Even voor de goede orde, wij kopen iets niet omdat het van merk X is, maar omdat we het willen hebben. Maar een merk zegt wel heel veel over een product. Een merk is feitelijk de naam van het bedrijf en dat bedrijf heeft waarden. Die waarden zeggen iets over de producten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken, smijt dat huis vol met meubels die jullie mooi en leuk vinden en maak het een gezellig huis maar echt, ik, met een prachthuisje formaat jouw slaapkamer wordt echt niet opgewonden van al die merken. Ik snap ook de opmerkingen van sommigen hier, je lijkt, en ik zeg het even bot, te geilen op merknamen. En gezellige bank hoeft geen naam te hebben, een hoektafeltje ook niet en wat je aan de muur wilt hangen is bepaald mijn smaak niet dus of het van een kunstenaar of een vergeelde geitenbreier is zal mij worst wezen, de rest dus echt wel gaaf,qua meubels dus, maar ik zie al een label aan elk meubelstuk hangen en dat vind ik dus geen wonen maar meer soort kijkkast. Tjonge, het moest er ff uit, en jij weet precies hoe ik het bedoel en dat is absoluut enkel lief bedoeld.
O, dat geeft niet. Op grond van jurisprudentie ben je als eigenaar volledig aansprakelijk.quote:en als ik kom huiswarmen kiep ik in mijn klunzigheid juist dat soort dingen om en geef ik mijn hond de schuld.
Dat merkmeubels geen garantie zijn voor lekker wonen klopt. Zelfs de meeste banken van De Sede vind ik niet prettig zitten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
Onzin, en DS weet precies wat ik bedoel, die kent me wel een beetje.
Ik heb de ballen verstand van merken, en dat hij ze koopt is prima, maar merkmeubels gevengeen garantie voor lekker wonen, Gezelligheid koop je niet. die maak je zelf.
Dat is overigens wel een groot verschil tussen jou en mij. De bank waar ik nu iedere avond op zit heeft mij 1.000 gulden gekost (bankstel). Het was een duurder bankstel, maar de achterzijde van de driezits is beschadigd, vandaar de lagere prijs. De bank die ik kocht toen ik van mijn studentenkamer vertrok naar de eerste woning. Ik heb er ruim 10 jaar mee gedaan. En nu gaat hij gewoon door naar de kelder. Weggooien? Ben je mal! Zit nog prima!quote:Tuurlijk gun ik het Ds, absoluut, kan me het zelf ook permitteren maar ben nogal veranderlijk qua inrichting dus daarom geloof ik er zelf niet in omdat dan een bank ook, in mijn ogen heeeel lang moet blijven staan als die zo poeppieduur is, that's all.
Dat laatste klopt niet helemaal. In die zin, dat als je echt mooie spullen zoekt je gewoon uitkomt bij de meer en minder bekende merken. Het is ook niet mogelijk ook de kwaliteit die De Sede levert voor de helft van het geld te maken. Net zo goed als dat Nissan geen sportwagen kan bouwen met dezelfde kwaliteit als Porsche voor de helft van het geld. Ja, die GTR is de helft van het geld, maar in de afwerking zijn wezenlijk andere keuzes gemaakt EN ze verkopen die dingen met verlies omdat ze het zien als het visitekaartje.quote:En een splinternieuw huis moet je nog even leren kennen en voelen en of daar nu merkmeubels in staan of gewoon merkloze mooie meubels maakt niet uit. Dat bedoel ik en niets meer of minder.
De eeuwenoude vraag wat de meerwaarde is van design... is eigenlijk hetzelfde als waarom dat schilderij van Picasso zoveel meer waard is dan die tekening van die kleuter die er als je heel vluchtig kijkt best nog op lijkt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind ook de meubes die de revue passeren prachtig maar snap enkel niet waarom het per sé van een "designer"moet zijn, dat is alles. Een labeltje op een bank kost al net zoveel als die hele bank omdat die dan een naam heeft en niet beter zit dan een vergelijkbare bank zonder naam.
Je mag bij mijn moeder wel eens rondkijken, maar die heeft echt niets van Ikea.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:19 schreef Lottekoekkie het volgende:
Zelfs in de dikste villa's ligt hang of staat wel iets van Ikea
Het heeft niets met overtuigen te maken. Ik geef gewoon wat achtergronden. Sommigen zijn daarin geïnteresseerd en anderen niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 06:22 schreef lezzer het volgende:
Eens.
De mensen die er verstand van hebben zien heus wel dat het goed spul is, en de rest overtuig je toch niet.
Even voor de goede orde, iets is niet mooi omdat het duur is. We vonden de stoel geweldig en vernamen daarna pas de prijs.quote:Die eggchairs vind ik zelf spuuglelijk, ook al kosten ze 2100 euro. 2100 euro te veel w.m.b.
Maar als jij (DS4) ze wel heel mooi vindt, dan vind ik het heerlijk voor je dat je ze in je tuin kunt zetten
Precies.quote:Op donderdag 30 juni 2011 06:40 schreef sigme het volgende:
Ik vind het wel leuk om te lezen waar zo'n rare tuinstoel vandaan komt, hoe lang het ontwerp al bestaat en dergelijke. Omdat DS4 zo weg loopt met die DS-banken van 'm heb ik eens even een site met alle DS-banken bekeken.
Het is allemaal niet mijn smaak, misschien wel juist daarom vind ik het aardig om er iets van achtergrond bij te krijgen.
In deel 1 staat er een plaatje van. Het grote probleem is dat het momenteel nog niet zo oogt omdat de voordeur er niet in zit en dat duurt ook nog wel even (na oplevering pas...).quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:20 schreef Candaasje het volgende:
Had je nog een mooi plaatje van de voorgevel DS? Ik ben stiekem nog steeds erg nieuwsgierig![]()
(Ook al plaatste iemand anders het verzoek). Of heb ik er overheen gekeken?
Het is een beetje een love it or hate it stoel denk ik...quote:De eggchairs..... ik vind het model best grappig, en snap het idee wel van 'ornamenten' in de tuin wanneer ze dichtgeklapt zijn, maar (ja die zat er natuurlijk aan te komen...), ze zien er naar mijn gevoel zo verschrikkelijk plastic uit...een soort "Disco-spelertjes" van de Plus Supermarkt, een dichtgeklapt make-up-spiegeltje, mijn oude Tamagotchi.... dat idee kreeg ik er even bij. Als ik jouw beknopte geschiedenislesje erover lees begrijp ik de materiaalkeuze, maar de mijne zou het niet geweest zijn
(Ik hou van hout, maar goed, volgens mij krijg je zo'n ei dan nooit open, qua gewicht
)
Gewoon met de beamer. Ik snap de charme van echte film, maar toch... beamer.quote:Anyway,...ik ben nog steeds stikjaloers op je bioscoop........ga je er ook oude 16/35mm films op draaien (Met een oude projector, meer bioscoopgevoel krijg je niet..) of wordt het toch allemaal maar digitaal?
Andersom hoor ik jou wel vaak zeggen. Goedkoop=lelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:52 schreef DS4 het volgende:
Even voor de goede orde, iets is niet mooi omdat het duur is. We vonden de stoel geweldig en vernamen daarna pas de prijs.
Leuk om voor te sparen wellicht. En op marktplaats kijken, daar worden ze ook nog wel eens aangeboden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:28 schreef ArnosL het volgende:
Die stoelen vind ik toch best wel gaaf. Jammer alleen dat ze zo duur zijn, anders had ik er op m'n kamer wel een willen hebben![]()
Ik woon nog thuis dus
Of iets lelijk is of niet is een beetje een smaakkwestie, maar om iets echt mooi te maken, met mooie materialen... dat kost nu eenmaal veel geld. Zowel aan materialen als aan vakmanschap. Je kan dus niet voor de prijs van Ikea iets echt mooi maken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:57 schreef lezzer het volgende:
Andersom hoor ik jou wel vaak zeggen. Goedkoop=lelijk.
Dat hoeft ook niet vind ik.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik heb gezegd dat smaak en veel geld uitgeven met elkaar te maken heeft. Wat zeg ik: de echte geldsmijters presteren vaak om een totaal gebrek aan smaak te etaleren.quote:Als iemand geen 2100 euro voor een stoel wil betalen, dan is hij/zij niet persé iemand zonder smaak.
Maar goed, die discussie hebben we al eens gehad![]()
Ja, het wreekt zich een beetje dat ik helemaal geen Hollander ben en dus ook niet van huis uit heb meegekregen dat je niet boven het maaiveld uit mag steken. Zo heb ik vroeger zonder enige gene rondgereden in een lila cabriolet. Beetje het Italiaanse bloed in mijn aderen...quote:Maar, ik merk dat ik me zelf als een calvinist gedraag, terwijl ik mezelf geneer als ik tegen iemand "moet" zeggen dat ik voor de 5e keer in een jaar naar een ver oord vlieg voor een vakantie...
En nog wat meer dingetjes
Het is maar waar je het geld aan uit geeft
Hebben we een keer iemand die zonder gene geld uit geeft, én daar melding van maakt, zit ik te zeuren
Volgens mij bedoel jij met "mooi", "kwaliteit". En dat is wat anders.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of iets lelijk is of niet is een beetje een smaakkwestie, maar om iets echt mooi te maken, met mooie materialen... dat kost nu eenmaal veel geld. Zowel aan materialen als aan vakmanschap. Je kan dus niet voor de prijs van Ikea iets echt mooi maken.
Smaak of niet, een lila cabrio is altijd fout. Ongeacht het merk/type. Tenzij de auto zelf megafout is. Dan zou het nog enigszins verdraagbaar zijnquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, het wreekt zich een beetje dat ik helemaal geen Hollander ben en dus ook niet van huis uit heb meegekregen dat je niet boven het maaiveld uit mag steken. Zo heb ik vroeger zonder enige gene rondgereden in een lila cabriolet. Beetje het Italiaanse bloed in mijn aderen...
Om een indruk te geven: zo een.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
Smaak of niet, een lila cabrio is altijd fout. Ongeacht het merk/type. Tenzij de auto zelf megafout is. Dan zou het nog enigszins verdraagbaar zijn
Er zit altijd iets subjectiefs aan, dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:15 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij bedoel jij met "mooi", "kwaliteit". En dat is wat anders.
"Mooi" is "niet lelijk". Nog steeds een subjectief begrip.
Ook mee eens.quote:Dat kwaliteit over het algemeen geld kost ben ik met je eens. En met kwaliteit bedoel ik, een product met garantie, met vakmanschap gemaakt en een lange houdbaarheidsdatum.
Dat kan heel lelijk zijn overigens
Okay, een 968. Het maakt het een beetje goed, maar het blijft foutquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om een indruk te geven: zo een.
[ afbeelding ]
De meesten vonden het helemaal niets... ik vond het wel wat hebben. Een cabriolet mag best een felle kleur hebben vind ik.
Bij (originele) design meubels werkt het gewoon hetzelfde als bij andere 'merk' producten zoals; handtassen, horloges en designer kleding. Ontwerpers hebben echter bij deze meubels vaak al 10-tallen jaren geleden het product ontworpen en wordt vervolgens nagemaakt door andere bedrijven welke het origineel als voorbeeld houden. En geef toe, een namaak LV koffer is niet zo mooi als een originele LV, tevens zijn die qua materiaal en afwerking ook stukken lager. Wat niet wil zeggen dat de originele prijs wel rechtvaardigd is, maar het is ook een gevoel dat je erbij koopt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij met "mooi", "kwaliteit". En dat is wat anders.
"Mooi" is "niet lelijk". Nog steeds een subjectief begrip.
Dat kwaliteit over het algemeen geld kost ben ik met je eens. En met kwaliteit bedoel ik, een product met garantie, met vakmanschap gemaakt en een lange houdbaarheidsdatum.
Dat kan heel lelijk zijn overigens
Nee.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:00 schreef Gulo het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg over je keuken; de hoge kasten worden daar gewoon losstaand getekend.
Deze worden toch wel verwerkt in de muur neem ik aan, toch?
Dat mag, maar in onze woning is het inbouwen weer geen porem omdat aan de ene kant de glaswand zit en aan de andere kant het tot in de nok doorlopende kozijn.quote:Zeker bij strakke keuken vind ik dit echt een must. Ik vind het er zo onbeholpen uitzien als de zijkanten van die hoge kasten gewoon zie zitten.
Die wordt nog gemaakt. Het is uiteindelijk een oud-teak (van afgebroken huisjes) icm RVS tafel geworden. Levering is waarschijnlijk pas in oktober...quote:Heb je trouwens al een foto van je eettafel of moet die nog geleverd worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |