'Latijn is een `kuttaal`' is gewoon een kortzichtige en achterlijke bewering.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:42 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Op het VWO zitten en andermans mening niet respecteren..
Word dan altijd van mij gevraagd dat ik mooi geformuleerde, in ABN geschreven, redeneringen met argumenten van de hoogste orde, onderschrijf. Mag ik dan nooit omdat ik zelf op het gymnasium heb gezeten een stelling gewoon met zeven letters neerzetten? DAT vind ik kortzichtig en achterlijk.quote:'Latijn is een `kuttaal`' is gewoon een kortzichtige en achterlijke bewering.
Je zit op een forum. Daar wordt inderdaad van je verwacht dat je je mening onderbouwt met argumenten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:10 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Word dan altijd van mij gevraagd dat ik mooi geformuleerde, in ABN geschreven, redeneringen met argumenten van de hoogste orde, onderschrijf. Mag ik dan nooit omdat ik zelf op het gymnasium heb gezeten een stelling gewoon met zeven letters neerzetten? DAT vind ik kortzichtig en achterlijk.
Latijn en Grieksquote:Je zit op een forum. Daar wordt inderdaad van je verwacht dat je je mening onderbouwt met argumenten.
Dat topic had ik al gelezen. Jammer dat men zo kort door de bocht is. Vooral Latijn geldt toch als een soort basis van niet alleen onze taal, maar ook de Franse, Engelse, Duitse, et cetera. Latijn opent de deur van de grammatica van andere talen en biedt ontzettend veel inzicht in de moderne vreemde talen die je op de middelbare school krijgt. Daarbij is de klassieke oudheid ontzettend belangrijk. Overal zie je nog verwijzingen naar die tijd. Het is echt een must om die kennis te bezitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Latijn en Grieks
Kijk hier verder en je komt vast wel wat zinnigs van mij tegen.
Nja, mij zie je Latijn ook niet tot op het bot afkraken, wat je zegt is correct.quote:Dat topic had ik al gelezen. Jammer dat men zo kort door de bocht is. Vooral Latijn geldt toch als een soort basis van niet alleen onze taal, maar ook de Franse, Engelse, Duitse, et cetera. Latijn opent de deur van de grammatica van andere talen en biedt ontzettend veel inzicht in de moderne vreemde talen die je op de middelbare school krijgt. Daarbij is de klassieke oudheid ontzettend belangrijk. Overal zie je nog verwijzingen naar die tijd. Het is echt een must om die kennis te bezitten.
Dat eerste is dan ook helemaal je eigen schuld. Je hebt de taal blijkbaar geen kans gegeven.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nja, mij zie je Latijn ook niet tot op het bot afkraken, wat je zegt is correct.
Ik heb er alleen bar weinig plezier aan gehad met als resultaat geskipte uren, niet-gemaakte pw'en (-> 1.0), betrapt bij afkijken en eruitgestuurd worden enkel omdat ik niks deed.
En ja dit ligt aan mezelf, maarrr, aan de ene kant is Latijn een inzichttaal. Aan de andere kant was Latijn het enige vak voor het centraal waarvoor je moest STAMPEN. 800 regels fatsoenlijk uit je kop stampen is niet niks hoor. Het kan wel, maar het heeft weinig meer met voorbereidend wetenschappelijk inzicht te maken.
Het eerste komt voort uit het tweede;) Al is dat geen 100% excuus weet ik ook wel.quote:Dat eerste is dan ook helemaal je eigen schuld. Je hebt de taal blijkbaar geen kans gegeven.
Het tweede is onzin. Latijn is zeker toe te schrijven aan inzicht, maar stapsgewijs werken resulteert ook in goede cijfers. Het is zeker geen stampvak. De helft van het examen bestaat al uit een vertaling, waar leren totaal geen zin voor heeft. De andere helft bestaat uit zowel grammatica- als cultuur-/kennisvragen. De grammaticavragen hebben niets met stampen te maken, maar die moet je gewoon begrijpen. Enkel de cultuur- en kennisvragen gaan over geleerde stof, maar ook die zul je waarschijnlijk al wel beheersen.
haha, fout!quote:
Ik heb vandaag, morgen en vrijdag nog mondeling staatsexamen?!quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:18 schreef Citizen_Kane het volgende:
Sluit het gewoon nu, joh. Iedereen heeft nu lang genoeg kunnen napraten over hoe de examens zijn gegaan. Een paar mensen (op één hand te tellen) willen dat het per se blijft, dat is het toch niet waard? Niet dat ik per se wil dat EXA weg gaat, maar ja de examens zijn allang voorbij dus ik zie het nut niet meer in EXA.
Bedankt voor de vaak grappige tijd hier, iedereen.
Het is maar waar je druk om maakt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:18 schreef Citizen_Kane het volgende:
Sluit het gewoon nu, joh. Iedereen heeft nu lang genoeg kunnen napraten over hoe de examens zijn gegaan. Een paar mensen (op één hand te tellen) willen dat het per se blijft, dat is het toch niet waard? Niet dat ik per se wil dat EXA weg gaat, maar ja de examens zijn allang voorbij dus ik zie het nut niet meer in EXA.
Bedankt voor de vaak grappige tijd hier, iedereen.
Ik ken nog 10 mensen die meer dan de helft van hun examens nog moeten maken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:18 schreef Citizen_Kane het volgende:
maar ja de examens zijn allang voorbij dus ik zie het nut niet meer in EXA.
Elke seconde van de dag denk ik aan dat prachtige moment dat EXA sluit, ik heb al 127 uur niet geslapen. Nee ik maak me er niet druk om.quote:
Niet zo zeiken dan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:07 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Elke seconde van de dag denk ik aan dat prachtige moment dat EXA sluit, ik heb al 127 uur niet geslapen. Nee ik maak me er niet druk om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |