abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:35:01 #1
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98847072

Een medium (Latijn: het midden), is een drager of overdrager van iets anders. Dit "iets anders" kan zowel stoffelijk als onstoffelijk zijn.

Naar aanleiding van medium Anita die net op Rtl 4 was.

Heeft iemand ervaring met een medium?
En geloof je erin?

Ts gelooft er niet in.
Om maar een voorbeeld te geven :
Het meisje overhandigt een foto van een jongen aan Medium Anita.
Medium Anita : Leeft deze persoon nog?
Meisje : Nee.
Medium Anita : Ik hoor opeens een knal, boem.
Meisje : Hij is voor de trein gesprongen.
Medium Anita : Ja hij was op, hij kon niet meer etc.

Als ze weet dat hij op was waarom weet ze dan niet dat hij dood was maar moest dat eerst vragen?

Ts zelf heeft er geen ervaring mee maar hoort wel is verhalen om zich heen van : Dat kon ze voor uit echt niet weten!

Vertel hier je ervaring en/of mening.

pi_98847223
Een baan waar je lekker domme mensen kan uitzuigen, dat kan ik wel waarderen.
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:38:33 #3
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_98847280
Nep, duh.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:39:48 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98847359
Cold reading heet dat, je stelt een vraag, daar krijg je antwoord op en dan kom je met een gebeurtenis die heel erg vaag is.
Iedereen heeft weleens een vage gebeurtenis meegemaakt en degene die "gelezen" wordt associeert die vage gebeurtenis met een echte gebeurtenis.

Overigens geloven die mensen zelf wel dat het allemaal echt is (die mediums dus)
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:39:50 #5
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_98847362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef Nystiq het volgende:
Nep, duh.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:41:36 #6
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98847479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef SiGNe het volgende:
Cold reading heet dat, je stelt een vraag, daar krijg je antwoord op en dan kom je met een gebeurtenis die heel erg vaag is.
Iedereen heeft weleens een vage gebeurtenis meegemaakt en degene die "gelezen" wordt associeert die vage gebeurtenis met een echte gebeurtenis.

Overigens geloven die mensen zelf wel dat het allemaal echt is (die mediums dus)
Ik denk dat het ook zoiets is.

Maar waarom heeft ze dan wel gelijk met een knal/boem?
pi_98847518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef SiGNe het volgende:
Cold reading heet dat, je stelt een vraag, daar krijg je antwoord op en dan kom je met een gebeurtenis die heel erg vaag is.
Iedereen heeft weleens een vage gebeurtenis meegemaakt en degene die "gelezen" wordt associeert die vage gebeurtenis met een echte gebeurtenis.

Overigens geloven die mensen zelf wel dat het allemaal echt is (die mediums dus)
Dat laatste geloof ik dus niet hè, ik geloof dat meer dan de helft gewoon oplichters zijn.
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:42:40 #8
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98847548
Oh, bij grote evenementen staan er in de ontvangsthal vaak ook medewerkers van het medium die gezellige praatjes houden met de bezoekers, "best spannend hè? ik kom hier vanwege m'n overleden oom, waarvoor kom jij hier?"
Op die manier weet het medium de oplichter precies wie ze moeten uitpikken in de zaal, de stoelen zijn immers ook genummerd.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:38 #9
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98847833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef SiGNe het volgende:
Oh, bij grote evenementen staan er in de ontvangsthal vaak ook medewerkers van het medium die gezellige praatjes houden met de bezoekers, "best spannend hè? ik kom hier vanwege m'n overleden oom, waarvoor kom jij hier?"
Op die manier weet het medium de oplichter precies wie ze moeten uitpikken in de zaal, de stoelen zijn immers ook genummerd.
klopt wel maar als jij nu een medium belt en je zegt morgen wil ik om 20:00 langs komen, je komt langs en ze doet haar verhaal waar ze op bepaalde dingen feiten noemt die ze eigenlijk niet kan weten.
Hoe verklaar je dat?
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:56 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98847857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Dat laatste geloof ik dus niet hè, ik geloof dat meer dan de helft gewoon oplichters zijn.
Die zijn er natuurlijk ook, Char bijvoorbeeld en Derek Ogilvie (eerst kon ie met babies praten en later kon ie met de doden spreken)

Maar degenen die persoonlijke readings geven (en het dus kleinschalig houden) geloven vaak echt dat ze iets speciaals hebben.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je er op een gegeven moment ook echt in gaat geloven dat je zoiets kan.
Blijft een vorm van oplichting natuurlijk maar dat hebben ze zelf niet eens door en als er dan opeens een TV zender een show wil maken dan zeg je natuurlijk geen nee tegen het grote geld.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:55:59 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98848307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:47 schreef maickeltje het volgende:

[..]

klopt wel maar als jij nu een medium belt en je zegt morgen wil ik om 20:00 langs komen, je komt langs en ze doet haar verhaal waar ze op bepaalde dingen feiten noemt die ze eigenlijk niet kan weten.
Hoe verklaar je dat?
Cold reading, onschuldig lijkende vragen stellen om zo tot een antwoord te komen dat degene die gelezen wordt bevalt.
Kijk maar naar Char.. die kiest iemand uit en zegt dat ze een letter E ziet... iemand met een E, Erwin, Erik, Ernst..
En dan roept diegene in de zaal, "jah, ik ken wel een Erik, da's een collega"
"Ik zie vaag dat Erik niet helemaal hier is, klopt dat?"
"Ja, hij is pas overleden/op reis gegaan"
En als ze zeggen "nee, dat klopt niet" dan gaan ze doorvragen "is er soms iets gebeurd met iemand in de omgeving van Erik? Of op het werk?"

Je trekt de antwoorden dus uit de mond van het slachtoffer zonder dat ie er erg in heeft.
pi_98848323
Er zijn inderdaad mensen die geloven dat ze iets speciaals hebben, maar volgens mij wordt er dan over een persoonlijkheidsstoornis gesproken. Zelf ben ik te nuchter voor dat soort dingen.
signatuurloos
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:57:23 #13
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98848383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Cold reading, onschuldig lijkende vragen stellen om zo tot een antwoord te komen dat degene die gelezen wordt bevalt.
Kijk maar naar Char.. die kiest iemand uit en zegt dat ze een letter E ziet... iemand met een E, Erwin, Erik, Ernst..
En dan roept diegene in de zaal, "jah, ik ken wel een Erik, da's een collega"
"Ik zie vaag dat Erik niet helemaal hier is, klopt dat?"
"Ja, hij is pas overleden/op reis gegaan"
En als ze zeggen "nee, dat klopt niet" dan gaan ze doorvragen "is er soms iets gebeurd met iemand in de omgeving van Erik? Of op het werk?"

Je trekt de antwoorden dus uit de mond van het slachtoffer zonder dat ie er erg in heeft.
ja dat klopt en dat ben ik ook met je eens maar ik heb het nu over als iemand gelijk en Feit opnoemt waar nog niet eerder over is gesproken..? Hoe verklaar je dat.
pi_98848472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:57 schreef maickeltje het volgende:

[..]

ja dat klopt en dat ben ik ook met je eens maar ik heb het nu over als iemand gelijk en Feit opnoemt waar nog niet eerder over is gesproken..? Hoe verklaar je dat.
Als je genoeg ervaring hebt, kun je aan iemands gedrag of uiterlijk wel dingen uithalen. Bijvoorbeeld een trouwring. Ook iemands woonkamer zegt vaak genoeg over die persoon.
signatuurloos
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:00:45 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_98848557
Ik ben er ook te nuchter voor maar ik heb wel een keer een vriendin gehad die zei dat ze mensen kon instralen en pijn kon wegnemen.
Van een afstand van 3 meter kon je inderdaad warmte voelen en bij mij heeft ze ook vaak zat pijn weggenomen (ik heb ziekte van Crohn).
Ik denk alleen dat het eerder komt door een placebo-effect dan dat ze echt iets kon.
ze heeft het ook vaker bij andere mensen getest en die voelden ook allemaal "iets", of dat kwam doordat ze haar niet wilden teleurstellen, placebo-effect of dat ze echt mensen kan instralen, geen idee.
Ze gelooft er zelf in elk geval wel in.
pi_98851551
Natuurlijk is het nep, natuurlijk is het een placebo effect.

Ik weet nu wel wat mijn toekomstige baan wordt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')