abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98856580
Deel 2, op enkele weken van de oplevering...

Even een paar foto's om het geheugen op te frissen:

Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98856885
De nieuwe ontwikkelingen moet ik natuurlijk ook volgen :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_98856979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken, smijt dat huis vol met meubels die jullie mooi en leuk vinden en maak het een gezellig huis maar echt, ik, met een prachthuisje formaat jouw slaapkamer wordt echt niet opgewonden van al die merken. Ik snap ook de opmerkingen van sommigen hier, je lijkt, en ik zeg het even bot, te geilen op merknamen. En gezellige bank hoeft geen naam te hebben, een hoektafeltje ook niet en wat je aan de muur wilt hangen is bepaald mijn smaak niet dus of het van een kunstenaar of een vergeelde geitenbreier is zal mij worst wezen, de rest dus echt wel gaaf,qua meubels dus, maar ik zie al een label aan elk meubelstuk hangen en dat vind ik dus geen wonen maar meer soort kijkkast. Tjonge, het moest er ff uit, en jij weet precies hoe ik het bedoel en dat is absoluut enkel lief bedoeld.
Even voor de goede orde, wij kopen iets niet omdat het van merk X is, maar omdat we het willen hebben. Maar een merk zegt wel heel veel over een product. Een merk is feitelijk de naam van het bedrijf en dat bedrijf heeft waarden. Die waarden zeggen iets over de producten.

Om De Sede als voorbeeld te nemen: ik had voordat we op zoek gingen naar banken nog nooit gehoord van De Sede. Ik ben er ook niet naar op zoek gegaan. Ik ben gewoon woonwinkel in, woonwinkel uit gegaan en ik denk dat ik inmiddels iedere bank die te koop is heb gezien en echt, we hebben niet alleen maar bij de dure winkels gekeken. Ik koop nl. het liefst een hele goedkope bank die fantastisch zit en er fantastisch uit ziet... maar die combinatie is er niet.

Voordat ik iets koop wil ik er alles van weten. Ik ben gewoon een nerd op dat gebied. Ik ken dus de geschiedenis van De Sede, ik heb de fabriek bezocht, ik heb de mensen gesproken... Het is een echt ambachtelijke producent van banken. De mensen daar hebben een passie voor hun vak. En dat zie en voel je terug in die bank. Die perfectie. De liefde voor het vak.

Zo vind ik het ook interessant wie de bank heeft ontworpen. Ook dat zegt weer heel veel over het stuk. Het is een bepaalde historie en die vind ik interessant. En dit weekend gaan we weer naar de fabriek om te zien hoe onze bank wordt geproduceerd.

En ik vind het dus leuk om daar wat over te vertellen. Sommigen vinden dat interessant, velen misschien niet... Maar het is nu eenmaal mijn draadje. ;)

Ik houd mij overigens in, want b.v. over die Garden Egg Chair kan ik je inmiddels ook alles vertellen. Dat er in eerste instantie 1.000 stuks zijn geproduceerd in Senftenberg. Dat de stoel tot stand is gekomen uit een opdracht om met polyurethaan te expirimenteren. Dat de ontwerper (een Tsjech) tegenwoordig in NL woont en daarom die dingen nu in Swalmen gemaakt worden.

Historie maakt iets tot wat het is. Het Collosseum zou ook lang niet zo interessant niet zijn als je de achtergrond niet kent...

quote:
en als ik kom huiswarmen kiep ik in mijn klunzigheid juist dat soort dingen om en geef ik mijn hond de schuld. _O_
O, dat geeft niet. Op grond van jurisprudentie ben je als eigenaar volledig aansprakelijk. ;)
pi_98857425
Had je nog een mooi plaatje van de voorgevel DS? Ik ben stiekem nog steeds erg nieuwsgierig O-)
(Ook al plaatste iemand anders het verzoek). Of heb ik er overheen gekeken?

De eggchairs..... ik vind het model best grappig, en snap het idee wel van 'ornamenten' in de tuin wanneer ze dichtgeklapt zijn :Y, maar (ja die zat er natuurlijk aan te komen...), ze zien er naar mijn gevoel zo verschrikkelijk plastic uit...een soort "Disco-spelertjes" van de Plus Supermarkt, een dichtgeklapt make-up-spiegeltje, mijn oude Tamagotchi.... dat idee kreeg ik er even bij. Als ik jouw beknopte geschiedenislesje erover lees begrijp ik de materiaalkeuze, maar de mijne zou het niet geweest zijn ;) (Ik hou van hout, maar goed, volgens mij krijg je zo'n ei dan nooit open, qua gewicht :') )

Anyway,...ik ben nog steeds stikjaloers op je bioscoop........ga je er ook oude 16/35mm films op draaien (Met een oude projector, meer bioscoopgevoel krijg je niet..) of wordt het toch allemaal maar digitaal? ;)
pi_98857570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:58 schreef Lottekoekkie het volgende:

Onzin, en DS weet precies wat ik bedoel, die kent me wel een beetje.
Ik heb de ballen verstand van merken, en dat hij ze koopt is prima, maar merkmeubels gevengeen garantie voor lekker wonen, Gezelligheid koop je niet. die maak je zelf.
Dat merkmeubels geen garantie zijn voor lekker wonen klopt. Zelfs de meeste banken van De Sede vind ik niet prettig zitten.

Je zoekt echter naar een combinatie van heerlijk zitten, mooi design en kwaliteit. En zo kwamen we uit bij de DS-7. En in de showroom waar we kennis maakten met die DS-7 stond iets verderop de DS-165. Per ongeluk kwamen we erachter dat die leuning verrijdbaar was. En toen viel meteen het kwartje: die moet in de serre.

Het is dus meer stom toeval dat we twee banken van De Sede hebben. Geloof me, na die eerste kennismaking met de DS-7 hebben we nog maanden gezocht naar alternatieven. Voor het bedrag wat je kwijt bent voor zo'n bank zeg je ook niet meteen "ach, doe maar". Althans, wij niet.

quote:
Tuurlijk gun ik het Ds, absoluut, kan me het zelf ook permitteren maar ben nogal veranderlijk qua inrichting dus daarom geloof ik er zelf niet in omdat dan een bank ook, in mijn ogen heeeel lang moet blijven staan als die zo poeppieduur is, that's all.
Dat is overigens wel een groot verschil tussen jou en mij. De bank waar ik nu iedere avond op zit heeft mij 1.000 gulden gekost (bankstel). Het was een duurder bankstel, maar de achterzijde van de driezits is beschadigd, vandaar de lagere prijs. De bank die ik kocht toen ik van mijn studentenkamer vertrok naar de eerste woning. Ik heb er ruim 10 jaar mee gedaan. En nu gaat hij gewoon door naar de kelder. Weggooien? Ben je mal! Zit nog prima!

Ik ben niet zo veranderlijk...

quote:
En een splinternieuw huis moet je nog even leren kennen en voelen en of daar nu merkmeubels in staan of gewoon merkloze mooie meubels maakt niet uit. Dat bedoel ik en niets meer of minder.
Dat laatste klopt niet helemaal. In die zin, dat als je echt mooie spullen zoekt je gewoon uitkomt bij de meer en minder bekende merken. Het is ook niet mogelijk ook de kwaliteit die De Sede levert voor de helft van het geld te maken. Net zo goed als dat Nissan geen sportwagen kan bouwen met dezelfde kwaliteit als Porsche voor de helft van het geld. Ja, die GTR is de helft van het geld, maar in de afwerking zijn wezenlijk andere keuzes gemaakt EN ze verkopen die dingen met verlies omdat ze het zien als het visitekaartje.

Duur wil niet zeggen dat iets goed is. Maar goedkoop wil wel zeggen dat er concessies gedaan zijn. Bij Ikea kun je gewoon geen bank kopen die ook maar iets weg heeft van een De Sede. Was het maar waar...
pi_98857671
Die stoelen vind ik toch best wel gaaf. Jammer alleen dat ze zo duur zijn, anders had ik er op m'n kamer wel een willen hebben :P

Ik woon nog thuis dus ;)
pi_98857841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind ook de meubes die de revue passeren prachtig maar snap enkel niet waarom het per sé van een "designer"moet zijn, dat is alles. Een labeltje op een bank kost al net zoveel als die hele bank omdat die dan een naam heeft en niet beter zit dan een vergelijkbare bank zonder naam.
De eeuwenoude vraag wat de meerwaarde is van design... is eigenlijk hetzelfde als waarom dat schilderij van Picasso zoveel meer waard is dan die tekening van die kleuter die er als je heel vluchtig kijkt best nog op lijkt.

Wederom: iets is niet goed omdat het design is. Een designbank hoeft ook niet goed te zitten. Een bank die niet goed zit komt mijn woning niet in, mijn rug is genoeg verrot in de loop der jaren.

Ik heb in heel veel banken gezeten en geloof mij, de DS-7 en de DS-3 van De Sede zijn voor mij (let wel: voor mij...) de beste banken. En aangezien die gelijkwaardig waren kwa comfort werd het toen een kwestie van mooi.

Ook Rolf Benz had een bank waar ik uitstekend op zat, maar die vond ik uiterlijk wat minder... en die was grofweg hetzelfde kwa prijs.

Een goed design is voor mij iets wat een combinatie is van praktisch en schoonheid. Het zijn twee kwaliteiten die lastig te combineren zijn. In alle stukken die wij hebben is het naar mijn mening gelukt. En daarbij is het dan ook nog geproduceerd zonder de kantjes eraf te lopen en dan krijg je echt mooie spullen... maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.

En iets wat echt mooi is, blijft. Dat zie je aan die Garden Egg Chairs. Niet dat iedereen ze mooi vindt, maar niemand denkt "wat moet die oude troep hier nu?".
pi_98858048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:19 schreef Lottekoekkie het volgende:
Zelfs in de dikste villa's ligt hang of staat wel iets van Ikea
Je mag bij mijn moeder wel eens rondkijken, maar die heeft echt niets van Ikea.

Wij hebben dat overigens wel en in de nieuwe woning zal het ook best kunnen. Ik kom er wel eens. Ik word er vaak wat treurig, maar dat is meer vanwege de sfeer die er hangt... en toch ook wel vanwege het feit dat er echt heel veel rommel verkocht wordt. Maar niet alles! Onze inbouwkast kan wel eens onderdelen van Ikea krijgen (ik ga daar zelf aan knutselen en bepaalde basisdelen kan ik goedkoper van de Ikea betrekken en dan makkelijker in elkaar zetten, dan dat ik alles op maat laat zagen).
pi_98858293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:22 schreef lezzer het volgende:

Eens.
De mensen die er verstand van hebben zien heus wel dat het goed spul is, en de rest overtuig je toch niet.
Het heeft niets met overtuigen te maken. Ik geef gewoon wat achtergronden. Sommigen zijn daarin geïnteresseerd en anderen niet.

Wat dat betreft denk ik dat juist iemand die het koopt omdat het merk x is jou die achtergrond niet kan geven. Zoals een van de medewerkers van het Porsche Centrum waar ik pleeg te komen altijd zegt: de Cayenne rijder interesseert zich niet in het merk Porsche, die wil alleen maar dat het op de auto staat.

Ik daarentegen (en vele liefhebbers met mij) ben meermaals naar het museum geweest, ik heb de fabriek bezocht, ik heb vele boeken over de historie van het merk... Ik mag mijzelf dan ook wel een liefhebber noemen. Ik heb die auto niet omdat er een merk op staat, ik heb die auto omdat ik iets met dat merk heb.

Dat is het verschil.

quote:
Die eggchairs vind ik zelf spuuglelijk, ook al kosten ze 2100 euro. 2100 euro te veel w.m.b.
Maar als jij (DS4) ze wel heel mooi vindt, dan vind ik het heerlijk voor je dat je ze in je tuin kunt zetten :)
Even voor de goede orde, iets is niet mooi omdat het duur is. We vonden de stoel geweldig en vernamen daarna pas de prijs.
pi_98858331
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:40 schreef sigme het volgende:
Ik vind het wel leuk om te lezen waar zo'n rare tuinstoel vandaan komt, hoe lang het ontwerp al bestaat en dergelijke. Omdat DS4 zo weg loopt met die DS-banken van 'm heb ik eens even een site met alle DS-banken bekeken.

Het is allemaal niet mijn smaak, misschien wel juist daarom vind ik het aardig om er iets van achtergrond bij te krijgen.
Precies.
pi_98858416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:20 schreef Candaasje het volgende:
Had je nog een mooi plaatje van de voorgevel DS? Ik ben stiekem nog steeds erg nieuwsgierig O-)
(Ook al plaatste iemand anders het verzoek). Of heb ik er overheen gekeken?
In deel 1 staat er een plaatje van. Het grote probleem is dat het momenteel nog niet zo oogt omdat de voordeur er niet in zit en dat duurt ook nog wel even (na oplevering pas...).

quote:
De eggchairs..... ik vind het model best grappig, en snap het idee wel van 'ornamenten' in de tuin wanneer ze dichtgeklapt zijn :Y, maar (ja die zat er natuurlijk aan te komen...), ze zien er naar mijn gevoel zo verschrikkelijk plastic uit...een soort "Disco-spelertjes" van de Plus Supermarkt, een dichtgeklapt make-up-spiegeltje, mijn oude Tamagotchi.... dat idee kreeg ik er even bij. Als ik jouw beknopte geschiedenislesje erover lees begrijp ik de materiaalkeuze, maar de mijne zou het niet geweest zijn ;) (Ik hou van hout, maar goed, volgens mij krijg je zo'n ei dan nooit open, qua gewicht :') )
Het is een beetje een love it or hate it stoel denk ik... ;)

quote:
Anyway,...ik ben nog steeds stikjaloers op je bioscoop........ga je er ook oude 16/35mm films op draaien (Met een oude projector, meer bioscoopgevoel krijg je niet..) of wordt het toch allemaal maar digitaal? ;)
Gewoon met de beamer. Ik snap de charme van echte film, maar toch... beamer.
pi_98858418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:52 schreef DS4 het volgende:
Even voor de goede orde, iets is niet mooi omdat het duur is. We vonden de stoel geweldig en vernamen daarna pas de prijs.
Andersom hoor ik jou wel vaak zeggen. Goedkoop=lelijk.
Dat hoeft ook niet vind ik.
Als iemand geen 2100 euro voor een stoel wil betalen, dan is hij/zij niet persé iemand zonder smaak.
Maar goed, die discussie hebben we al eens gehad ;)

Maar, ik merk dat ik me zelf als een calvinist gedraag, terwijl ik mezelf geneer als ik tegen iemand "moet" zeggen dat ik voor de 5e keer in een jaar naar een ver oord vlieg voor een vakantie...
En nog wat meer dingetjes :@
Het is maar waar je het geld aan uit geeft ;)
Hebben we een keer iemand die zonder gene geld uit geeft, én daar melding van maakt, zit ik te zeuren :@
pi_98858449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:28 schreef ArnosL het volgende:
Die stoelen vind ik toch best wel gaaf. Jammer alleen dat ze zo duur zijn, anders had ik er op m'n kamer wel een willen hebben :P

Ik woon nog thuis dus ;)
Leuk om voor te sparen wellicht. En op marktplaats kijken, daar worden ze ook nog wel eens aangeboden.
pi_98858623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:57 schreef lezzer het volgende:

Andersom hoor ik jou wel vaak zeggen. Goedkoop=lelijk.
Dat hoeft ook niet vind ik.
Of iets lelijk is of niet is een beetje een smaakkwestie, maar om iets echt mooi te maken, met mooie materialen... dat kost nu eenmaal veel geld. Zowel aan materialen als aan vakmanschap. Je kan dus niet voor de prijs van Ikea iets echt mooi maken.

quote:
Als iemand geen 2100 euro voor een stoel wil betalen, dan is hij/zij niet persé iemand zonder smaak.
Maar goed, die discussie hebben we al eens gehad ;)
Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik heb gezegd dat smaak en veel geld uitgeven met elkaar te maken heeft. Wat zeg ik: de echte geldsmijters presteren vaak om een totaal gebrek aan smaak te etaleren.

quote:
Maar, ik merk dat ik me zelf als een calvinist gedraag, terwijl ik mezelf geneer als ik tegen iemand "moet" zeggen dat ik voor de 5e keer in een jaar naar een ver oord vlieg voor een vakantie...
En nog wat meer dingetjes :@
Het is maar waar je het geld aan uit geeft ;)
Hebben we een keer iemand die zonder gene geld uit geeft, én daar melding van maakt, zit ik te zeuren :@
Ja, het wreekt zich een beetje dat ik helemaal geen Hollander ben en dus ook niet van huis uit heb meegekregen dat je niet boven het maaiveld uit mag steken. Zo heb ik vroeger zonder enige gene rondgereden in een lila cabriolet. Beetje het Italiaanse bloed in mijn aderen... :@
pi_98858943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of iets lelijk is of niet is een beetje een smaakkwestie, maar om iets echt mooi te maken, met mooie materialen... dat kost nu eenmaal veel geld. Zowel aan materialen als aan vakmanschap. Je kan dus niet voor de prijs van Ikea iets echt mooi maken.
Volgens mij bedoel jij met "mooi", "kwaliteit". En dat is wat anders.
"Mooi" is "niet lelijk". Nog steeds een subjectief begrip.

Dat kwaliteit over het algemeen geld kost ben ik met je eens. En met kwaliteit bedoel ik, een product met garantie, met vakmanschap gemaakt en een lange houdbaarheidsdatum.
Dat kan heel lelijk zijn overigens ;)
pi_98859166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, het wreekt zich een beetje dat ik helemaal geen Hollander ben en dus ook niet van huis uit heb meegekregen dat je niet boven het maaiveld uit mag steken. Zo heb ik vroeger zonder enige gene rondgereden in een lila cabriolet. Beetje het Italiaanse bloed in mijn aderen... :@
Smaak of niet, een lila cabrio is altijd fout. Ongeacht het merk/type. Tenzij de auto zelf megafout is. Dan zou het nog enigszins verdraagbaar zijn :+
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_98859397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef PeeJay1980 het volgende:

Smaak of niet, een lila cabrio is altijd fout. Ongeacht het merk/type. Tenzij de auto zelf megafout is. Dan zou het nog enigszins verdraagbaar zijn :+
Om een indruk te geven: zo een.

De meesten vonden het helemaal niets... ik vond het wel wat hebben. Een cabriolet mag best een felle kleur hebben vind ik.
pi_98859440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:15 schreef lezzer het volgende:

Er zit altijd iets subjectiefs aan, dat ben ik met je eens.

quote:
Dat kwaliteit over het algemeen geld kost ben ik met je eens. En met kwaliteit bedoel ik, een product met garantie, met vakmanschap gemaakt en een lange houdbaarheidsdatum.
Ook mee eens.
pi_98859658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om een indruk te geven: zo een.

[ afbeelding ]

De meesten vonden het helemaal niets... ik vond het wel wat hebben. Een cabriolet mag best een felle kleur hebben vind ik.
Okay, een 968. Het maakt het een beetje goed, maar het blijft fout :P
Een schreeuwerige kleur is zeker niet verkeerd voor een cabrio of exoot. Op een Diablo vind ik lila\paars dan wel weer geslaagd.

Maargoed, ontopic.
Kwaliteit kost geld en smaak is niet te koop :Y
pi_98859811
Ts,

mijn mening: laat ze maar mekkeren , t is heel Nederlands dat als je je kop boven t maaiveld steekt(als in anders dan de norm/wat gangbaar is) je weet ik t hoeveel commentaar krijgt te verduren. Punt is jij moet er in wonen, mag je dan zelf weten wat voor meubels je neemt ? Ja toch? De rest doet behalve kijken waar JIJ mee bezig bent, niet anders dan vergelijken dat het toch wel 300% anders is dan de norm en ergo gemekker! Trek je er niks van aan, je bent goed bezig ! :Y

Ik vind t een mooi project, knap en met zorg voor details uitgevoerd. Kan niet anders zeggen dan : ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_98941133
Wat ik me trouwens nog afvroeg over je keuken; de hoge kasten worden daar gewoon losstaand getekend.

Deze worden toch wel verwerkt in de muur neem ik aan, toch?

Zeker bij strakke keuken vind ik dit echt een must. Ik vind het er zo onbeholpen uitzien als de zijkanten van die hoge kasten gewoon zie zitten.

Wat ik bedoel:

Heb je trouwens al een foto van je eettafel of moet die nog geleverd worden?
pi_98942582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Bij (originele) design meubels werkt het gewoon hetzelfde als bij andere 'merk' producten zoals; handtassen, horloges en designer kleding. Ontwerpers hebben echter bij deze meubels vaak al 10-tallen jaren geleden het product ontworpen en wordt vervolgens nagemaakt door andere bedrijven welke het origineel als voorbeeld houden. En geef toe, een namaak LV koffer is niet zo mooi als een originele LV, tevens zijn die qua materiaal en afwerking ook stukken lager. Wat niet wil zeggen dat de originele prijs wel rechtvaardigd is, maar het is ook een gevoel dat je erbij koopt.

Ik denk alleen dat met meubels/lampen een heleboel mensen niet weten dat het een 'namaak' betreft, maar ik ben ervan overtuigd dat 90% van de meubels in de meeste gangbare zaken imitatie of geïnspireerd is op een design klassieker. En het is niet erg als mensen het geld niet hebben om deze aan te kunnen schaffen, maar het is wel erg flauw om af te geven aan mensen die dit wel kunnen en daar veel plezier aan hebben. Veel design meubels zijn tijdloos en redelijk waardevast.

Zo hebben mijn ouders er 15 jaar (!!) over gedaan om hun huis in te richten zoals het nu is. Dat kan ook door een middagje naar de Ikea of aanverwante zaken te gaan. Dat hebben zij niet gedaan maar hebben de tijd genomen om op zoek te gaan naar wat zij mooi vinden en wat bij het huis ging passen. Ik heb daar veel respect voor en kan dat zeer waarderen.

Een voorbeeld:
De Tolomide Tavolo bureaulamp van Artemide, misschien wel de bekendste bureaulamp die er bestaat! Deze is in soepel in elke stand te zetten en blijft daar ook in staan. Een prachtige lamp maar heeft wel zijn prijs (259 euro)

Ikea heeft een soortgelijke lamp; de Antifoni voor minder dan een 10e van de prijs van het origineel heb je deze (22,95). Prima lamp, maar voelt niet zo robuust en stevig als het origineel, en is ook minder afgewerkt en dat merk je aan de snoeren, de voet die minder zwaar is (3,3kg tegen 5kg), die afwerking kost veel geld en dat is nou juist wat het bij de Ikea niet mag kosten.

Er zijn ook bedrijven die ontwerpen gewoon namaken en die voor een fractie van het geld aanbieden zoals ze bij http://www.infurn.com doen. Daar hebben ze momenteel een actie van de Ludwig Mies van de Rohe 'Barcelona' stoel die iedereen wel kent, ontworpen in 1929 (!!!) en nog steeds is het een design en moderne stoel. Ze bieden hem aan vanaf 999,95 en iedere 3e stoel is gratis.

Een originele stoel geproduceerd door Knoll en waarvan het leer nog steeds met de hand gemaakt wordt door lederhuis Delvaux kost pakweg ¤5500 en met voetensteun zo'n ¤8000. Het verschil voel en ruik je wel, maar je moet het wel hebben en het moet je het wel waard zijn.

Ik ben van mening dat als je het niet kunt betalen je ook niet ermee moet pronken of doen alsof je het wel kunt betalen. Dan kom je weer terug bij van die tokkie wijven met LV tasjes en D&G kleding waarbij je van 100 meter afstand al kunt zien dat het niet klopt. Daar maken bedrijven gretig gebruik van door originele ontwerpen te (mis)bruiken, en dat is eigenlijk heel jammer.
Fingerspitzgefühl
pi_98957678
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:00 schreef Gulo het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg over je keuken; de hoge kasten worden daar gewoon losstaand getekend.

Deze worden toch wel verwerkt in de muur neem ik aan, toch?
Nee.

quote:
Zeker bij strakke keuken vind ik dit echt een must. Ik vind het er zo onbeholpen uitzien als de zijkanten van die hoge kasten gewoon zie zitten.
Dat mag, maar in onze woning is het inbouwen weer geen porem omdat aan de ene kant de glaswand zit en aan de andere kant het tot in de nok doorlopende kozijn.

We hebben ervoor gekozen om de kastenwand, het kookeiland en de eettafel precies op lijn te zetten en dat geeft dan weer een bepaald effect. Als het had gekund hadden we het inderdaad ingebouwd, maar in deze opstelling was het niet mogelijk.

quote:
Heb je trouwens al een foto van je eettafel of moet die nog geleverd worden?
Die wordt nog gemaakt. Het is uiteindelijk een oud-teak (van afgebroken huisjes) icm RVS tafel geworden. Levering is waarschijnlijk pas in oktober...

Geen foto derhalve.
pi_98958250
De afgelopen dagen even naar Zwitserland geweest en de productie van de DS-7 bekeken. Bank is pas eind deze maand klaar, dus alles nog in onderdelen... maar je kan zo wel heel goed zien waarom die bank wat meer kost dan een Seats en Sofas bank.

Van buiten zie je niet dat je te maken hebt met een van de beste producenten van banken wereldwijd. Het geld is daar niet geïnvesteeerd in een prachtig pand en prachtige kantoorruimtes...

Kantoorruimte en assemblage...

En verder is het maar dat je het weet:

Vandaag nog even de bouw bekeken. Het wordt flink spannend de komende weken. Nog drie weken te gaan! Over een week hoort in ieder geval de keuken erin te staan. Dat gaat natuurlijk foto's opleveren van de woning...
pi_98959508
Wel echt fantastisch dat je zo betrokken kan zijn bij het maken van je meubels!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')