abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:31 #151
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98844389
Denk dat ze de volgende keer bazooka's of RPG's gaan gebruiken
Of ze gaan chillen in de zon, vermoed dat ze een paar miljoen rijker zijn
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:52:41 #152
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98844547
zometeen in rtl-nieuws gaan ze het over die scarface-bende hebben
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_98844689
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef Darklight het volgende:
Denk dat ze de volgende keer bazooka's of RPG's gaan gebruiken
Of ze gaan chillen in de zon, vermoed dat ze een paar miljoen rijker zijn
Ze hebben wel lef. Ik bedoel, net als bij die Pink Panthers, ze plegen gewoon zware overvallen in Tokyo en in Dubai. Landen met doodstraffen.

Nu komen ze volop hier in NL, dus wat je zelf zegt, next time bazooka's ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:56:18 #154
8898 Darklight
pi_98844757
Is die crash niet gewoon een afleiding? Ze hebben bij een eerdere overval een auto in de fik gestoken, denk dat ze dat deze keer weer hebben gedaan

edit geen overval, maar tijdens het stelen van een bmw
pi_98844800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef Darklight het volgende:
Is die crash niet gewoon een afleiding? Ze hebben bij een eerdere overval een auto in de fik gestoken, denk dat ze dat deze keer weer hebben gedaan
Jep denk t ook
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:01:44 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98845071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef Darklight het volgende:

edit geen overval, maar tijdens het stelen van een bmw
Blijft wel een vreemde plek op de snelweg, lijkt me niet zo gepland, de spullen hadden ze wel bij zich voor later denk ik
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:04:29 #157
8898 Darklight
pi_98845229
Dan hebben ze wel heel veel geluk gehad, geen(?) gewonden bij die crash, en er komt toevallig iemand aanrijden wiens auto ze kunnen jatten
pi_98845384
Straks meer bij knevel & brink met John van de Heuvel
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:37:52 #159
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_98847246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan nog blijft mijn punt staan: ik zou niet weten wat een paar miljoen euro uitgeven aan iets zou oplossen aan zo'n incident :)
In het algemeen is de bereikbaarheid van de hulpdiensten (sterk) tanende hier in Nederland, zeker 's nachts. Het is vrij gebruikelijk dat er maar 1 of 2 politiepatrouilles beschikbaar zijn op halve provincies. Of de recente discussies dat brandweer/ziekenwagen langere aanrijtijden zouden worden gegund, niet omdat de omstandigheden dat toelaten maar omdat de politiek er geen geld aan wil uitgeven.
Of meer politie in dit geval geholpen zou hebben, we zullen het niet weten. En ik pleit er ook niet voor om ze standaard een geweer of machinepistool mee te geven. Maar wat meer politie had dunkt mij geen kwaad gekund.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_98849240
't Is weer gewoon één grote politie faal! :(

Als je er in Amsterdam al achterkomt dat die gasten in staat zijn om politie mensen de tyfus te schieten weet je tog wel hoe laat het is? Dan pluk je alles uit de kast om dat tuig zsm. in je handen te krijgen het zij met of zonder kloppend hart.

Maar neen, de KLPD/Politie showt liever alleen op propaganda dagen met dikke AMG's (waar 180d opgeplakt word want "want dan lijken ze niet snel !11!!" :')), M-series en ander bloedsnel spul. Ook spijkermatten, automatische geweren en ander hightech spul lijkt alleen voor dat soort dagen aangeschaft te zijn. Als de nood aan de man is lijkt geen hond ze te kunnen vinden.

Ook over snelle vluchtauto's vs. te langzame politie auto's in de reinste onzin. Elke moderne auto haalt de 220km/u en is daarbij nog prima te besturen. Al kan de vluchtauto misschien 30km/u harder (dat senioren autotje dat ze halverwege gejat hebben haalt de 170 geeneens) de gemiddelde snelheid ligt gelijk. En een heli kan mischien max 250km/u vliegen, die raust dus in een uurtje over heel Nederland heen (rechte lijn enz.)dat red een vluchtauto nooit.

En waarom geen F16 erachteraan? Die zijn tenminste wel in 10min. weg en hebben de apperatuur om voertuigen te volgen.

Dit was weer een prachtige test en NL word de komende tijd een walhalla voor dit soort mafkezen.

Zo mijn €0,02
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:30:19 #161
8898 Darklight
pi_98850067
Ik geloof die hele crash niet
Je rijd 200+, knalt tegen de vangrail, auto vliegt in de fik, en je stapt vrolijk uit om een andere auto te jatten :')
pi_98850096
Hmm..de link op RTL 4 werkt niet naar de reconstructie van de bende.

Na goochelen eindelijk gevonden..

klikkerdeklik..
pi_98851500
Te triest natuurlijk dit.
Omdat het te gevaarlijk werd is de achtervolging gestaakt.
Dat het gevaarlijk is geloof ik meteen, maar een aantal leipo's on the loose met automatische wapens die niet terug deinsen deze te gebruiken lijkt me nog gevaarlijker.
Als agent heb je volgens mij de plicht om de burger-bevolking te beschermen tegen dit soort figuren, ook als dat gevaar voor eigen leven betekent.
Tja, da's wel andere koek dan automobilisten bekeuren voor te snel rijden..dat snap ik..

Qua organisatie is het natuurlijk ook te treurig voor woorden dat er vanuit Amsterdam geen belletje richting Den Bosch gaat zodat ze gewoon die A2 dicht gooien. Zodra de daders knooppunt Deil voorbij zijn kunnen ze weinig anders dan richting Den Bosch. je hebt nog de afslagen Zaltbommel, Hedel en Kerkdriel die je dan evt af moet zetten en that's it. maar als je gewoon alles stil zet voor knooppunt Empel rijden de daders zich vanzelf vast in de file die ontstaat.

Dan wordt de achtervolging dus gestaakt op de randweg Eindhoven. Ik vraag me echt af of dit op de A2 of de N2 is gebeurd. Als het de A2 is geweest, die heeft geen afslagen. Afzetten lijkt me ook hier een koud kunstje. Verder denk je als agent misschien ook.. Goh..Eindhoven...da's wel dicht bij Belgie..laten we de grens voor de zekerheid maar dichtgooien. Dat kan dus blijkbaar ook niet zomaar.

Over die crash bij Waardenburg: volgens John van den Heuvel is er een substantieel deel van de buit terug gevonden in die uitgebrande auto. Lijkt me dus niet dat dit gepland was.

conclusie 1: Die politie klaagt over het algemeen dat ze weinig respect krijgen, misschien maakt dit duidelijk waarom. Als je 10km te hard rijd dan zijn ze er als de kippen bij, maar als er echt iets gevaarlijks gebeurt wordt het toch wel link voor de meneren in het blauw.

conclusie 2: Als je een overval wilt plegen en niet te beroerd bent automatische wapens richting Nederlandse politie te gebruiken kom je er in dit landje hoogst waarschijnlijk mee weg. En, kun je daarna nog even het halve land doorkruisen over de belangrijkste verkeersslagader van het land om vervolgens zorgeloos de grens over te steken.

Nogmaals: diep triest dit.
pi_98854481
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:13 schreef warhamstr het volgende:
't Is weer gewoon één grote politie faal! :(

Als je er in Amsterdam al achterkomt dat die gasten in staat zijn om politie mensen de tyfus te schieten weet je tog wel hoe laat het is? Dan pluk je alles uit de kast om dat tuig zsm. in je handen te krijgen het zij met of zonder kloppend hart.
er zijn meerdere voertuigen geallarmeerd, anders reden ze er ook niet achter he :')
quote:
Maar neen, de KLPD/Politie showt liever alleen op propaganda dagen met dikke AMG's (waar 180d opgeplakt word want "want dan lijken ze niet snel !11!!" :')), M-series en ander bloedsnel spul. Ook spijkermatten, automatische geweren en ander hightech spul lijkt alleen voor dat soort dagen aangeschaft te zijn. Als de nood aan de man is lijkt geen hond ze te kunnen vinden.

Ook over snelle vluchtauto's vs. te langzame politie auto's in de reinste onzin. Elke moderne auto haalt de 220km/u en is daarbij nog prima te besturen. Al kan de vluchtauto misschien 30km/u harder (dat senioren autotje dat ze halverwege gejat hebben haalt de 170 geeneens) de gemiddelde snelheid ligt gelijk. En een heli kan mischien max 250km/u vliegen, die raust dus in een uurtje over heel Nederland heen (rechte lijn enz.)dat red een vluchtauto nooit.
niet alle autos halen de 220 makkelijk. ligt aan het type auto en dergelijke dus beetje onzin dit ;)
quote:
En waarom geen F16 erachteraan? Die zijn tenminste wel in 10min. weg en hebben de apperatuur om voertuigen te volgen.

Dit was weer een prachtige test en NL word de komende tijd een walhalla voor dit soort mafkezen.

Zo mijn €0,02
bwhahahaha f16s ... hier kan ik alleen maar om lachen. of te wel:
met je stukje tekst heb je weer mooi onzin zitten vertellen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef Apache4U het volgende:
Te triest natuurlijk dit.
Omdat het te gevaarlijk werd is de achtervolging gestaakt.
Dat het gevaarlijk is geloof ik meteen, maar een aantal leipo's on the loose met automatische wapens die niet terug deinsen deze te gebruiken lijkt me nog gevaarlijker.
Als agent heb je volgens mij de plicht om de burger-bevolking te beschermen tegen dit soort figuren, ook als dat gevaar voor eigen leven betekent.
Tja, da's wel andere koek dan automobilisten bekeuren voor te snel rijden..dat snap ik..
ten eerste is de afdeling bekeuringen een andere afdeling. die gasten die langs de kant staan te flitsen enzo zijn hiervoor echt niet opgeroepen.

En zoals je zelf zegt: het beschermen van de burger bevolking.
Hierbij komt dus ook kijken dat als je ziet dat het te gevaarlijk wordt en je de veiligheid niet meer kan garanderen dat je de achtervolging moet staken.

Want hoe kun je de waarheid waarborgen als ze met automatische geweren wild om zich heen schieten ?

Het gevaar werd te groot dat er burgers bij betrokken zouden raken.
quote:
Qua organisatie is het natuurlijk ook te treurig voor woorden dat er vanuit Amsterdam geen belletje richting Den Bosch gaat zodat ze gewoon die A2 dicht gooien. Zodra de daders knooppunt Deil voorbij zijn kunnen ze weinig anders dan richting Den Bosch. je hebt nog de afslagen Zaltbommel, Hedel en Kerkdriel die je dan evt af moet zetten en that's it. maar als je gewoon alles stil zet voor knooppunt Empel rijden de daders zich vanzelf vast in de file die ontstaat.
Dus jij weet dat als ze de a2 oprijden dus ook tot aan den bosch gaan rijden ?
hier hebben we nog een kandidaat voor de politie met een helderziende blik.

Vervolgens een road block ... zou jij het fijn vinden als je in de file staat die achter de roadblock zit. Die gasten komen er aan en beginnen te schieten met automatische wapens ?

Zoals eerder verteld: het risico voor de burgers wordt dan te groot. Vandaar geen roadblock.
quote:
Dan wordt de achtervolging dus gestaakt op de randweg Eindhoven. Ik vraag me echt af of dit op de A2 of de N2 is gebeurd. Als het de A2 is geweest, die heeft geen afslagen. Afzetten lijkt me ook hier een koud kunstje. Verder denk je als agent misschien ook.. Goh..Eindhoven...da's wel dicht bij Belgie..laten we de grens voor de zekerheid maar dichtgooien. Dat kan dus blijkbaar ook niet zomaar.
Heb je gisteren het nieuws gezien? De achtervolging werd in een woonwijk gestaakt. De Noord-Brabantlaan loopt door eindhoven heen. En eindhoven is dicht bij belgie, maar vergeet niet dat het ook dicht bij duitsland ligt. Verder kunnen die gasten ook in eindhoven zijn gebleven.
quote:
Over die crash bij Waardenburg: volgens John van den Heuvel is er een substantieel deel van de buit terug gevonden in die uitgebrande auto. Lijkt me dus niet dat dit gepland was.

conclusie 1: Die politie klaagt over het algemeen dat ze weinig respect krijgen, misschien maakt dit duidelijk waarom. Als je 10km te hard rijd dan zijn ze er als de kippen bij, maar als er echt iets gevaarlijks gebeurt wordt het toch wel link voor de meneren in het blauw.
Zoals vermeld, is dit een andere afdeling :)
quote:
conclusie 2: Als je een overval wilt plegen en niet te beroerd bent automatische wapens richting Nederlandse politie te gebruiken kom je er in dit landje hoogst waarschijnlijk mee weg. En, kun je daarna nog even het halve land doorkruisen over de belangrijkste verkeersslagader van het land om vervolgens zorgeloos de grens over te steken.

Nogmaals: diep triest dit.
Veiligheid boven alles. Hier is het geen amerika waar het leven van burgers in de waagschaal wordt gelegd om net die ene misdadiger te pakken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:18:39 #165
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_98855145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:30 schreef Darklight het volgende:
Je rijd 200+, knalt tegen de vangrail, auto vliegt in de fik, en je stapt vrolijk uit om een andere auto te jatten :')
Die auto is gewoon aangestoken hoor :P

donderdag 30 juni 2011 @ 08:23:49 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98855230
Ik vind ze wel ballen hebben hoor :D
The truth was in here.
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:24:28 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98855240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:30 schreef Darklight het volgende:
Die auto is inderdaad aangestoken maar het was wel een crash want ze hebben daar ook een gedeelte van de buit achtergelaten, dat doe je ook niet "express" lijkt me, verder reden ze (volgens v/d Heuvel) ook met een vluchtauto naar een politie bureau in Amsterdam waar ook een vuurgevecht ontstond niet alleen de politie waren amateurs hier, alleen deze gasten wel beter bewapend, hoge school criminelen my ass
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:18:12 #168
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98856058
Dit hele probleem had opgelost kunnen worden met een helikopter. Maarja Nederlandse politie zijn amateurs vergeleken met hun Amerikaanse collega's. En tuurlijk gebeurt dit niet vaak in Nederland, maar zo een helikopter moet gewoon paraat staan, net als een trauma helikopter dat doet.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98856140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef Killaht het volgende:
Dit hele probleem had opgelost kunnen worden met een helikopter. Maarja Nederlandse politie zijn amateurs vergeleken met hun Amerikaanse collega's. En tuurlijk gebeurt dit niet vaak in Nederland, maar zo een helikopter moet gewoon paraat staan, net als een trauma helikopter dat doet.
Lekker hè, niet gehinderd met enige kennis wat roepen :')
De helikopter staat tegenwoordig 24/7 paraat, maar kon vanwege noodweer niet vertrekken.
pi_98856160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:22 schreef Piles het volgende:

[..]

De helikopter staat tegenwoordig 24/7 paraat, maar kon vanwege noodweer niet vertrekken.
ik ga er zelfs niet meer op in, op die heli opmerkingen :')
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:23:37 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98856176
Tegen de levensgevaarlijke koperdieven gaan wel helicopters ingezet worden, een kwestie van prioriteiten stellen :?

quote:
Koperdiefstal wordt harder aangepakt. De politie gaat helikopters inzetten om daders op te sporen
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:24:26 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98856188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Om 3uur was dat weer er al niet meer
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:34:23 #173
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_98856351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Om 3uur was dat weer er al niet meer
Precies. In Noord-Brabant was het allang voorbij rond die tijd.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:34:59 #174
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98856368
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:23 schreef Tarado het volgende:
Tegen de levensgevaarlijke koperdieven gaan wel helicopters ingezet worden, een kwestie van prioriteiten stellen :?

[..]

Gewoon het koper permanent onder 11.000volt zetten.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98856576
quote:
4s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:34 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Precies. In Noord-Brabant was het allang voorbij rond die tijd.
Daar staat die helikopter toch niet :') En je weet vooraf toch niet dat ze naar Brabant vluchten :')
En dan nog, bij kans op onweer ga je niet vliegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')