Soms heb je geen zin of geen tijd om te koken maar wil je wel een lekker warme hap zonder daarvoor de deur uit te hoeven. Dan zijn kant en klaar produkten een prima oplossing. De
Action had vorige week haar kant en klare pasta in de aanbieding en ik besloot deze eens te gaan proberen. Normaal kost hij 89 cent, nu hoefde ik maar 65 cent af te rekenen.
Er zijn drie smaken: pommidori, quatre staggione en carbonara. Ik koos de laatste. Op de zak staat dat het voor 1 tot 2 personen is.
Het produktDe pasta zit keurig verpakt in een stevige zak die gemakkelijk is open te trekken. Hij bevat droge pasta en een saus in poedervorm.
![03bf9373.jpg]()
Op de achterkant staat een duidelijke bereidingsinstructie.
![a26e250a.jpg]()
Wat je moet doen is 550 milliliter water aan de kook brengen, de inhoud van de zak erbij, 7 minuten op een laag vuurtje laten pruttelen onder regelmatig omroeren en klaar is je maaltijd.
Ziehier de pasta pruttelen
![3ba424a4.jpg]()
En de inhoud van de hele pan op een bord
Mijn ervaringDe bereiding wijst zich vanzelf, ik ben altijd voorzichtig met water toevoegen (je saus wordt al gauw te dun) en ook hier bleek dat ik aan 450 ml water genoeg had.
De droge pasta valt uiteen in leuke sliertjes. Verder oogt het wat saai, het bord bevat een beetje groene kruiden maar verder zit er niks aan groenten in. De hoeveelheid is prima voor 1 persoon en zelfs wat aan de royale kant, maar als je er 2 mensen mee wil voeden dan zul je een flinke salade erbij moeten maken.
Qua smaak is hij wel oké, zoutig door de spek, beetgare pasta en de saus is lekker romig. Het is geen culinair hoogstandje en zelf zou ik hem beter kunnen maken. Maar die verwachting had ik ook niet, het is een lekker lui en goedkoop tussendoortje.
Samenvattend: het produkt doet wat het belooft. Makkelijk te bereiden en maagvullend eten voor een lage prijs. Ik ga hem vast nog eens kopen.