abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:36 #1
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_98795488
Ik was in de Deka op zoek naar mijn favoriete smeersel (oliviana ensalada green) maar kon het niet vinden, je loopt dan dus wat te zoeken en zo vind je meestal van die dingen die je normaliter geen blik waardig gunt.

Nu ook dus, het heet Çemen , ik denk dat je het uitspreekt als Tsjemen? , het is iig turks, de fabrikant is Koç Vleeswaren uit zoeterwoude, ik gok een bedrijf dat turkse spulletjes voor de nederlandse markt maakt.
Ik dacht dat het komijn betekent en daar ruikt en smaakt het ook erg naar maar ik heb ondertussen begrepen dat het hoofd bestanddeel fenegriek is en kennelijk smaakt fenegriek als erg sterke komijn?

Uit een gevonden filmpje lijd ik af dat het een mengsel van (veel) verschillende kruiden is: http://www.ifood.tv/recipe/ev-usulu-cemen , ik krijg een beetje het idee van een tapenade als ik het filmpje bekijk en daar lijkt het idd ook wel wat op.

Anyway, het is een smeersel voor op de boterham, althans dat is de suggestie op de verpakking staat, dat heb ik dus geprobeerd, op een stokbroodje.
Tja, wat moet ik er van zeggen?, het is een erg sterke overweldigende smaak die ook lang blijft na hangen in je mond,ook als je het doosje open maakt komt er een hele sterke geur van rauw shoarma vlees je tegemoet, ik vond de smaak wel o.k. maar voor op brood toch niet echt een succes omdat het zo sterk is.

Weet iemand wat je er nog meer mee kunt doen? , mijn eerste instinct is om er speklappen in te marineren :') , ik heb geen idee waar dat toe zal leiden en of dit spulletje uberhaupt verwarmt kan worden en om er nou een pond speklappen voor op te offeren?
pi_98795648
Je kan uiteraard ook eerst één speklap proberen. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:52:23 #3
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_98796631
Dat is ook een optie maar ik had gehoopt dat iemand me een wat origineler gerecht kan voorstellen...
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:11:21 #4
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_98829336
Zijn er zo weinig turken op fok! ? ;(
pi_98830059
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:11 schreef robber57 het volgende:
Zijn er zo weinig turken op fok! ? ;(
Blijkbaar zijn het allemaal neppers. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')