abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98798246
Mijn hele kindertijd heb ik een bril moeten dragen, maar toen ik 14 was koos ik voor lenzen. Dit is nu al 8 jaar geleden en in al die tijd heb ik nooit meer een bril gedragen. Nu wou ik toch laatst een bril voor erbij. Ben naar de winkel gegaan, hip modelletje uitgezpcht, en verbaasde me hoe licht monturen zijn vergeleken met mijn kindertijd.

Vandaag kon ik de bril eindelijk ophalen. Echter zag ik, toen ik hem opzette, opeens enorm scherp. an de zijkanten werd alles troebel. Ik heb een sterkte van + 3, 25 en gezien ik mijn lenzen in diezelfde winkel haal, is die sterkte ook gewoon overgenomen. Ik zou dus gewoon moeten zien.

De verkoopster meldde mij dat ik er gewoon aan moest wennen, maar dat als het na een week nog zo was ik beter terug kon komen. Ik heb het nu een half uur geprobeerd en het ziet gewoon echt niet lekker. Is dit echt normaal als je weer moet wennen aan een bril of is dit gewoon de verkeerde sterkte?
pi_98798326
Uhm, ga gewoon even terug langs je brillenboer.... :?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_98798358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:15 schreef MangoLassi het volgende:
Mijn hele kindertijd heb ik een bril moeten dragen, maar toen ik 14 was koos ik voor lenzen. Dit is nu al 8 jaar geleden en in al die tijd heb ik nooit meer een bril gedragen. Nu wou ik toch laatst een bril voor erbij. Ben naar de winkel gegaan, hip modelletje uitgezpcht, en verbaasde me hoe licht monturen zijn vergeleken met mijn kindertijd.

Vandaag kon ik de bril eindelijk ophalen. Echter zag ik, toen ik hem opzette, opeens enorm scherp. an de zijkanten werd alles troebel. Ik heb een sterkte van + 3, 25 en gezien ik mijn lenzen in diezelfde winkel haal, is die sterkte ook gewoon overgenomen. Ik zou dus gewoon moeten zien.

De verkoopster meldde mij dat ik er gewoon aan moest wennen, maar dat als het na een week nog zo was ik beter terug kon komen. Ik heb het nu een half uur geprobeerd en het ziet gewoon echt niet lekker. Is dit echt normaal als je weer moet wennen aan een bril of is dit gewoon de verkeerde sterkte?
Wennen zeggen ze altijd. Niet accepteren, maar geef ze een vinger en ga over een week nog eens terug.
pi_98798435
Terug.naar de opticien..je ziet meteen goed of je ziet nooit goed door die bril heen....ervaring van tientallen jaren brillen dragen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98798565
Ik ga morgen terug...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:24:47 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_98798860
Het kan zeker wel. Ik zag toen ik mijn laatste bril kocht, het eerste uur alsof ik door een vissekom keek (beetje overdrive, okay). Dat trok vervolgens volledig bij.

Ik draag meestal lenzen en mijn voorlaatste bril iep qua sterkte een paar punten achter, aan de juiste brilsterkte moesten mijn ogen blijkbaar toch even wennen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:32:25 #7
191418 AcerOne
The One and Only
pi_98799291
sterkte is niet goed, moet 3.5 zijn voor de bril.
dat ze dat niet weten in de winkel!

lens zit op het oog, bril zit er een stuk vanaf, moet dus sterker zijn dat je lens sterkte.
pi_98799949
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef Copycat het volgende:
Het kan zeker wel. Ik zag toen ik mijn laatste bril kocht, het eerste uur alsof ik door een vissekom keek (beetje overdrive, okay). Dat trok vervolgens volledig bij.

Ik draag meestal lenzen en mijn voorlaatste bril iep qua sterkte een paar punten achter, aan de juiste brilsterkte moesten mijn ogen blijkbaar toch even wennen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef Copycat het volgende:

je hersenen passen zich ook wel aan, maar mijn theorie is dat dit niet nodig zou moeten zijn en dat ze die flexibiliteit van de hersenen misbruiken om je geen nieuwe glazen te geven die wel goed zijn. ik weet alleen niet of het klopt. het is puur een gevoel :(
pi_98800718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:18 schreef trovey het volgende:
Terug.naar de opticien..je ziet meteen goed of je ziet nooit goed door die bril heen....ervaring van tientallen jaren brillen dragen. ;)
Dat is niet zo. Mijn nieuwe bril was eerst ook een beetje gek en na een 3-4 dagen was het prima.
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:02:34 #10
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98800929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:15 schreef MangoLassi het volgende:

Lijkt mij niet te kloppen dat je in de bril dezelfde sterkte als in je lenzen zit. Je moet je ogen laten opmeten zonder lenzen in om de correcte dioptrie in de bril te krijgen.
Lenzen zitten meteen op de lens van je oog dus heb je een mindere sterkte nodig.
吴 曼 迪
pi_98802519
Hm goeie, ik ga het iig laten opmeten en als het klopt dan maar even wennen...
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:16:42 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_98807783
Dat van die sterkte overnemen van je lenzen naar je bril is inderdaad niet correct. Had ik gisteravond overheen gelezen. Raar dat je opticien dat zo doet. Mijn lenzen zijn geloof ik een kwart minder sterk dan mijn bril.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_98808433
Toen ik een hele sportieve edgar davids achtige :') bril had een paar jaar terug, met van die gebogen glazen, moest ik ook erg wennen. Ook weer toen ik daarna een rechte bril kocht. Alles leek verbogen... maar het was wel scherp.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_98813842
Ik heb eens goed gekeken en mijn bril is idd 0.25 minder sterk (is waarschijnlijk anders met een + sterkte). Ik zie nu ook wat beter, gisteren was het echt vissekom, nu wen ik er al aan:)
pi_98814878
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef Copycat het volgende:
Dat van die sterkte overnemen van je lenzen naar je bril is inderdaad niet correct. Had ik gisteravond overheen gelezen. Raar dat je opticien dat zo doet. Mijn lenzen zijn geloof ik een kwart minder sterk dan mijn bril.
Bij mij scheelt het zelfs een volle punt, maar ik heb ook een hele hoge sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')