abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:40:36 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98956845
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:42:33 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98956922
Maar, als de vorige 1539 al had moeten zijn, dan had dit toch 1540 moeten wezen? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:43:42 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98956970
Pfff :').
Niet meer actief op Fok!
pi_98957163
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:43 schreef Viking84 het volgende:
Pfff :').
:P
We gaan vanavond lamskarbonaadjes eten :9
pi_98957197
ik ga zo bbq'en... :6
pi_98957233
Hoi. Ik geloof dat ik niet de enige ben die last heeft van mijn buurman. :') Net een woordenwisseling daar aan de deur... :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98957421
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:P
We gaan vanavond lamskarbonaadjes eten :9
Lekker! :9 Ook met gepofte knoflook? O+
pi_98957438
Mooie jurkjes dames!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_98957489
Lijstje vandaag:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: pannekoek met bruine suiker, 3 cappuccino
L: boterham met roerei, vanilleyoghurt
T: 4 toastjes filet americain, 2 toastjes paturain
T: boterham oude kaas, boterham chorizo
D: bruine bonen met spek, groente-omelet met chilisaus
T: glaasjes rosé en chips

Eigenlijk vind ik het, zoals jullie aan mijn lijstje zien, wel prettig om weer op m'n zwaarst (65 kg) te zijn, dan kan ik onbeperkt alles eten en drinken :+ Weet alleen niet of het verstandig is weer een lange tijd op dit gewicht te blijven hangen, laatst kreeg ik het ook al niet 'terug' op 61 kg. Maar ik las net in het vorige topic dat je als jojo (wat ik eeuwig doe) toch redelijk gezond bent :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:15:43 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98957961
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:59 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: pannekoek met bruine suiker, 3 cappuccino
L: boterham met roerei, vanilleyoghurt
T: 4 toastjes filet americain, 2 toastjes paturain
T: boterham oude kaas, boterham chorizo
D: bruine bonen met spek, groente-omelet met chilisaus
T: glaasjes rosé en chips

Eigenlijk vind ik het, zoals jullie aan mijn lijstje zien, wel prettig om weer op m'n zwaarst (65 kg) te zijn, dan kan ik onbeperkt alles eten en drinken :+ Weet alleen niet of het verstandig is weer een lange tijd op dit gewicht te blijven hangen, laatst kreeg ik het ook al niet 'terug' op 61 kg. Maar ik las net in het vorige topic dat je als jojo (wat ik eeuwig doe) toch redelijk gezond bent :')
ik heb het idee dat je, als je zwaarst 65 is en je streef 61, sowieso niet zo heel erg hoeft af te vallen voor je gezondheid... toch?
;)
Kwak
pi_98958209
Mijn lijstje van vandaag (en eens totaal niet gepland want niet meer thuis na het ontbijt)

O: yoghurt met muesli
L: maissoep en een volkorenbroodje gezond (ham kaas plakjes ei komkommer tomaat en een berg sla)
T: verse vruchtenbowl
T: 2 minigehaktballetjes
Hele dag thee en water gedronken.

weer thuis geen zin in koken:
D: romige kippensoep (uit een zak ja :o ) sla komkommer en wortel, lief en kiddo hebben patat gehad.
T: warme griesmeel

Oh en B wel meer dan ik gewend ben, badje in en uit, beetje doen alsof ik zwem en stukjes met de rolstoel op armkracht, heel wat voor mijn doen en morgen ben ik kapot :P

Morgen even groente inhalen, verder ben ik voor een onverwacht dagje uit eigenlijk best tevreden :)
pi_98958469
Hoi allen :)

HPKW waar was je vandaag? Ik zag iemand de precies dat jurkje had gekocht, en hij stond prachtig! Jammer dat ik hem niet heb gepast, maar ja.

Phaidra ook superleuk, vooral die eerste! Ewelina ook leuk maar niet zo mijn stijl, staat je wel mooi :Y

Was het nationale shopdag? ik heb ook geshopt!
pi_98958527
Lijstje!

O: handje cashews, rijstmelk, vijg
S: bodycombat
T: 200 ml broccolisoep, 2 v. boterhammen
L: salade met eendenborst en 3 stuks stokbrood, 2 jus d'orange
T: 2 plakjes cake
B: beetje sjouwen door de stad
D: pasta met gorgonzola enzo, courgette ernaast
T: fruit!
pi_98959144
Mooie jurkjes dames en props voor Phaidra en d'r cleavage ;)

Oh en eens met HPKW over het kopen van aandenkens enzo :Y

Pff, ik ben _kapot_ maar het was wel erg leuk en leerzaam!

Van 9 tot 12 op het strand rondgerend....en ik heb écht de conditie van een natte krant :X We gingen allemaal plyometrische shizzle doen, beetje van dit ->
Allemaal superhoog tempo en weinig rust, hier was ik dus niet zo goed in :@
maar ik had ook de dikste kont, dus ik moest het meeste gewicht meeslepen O-)

Daarna door naar de sportschool en toen weer een workoutgehad waar je u tegen zegt, d'r was een meid die wedstrijden doet in Amerika en we mochten haar schema afwerken :X

Voor de mensen die trainen een indruk:

Smith squat
1 legged leg press
sumo squat
stif legged deadlifts
leg curl
leg extension

alles 4 keer achter elkaar en 15 hh. Als je voorganger niet snel genoeg was, dan mocht je fijn bodyweight squats gaan doen tot deze wel klaar was :+

Maar op een gegeven moment was ik door de pijn/het ongemak heen en ging als een malle :P Soort runners high, de sportschool editie :D

Na bovenstaande nog een keer benen en dan schouders, rug en borst/biceps.

Op het laatst nog vragenuurtje gehad en die bikinibabe heeft ons uitgelegd hoe we moeten poseren _O- ging nog best goed :7

oh en d'r was een bootcamper van de dag....ik was tweede, wat ik nog best goed vond gezien de staat van mijn lijf :P Volgende keer beter :Y :Y :Y :Y :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:54:55 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98959264
Aurum _O_ Klinkt allemaal mega-intensief, heel knap dat je dat gedaan hebt! En dan ook nog 2e worden met bootcamper van de dag :o Dat word je niet snel lijkt me, dus wees niet zo streng voor je cuuuurves :7

*O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98959268
lijstje:

O: smoothie+nootjes
T: shake
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
T: druivensap en bcaa
L: rijst,kip en doperwten
T: biefstuk
T: 4 rijstewafels en pindakaas
T: havermoutshake
D: aardappels en vis
T: blokje kaas, 3 blokjes pure chocola
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98959296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aurum _O_ Klinkt allemaal mega-intensief, heel knap dat je dat gedaan hebt! En dan ook nog 2e worden met bootcamper van de dag :o Dat word je niet snel lijkt me, dus wees niet zo streng voor je cuuuurves :7

*O*
mjaah, ik was een 1/2 seconde sad....maar daarna bedacht ik me wat jij zegt idd :Y

*O*
pi_98959304
Aurum, wat supergoed!!! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98959368
Aurum schopt kont! B-)
pi_98959372
Mooie jurkjes, Phaidra :Y. Vooral nr 1, en ik vind nr3 juist wat minder leuk vanwege de kleur.
Ewelina, zo te zien ook een mooi jurkje, maar ik vind jouw standaardpose jouw figuur niet mooi laten uitkomen. Ik meen me je te herinneren in een Chinees aandoend jurkje in een moordpose..
Mini. gefeliciteerd met je mijlpaal!
De rest ben ik vergeten :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:00:05 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98959398
Sigme, wat doe je! Snel editten! :o :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

mjaah, ik was een 1/2 seconde sad....maar daarna bedacht ik me wat jij zegt idd :Y

*O*
Mooizo! Niks niet natte krant, vers-van-de-pers eerder :7
pi_98959429
ik ben wel erg benieuwd hoe ik morgen mijn bed uit kom :P
pi_98959430
:W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98959460
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sigme, wat doe je! Snel editten! :o :+

[..]

Mooizo! Niks niet natte krant, vers-van-de-pers eerder :7
:+ :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:04:24 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98959501
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

:+ :*
Youuu have not seen aaaanything </pinguinsvanMadagascar-handbeweginkjes>

:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo