Wennen zeggen ze altijd. Niet accepteren, maar geef ze een vinger en ga over een week nog eens terug.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:15 schreef MangoLassi het volgende:
Mijn hele kindertijd heb ik een bril moeten dragen, maar toen ik 14 was koos ik voor lenzen. Dit is nu al 8 jaar geleden en in al die tijd heb ik nooit meer een bril gedragen. Nu wou ik toch laatst een bril voor erbij. Ben naar de winkel gegaan, hip modelletje uitgezpcht, en verbaasde me hoe licht monturen zijn vergeleken met mijn kindertijd.
Vandaag kon ik de bril eindelijk ophalen. Echter zag ik, toen ik hem opzette, opeens enorm scherp. an de zijkanten werd alles troebel. Ik heb een sterkte van + 3, 25 en gezien ik mijn lenzen in diezelfde winkel haal, is die sterkte ook gewoon overgenomen. Ik zou dus gewoon moeten zien.
De verkoopster meldde mij dat ik er gewoon aan moest wennen, maar dat als het na een week nog zo was ik beter terug kon komen. Ik heb het nu een half uur geprobeerd en het ziet gewoon echt niet lekker. Is dit echt normaal als je weer moet wennen aan een bril of is dit gewoon de verkeerde sterkte?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef Copycat het volgende:
Het kan zeker wel. Ik zag toen ik mijn laatste bril kocht, het eerste uur alsof ik door een vissekom keek (beetje overdrive, okay). Dat trok vervolgens volledig bij.
Ik draag meestal lenzen en mijn voorlaatste bril iep qua sterkte een paar punten achter, aan de juiste brilsterkte moesten mijn ogen blijkbaar toch even wennen.
je hersenen passen zich ook wel aan, maar mijn theorie is dat dit niet nodig zou moeten zijn en dat ze die flexibiliteit van de hersenen misbruiken om je geen nieuwe glazen te geven die wel goed zijn. ik weet alleen niet of het klopt. het is puur een gevoelquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef Copycat het volgende:
Het kan zeker wel. Ik zag toen ik mijn laatste bril kocht, het eerste uur alsof ik door een vissekom keek (beetje overdrive, okay). Dat trok vervolgens volledig bij.
Ik draag meestal lenzen en mijn voorlaatste bril iep qua sterkte een paar punten achter, aan de juiste brilsterkte moesten mijn ogen blijkbaar toch even wennen.
Dat is niet zo. Mijn nieuwe bril was eerst ook een beetje gek en na een 3-4 dagen was het prima.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:18 schreef trovey het volgende:
Terug.naar de opticien..je ziet meteen goed of je ziet nooit goed door die bril heen....ervaring van tientallen jaren brillen dragen.
Lijkt mij niet te kloppen dat je in de bril dezelfde sterkte als in je lenzen zit. Je moet je ogen laten opmeten zonder lenzen in om de correcte dioptrie in de bril te krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:15 schreef MangoLassi het volgende:
Mijn hele kindertijd heb ik een bril moeten dragen, maar toen ik 14 was koos ik voor lenzen. Dit is nu al 8 jaar geleden en in al die tijd heb ik nooit meer een bril gedragen. Nu wou ik toch laatst een bril voor erbij. Ben naar de winkel gegaan, hip modelletje uitgezpcht, en verbaasde me hoe licht monturen zijn vergeleken met mijn kindertijd.
Vandaag kon ik de bril eindelijk ophalen. Echter zag ik, toen ik hem opzette, opeens enorm scherp. an de zijkanten werd alles troebel. Ik heb een sterkte van + 3, 25 en gezien ik mijn lenzen in diezelfde winkel haal, is die sterkte ook gewoon overgenomen. Ik zou dus gewoon moeten zien.
De verkoopster meldde mij dat ik er gewoon aan moest wennen, maar dat als het na een week nog zo was ik beter terug kon komen. Ik heb het nu een half uur geprobeerd en het ziet gewoon echt niet lekker. Is dit echt normaal als je weer moet wennen aan een bril of is dit gewoon de verkeerde sterkte?
Bij mij scheelt het zelfs een volle punt, maar ik heb ook een hele hoge sterkte.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef Copycat het volgende:
Dat van die sterkte overnemen van je lenzen naar je bril is inderdaad niet correct. Had ik gisteravond overheen gelezen. Raar dat je opticien dat zo doet. Mijn lenzen zijn geloof ik een kwart minder sterk dan mijn bril.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |