurder product gebruikt, zonder dit kenbaar te maken?

En ze hebben een vegetarische hondenbrok. Wtf?
Plantaardige eiwitten zijn van lage kwaliteit, het lichaam heeft gewoon bepaalde aminozuren nodig die enkel uit dierlijke te halen zijn. Het dichtste daarbij in de buurt komt soja, of bepaalde combinaties (zoals peulen met mais). De brok bestaat bijna alleen maar uit granen en zonnebloem, en een heel klein beetje soja...
Je ondervoed je hond gewoon, met zon brok.

De term 'dierlijke bijproducten' gebruiken ze daar ook. Je betaald dus voor lege voedingswaarde, want de voedingswaarde uit botten en veren zijn amper opneembaar.

Het is ´van gecontroleerde biologische teelt, ECO, Schaal 1301´. Ik weet niet hoor, maar kan jij ergens vinden wat het precies betekend?
pi_99111822
Wij geven onze pup drie maal daags Belcando (droogvoer), en eenmaal daags Energique (vlees).
Beiden zo'n 3 euro per kilo, als je groot inslaat ;)

Als hondennoob ben je snel geneigd om bijvoorbeeld eukanuba of hills te kopen. Dit zijn de grote, prijzige, schreeuwerige merken in de dierenspeciaalzaken, daardoor denk je al snel dat het goed voer is.

Ik ben er erg tevreden over, en belangrijker; De hond ook. Niet alleen vindt hij het lekker, zijn kleine vachtje is ook al prachtig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_99131055
Maar, ik snap niet dat als je ziet dat je hond het goed doet op vers vlees (kvv of barf) dat je dat dan niet geeft?

Hoeveel moeite is het nou werkelijk? Je moet het uit de vriezer halen, een dag van te voren. that's it.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')