Daar heb ik dan nog +/- 6 maanden te tijd voor... of dit voldoende is zal blijken..quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:59 schreef Holy_Goat het volgende:
ik vraag me wel af: moet jij niet eerst nog even wat normale motor ervaring gaan opdoen voor je zoiets onderneemt?
Bedankt voor je input.quote:
Bij een dergelijke reis zou ik juist dit soort dingen eerst goed overdenken en uitzoeken voordat je eerst het leukste gaat uitzoeken, namelijk welke motor je wilt gebruiken...quote:Wanneer ik iemand zoek om mijn droom en ideeen te bekritiseren en alle haken en ogen noggeens op te sommen ga ik wel naar mijn moeder
Staat die vraag juist, omdat ik relatief onbekend ben met motoren, niet in mijn OP? En is vragen op een subforum met betrekking tot motoren niet een vorm van uitzoeken/onderzoeken...quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:27 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Bij een dergelijke reis zou ik juist dit soort dingen eerst goed overdenken en uitzoeken voordat je eerst het leukste gaat uitzoeken, namelijk welke motor je wilt gebruiken...
Jeroen van der Veen, lol, wellicht familie.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:28 schreef Superrudi het volgende:
Misschien moet ik op korte termijn eens contact opnemen met bijv:
http://www.jeroenopmotorreis.nl/
Heeft ervaring met soortgelijke reis.
Thnx! zal dat forum eens checken!quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:37 schreef Robin__ het volgende:
http://www.advrider.com/forums veel info te vinden.
Wat betreft motor/bagage, klein, licht en zo simpel mogelijk, bij voorkeur een type wat veel voorkomt in de landen waar je naar toe gaat.
Ik zie 'm op marktplaats staan? Voor 3200,- 36000km, dat is niet veel voor een politiemotor van 6 jaar oud. Verder heeft een politiemotor regelmatig onderhoud gehad, dus het lijkt met geen slechte koop. ABS is ook wel fijn zo op mindere wegen zonder veel ervaring.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:42 schreef Superrudi het volgende:
[..]
Thnx! zal dat forum eens checken!
In hoeverre valt de BMW gs 650, 2005, politiemotor geweest, daaronder? Ben ook wel erg benieuwd van wat jullie denken van de +/- marktprijs van deze motor...
Inderdaad een goede prijs, nog wel even checken of het geen schademotor is geweest.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:50 schreef Superrudi het volgende:
Nee die op marktplaats is hem niet... ik heb het over een soortgelijke motor. 30k op de teller en nog wat gunstiger in prijs.. je zou zeggen dat ik er op die manier nooit verlies op maak, wanneer ik hem over 6 maanden weer verkoop...
Mwah, overeindzetten is niet zo moeilijk, zo een F650GS is ook niet de zwaarstequote:Op donderdag 30 juni 2011 13:19 schreef Robin__ het volgende:
ik weet hoe zwaar en lomp mijn eigen motor op de weg al is als ie het niet doet (220kg) en dat je van het overeind zetten van +/- 160 kg echt niet vrolijk wordt. Wat je ook doetzou in ieder geval zorgen dat je fit bent als je veel onverhard wil gaan rijden.
Meer een kwestie van techniek dan van kracht. Ook iets wat je moet kunnen als je in het-midden-van-niets onderuit gaat. Helaas toch tweemaal nodig gehad.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:42 schreef TSI het volgende:
[..]
Mwah, overeindzetten is niet zo moeilijk, zo een F650GS is ook niet de zwaarste
Nouja ik krijg je indruk dat ie alleen gaat, en ja goed, het lukt altijd wel (een paar keer, zeker als je weet hoe) maar ik bedoel vooral, ga eens ondervinden hoe 'lomp' een motor van dat caliber is in het zand, misschien ben je vele malen sterker dan ik dan is het geen probleem, maar het zou zonde zijn als je straks met een motor (of gewoon te veel spullen) zit waarmee het een uitputtingsslag wordt ipv een leuke reis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:42 schreef TSI het volgende:
[..]
Mwah, overeindzetten is niet zo moeilijk, zo een F650GS is ook niet de zwaarste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |