abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98869387
quote:
Radio 2 moet tussen 07.00 uur en 19.00 uur minstens 35 procent Nederlandstalige muziek draaien. Een Kamermeerderheid schaarde zich donderdag achter het door de PVV ingediende voorstel hiertoe. PVV-Kamerlid Martin Bosma wil dat het levenslied een prominentere plaats krijgt op de Nederlandse radio.

Het aannemen van de motie leidde in de Tweede Kamer tot jolig gejoel. "We hadden beter aanstekers mee kunnen nemen," zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet.

PvdA-Kamerlid Hans Spekman vreest dat het quotum er toe leidt dat de Top 2000 verdwijnt. "Nooit meer gezellig plaatjes luisteren rond kerst", twitterde een teleurgestelde Spekman.

Radio 2 wordt zender van het Nederlandstalige lied

Dat gaat Radio 2 alleen wel luisteraars kosten, lijkt me.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98869884
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Radio 2 wordt zender van het Nederlandstalige lied

Dat gaat Radio 2 alleen wel luisteraars kosten, lijkt me.
Dat geeft ze weer meer reden om Radio 2 maar helemaal op te doeken. Bekende strategie.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:03:08 #3
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98869927
Welke partijen hebben op dit idiote voorstel gestemd? VVD, CDA, SGP?

Un-fucking-believable.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 16:03:20 #4
137949 Disana
pi_98869934
Luistert er nog iemand naar Radio 2 dan? Van de publieken scoort bij mijn weten alleen 1 nog redelijk. 5 is jaren geleden al kapot gemaakt.
pi_98869965
De politiek die de inhoud van programma's mede gaat bepalen. Altijd leuk.
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:04:47 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98869983
Lijkt me dat Radio 2 dit niet zomaar neemt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98869990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:03 schreef Disana het volgende:
Luistert er nog iemand naar Radio 2 dan? Van de publieken scoort bij mijn weten alleen 1 nog redelijk. 5 is jaren geleden al kapot gemaakt.
Het wisselt stuivertje met Radio 538 als het gaat om de best beluisterde zender, dus ja, er luistert nog af en toe wel iemand naar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 16:06:17 #8
137949 Disana
pi_98870036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:05 schreef Ferdo het volgende:

Het wisselt stuivertje met Radio 538 als het gaat om de best beluisterde zender, dus ja, er luistert nog af en toe wel iemand naar.
In dat geval is het bedroevend dat de politiek alweer een zender naar de knoppen helpt.
pi_98870064
Straks krijgen we dit de hele ochtend. Zal de pvv vast tevreden zijn.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 16:08:36 #10
137949 Disana
pi_98870118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:06 schreef lutser.com het volgende:
Straks krijgen we dit de hele ochtend. Zal de pvv vast tevreden zijn.
Nou ik denk eerder dat de luisteraars heel Volendam over zich uitgestort krijgen. Als er geen commerciėlen zijn die dit segment voor hun rekening nemen.
pi_98870119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:03 schreef goofy_goober het volgende:
Welke partijen hebben op dit idiote voorstel gestemd? VVD, CDA, SGP?

Un-fucking-believable.
De SP, naast de drie coalitiepartijen.
PWBF
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:09:25 #12
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98870147
Dat valt me dan tegen van de SP. Jan had dit nooit goedgekeurd!

Maar goed, binnenkort maar een Kulturkammer in het leven roepen, heren en dames van de Tweede Kamer?
pi_98870148
Wat een onzin
pi_98870159
quote:
Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien

DEN HAAG - Radio 2 moet meer Nederlandstalige nummers gaan draaien. Dit voorstel van de PVV is donderdag met steun van het CDA, de VVD en SP aangenomen in de Tweede Kamer.
In het voorstel van PVV Tweede Kamerlid Martin Bosma moet 35 procent van de muziek op de zender tussen zeven uur ’s ochtends en zeven uur ’s avonds Nederlands zijn.

In de motie constateert Bosma dat het bieden van Nederlandstalig repertoire een publieke taak is. Volgens hem draagt het genre bijvoorbeeld bij aan het stimuleren van de Nederlandse taal.

De Tweede Kamer stemde daarnaast unaniem in met het PVV voorstel om het aantal veelverdieners bij de publieke omroep terug te dringen tot maximaal drie.

Deze drie presentatoren, verslaggevers of bestuurders mogen voortaan niet meer verdienen dan de norm van ongeveer 193.000 euro. Dit jaar verdienen nog 11 presentatoren bij de publieke omroepen meer. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is al bezig dit aantal terug te brengen naar maximaal acht.
Het tweede gedeelte van het nieuwsbericht vind ik eigen veel interessanter. Nu nog het salaris van die netwerkbobo's aan banden leggen.
PWBF
pi_98870223
Ik vind het niet eens zo gek dat er een zender voor Nederlandstalige muziek komt, zoals er ook een zender is voor klassieke muziek. Echter, volgens mij is er al een (commerciele) zender die zich richt op Nederlandstalige muziek. Die zullen niet heel blij zijn met deze ontwikkeling.
PWBF
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:12:59 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_98870264
Krankzinnige populistische lulkoek.
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:13:25 #17
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98870288
Er worden toch een hoop Nederlandse bands gedraaid die Engelstalige muziek ten gehore brengen? Dat is ook Nederlandse muziek, meneer Bosma.
pi_98870344
Ik vind het eerlijk gezegd nog niet eens zo'n heel slecht plan.

Ik zelf ben niet echt fan van Nederlandstalige muziek en/of ingrijpen van de overheid, maar er zijn wel heel veel nummers die je nooit hoort op de radio, maar die wel erg goed zijn. Zoals o.a. van: Stef Bos, Bram Vermeulen, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, etc.

Eigenlijk is het heel raar, Nederlandstalige bands focussen zich vaak toch op Nederland en zijn zelf vaak niet eens de Engelse taal heel machtig en brengen toch alleen maar Engelse liedjes uit. Mensen refereren muziek met een buitenlandse taal toch aan meer kwaliteit. Terwijl dat vaak niet eens op gaat, als je er op let. En toch wordt het in alle muziekstijlen wel steeds meer geaccepteerd: muziek met Nederlandse taal als tekst.

Beperkingen zorgen vaak wel voor creativiteit. En het aanbod is immens. Dus ik denk dat ze hier vast wel wat leuks mee kunnen doen. En zodoende zorg je dat het geld wat het kost om die muziek te draaien bij Nederlandse artiesten terecht komt (dus eigenlijk geef je niet alleen de subsidie aan Radio 2, maar verdeel je het indirect ook onder de artiesten die goede nummers maken) . Ik denk dat er zelfs misschien op den duur wel bands zijn die een Nederlandstalig nummer zullen maken als dit op den duur genoeg oplevert.
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:16:41 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98870416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:14 schreef Kabolter het volgende:

Ik zelf ben niet echt fan van Nederlandstalige muziek en/of ingrijpen van de overheid, maar er zijn wel heel veel nummers die je nooit hoort op de radio, maar die wel erg goed zijn. Zoals o.a. van: Stef Bos, Bram Vermeulen, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, etc.
Je denkt toch niet dat die PVV kerel aan dit soort artiesten dacht toen hij deze motie indiende?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98870435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:14 schreef Kabolter het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd nog niet eens zo'n heel slecht plan.

Is dat zo? Als ik veel users goed begrijp bestaat Nederlandstalige muziek alleen uit smartlappen en Volendams spul. :?
pi_98870508
Het volk krijgt de leiders die het verdient. Maar liefst 49,55 procent van de kiezers heeft VVD, CDA, PVV gestemd? Prima, dan krijgt u hen als leiders en is dit het bijbehorende beleid. Veel plezier ermee.

Even serieus: als dit plan echt werkelijkheid wordt (schijnt lastig te liggen omdat de politiek zich volgens de Mediawet niet met de inhoud van programma's mag bemoeien) gaat dat Radio 2 flinke schade opleveren.

Uitgegroeid tot de best beluisterde radiozender van Nederland, zal het marktaandeel flink terugzakken en daarmee ook de reclame-inkomsten. En de luisteraar (onder wie Henk en Ingrid)? Die is de grote verliezer in dit verhaal.
pi_98870584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:17 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Is dat zo? Als ik veel users goed begrijp bestaat Nederlandstalige muziek alleen uit smartlappen en Volendams spul. :?
Van die nummers moet ik niks hebben. Denk eerlijk gezegd dat Radio 2 zich zal gaan focussen op luistermuziek.
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat die PVV kerel aan dit soort artiesten dacht toen hij deze motie indiende?
Wat maakt mij het uit wat de insteek is. En dan nog, 35%

Volgens mij richt elke Marokkaan zich op Nederlandstalige rap. Dus als je bevolkingsgroepen wou uitsluiten van aandacht/airplay dan had ie hier vast ook wel een clausule in aangebracht. ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:24:32 #24
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_98870718
Ik moest begin deze week nog zo hard lachen om dit idee van de PVV..

Denken ze nou echt dat dit ook maar ergens in positieve zin toe leidt..
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 16:26:23 #25
137949 Disana
pi_98870771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:24 schreef abdalfawaz het volgende:
Ik moest begin deze week nog zo hard lachen om dit idee van de PVV..

Denken ze nou echt dat dit ook maar ergens in positieve zin toe leidt..
Er lijkt een collectieve angst voor de mening van Henk en Ingrid te zijn waaraan gehoor moet worden gegeven. En ik snap het ook niet, want ik dacht dat Radio 2 en 5 samen al voor genoeg Nederlandstalige muziek zorgden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')