quote:
Op donderdag 30 juni 2011 00:13 schreef warhamstr het volgende:'t Is weer gewoon één grote politie faal!

Als je er in Amsterdam al achterkomt dat die gasten in staat zijn om politie mensen de tyfus te schieten weet je tog wel hoe laat het is? Dan pluk je alles uit de kast om dat tuig zsm. in je handen te krijgen het zij met of zonder kloppend hart.
er zijn meerdere voertuigen geallarmeerd, anders reden ze er ook niet achter he

quote:
Maar neen, de KLPD/Politie showt liever alleen op propaganda dagen met dikke AMG's (waar 180d opgeplakt word want "want dan lijken ze niet snel !11!!"

), M-series en ander bloedsnel spul. Ook spijkermatten, automatische geweren en ander hightech spul lijkt alleen voor dat soort dagen aangeschaft te zijn. Als de nood aan de man is lijkt geen hond ze te kunnen vinden.
Ook over snelle vluchtauto's vs. te langzame politie auto's in de reinste onzin. Elke moderne auto haalt de 220km/u en is daarbij nog prima te besturen. Al kan de vluchtauto misschien 30km/u harder (dat senioren autotje dat ze halverwege gejat hebben haalt de 170 geeneens) de gemiddelde snelheid ligt gelijk. En een heli kan mischien max 250km/u vliegen, die raust dus in een uurtje over heel Nederland heen (rechte lijn enz.)dat red een vluchtauto nooit.
niet alle autos halen de 220 makkelijk. ligt aan het type auto en dergelijke dus beetje onzin dit

quote:
En waarom geen F16 erachteraan? Die zijn tenminste wel in 10min. weg en hebben de apperatuur om voertuigen te volgen.
Dit was weer een prachtige test en NL word de komende tijd een walhalla voor dit soort mafkezen.
Zo mijn â¬0,02
bwhahahaha f16s ... hier kan ik alleen maar om lachen. of te wel:
met je stukje tekst heb je weer mooi onzin zitten vertellen

quote:
Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef Apache4U het volgende:Te triest natuurlijk dit.
Omdat het te gevaarlijk werd is de achtervolging gestaakt.
Dat het gevaarlijk is geloof ik meteen, maar een aantal leipo's on the loose met automatische wapens die niet terug deinsen deze te gebruiken lijkt me nog gevaarlijker.
Als agent heb je volgens mij de plicht om de burger-bevolking te beschermen tegen dit soort figuren, ook als dat gevaar voor eigen leven betekent.
Tja, da's wel andere koek dan automobilisten bekeuren voor te snel rijden..dat snap ik..
ten eerste is de afdeling bekeuringen een andere afdeling. die gasten die langs de kant staan te flitsen enzo zijn hiervoor echt niet opgeroepen.
En zoals je zelf zegt: het beschermen van de burger bevolking.
Hierbij komt dus ook kijken dat als je ziet dat het te gevaarlijk wordt en je de veiligheid niet meer kan garanderen dat je de achtervolging moet staken.
Want hoe kun je de waarheid waarborgen als ze met automatische geweren wild om zich heen schieten ?
Het gevaar werd te groot dat er burgers bij betrokken zouden raken.
quote:
Qua organisatie is het natuurlijk ook te treurig voor woorden dat er vanuit Amsterdam geen belletje richting Den Bosch gaat zodat ze gewoon die A2 dicht gooien. Zodra de daders knooppunt Deil voorbij zijn kunnen ze weinig anders dan richting Den Bosch. je hebt nog de afslagen Zaltbommel, Hedel en Kerkdriel die je dan evt af moet zetten en that's it. maar als je gewoon alles stil zet voor knooppunt Empel rijden de daders zich vanzelf vast in de file die ontstaat.
Dus jij weet dat als ze de a2 oprijden dus ook tot aan den bosch gaan rijden ?
hier hebben we nog een kandidaat voor de politie met een helderziende blik.
Vervolgens een road block ... zou jij het fijn vinden als je in de file staat die achter de roadblock zit. Die gasten komen er aan en beginnen te schieten met automatische wapens ?
Zoals eerder verteld: het risico voor de burgers wordt dan te groot. Vandaar geen roadblock.
quote:
Dan wordt de achtervolging dus gestaakt op de randweg Eindhoven. Ik vraag me echt af of dit op de A2 of de N2 is gebeurd. Als het de A2 is geweest, die heeft geen afslagen. Afzetten lijkt me ook hier een koud kunstje. Verder denk je als agent misschien ook.. Goh..Eindhoven...da's wel dicht bij Belgie..laten we de grens voor de zekerheid maar dichtgooien. Dat kan dus blijkbaar ook niet zomaar.
Heb je gisteren het nieuws gezien? De achtervolging werd in een woonwijk gestaakt. De Noord-Brabantlaan loopt door eindhoven heen. En eindhoven is dicht bij belgie, maar vergeet niet dat het ook dicht bij duitsland ligt. Verder kunnen die gasten ook in eindhoven zijn gebleven.
quote:
Over die crash bij Waardenburg: volgens John van den Heuvel is er een substantieel deel van de buit terug gevonden in die uitgebrande auto. Lijkt me dus niet dat dit gepland was.
conclusie 1: Die politie klaagt over het algemeen dat ze weinig respect krijgen, misschien maakt dit duidelijk waarom. Als je 10km te hard rijd dan zijn ze er als de kippen bij, maar als er echt iets gevaarlijks gebeurt wordt het toch wel link voor de meneren in het blauw.
Zoals vermeld, is dit een andere afdeling

quote:
conclusie 2: Als je een overval wilt plegen en niet te beroerd bent automatische wapens richting Nederlandse politie te gebruiken kom je er in dit landje hoogst waarschijnlijk mee weg. En, kun je daarna nog even het halve land doorkruisen over de belangrijkste verkeersslagader van het land om vervolgens zorgeloos de grens over te steken.
Nogmaals: diep triest dit.
Veiligheid boven alles. Hier is het geen amerika waar het leven van burgers in de waagschaal wordt gelegd om net die ene misdadiger te pakken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16eIk luister NL-Talig