Bedankt voor je reactie. Dat ze me gebruikt voor het geld dat geloof ik niet zo. Ik betaal alles en geef behoorlijk wat uit aan uitstapjes. Maar ze zegt ook regelmatig dat ze iets niet wilt hebben omdat ze dat niet helemaal fair vind. (Ze studeert dus vind ik het niet echt erg.)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:53 schreef Joe-Momma het volgende:
Imo ziet het er naar uit dat je ze je wel leuk vind maar ook onzettend van haar vrijheid geniet.
Ook is het niet raar om rekening te houden met de cultuur verschillen. Braziliaanse mannen hebben zelden een vrouw en zijn vaker van huis dan nederlandse mannen.
Dus daar zijn de vrouwen ook meer op ingesteld.
Die vriendin pfffff ik denk dat het voor haar een soort persoon is die ze graag zelf zou willen zijn alleen ziet zij (nog) niet in dat uitbundig los-vast-party gedrag helemaal niet aantrekkelijk is. (Niet voor een serieuze man)
(Sletten zijn ook nuttig)
Shitttt die lieg actie over het stappen. Ik zou uit mijn pan knallen, gewoon om het feit dat ze loopt te liegen. Wel zou ik 1st haar gedrag en houding bestuderen op het moment dat ik er naar vraag. Om vervolgens haar met alle bewijzen te confronteren.
Want eerlijkheid vind ik rete belangrijk in een relatie net als vertrouwen.
Dit is dus ook een punt waar je echt op terug moet komen besluit je verder met haar te gaan.
Of ze je gebruikt ligt er imo aan wat je aan haar uitgeeft en wat je ervoor terug krijgt.
Ben jij de gene die alles betaald?
Of incasseert zij soms ook wel eens een rekeningentje?
En dat hyves verhaal tja..... Frapant.
Je jaloezie is wel begrijpelijk maar hou het onder controlle zou alleen maar het einde relatie kunnen gaan betekenen.
Ook jij bedankt voor je reactie. Het probleem is dat die vriendin van mijn vriendin eerder ook een vriendin van mij was (en zich nog steeds zo voordoet), en ze heeft met 1 van mijn beste vrienden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:42 schreef SomePerson het volgende:
Maar die vriendin van je vriendin heeft geen schuld? Vooral die leugen over de vakantie zou ik haar erg kwalijk nemen, ze verpest jullie vakantie. Alhoewel de houding van je vriendin ook bepalend was. Misschien moet je er achter zien te komen waarom die vriendin je niet mag?
Zien jullie elkaar doordeweeks helemaal
niet? En gaat je vriendin naast jou alleen met die ene vriendin om, of ook met anderen?
Hoezo? Wat meer zelfvertrouwen mag wel, je bent wel haar vriend. Vertel je vriendin hoe je over haar vriendin denkt, binnen jullie relatie moet dat toch wel kunnen? Voor zover ik het zie lijkt het er wel op dat ze haar vriendin meer vertrouwt dan jij, aangezien ze toch niet op vakantie wilt. Uit jouw verhaal maak ik op dat ze zo opgeslokt is door haar vriendin dat ze haar als een blind schaap volgt. Daarmee kan haar vriendin gemene streken uithalen, naar jou en naar haar toe.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:50 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Ook jij bedankt voor je reactie. Het probleem is dat die vriendin van mijn vriendin eerder ook een vriendin van mij was (en zich nog steeds zo voordoet), en ze heeft met 1 van mijn beste vrienden.
De leugen van de vakantie neem ik haar erg kwalijk, maar heb mijn vriendin beloofd er niks over te zeggen omdat ze anders als verklikker zou worden gezien (ze zuigt het niet uit haar duim daar ben ik zeker van).
Maar heel soms zien we elkaar doordeweeks, meer op feestdagen en/of vrije dagen. Maar afgelopen half jaar is er geen enkele zaterdag of zondag geweest dat we elkaar niet gezien hebben.
Over het algemeen bestaat haar leven uit, school, mij en die vriendin en dat is dus het enge. Zelf heb ik niet het idee dat ze mij niet mag, maar meer dat ze probeert mijn vriendin meer afhankelijk te maken of hoe je dat ook het best kan beschrijven.
En wat ik raar vind dat ze nu ook niet meer mee op vakantie wil.
Beetje het idee van: Ik vraag haar of ze wil trouwen, ze zegt volmondig ja. Die vriendin beweert dat ik liever niet wil. Ze gelooft uiteindelijk mij dat ik wel wil maar toch wilt ze voorlopig niet meer door wat die vriendin gezegd heeft.
Het probleem is dat je 99 op de 100 keer een gevecht tegen de beste vriendin van je vriendin verliest.
Het probleem in dit verhaal is dat die vriendin van haar echt ijzersterk is, en bijna iedereen om haar vinger kan wikkelen. Ze is manipulatief erg sterk. Ook is zij ook braziliaans en een stuk langer in nederland dan mijn vriendin. Daarom ziet ze haar denk ik ook als grote voorbeeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:25 schreef SomePerson het volgende:
[..]
Hoezo? Wat meer zelfvertrouwen mag wel, je bent wel haar vriend. Vertel je vriendin hoe je over haar vriendin denkt, binnen jullie relatie moet dat toch wel kunnen? Voor zover ik het zie lijkt het er wel op dat ze haar vriendin meer vertrouwt dan jij, aangezien ze toch niet op vakantie wilt. Uit jouw verhaal maak ik op dat ze zo opgeslokt is door haar vriendin dat ze haar als een blind schaap volgt. Daarmee kan haar vriendin gemene streken uithalen, naar jou en naar haar toe.
Maar vind je het wel écht prima dat zij (veel) met haar omgaat? Zo klinkt het niet namelijk. Misschien moet je eerlijk zijn naar je vriendin toe, en zeggen dat je liever hebt dat ze wat meer afstand van haar vriendin neemt. Want op deze manier worden jouw vriendin, maar vooral jij niet gelukkig. Probeer ook aan jezelf te denken!quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:34 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Het probleem in dit verhaal is dat die vriendin van haar echt ijzersterk is, en bijna iedereen om haar vinger kan wikkelen. Ze is manipulatief erg sterk. Ook is zij ook braziliaans en een stuk langer in nederland dan mijn vriendin. Daarom ziet ze haar denk ik ook als grote voorbeeld.
Ik heb al paar keer met haar over die vriendin gehad, en dat ik het prima vind dat ze met haar omgaat maar ik me soms wel beetje zorgen maak over dat mijn vriendin niet meer haar eigen keuzes maakt en zich teveel laat beïnvloeden door die vriendin.
Dat ze misschien soms der vriendin eerder geloofd kan ik me voorstellen, aangezien ik dat ook met mijn beste vriend heb die vertrouw ik ook blind.
Echter het gaat hierbij over zoiets doorzichtig als een vakantie. Ik laat haar echt extreem met de nadruk op extreem duidelijk merken dat ik graag samen ben en echt graag op vakantie wil.
Dus het zou kunnen, maar het zou vaag zijn als ze dan zou geloven dat ik niet zou willen.
Dit is correct,, ik heb er ook moeite mee en heb liever van niet. Echter ben ik nooit zo van verbieden of beperken geweest (op vreemdgaan en teveel flirten na en de standaarden).quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:43 schreef SomePerson het volgende:
[..]
Maar vind je het wel écht prima dat zij (veel) met haar omgaat? Zo klinkt het niet namelijk. Misschien moet je eerlijk zijn naar je vriendin toe, en zeggen dat je liever hebt dat ze wat meer afstand van haar vriendin neemt. Want op deze manier worden jouw vriendin, maar vooral jij niet gelukkig. Probeer ook aan jezelf te denken!
Ik denk dat ze het niet bewust doorheeft, maar ook weer een beetje wel, maar niet wil zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 02:04 schreef SomePerson het volgende:
Weet jij of ze zelf wel doorheeft dat ze gemanipuleerd wordt door haar vriendin? Het is wel lastig dat ze geen andere vriendinnen in NL heeft, dat maakt haar nog afhankelijker. Je moet voor jezelf beslissen; of je accepteert dat ze doordeweeks afstandelijk is en misschien wel dingen doet die jij niet echt fijn vindt, of je houdt er mee op. Op deze manier pijnig je jezelf alleen meer doordeweeks, want je moet ook nog wel lol kunnen hebben buiten het weekend! Zitten wachten op enig teken van leven van haar zou mij namelijk niet echt comfortabel lijken...
Ook jij bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in je reactie. Had om eerlijk te zij. Niet gerekend op alleen maar serieuze reacties. Dus nogmaalz mijn dank.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:10 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ik vind het heel apart dat je vriendin zich óf zo laat beinvloeden, of misschien toch heel anders is dan ze zich naar jou toe voordoet, want dit staat nogal haaks op hoe jij haar beschrijft.
Daarbij, je ziet haar maar twee dagen per week. Hoe weet jij dat zij dan zichzelf is, en niet juist die vijf dagen die je haar niet ziet?
Daarbij zie ik een hoop vraagtekens en irritaties, maar niet dat jullie praten. Zo afgezaagd, maar communicatie is het belangrijkst in een relatie. Je kan doordeweeks niet eens een normaal gesprek voeren, laat staan dat je voor jou belangrijke dingen kan aankaarten, 'omdat ze het er niet over wil hebben'?
Je laat je echt bespelen. Ze poeiert je af met die vakantie (reken maar dat dat niks met die leugen van haar vriendin te maken heeft, als dat al waar is, ze grijpt het aan als reden omdat er iets anders is), en jij cijfert je weg en zit steeds als een sul te wachten tot/of ze je weer ziet staan.
Je wringt je in allerlei bochten om haar maar niet voor het hoofd te stoten, maar het heeft geen zin, en het maakt jou ook niet gelukkiger. Dit is geen gelijkwaardige relatie.
Ik denk dat je echt een keer met haar moet gaan zitten, sowieso die foto's moet laten zien en afspreken dat ze niet meer liegt, en haar daarna duidelijk moet maken dat je niet met dit gedrag kan, ongeacht waardoor of door wie dat komt. Bepaal waar jij wel en niet mee kan leven, en trek voor jezelf een grens. Je kan namelijk ook niet afhankelijk zijn van haar wil om te veranderen. Kijk wat er gebeurt, en trek je eigen conclusies.
Dat laatste zegt alles. Geen woorden, maar daden. Nooit gehoord van iemand aan het lijntje houden? Ze zal je ongetwijfeld heel leuk en aardig vinden, en er zijn genoeg mensen die het fijn vinden om iemand hebben waar ze op kunnen terugvallen, maar daar verder geen moeite voor willen doen, het bloemetjesbehang-idee. Toch ideaal, een weekendvriend en een relatie waarin je zo min mogelijk wordt belast.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Ook jij bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in je reactie. Had om eerlijk te zij. Niet gerekend op alleen maar serieuze reacties. Dus nogmaalz mijn dank.
Maar de de conclussie die ik uit jou verhaal trek is een beetje van dat ze me dan toch niet zo leuk vind als ze beweerd. Denk hierbij aan de vakantie. Maar waarom zet ze er dan geen punt achter? Ik heb haar de kans gegeven om het uit te maken maar ze benadrukte samen verder te willen.
Ik kan zelf uit het hele verhaal gewoon totaal niks opmaken omdat alle acties van haar allemaal een andere richting opwijzen.
2 weken terug hadden we ruzie ( toen speelde dit al ) en ze was echt heel boos ( omdat ze dacht dat ik boos was ) maar dus heel gedoe en zwijgem vanaf haar kant, en toen vroeg ik of ze er een punt achter wou zetten. Ze zei ja. Toen liep ik weg en meteen kwam ze achter me aangerend dat ze echt van me houdt en beslist niet uit elkaar wilt. En dat ze dat zei omdat ze boos was. ( dat is wel beetje typische zij ) maar er ieta van laten blijken dat doet ze niet.
Sorry voor spelfouten en alles. Typ deze met de telefoon.
Bedankt oor je reactie. School dat ik eerst ook aan. Maar huiswerk heeft ze nauwelijks. Ze zit een half uur heen en teruv in de trein alleen, maar zelfs dan kan ze nika laten horen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:31 schreef jantje1992 het volgende:
misschien moet je is rustig met die vriendin gaan praten. En dan vragen of je vriendin ooit iets gedaan heeft ofzo en wanneer hun allemaal zijn uitgegaan misschien zegt die vriendin het dan zelf.
je kan het ook zo bekijken dat je het met haar studie verschikkelijk druk heeft dat ze daarom doordeweeks niet antwoord. Want je hebt zelf gezegd je heb top weekenden al een half jaar lang.
en anders als het zo door gaat dan moet je er misschien maar een eind aan maken. Ik weet het is vervelend om tehoren en erover na denken doet ook pijn maar misschien is dat wel het beste voor je.
Maar dan kom je weer op het punt dat ik volgens mij al eerder aangaf dat ze alleen bij me blijft om haar vrijheid. In weekenden was ze altijd alleen thuis, en nu met mij altijd erop uit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:39 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dat laatste zegt alles. Geen woorden, maar daden. Nooit gehoord van iemand aan het lijntje houden? Ze zal je ongetwijfeld heel leuk en aardig vinden, en er zijn genoeg mensen die het fijn vinden om iemand hebben waar ze op kunnen terugvallen, maar daar verder geen moeite voor willen doen, het bloemetjesbehang-idee. Toch ideaal, een weekendvriend en een relatie waarin je zo min mogelijk wordt belast.
Dat zij het niet uitmaakt, betekent dus niet dat je de liefde van haar leven bent. Sterker nog, ze neemt je duidelijk niet eens serieus.
Dus je weet het zelf ook al. Wil jij die persoon zijn dan? Haar toegangskaartje tot de buitenwereld? Want het gaat duidelijk niet om het bij jou zijn, anders toonde ze de rest van de week ook wel meer interesse.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:48 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Maar dan kom je weer op het punt dat ik volgens mij al eerder aangaf dat ze alleen bij me blijft om haar vrijheid. In weekenden was ze altijd alleen thuis, en nu met mij altijd erop uit.
Ook zal het erg lang duren voordat er weer een nieuwe jongen over de vloer mag komen daar. Dus in weekenden is het voor 90% ik of thuiszitten.
Mijn vorige reactie was iets fout. Daarin doe ik het laten blijken dat ik dat al dacht maar ik bedoel eigenlijk dat ik het als optie zie. Maar ze lijkt aan de andere kant het type hier weer niet voor. Ze is totaal niet te pijlen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dus je weet het zelf ook al. Wil jij die persoon zijn dan? Haar toegangskaartje tot de buitenwereld? Want het gaat duidelijk niet om het bij jou zijn, anders toonde ze de rest van de week ook wel meer interesse.
Het is aan jou of jij deze totaal ongelijkwaardige relatie wil doorzetten, want zij zal de knoop niet snel doorhakken, voor haar is het wel prima zo. Je wordt er niet gelukkig van, je kan er niet met haar over praten, en al kon dat wel, vraag ik me af of er ooit iets zou veranderen.
Het is dus tijd om je eigen belissing te nemen, en niet alles af te laten hangen van haar.
Daar zit het hele probleem. Je kan alles wel goed blijven praten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:13 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Mijn vorige reactie was iets fout. Daarin doe ik het laten blijken dat ik dat al dacht maar ik bedoel eigenlijk dat ik het als optie zie. Maar ze lijkt aan de andere kant het type hier weer niet voor. Ze is totaal niet te pijlen.
Ik ben hevig in gevecht met mezelf. Ik denk dat ik ook wel zie dat het niet goed gaat komen, maar het niet wil zien. Ik ben echt extreem bang om de foute keuzes te maken.
En ik weet dat je daar gelijk in hebt, en daarom probeerde ik dus via dit topic een klein zetje in de goede richting te krijgen. (Frisse blikken op het verhaal). Ik zelf vind het een aardig typische verhaal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:38 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Daar zit het hele probleem. Je kan alles wel goed blijven praten.Dit moet je met jezelf uitvechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |